Ik zit met een mini probleem, sorry dat mijn eerste vraag hier gesteld word maar krijg zulke tegenstrijdige antwoorden en mijn veearts is nog niet langs geweest (woon in Tsjechie en dorp, 1 veearts voor straal van 50 km plus vind het geen haast hebben)
Nu onze merrie hebben wij vorige jaar in mei 2 weken samen met een hengst laten lopen, van 2-16 mei. Ze was toen hengstig. We wilden een natuurlijke dekking. De veearts heeft haar op dag 20 en 25 gescand, ze was niet drachtig. We hebben het zo gelaten door omstandigheden en de "training" gewoon verder gezet. Tot ik in de winter het gevoel kreeg dat er iets niet klopte, had haar niet meer hengstig gezien heel de zomer, maar dat kon wel, liet het niet altijd goed zien. Maar, ze werd dikker (terwijl ze normaal wat terugvalt in de wintermaanden). Gedacht dat ik het mij inbeeldde en mijn mond gehouden. Vorige maand echter zag ik haar buik ineens extreem bewegen....en viel me op dat ze nog veel dikker was geworden. (niet meer gereden sinds dec de sneeuw viel en pas halverwege februari over was...singel pastte niet meer)
De veearts gebeld voor een check up. Hij moet echter nog steeds komen. De andere merries zijn momenteel hengstig en hengstig geweest, maar zij dus nog steeds niet. Wel is haar buik gezakt en houdt ze haar staart steeds hoog.....bizar eigenlijk. Haar uier lijkt ook groter te worden. Zelfs mijn man krabt zich nu achter de oren (en was heel nuchter)
Ze zou dus rond 15 april uitgerekend kunnen zijn.....wat vinden jullie van haar buik? En haar uier probeer ik straks nog eens te fotograferen, mag ineens niet meer onder haar buik :s

Haar kont is normaal mooi dik en rond....en nu lijkt die te zakken.

Dit is haar "normale" postuur in het voorjaar, is van april 2016. Geen verandering van training of voerschema gehad (behalve in de winter meer hooi dan gras uiteraard)

EDIT ze is een maiden merrie van 9 jaar
Laatst bijgewerkt door volnost op 17-03-17 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt