[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:52

juval schreef:
Lovelyn, dat gaat lekker met de wedstrijden! ga je geen wedstrijden meer rijden als ze gedekt is?
wij zijn nu met onze merrie in 2 wedstrijden 3 winstpunten rijker, dus dat gaat ook goed!
Ik vind het een prachtige hengst! wordt vast weer een prachtig veulen.
mijn keuze ligt ook niet zo voor de hand denk ik... nrps x gelders, maar so what.... boeit me niet wat anderen er van vinden.

Als Ushi gedekt is denk ik inderdaad dat ik geen wedstrijden meer ga rijden, wel lekker op buitenrit enzo maar zoveel mogelijk stres voorkomen.

Liaan schreef:
Lovelyn, mooie combinatie! Is je merrie een kwpner?

Ushi is inderdaad een KWPNer van Osmium x elcaro x voltaire

AnniekSlijk schreef:
Lovelyn, gewaagde combi idd. Maar komt vast iets heel moois uit! vind het een mooie hengt, wel een heel ander type natuurlijk als je merrie, maar ik denk dat hij gerust dingen kat verbeteren. (vanwaar deze keuze?) Wie was de vader ook al weer van Koda? Dat was idd een heel mooi veulen!

Ik ben zelf een paar weken geleden bij Curro wezen kijken (ik wil ze altijd allemaal in het echt zien) en ik heb ook gelijk zijn nakomelingen bewonderd. Curro is zo rustig in het hoofd, heeft een heerlijk mee werkend karakter heeft heel veel zelfhouding en balans. Heeft een goede rug (niet te strak niet te week) Mooi been gebruik, niet zo extreem overdreven zoals je dat bij sommige ziet. En hij staat gewoon heel mooi in model en verhouding. Ik vindt hem fantastisch en dan is zijn kleurtje mooi mee genomen.

Ik zal je heel eerlijk zeggen dat ik bijna alle normale kwpners gewoon niks vind. Ze zijn teveel gefokt naar wat de mens graag wil of wil zien. En ik wil een veulen voor mezelf fokken die hopelijk 30 jaar bij me blijft. Ik vind het dus belangrijk dat het een fijn werkpaard is en iedereen er mee aan de wandel kan gaan zonder dat er ongelukken gebeuren. (Mijn Ushi durft niemand vast te houden behalve ik en mijn moeder, die heeft een erg sterk karakter :p)

De vader van Koda was de lusitano hengst Quilo. Weer wat anders dan een andalusier maar de combinatie was super met mijn merrie.

Luna2006 schreef:
@Lovelyn: breng je de merrie tot daar? Vind de merrie heel erg leuk!

Dankjewel, ze is ook echt mijn zwarte parel! Ik kan echt niet meer zonder haar. Ushi gaat inderdaad naar de hengst toe en blijft daar dan tot ze afslaat. Ze gaat natuurlijk gedekt worden puur omdat ik daar zelf meer fan van ben dan KI ook al is dat wel veiliger. Ik vindt het Veel beter als dingen natuurlijk gaan zonder al die mensen handen erbij. Dus als ik de keuze heb om natuurlijk te mogen dekken :D

@liaan, spannend hopen dat het allemaal goed gaat!
@AnniekSlijk rottig is dat hea, laten we hopen dat ze wel drachtig is!

Afgelopen dinsdag zijn we met ushi naar Utrecht geweest en zou ze eigenlijk gelijk daarnaar naar Curro gaan. Ze is gescand of ze geen ontstekingen enzo in haar eierstokken en baarmoeder had. En daarna ook gelijk of er een ei zat. Ik heb gruwelijk gebaald want ze was zo hengstig als maar kon maar had net de nacht ervoor geovuleerd.. Dus nu gaat ze er dus pas na mijn scholenconcour heen. Dan mag ze er zolang blijven als nodig is.

Silly1972

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:30

Ach mijn hengstenkeuze werd ook niet altijd gewaardeed, maar dat boeit miju echt niet.
Ik fok voor mijzelf en ik ben zeer content met mijn keuze

GB lover dat is balen! Heb je geen dekgarantie dan? Met diepvries is de pakkans toch altijd minder.
Is ze vorige keer wel afgespoten?

Liaan, ja dan gaat ze lekker weer mee terug.
Ze staat echt petfect waar ze nu staat hoor, maar is elke keer weer 182 km retour, en aangezien ik haar toch echt wat meer wil opleiden voor ze verkocht wordt, komt ze weer lekker op mijn oude stal, wat een stuk meer in de buurt is (lees 53km retour)
Nog 2 weekjes geduld :D

Nou echt hoor Myrthee, ik ben echt reuze benieuwd wat er uitkomt volgend jaar

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:32

Hoe meer ik jullie zie schrijven, hoe meer ik wens dat mijn dame snel hengstig wordt, dat ze geïnsemineerd kan worden! :D

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:46

Duidelijk antwoord lovelyn! Goede overwogen keuze! Denk dat er een prachtig veulen uitkomt!

@ juval. Zolex staat daar bijna een maand, ik heb aangegeven dat ik haar graag elke dag buiten wou hebben. Ze staat sinds het mooie weer geloof ik hele dagen op t land. Ik ben onverwachts een keer langs geweest, toen stond ze binnen, het was heel smerig weer. in een schone stal naast een hele hengstige buurvrouw :p

Ik had eigenlijk het plan om haar gewoon naar huis te halen als t eitje weg was, maar mijn vriend was t daar niet mee eens. ("Dan blijven we heen en weer rijden") t is voor ons 1,5 uur rijden.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:05

Jullie gaan zo hard dat het bijna niet bi te houden is voor mij haha
Ga mijn best weer doen om te reageren op de meeste...

Memere.....Slaat joy inmiddels al af?

nine1987....Mooi combi hoor!!

Juval....Mooie Welsh heb je daar hoor!!

Crines....hoe gaat het inmiddels met imperiosa? Klinkt erg vies...

Azara...Mooie combi hoor!!

Myrthee....Wat schandalig dat het nergens op internet erbij staat, hopen dat je nog op tijd bent. Vind je 2de keus ook een knapperd hoor!!

hinte....Spannend hoor!!

linda2008....wat balen dat ze weer hengstig is. Hopen dat er een oplossing komt.

Marijer....Ook weer hengstig...jeetje...wel fijn dat je vader dat doet!

lovelyn....Mooie combi hoor!

Hier zijn we weer het werk aan het opbouwen nadat mevrouw even lekker 3 weken vrij is geweest.

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:02

AnniekSlijk schreef:
Duidelijk antwoord lovelyn! Goede overwogen keuze! Denk dat er een prachtig veulen uitkomt!

@ juval. Zolex staat daar bijna een maand, ik heb aangegeven dat ik haar graag elke dag buiten wou hebben. Ze staat sinds het mooie weer geloof ik hele dagen op t land. Ik ben onverwachts een keer langs geweest, toen stond ze binnen, het was heel smerig weer. in een schone stal naast een hele hengstige buurvrouw :p

Ik had eigenlijk het plan om haar gewoon naar huis te halen als t eitje weg was, maar mijn vriend was t daar niet mee eens. ("Dan blijven we heen en weer rijden") t is voor ons 1,5 uur rijden.

Wel fijn dat je weet dat ze haar goed verzorgen! Dat is wel het allerbelangrijkste!

Ik ben mega blij ik had contact opgenomen met het nrps en heb nu bericht gekregen dat ushi genoeg anglo Arabisch bloed voert (dus meer dan 25% ze voert in totaal 44% volbloed) om het veulen van haar en Curro bij het nrps in te schrijven en een a- register te krijgen! Ik kan niet wachten om eens met me veulen naar de keuring te mogen! :D

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:10

Ennasil92 Je kleine neemt de tijd wel hihi. Hoe vaak worden ze gedekt en/of waarom niet de keuze gemaakt voor de merries daar te laten staan?

MarijeR: Was Cookie al eerder gedekt dit jaar? Wel lief van je vader dat hij die rit toch wou doen!

linda2008 Hopelijk is er een ander plan of alsnog een oplossing!

Myrthee_: Jammer dat da plannen plots moesten veranderen, zo te zien geen goed contact gehad ivm hoe of wat? Maar de andere hengst is zeker niet mis.

Lovelyn: Knappe merrie en gewaagd combi, ik zou het niet durven. Wat zijn je plannen of waarom voor deze hengst gekozen, als ik vragen mag?

gblover Balen dat het niet gelukt is! Hoeveel kansen heb je eigenlijk en is er geen gustregeling?

nine1987 Oh 3 keren dekken is nog niets hoor, mijn merrie is inmiddels al 13 keer gedekt en staat nog op en top hengstig :+

Tot zover mijn bijleespost haha

Mijn merrie is inmiddels al 13 keer gedekt en staat nog op en top hengstig, we hebben hier dus nog een sloerie erbij in dit topic. :+
Dit weekend gaan we mijn 4 jaarse naar de hengst brengen, ze is vorige week leeg gescand.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:36

Memere...

*poef* daar ging mijn hoop om dr van t weekend weer op te halen.. :')
Ik weet dat t wel ff kan duren, maar we wachten (on)geduldig af.. :))
Ik hoop t in ieder geval niet..

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:46

Marije, balen dat Cookie weer hengstig stond nu. Gelukkig kon je vader haar wegbrengen!

Linda, van jou ook balen zeg. Helemaal u lastig met de hengst en vervoer. Als ze zo lang hengstig is, is het dan niet een optie om haar de volgende keer op ei te scannen? Of is ze te klein daarvoor

Lovelyn, ik vind het geen verkeerde combinatie hoor. En als je voor jezelf fokt moet je toch gewoon doen wat goed voelt.

Hier is vanmiddag de DA geweest -ik zit vanaf m'n werk met live-verbinding-, wouden kijken hoever de merrie's waren. Hebben ze alledrie een ei, morgen insemineren :+

Nu komt er toch wel erg veel druk op. In m'n lunchpauze nog even de hh gebeld, ook nog met m'n vraag over lijnteelt, maar hij had niet zoveel tijd. Dus ik bel hem na het werk nog een keer. In het kort kwam het er wel op neer, dat hij er erg mooie exemplaren uit gezien heeft, maar het moest niet te gek. Dus wat te gek is moet ik nog navragen ;)

Omdat ik er nog niet uit ben, nog even mijn dubio delen met jullie.
Gaat om deze merrie, is zelf ster:
Afbeelding
Sterke punten, mooi langgelijnd, mooi front/halsvorm en goed afgebouwd. Zou in de beweging wat meer opdruk mogen hebben en zie ze zelf graag iets rassiger/meer ponytype (op de keuring scoorde ze wel voldoende ras)

Optie 1:
Afbeelding
Bijsterhof's Diamond Dancer, als 3-jarige hengst met de beste draf, liep als 4-jarige op HK op kop en werd reserve sectie kampioen met Boginov (zie hieronder als kampioen).
Hengst met veel beweging en heeft nu 3 jaar op rij de national veulenkampioen gegeven. Echter zijn de oudste nakomelingen nu 2, dus nog niet volwassen op de keuring gezien. En deze hengst is dus lijnteelt op mijn merrie.

Optie 2:
Afbeelding
http://www.orchardstud.nl/files/_WH11232.jpg
Orchard Boginov, meermalig sectiekampioen en algemeen dagkampioen. Ook vader van nog een dagkampioen (daar heb ik dit jaar de veulens van) en veel goede merrie's (2 ggk zonen in totaal).
Meer een rassige/chique hengst, beweegt zelf wel goed en loopt ook op hoogste niveau onder het zadel, maar vind zijn nakomelingen nog wel eens wisselend bewegen.

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:57

sultan15, Gefeliciteerd met Wish en jammer van Fairy

Knolselder, Ahhh wat een mooi veulentje, gefeliciteerd!

mooney, Hopelijk is ze snel hengstig en kan ze weer fijn naar huis!

Lauura, Heftig hoor je veulentje moeten laten inslapen.
Ik ga heel hard voor je duimen dat je merrie drachtig is!

Casarell, Leuk dat het volgende veulen voor je zelf wordt!

Memere, Jammer dat ze niet drachtig is

Dustinlover, Leuk als dat zo in vrijheid kan, hier worden ze wel natuurlijk gedekt maar heb je ze toch vast.

gblover, Spannend....

Mignonne, Gefeliciteerd!

KailyxMur, Ook spannend voor jou

Crines, Gefeliciteerd, knap veulen!

Dustinlover, Woww, knap hengstje!

Knolselder, Jeetje jij hebt het zeker druk!
Ik vindt 2 al hectisch, met 2 verschillende hengstjes.

Carmuh, Gefeliciteerd!

nine1987, Spannend..... Knappe pony's hoor!

Luna2006, Dat zou jammer zijn als de date niet door zou kunnen gaan

juval , Mooi pony!

Azara71, Leuke combinatie

Dustinlover, Toch wel 2 x naar je foto moeten kijken hoe het nu precies zat :=

AnniekSlijk , Spannend......

linda2008, Ahh, wat jammer

Ennasil92, Geen dank, jammer dat ze nog net niet hengstig genoeg was.
Zaterdag nieuwe ronde nieuwe kansen.

MarijeR, Jammer dat Cookie weer terug moet

Lovelyn, Gefeliciteerd met je behaalde punten!
Leuke combinatie toch?

juval , Spannend.....

--------------------------------------------------------------------------------

gblover, Jammer! Gaat het sperma dan per keer?

En nu maar hopen dat ik niemand vergeten ben...... :o

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:23

Denk niet dat je iemand vergeten bent Hinte, wat een bijleespost! _/-\o_

Persoonlijk zou ik voor optie 1 gaan ondanks de lijnteelt. Ik vind hem net iets mooier in verhouding als de andere hengst. Hengst 1 loopt niet onder het zadel?

Het is zo dat een paard onder het zadel de gangen getraind kunnen worden en verbeterd, dat kan de reden zijn van de wisselende nakomelingen qua gangen.

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:48

Mag ik mij hier ook melden? :D
We zijn nu heen en weer aan het rijden naar de hengstenhouder om te kijken of onze merrie hengstig is. Dinsdag vertoonde ze een klein beetje hengstigheid en we zullen er vanavond weer heen.

Voor Linda(onze merrie) is dit nu haar 4e veulentje, we hebben haar drachtig gekocht van Tsjalke 397 waar een prachtig hengstveulen is uitgekomen. Als hengst hebben we ditmaal gekozen van Jense 432, wat een superlieve hengst is dit zeg. Voor ons is dit de eerste keer dat wij een hengst hebben uitgezocht en dat hele gebeuren met het insemineren.

Ik heb helaas geen goede foto van Linda maar die zal ik snel maken! *\o/*

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:59

@Myrthee_ : Jeetje wat een gedoe met diepvries bij Wup, kan me voorstellen wat een stress dat met zich meebrengt. Cream on Top is even heel anders, maar ook een mooi dier, doet het ook goed in de sport toch?

@hinte: Super fijn dat ze beiden gedekt zijn, nu wachten op het afslaan.
Ja ik hoop ook nog steeds, ze is al van bang naar boos (drama queen modus geactiveerd) gegaan. Dus hopelijk heeft ze bijna genoeg hard to get gespeeld en kan ze over gaan op hengstig worden :') .

@AnniekSlijk: Spannend, hoop dat je gevoel het mis heeft met het scannen. 1,5 uur is ook niet niets, dat moeten wij ook rijden. Ik ga haar wel ophalen zodra ze afslaat, mijn beste vriendin speelt chauffeur dus die snapt mijn sentimentele meidengedoe goed haha.

@nine1987: al ongeduldig aan het afwachten op het afslaan. Hier ook een grote penny hoor, merrie is nu een hele week weg en ik kan niet wachten tot ze hier weer in de wei staat. Maar die van mij is nog niet eens begonnen met hengstig zijn :') .

@Silly1972: Jij loopt al lekker voor op de meeste hier, ik duim mee dat het is blijven zitten.

@linda2008: Super jammer van sloerie1 (welke merrie zit achter het nummer?). Dan maar heel hard hopen dat het bij de andere merrie wel gepakt heeft. Hopelijk lukt het nog om haar bij de hengst te krijgen.

@Ennasil92: Gaaf beest die Shet hengst, jammer dat ze nog geen zin had. En erg romantische date :') .

@MarijeR: Ah ook net de enige merrie die vreemd gaat, ze doet het erom.

@Lovelyn: Bijzondere combinatie, maar mooi onderbouwd. Wat een prachtige glans heeft die hengst zeg. Fijn ook dat het veulen bij het NRPS een a register kan krijgen.

@gblover: Oh balen zeg!

@AniekR: Ik vind optie 2 wel een beetje 'paards' aandoen, ben zelf meer van de pony look. Maar zo op het oog zou ik die toch eerder kiezen dan optie 1. Ook vanwege de lijnenteelt in optie 1. Maar ik snap de twijfel.

Hier zit ik dus nog (on)geduldig te wachten tot mijn merrie hengstig wordt.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 18:46

Ik meld mij ook. Mijn Groninger dame is gisteren geïnsemineeerd met Henkie. Morgen scannen. Voor zowel haar als mij de eerste keer. Rete spannend allemaal.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 18:49

Kwakje zit er in. Nu wachten tot de 30e voor de 18 dagen scan. Kunnen namelijk wel scannen of na het weekend het eitje weg is, maar dat is sowieso het geval. Ben benieuwd.

Cream on Top is een springer en loopt leuk in de springsport CSI*3/4 dacht ik. Is alweer een tijdje geleden dat ik dat heb gecheckt. Oeps..
Ga vanavond even reageren. Telefoon is bijna leeg.

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 19:19

Even ego, zolex is helaas niet drachtig. Ook nog niet heel erg hengstig. Maar volgens de hengstenhouder zat ze ook nog niet echt op 18 dagen. Zaterdag gaan ze weer scannen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 19:22

Ik hoop dat ik op voorgaande pagina's niet te veel gemist heb :o

lovelyn en Silly, groot gelijk hoor! Je fokt wat je mooi vind, vooral als je het aan wilt houden... :)

Lovelyn en juval, wat fijn dat het zo goed gaat op de wedstrijden :)

Evelien, oh dat ongeduld is zoooo herkenbaar :+

Memere, dat word dan sloerie4 :')

Aniek, oei lastig! 2 prachtige hengsten... Ik ben niet zo'n voorstander van lijnteelt als het niet nodig is... Ik vind trouwens dat hengst 2 beter lijkt te bewegen en oogt mij iets luxer en dat zou mijn keuze dan ook zijn. Maar snap je twijfel... Maar ik denk dat jouw merrie daar een onwijs mooie combi mee zal vormen. Wisselende nakomelingen kan ook erg liggen aan de merries of aan hoe die fokken. Maar... Moeilijke keuze!

Hinte, _/-\o_ wat een bijleespost

Jarmo, welkom... Word nog lastig straks met al die Linda's ;) hihi

Mooney, ik zal onderaan deze post eens een voorstelronde van de merries doen... De hengst volgt dan later :)
Ongeduldig wachten, oh herkenbaar... Maar als ze eenmaal gedekt/geïnsemineerd zijn, mogen ze plots niet meer hengstig worden. Onze merries snappen niks meer van ons :P

Esther, welkom!

Myrthee, spannend!!

Nou hier toch een meevaller :) Sloerie1 word morgen opgehaald om naar de hengst te gaan... (Dat word een drama voor sloerie2 :(:) )
Voor alle zekerheid even de DA laten komen en de conclusie is toch een mooie, schone, hengstige baarmoeder, mooi ei en follikel dus geen enkele reden voor een rare 4 weekse hengstigheid dit keer. Het ei leek al te rijpen maar omdat ze nu toch morgen gedekt kan worden voor de zekerheid maar af laten spuiten...

Dit is dan Sloerie1 --> Jupiter M
(Bovenste foto is van augustus op de keuring, liep met veulen aan de voet dus buikig, onderste foto van 2014 zonder baby-buik)

Afbeelding

Afbeelding

Haar zoon van vorig jaar; Jupi's Pico Bello. (beloond met een 1b premie op de keuring.)

Afbeelding

En Sloerie2 --> S.B. Starbucks
(Nog nooit op een keuring geweest dus geen premies en geen mooie show-/keuringsfoto's :o )

Afbeelding

Afbeelding

En de sloeries samen

Afbeelding

(Ja ik weet het, ik moet eens mooie foto's laten maken :o )

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:04

Memere, vervelend zeg. Leeg gescant en een sloerie. Hopelijk lukt het de volgende keer wel, en gaat bij de ander de hengstigheid snel over.
Ik heb inderdaad verder nog geen contact gehad, er kwamen stoomwolkjes uit mijn oren, dus even wachten tot alles weer rustig is haha.

Lovelyn, fijn dat het veulen NRPS ingeschreven kan worden! Welke regio zit je? Wellicht moeten we volgend jaar, mits beide merries drachtig worden uiteraard, tegen elkaar dan haha.

AniekR, lastig. Ik ben zelf niet zo'n fan van lijnenteelt, dus probeer dat zelf zo veel mogelijk te ontwijken (o.a. omdat mijn merrie ouder is en ik geen extra risico's oid wil opzoeken). Heb zelf een hengst overwogen die zelf in de eerste vier generaties 2x Jazz en 2x Ferro had zitten. Prachtig ding, kan mooi bewegen, maar tsja.. dat papier vind ik wat slordig.
Al als jij vind dat die hengst beter bij jou merrie zal passen, dan vooral doen denk ik zo. Vind persoonlijk je eerste keuze het leukst.

Jarmo, welkom! Wat voor merrie heb je? Klinkt als Fries, klopt dat? Ben benieuwd naar de foto!

Esther, spannend zeg! Morgen dus scannen of het eitje weg is?

AnniekSlijk, vervelend zeg. Hopelijk staat ze snel weer hengstig en wil ze hierna wel drachtig worden.

Linda, door langzaam internet op mijn telefoon bijna geen foto's kunnen bekijken. Wat een leuke dames heb je staan! Fijn dat Jupiter toch nog naar de hengst kan! Misschien dan toch nog een baby voor haar volgend jaar! Spannend!

Liby toonde vandaag wat minder hengstig dan gister, maar wel nog reageren op al haar mannen. Ze heeft vier ruinenvrienden die helemaal verliefd op haar zijn. Vandaag vond ze dat Opa aan de beurt was om haar te dekken. Oeps :').
Gelukkig toonde ze nog hengstig, dus op de gok maar geinsemineerd. Mijn combi voor dit jaar is dus plots veranderd:

Lady Liberty a.k.a. Madammeke (Hamilton x Purioso x Janmaat)
Afbeelding

x

Cream on Top (v. Concorde)

Afbeelding
Foto is uiteraard niet van mij maar van internet geplukt, dus alle rechten voor de fotograaf

Liby's eerste veulen (2010) Albaney, uit de hengst Arco (welke Arco, geen idee..)
Afbeelding

En haar tweede veulen (2015) Don Winchester, uit Don Cremello du Bois
Afbeelding

Ik hoop op een maatje groter en een slagje luxer en minder beknopt dan het 2015 veulen. Verder mag het precies het zelfde, alleen zonder sleurfje haha.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:24

jeetje jullie gaan hier ook al zo hard zeg,

anniekslijk wat balen :(:) er komen natuurlijk nog ronden, dus hopelijk deze keer wel raak

lovelyn ik vind het een geweldige keuze, ben dan ook zo een voorstander van speciale combi's

alleen aniekr sorry maar geen voorstander van lijnenteelt, je fokt er dan de eventuele verborgen onvolmaaktheden gewoon in, terwijl de jonge stamboeken net aan het proberen zijn dit eruit te krijgen.
vind ze eigenlijk beiden een hoge hals schouder verbinding hebben maar ik ben natuurlijk anders gewoon :P
succes met de keuze

jarmo welkom

esther al geinsemineerd dan? en Libje ook kwakje erin gegooid, jammer dat het zo moest lopen met de hengstenkeuze maar ik vind hem ook knap, inderdaad minder compact en groter fokken dan je kriebeltje, al ben ik wel fan van compact en kleiner :')

linda ook vervelend zeg, maar sloerie1 mag op date, hopelijk maakt ze het nu iets minder bont :j

memere ook al een sloerie zeg, wat is dat toch met die merrie's _/-\o_

hinte respect voor je bijleespost

mooney staat Kirsten al bij de hengst?

hier gaat het ook niet van een leien dakje, auto nog steeds niet geleverd _-:( dus hoop ik ze morgenavond naar kliniek te brengen en kwakje te kunnen bestellen voor zaterdag, pfff zal nipt worden, ze staat knetterhengstig, echt mega
andere merrie ook maar die laat de hengst nog niet toe met een veulen aan de voet dus zal voor volgende ronde zijn
en de hengst ja die staat nu wel heet, heel heet :=

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:26

Aniek, heb je na je werk nog met de HH gesproken? Wat zei hij?
In hoeverre waren de hengst en de merrie ook alweer verwant?
Alle drie de dames een mooi ei, Roos, Lies en de Arabische merrie?

Myrthe, wat een enorm gedoe zeg met dat sperma! Ook heel onprofessioneel dat er nergens genoemd stond of is dat hij alleen via diepvries beschikbaar is! Maar ik vind de hengst die je nu gekozen hebt ook erg mooi.

Linda, wat een leukerds heb je toch staan!

Verder kan ik jullie niet echt bijhouden, maar ik doe mijn best om zoveel mogelijk bij te lezen.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:36

@memere,
de hengstenhouder komt hier 2x in de week(iedere woensdag en zaterdag) het hele seizoen lang aan huis.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:45

Fotsy: Kirsten is al een volle week uit logeren bij de hengst. Ik had de cyclus een beetje verkeerd ingeschat. Maar ik durfde niet te wachten tot ze hier duidelijk hengstig was omdat mijn beste vriendin de trailer heeft en rijdt, dus het moet voor haar ook maar net uitkomen om te rijden.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:59

AniekR, ik zou persoonlijk voor hengst 1 gaan, ondanks de lijnenteelt.. Ik vind hem qua bouw net wat mooier, en zoals je zelf aangeeft mag je merrie wat meer opdruk in haar beweging mag hebben.. (ik zie dat in hengst 2 ook, maar je geeft aan dit wisselend in zinn nakomelingen terug te zien) en ik vind m wat meer "paard.."
Maar ik snap je twijfel over de lijnenteelt wel.. Dat is ook een van de redenen waarom ik de hengst heb afgewezen waar ik in de eerste instantie helemaal wegvan was..

Welkom Jarmo..

Mooney, dat wachten duurt altijd lang he.. Succes ermee.. :)

Esther28 succes!! Spannend!!

Myrthe, jeetje, laat t nagelbijten beginnen.. Ik duim voor je!! Ik vind cream on top persoonlijk wel erg gaaf!! :j

AniekSlijk.. Aah jammer.. :(

Linda2008, fijn dat je toch naar de hengst kan met je sloerie!! :))
Wat heb je een mooie ponies!!

Fotsy, het zit niet mee.. Succes!!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:27

linda2008: Wat fijn dat er toch nog 1 merrie naar de hengst kan! Je merrie was toch verkocht of hoe zal dit gaan?

Ennasil92: Maar 2x? Ben je niet bang dat je dan minder kans hebt op drachtig geraken gezien je merrie de vorige keer ook niet pakte?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:35