juval schreef:Lovelyn, dat gaat lekker met de wedstrijden! ga je geen wedstrijden meer rijden als ze gedekt is?
wij zijn nu met onze merrie in 2 wedstrijden 3 winstpunten rijker, dus dat gaat ook goed!
Ik vind het een prachtige hengst! wordt vast weer een prachtig veulen.
mijn keuze ligt ook niet zo voor de hand denk ik... nrps x gelders, maar so what.... boeit me niet wat anderen er van vinden.
Als Ushi gedekt is denk ik inderdaad dat ik geen wedstrijden meer ga rijden, wel lekker op buitenrit enzo maar zoveel mogelijk stres voorkomen.
Liaan schreef:Lovelyn, mooie combinatie! Is je merrie een kwpner?
Ushi is inderdaad een KWPNer van Osmium x elcaro x voltaire
AnniekSlijk schreef:Lovelyn, gewaagde combi idd. Maar komt vast iets heel moois uit! vind het een mooie hengt, wel een heel ander type natuurlijk als je merrie, maar ik denk dat hij gerust dingen kat verbeteren. (vanwaar deze keuze?) Wie was de vader ook al weer van Koda? Dat was idd een heel mooi veulen!
Ik ben zelf een paar weken geleden bij Curro wezen kijken (ik wil ze altijd allemaal in het echt zien) en ik heb ook gelijk zijn nakomelingen bewonderd. Curro is zo rustig in het hoofd, heeft een heerlijk mee werkend karakter heeft heel veel zelfhouding en balans. Heeft een goede rug (niet te strak niet te week) Mooi been gebruik, niet zo extreem overdreven zoals je dat bij sommige ziet. En hij staat gewoon heel mooi in model en verhouding. Ik vindt hem fantastisch en dan is zijn kleurtje mooi mee genomen.
Ik zal je heel eerlijk zeggen dat ik bijna alle normale kwpners gewoon niks vind. Ze zijn teveel gefokt naar wat de mens graag wil of wil zien. En ik wil een veulen voor mezelf fokken die hopelijk 30 jaar bij me blijft. Ik vind het dus belangrijk dat het een fijn werkpaard is en iedereen er mee aan de wandel kan gaan zonder dat er ongelukken gebeuren. (Mijn Ushi durft niemand vast te houden behalve ik en mijn moeder, die heeft een erg sterk karakter :p)
De vader van Koda was de lusitano hengst Quilo. Weer wat anders dan een andalusier maar de combinatie was super met mijn merrie.
Luna2006 schreef:@Lovelyn: breng je de merrie tot daar? Vind de merrie heel erg leuk!
Dankjewel, ze is ook echt mijn zwarte parel! Ik kan echt niet meer zonder haar. Ushi gaat inderdaad naar de hengst toe en blijft daar dan tot ze afslaat. Ze gaat natuurlijk gedekt worden puur omdat ik daar zelf meer fan van ben dan KI ook al is dat wel veiliger. Ik vindt het Veel beter als dingen natuurlijk gaan zonder al die mensen handen erbij. Dus als ik de keuze heb om natuurlijk te mogen dekken

@liaan, spannend hopen dat het allemaal goed gaat!
@AnniekSlijk rottig is dat hea, laten we hopen dat ze wel drachtig is!
Afgelopen dinsdag zijn we met ushi naar Utrecht geweest en zou ze eigenlijk gelijk daarnaar naar Curro gaan. Ze is gescand of ze geen ontstekingen enzo in haar eierstokken en baarmoeder had. En daarna ook gelijk of er een ei zat. Ik heb gruwelijk gebaald want ze was zo hengstig als maar kon maar had net de nacht ervoor geovuleerd.. Dus nu gaat ze er dus pas na mijn scholenconcour heen. Dan mag ze er zolang blijven als nodig is.