Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Neonlight schreef:Woogy schreef:Gauw die wei uitmesten en bij de veearts navragen hoe je wormen uit de wei moet krijgen(dat weet ik namelijk niet, heb allemaal paarden die niet tegen gras kunnen hahaha!)
Woogy, hoezo niet tegen gras kunnen? Waar uit zich dat in? Bovenstaande merrie zeg ik ook altijd van dat die niet tegen gras kan, haar volle broer idem dito, maar staleigenaar blijft volhouden zomerexceem.....terwijl als ze totaal niet buiten komen, en gras gevoerd krijgen in de stal zich kapot schuren. Schuren begint iedere keer als ze weer gras krijgen.
Dat is ook 1 van de redenen waarom ik er op tegen ben om met bovenstaande merrie te dekken, gezien haar volle broer hetzelfde euvel heeft lijkt het iets genetisch/erfelijks te zijn. En ik voorzie echt problemen met een veulen als ze op de wei staan.
Exceemdeken is wel aangeschaft (heb ik vorige week de eigenaar gegeven met zijn verjaardag) maar ik denk niet dat dit zal helpen, omdat ik overtuigd blijf dat het door het gras komt.
Haar korte manen komen dus daardoor, en de plekken op haar schoft (te zien op de 1ste foto) ook.
Woogy schreef:Mij werd aangeraden Moxidectine pas te geven bij paarden die met meerdere ivermectines er niet van af komen
Woogy schreef:Omdat Moxidectine een nieuwe stof is en je die het beste kan sparen zodat de kans op resistentie het kleinst is