[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:48

Ziet er heerlijk relaxt uit MartineV!

Gelukkig dat de dierenarts positief was RX! Nu hopen dat de nacht wat goed gaat :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:52

mooi voor het goede nieuws RX

pepper en ylona blijven nog steeds afslaan,volgende week worden ze gescand.
vind het enorm spannend!

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 23:32

Leuke foto MartineV! Lekker zo met z'n alle zonnen!

Spannend Inowa!!

Scannen jullie trouwens 18 dagen na de laatste dekking of na de eerste? Laatste toch?

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 23:50

Ik ga ze na de laatste dekking laten scannen na 18 dagen.

Hondje ligt heeeeel veel te slapen, zware operatie plus lange reis.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 00:01

Ik lees dit jaar gewoon mee, maar ben wel actief in het 2015 topic. Met name om te feliciteren, verder hou ik het niet bij :=

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 06:42

Jou herken ik natuurlijk van Amir ;) :D
Maar helaas weet ik niet iedereen want ik heb hetzelfde als Bonjoy, ik feliciteer en reageer hier en daar wat, maar het zijn zó veel mensen in dat topic en zó veel berichten... Ik kan het niet allemaal onthouden en bijhouden :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 06:48

Ik probeer ook altijd mee te lezen en te reageren maar het gaat snel hier en in dbt 2015

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 06:50

Bellarose schreef:
Leuke foto MartineV! Lekker zo met z'n alle zonnen!

Spannend Inowa!!

Scannen jullie trouwens 18 dagen na de laatste dekking of na de eerste? Laatste toch?

Mij is altijd geleerd dat ze 18/20 dagen na de 1e dag hengstigheid weer hengstig worden.. Dus dan zou het in theorie toch na de 1e dekking zijn?

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 07:53

pretty schreef:
Ga ik nu echt volgend jaar allemaal onzijdige veulens krijgen? :')

Hier ook een onzijdig veulen denk ik :+

Woensdagochtend was het ei eraf dus wij wachten op de 18 dagen..

Verder kan ik het nog niet zo heel erg bijhouden hier, zit ook nog in dbt 2015 aangezien Aura nog moet veulenen dus excuses als ik niet zo actief ben

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 08:28

Luna zie ik ook nooit hengstig, dus gewoon op de gok naar de Radstake gereden om haar te laten scannen. Ze zat mooi aan het begin van haar hengstigheid. Bij de Radstake wordt de merriebegeleiding gedaan door DAP Zeddam en betaal je voor het hele seizoen 120 euro excl. en ook excl. eventuele hormoonbehandelingen, schoonmaken e.d. De DA is er elke ochtend vanaf 08.30u en meestal wel tot 09.30u in het dekseizoen. Ideaal, lekker dichtbij en voor mij dus goedkoop.
Als ik mijn eigen DA aan huis laat komen, die werkt niet met een pakket, dan betaal ik 28 euro voorrijdkosten en 25 euro scannen.

Iedereen met een drachtige merrie gefeliciteerd en degenen die nog bezig zijn of gaan starten met dekken, succes!!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 08:39

14 euro om te scannen?! :O als ze aan huis komen kost het me nog eens 35 euro extra dus dan zit ik ook op 85 euro voor een scan. Kliniek is voor ons een half uur rijden met de trailer dus een stuk goedkoper dan 35 euro.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 08:39

Al die verschillende topics is voor mij ook heel lastig bij te houden, excuses. Vind t vanaf nu wel heel leuk om weer een beetje mee te volgen.

Wat een heerlijk zonfoto! Je zou er zo bij willen gaan liggen he? :D

Heerlijk filmpje trouwens Roma van t spelende jonge grut.
Hopelijk krijgt Yanyhla nu ook gauw een speelkameraadje, merrie op stal staat op klappen. Heb nog nooit zon grote uier gezien, net van een melkkoe, merrie kan niet normaal lopen, best sneu.

Op moment wordt Jazzy opgevolgd in haar veulenhengstigheid zodat ze goed beeld krijgen van de cyclus en dan wordt ze volgende cyclus voor ET geïnsemineerd.
En ja na dat hele verhaal hopelijk weer een 2016 veulen van Nour.
Graag zon zelfde als dit jaar! <3
[KS-ITP] Meet Yanyhla Hayati!

Tie is ook spannend gaan we in juni mee beginnen. Wilde haar eerst thuis laten insemineren maar omdat het toch buitenlands sperma is en ik het bij aankomst echt direct erin wil hebben breng ik haar denk ik toch maar naar het dekstation.

En ja dit jaar voor t eerst als "hengstenboer". :D Moet zeggen dat ik net zo meeleef met die merries als mijn eigen! Tot dusver steeds maar een enkele keer hoeven springen voor een directe dracht, fijn!

Iedereen veel succes met de veulentjes die nog geboren moeten worden en hopelijk weinig slapeloze nachten?
En Fingers crossed bij alle drachtigheidsscans! +:)+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 08:46

Waarom Jazzy voor de ET Yildiz?

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:13

Ik kon ook niet beide dat topics bijhouden vandaar dat 2015 verlaten.
met periodes kan ik zowieso minder op bokt.
Veel te druk.
Probeer het altijd wel.
Vind het leuk om ook bij anderen mee te leven.

Suffie radstake is niet ver van ons vandaan en voor de huisdieren de paarden gaan wij ook altijd naar zeddam of doetinchem.

Go liz dat van jou klinkt ook heel logisch mmmmhh ik had dat andere gelezen.

Inowa spannend volgende week!!!
Duimen draaien.

Rest staan op vorige pagina en reageer via tel.
Pardon.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:28

Fijn RX hoe is het nu met je hondje nu ze goed wakker is? Of is het een hij? :o

YA (ik ga het afkorten hoor :') ) Spannend weer,en het eerste jaar als hengstenboer,ook altijd speciaal.

Suffie de gok gewoon gewaagd dus en mooi op tijd,ideaal.

Pauk het wordt het jaar van de hermafrodieten denk ik met al die onzijdigaards. :')

Bellarose ik tel vanaf de laatste dekking.

Martinev wat een heerlijke opfok lijkt het. Juna ziet er ook echt heel goed uit.

Chimello spannend! En vind hij het leuk nu hij natuurlijk mag dekken? :')

Hier is het heerlijk rustig in de wei! De merrie van mijn schoonvader moet nu zo ongeveer weer hengstig gaan worden maar tot nu toe niks te zien. Zou zijn als eerste drachtig zijn van Cas? Niet eerlijk. :')

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:49

Ik zit hier ook nog met een drachtige merrie in het dbt maar probeer beide topics bij te houden.

Het is heel erg jammer dat de mensen die inmiddels hun veulen hebben zich terugtrekken uit het 2015 topic.
De mensen met nog steeds een drachtige merrie hebben veelal met jullie meegeleefd en tips gegeven.
Het is ook fijn voor hun als er ook gewoon met hun meegeleefd word.
straks in juni/juli zijn er nog maar weinig over en voor die mensen is het niet leuk als meer dan de helft niet meer reageert en meeleefd met ze omdat zij al hun veulen hebben.

En buiten dat is het natuurlijk ook gewoon leuk om het groeiprocess van alle veulens te volgen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:55

Ik blijf altijd tot het laatste veulen van het topic en dan neig ik meestal helemaal over naar het nieuwe DBT. Is inderdaad wel zo fijn voor de anderen,maar iemand verplichten om te blijven kan je niet doen toch!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:00

ik hou heel erg weinig topics bij eigenlijk. Vorig jaar ben ik uit dbt2015 gegaan omdat mijn meides allebei roet in het eten gooiden :\

Heb moeite met goed bijhouden wie wie is en welke merries/veulens daarbij horen, dan ga ik in chaos modus en kom ik er helemaal niet meer uit ;)
Sorry als ik dus mensen weleens oversla of niet reageer, is niet vervelend bedoeld. Zijn immers niet veel mensen waar ik een hekel aan heb :)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:23

Pretty ze heeft heeeeel veel pijn.
We moeten der met een sjawl ondersteunen maar dan gild ze het uit van de pijn.
Erg moeilijk om het goed te doen.
Ze eet gelukkig wel wee goed.
Afbeelding
1 momentje tot de foto gemaakt was.

Afbeelding
Meestal lag ze bijv zo.
dit was gisteren op weg naar huis.

Inowa ik snap je dit is ook waarom ik het eerst nog wel probeerde maar momenteel is al geruime tijd mijn prive leven erg heftig.
Ik reageerde niet meer zo uitgebreid op iede zoals ik zo willen, omdat ik het niet meer kon.
Dus vandaar mijn beslissing om het bij 1 te houden.
Schoot bij jouw reactie wel even naar binnen bij me dat als ieder ineens veel vroeger laat dekken dat het hierdoor komt ha ha.

Ik moet ook zeggen dat ik de sfeer gemiddeld vaak in het dbt vaak veel vriendelijker vind +:)+ daarvoor.

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:30

Mijn merrie gaat naar de hengst toe en zou daar enkele dagen blijven, heb dit besproken met mijn veearts en ze vond het indit geval niet nodig om nog een keer te scannen. Ik hoop maar dat ik daarop kan vertrouwen. Ze is gister hengstig gespoten en gaat zaterdag weg.

:)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:35

Nou om het makkelijk te maken, haha.

Ik hoorden wel eens dat je de dag erna ook al zou kunnen laten dekken.

Ppffff

In ieder geval veel succes en ik hoop dat je je merrie weer gauw bij je zult hebben.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:56

Oh RX wat is ze zielig. :(:) En voor zo een oud hondje al niet meer evident. Hopelijk gaat de pijn snel minder worden.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:09

Dankje pretty, vriendlief doet nu de paardjes zodat ik bij de hond kan blijven.
Ze heeft never nooit ons gebeten maar nu had ze toch gister een bijtbeweging gemaakt.
Ze gild vaak van pijn als ze moet plassen gaan.

Ik denk maar vaak aan de fijne tijd die nog komen gaat.
Dat helpt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:02

Oh RX wat ligt ze er zielig bij, ik hoop dat de ze voorspoedig hersteld.

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:43

Het was eigenlijk niet de bedoeling maar ik meld me hier ook weer.

Op koningsdag is viky bevallen van een prachtige valk hengst maar om de een of andere reden heeft het veulen het niet gered. Het was de bedoeling dat ze een keer een veulen zou mogen krijgen maar omdat ze nu alsnog geen veulen heeft 'gehad' en er voor heeft kunnen zorgen heb ik besloten het nog een keer te proberen.
Ze was afgelopen maandag zichtbaar hengstig. (kan dat kloppen een week na de bevalling?)
ik ga dus proberen de eerstvolgende hengstigheid op tijd te spotten en haar dan weer laten insemineren.

Dit is de toekomstige papa
Afbeelding

Neo heeft al meerdere gezonde nakomelingen, om toch zeker te zijn laat ik viky eerst onderzoeken voor de zekerheid