Aaaah dit valt met geen pen te beschrijven iris is gewoon hartstikke drachtig!!! Hartje klopte ook al! En ik wilde het nog wel opgeven! Aaaah ben zo blij!!!
Hier zit alles gelukkig ook nog goed!! En heb natuurlijk even een verklaring gevraagt aan de dierenarts. Nou had ik vandaag niet mn standaart dierenarts dus moest t doen met een belgische dierenarts.. nou is mijn belgisch niet zo heel best maar voor zo ver ik t begrepen heb : De baarmoeder maakt hormonen aan om de vrucht vast te houden te voeden etc. Dit hormoon kan van sterkte verschillen met als oorzaken aanleg, vet, gezondheid, weer en nog veel meer. Als het hormoon verzwakt door wat dan ook kunnen de merries hengstig tonen. De dierenarts was het ook opgevallen dat de merries dit jaar erg 'van slag' zijn en vermoedelijk door het wisselende weer en de winter die niet kwam..
Hoop dat t een beetje duidelijke uitleg is, ben niet zo heel goed in het opschrijven van wat er mij verteld word, maar kan t nog een keer proberen om het duidelijker te maken!
Leuk om verwelkomd en gefeliciteerd te worden! Voor iedereen die nog in afwachting is van een mooie hengstigheid of scannen na dekken: spannend! Ik hoop voor iedereen op goed nieuws!
Iedereen ook gefeliciteerd met hun drachtige merrie! En de rest dankjewel! Wat een mooi gevoel zeg!!
Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst: 18-06-14 08:58
Iedereen weer gefeliciteerd met de drachtige merries, heerlijk !!!!
Hier toont de zwarte merrie ook hengstig af en toe, maar alleen naar haar vriendin Als we haar dan schouwen slaat ze keihard af, nouja, deze week beide nogmaals laten scannen om te kijken of het hartje klopt, en dan maar gewoon afwachten
Beide drachtige dames zitten in ieder geval super in hun vel :
Laatst bijgewerkt door Cheytjuh op 18-06-14 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Inderdaad veel merries die drachtig worden. Mooi zo!
Nou hier zijn er nu 3 merries hengstig dus heel fijn omdat allemaal weer te dekken.
Tjinta
Geplaatst: 18-06-14 19:11
Cheytjuh alleen hengstig naar vriendin maar niet bij de hengst klinkt toch wel als dracht.. Spannend.
Jeuh Irischcob gewoon toch drachtig genieten!
DB ook de laatste dame drachtig. Mooie combi en gefeliciteerd. Hoeveel beebs nu volgend jaar?
Morgen komt de DA Amia scannen op follikel. We proberen toch de veulenhengstigheid. Ze is soepel bevallen, nageboorte was er snel af dus ik hoop dat het gaat lukken. Dan lopen we, als het allemaal snel zou gaan lukken, een maand in. Zou fijn zijn.
Wusiena ook niet drachtig wel een zacht ei, dus ze word vandaag al gedekt.. Na de rare hengstigheid van afgelopen keer was t al maar de vraag of t wel een goede hengstigheid was, niet dus..
Joyce ik ga voor je duimen, gaan we wederom samen op. Amia wordt morgen gedekt.
Mijn gevoel was dus terecht DA was verbaasd dat de merrie al weer zo optimaal in conditie was. Aan de baarmoeder was nauwelijks te zien dat ze 9 dagen geleden een veulen gekregen had. Geen vocht en mooi ei.