Welkom Myrmar! Ik weet niet of je het van plan was maar ik zou voor de zekerheid even een scan laten maken. Dan weet je het zeker en kost niet zoveel.
Ine en Carmenbrum, wat vreselijk jammer zeg!
Dwyne wat een spannende situatie, succes. Wel verstandig dat je het risico van een 2ling niet neemt.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 13-07-11 09:15
Myrmar, welkom hier. Volgens mij heb je een shetje zo te zien? Dan valt scannen niet mee wat ze hierboven zeggen, veel DA-en hebben te grote handen om een shetje te kunnen scannen.
Nee dat is idd geen makkelijke klus. Maar soms doen ze uitwendig. Mijn welsh a merrie wordt wel gewoon gescand, maar daar kijken ze welke dierenarts het doet (smalle armen). Evt. Daar even advies over vragen aan je DA.
Bimmetje
Geplaatst: 13-07-11 09:31
Ik heb ook een shet en zij word gewoon gescant hoor. Gewoon vragen om kleine handjes omdat dat het om een shet gaat. Gaat prima.
Toen ik onze dierenarts belde voor Melody (d-pony) hebben ze rekening gehouden met iemand met kleine handen.Waarom geen idee eigenlijk,nog nooit gehoord dat Mel smal is,wel dat ze enorm verkrampt.
Bij ons geen vrouw maar een man met kleine handjes!
MarijeR
Geplaatst: 13-07-11 11:16
Ine23 wat balen zeg!
Dwyne, nog steeds spannend dus. Hopelijk is er maandag gewoon 1 te zien.
Myrmar, leuk nog een kleintje in het topic
carmenbrum ook voor jou jammer dat het niet gelukt is...
Hier worden de mini's ook gewoon gescand hoor. Wel door een DA met kleine handen en ik moet er een stukje voor rijden naar een andere kliniek maar ik laat ze wel scannen.
Fab word volgende week woensdag gescant.. Ben benieuwd dan krijg ik een veulen van mijn eigen merrie en eigen hengst
Al_Zawraa
Geplaatst: 13-07-11 13:34
Ine, wat enorm balen zeg! Dappere beslissing om niet verder te gaan, maar als de kans zo klein is dat ze ooit nog drachtig zou raken, zeker de juiste keuze.
Dwyne, even spannend nog. We duimen verder!
myrmar, welkom.
carmenbrum, jammer dat het niet gelukt is..
Wat een rotweer trouwens! Bah. De paarden stonden vanochtend te rillen van de kou toen ik op het land kwam.. Gelukkig is het vanochtend nog een uurtje droog geweest tussendoor, maar nu ziet het er niet naar uit dat het snel weer droog wordt.
Ine, jammer maar een goede beslissing denk ik..... Dwyne, dus nog ff spannend voor je.... Myrmar, welkom hier.... Carmenbrum, jammer......
Hier ook minder goed nieuws, Charlie heeft weer bij de tweede scan er niets meer zitten. Ze pakt elke keer goed op en gelijk drachtig maar bij de tweede scan is het dan of te klein of zoals nu al weg........ Ik wil het nog één keer proberen dus we spuiten haar morgen weer hengstig en als het goed is is ze dan maandag weer goed hengstig om te insemineren. De dierenarts wil dan op 18 dagen weer scannen en als ze dan weer drachtig is Regumate gaan geven vanaf dan. Heeft één van jullie daar ervaring mee?
MarjoleinS
Geplaatst: 13-07-11 15:27
Ik denk niet dat we haar laten scannen. Wij blijven gewoon wachten.. Ik zal nog wel even vragen.....
Myrthe is door nico gedekt,, ik weet verder niet zijn stamboomnaam enzo.... Maar Nico zwartbonte hengst
Myrmar Speciale reden om niet te scannen? Ik weet dat er mensen zijn die er een speciale rede voor heeft. Zelf doe ik het wel om tweelingdracht uit te sluiten want dat komt toch vaker voor dan je denkt en 2 zit je toch niet op te wachten..
Mijn merrie is vandaag voor het eerst gescant en drachtig Ze is nu dus 17 dagen drachtig en eind augustus nog een keer scannen. En hoop dat er dan nog wat zit.
Heeft het scannen trouwens ook nog invloed op het vruchtje?
Tjinta
Geplaatst: 13-07-11 19:37
Dwyne wat een spanning. Hopelijk gaat het goed en zit er straks maar 1 vrucht. Ik duim ervoor.
Myrmar als je de mogelijkheid hebt om te scannen is dat wel het overwegen waard. Een tweeling is niet de bedoeling.
Bij mijn DA kliniek hebben ze inderdaad ook vrouwen met kleine handen/dunne arm voor het scannen van kleintjes.
Dustinlover dat is een leuke combi.
Paint horses he bah wat jammer, dat lijkt me nu echt niet grappig, eerste de vreugde van een dracht en dan vervolgens is het vruchtje weg. Wat een teleurstelling. Zou spoelen niet helpen? Ik heb geen flauw idee hoor. Regumate ken ik verder niet maar hoor wel goede dingen over. Ik duim ook voor jou dat het toch gaat lukken.
Balou lover ik ben geemigreerd maar dat heeft alles behalve geholpen... hier regent het ook...
wat een leuke foto,s weer...en bij de meesten wil het niet echt lukken.
pepper kan maandag gescand worden,mijn laatste kans om haar drachtig te hebben van simba. ik hoop zo erg dat het raak is en ze het nu ook de hele dracht houd....
verder is winoa nu 2 maanden drachtig en ik begin nu toch kleine details te zien,best vroeg eigenlijk al dus ben bang dat winoa weer enorm gaat worden in omvang
PH, wat enorm balen zeg. Dat lijkt me bijna nog vervelender dan niet drachtig krijgen. Succes maar weer, en hopen dat ze het deze keer wel vasthoudt.
LD, gefeliciteerd. Scannen heeft (voor zover ik weet) geen/weinig invloed op het vruchtje. Wat meer invloed op het vruchtje heeft is het gedrag van de merrie, als de merrie erg hard perst tijdens het scannen kan ze het vruchtje wel verliezen.
Inowa, wat leuk zeg! Winoa lijkt het erg leuk te vinden onder het zadel met haar nieuwe vriendinnetje! Misschien wordt ze nu ook wel iets minder dik, nu ze wat gereden wordt?
Hier toch de merries (Hala+Fahkour, Rahnanah en Aziza) maar binnen gedaan. Ze zijn al sinds begin april niet meer binnen geweest en Rahnanah mag eigenlijk niet binnen vanwege haar hooi-allergie/overgevoeligheid, maar moest nu kiezen wat het beste was van 2 slechten. Het regende al 24 uur bijna onafgebroken (en dat voorspellen ze voor de komende 24 uur ook nog ), en de wind staat precies verkeerd, waardoor ze totaal geen luwte hebben van de bomen. Ze stonden zo enorm te schudden van de kou, dat ze amper normaal op hun benen konden staan, en ze waren ook erg blij dat ze binnen mochten. Ik heb beide deuren van het gangpad open laten staan, zodat het wat doortrekt en Rahnanah hopelijk zo min mogelijk last heeft.. De jaarlinghengsten staan op een landje dat compleet omringt is door bomen, dus die kunnen mooi buiten blijven.