Gefeliciteerd met alle geboortes!
Ik ben nog wel eens alleen, dan pak ik bij zo'n merrie gewoon het veulen met 1 arm om de borst en met de andere arm achter de kont (evt staart vast als ze wat groter worden) en leid ze zo, dan laat ik de merrie dus gewoon los meelopen (of evt. aan het halster+touw wat ik dan in de hand -achter de kont van het veulen langs- hou).
Morgen Xenah halen, zoooó spannend!!
Shanaya heeft zich vandaag verstapt (in de box omdat ze bang is voor het scheerapparaat waarmee ik fawziyyah ging scheren
) en ze is nu kreupel en heeft een ei op 1 van haar schouderspieren, dus die is nog even ingesmeerd, zal morgen wel weer over zijn! De 2 oudste veulens zijn vandaag geschoren, Fawziyyah is "af", bij djamal moet ik de benen en onder de buik nog en 1 wang, maar meneer was het zat en werd ongeduldig, en ik had fawziyyah al gehad en was het dus ook zat... Duas die doe ik morgen of maandag wel afscheren... Ze zijn ineens een stuk knapper en eleganter zo
Djamal heeft een hele donkere rug en zijn manen en staart worden ook donker. Om zijn ogen is het donkerbruin/koffievos met hier en daar een witte haar tussendoor, zijn neus idem dito. Ben benieuwd, ik denk dat hij heel donker uit zijn veulenvacht gaat komen!!
*edit* reden van geen touw maar met mijn armen is vooral om gekke sprongen en baldadig hard gaan rennen te kunnen opvangen, ik kan de dan zo tegen me aantrekken en evt. een kort rondje draaien om grip te kunnen houden.
Laatst bijgewerkt door peach2001 op 29-03-08 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt