[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 10:33

haha, ja tinkerloos, dan had de DA het denk ik druk gehad

GeneralFlynn

Re: Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 10:34

Ik weet het wel zeker!!

Hier regend het zachtjes..

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 10:36

Iedereen die in de afgelopen dagen oma/opa is geworden, gefeliciteerd!
Hier alles rustig, Hon begint nu wel wat zucht te krijgen (werd tijd!) maar als ik zo naar dr kijk twijfel ik regelmatig of er wel iets inzit. Nouja, ze is gescanned, niet hengstig nog geweest, en ik zie toch wel wat veranderingen, al is het minimaal

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 10:47

misschien krijgt ze ineens een groei spurt, en uiers waren er ook niet bij mythe en nu ineens wel dat ging bij mythe best hard.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 10:51

Ah kijk. Een rustig nachtje. Nou ja, hier iig. In de westernwereld is er weer een mooie Painthengst bij.

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 10:51

ja van boldy ofzo of niet? was iig een leuk veulen

Finnea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 10:52

vrijalover schreef:
Reinou, leuk dat je er weer ben! Veel gezien in Parijs? Schiet Friet al een beetje op?

Ja heel veel gezien, plaats binnenkort wel ff een link met foto's Nu eerst verkleinen enz...duurt lang Heb geen idee of Friet al op schiet, ga er vanmiddag naar toe dus dan zie ik het wel Gister heb ik alleen maar geslapen

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 11:40

Hoe zit het eigenlijk, worden alle veulens nou 's nachts geboren?? Of maakt dat niets uit en is dit toeval.....

Yoline, succes bij Friet!

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 11:44

er zijn er ook die overdag geboren worden, maar de meeste 's nachts. Zif werd 2 jaar terug om 8 uur 's morgens geboren, prachtige tijd

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 11:55

Dakota is om 10 voor 12 's morgens geboren Cheyenne maakt het niets uit, dag nacht, het is haar om het even

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 13:15

Dat is echt een superbevalling Dana, je hebt geluk met zo'n merrie *Stille hint voor Vreya

Mac: Ik vond Boldly d'r veulen ook al zo geweldig! Ben benieuwd naar droogfoto's

Ik ga zo eens even kijken hoe Vreya erbij loopt! Van mij mag ze, ik heb vanmiddag alle tijd voor een geboorte

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 13:34

ff een vraagje aan jullie..
kan het zijn dat een paard niet kegelt, maar wel gaat veulenen?
(gewoon zonder van te voren te kegelen)

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 13:35

Dana gefeliciteerd!
Merrie gaat vandaag naar een grotere stal denk niet dat het nog lang gaat duren denk iets van 7 dagen ofzo (heb ik nog de hele vakantie om ervan te genieten)
@kady; komt niet vaak voor volgens mij maar mijn merrie heeft vorig jaar nog geen dag gekegelt
Laatst bijgewerkt door ZzzeiN op 01-02-22 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 13:52

Kady_ schreef:

ja kady dat is mogenlijk.

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 14:04

oke bedankt.. mijn merrie heeft de laatste dagen namelijk giga uiers en haar kont spieren zijn helemaal slap en ze gaat vaak liggen, ze kegelt alleen nog niet,
we wouden gaan waken als ze begint met kegelen, maar als jullie zeggen dat het ook zonder kegelen kan dan beginnen we maar met waken

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 14:10

Kady_ schreef:
oke bedankt.. mijn merrie heeft de laatste dagen namelijk giga uiers en haar kont spieren zijn helemaal slap en ze gaat vaak liggen, ze kegelt alleen nog niet,
we wouden gaan waken als ze begint met kegelen, maar als jullie zeggen dat het ook zonder kegelen kan dan beginnen we maar met waken

Succes dan alvast met waken, ik heb vannacht mn eerste nachtje achter de rug, en ik hoop toch eigenlijk dat ze dat veulen snel uitpoept

heb je ook foto's van je merrie Kady_?

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 14:11

Kady_ schreef:

no problem hoor doen der wel meer

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 14:16

Dana01 schreef:
Kady_ schreef:

no problem hoor doen der wel meer

ervaring mee?

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 14:17

Antoontje schreef:
Kady_ schreef:

Succes dan alvast met waken, ik heb vannacht mn eerste nachtje achter de rug, en ik hoop toch eigenlijk dat ze dat veulen snel uitpoept

heb je ook foto's van je merrie Kady_?

dankje en idd dat laatste wachten is echt een ramp :p
fotos van glenda staan in mijn profiel.. ik heb ook fotos van der uiers maar die staan niet op deze computer..
ik zal ze er vanavond opzetten

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 14:43

Kady_ schreef:

ervaring mee?

vorig jaar, niet 1 kegel gezien, dit jaar wel, Maiden he

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 16:17

Poehhh 2 dagen niet geweest en veeeeeel veulens erbij zag ik al in KS.

Fleda, Keevagirl, Flettie en de rest wat ik gemist heb, want ik heb nog niet bijgelezen, Gefeliciteerd

Symfonie is trouwens weer thuis
Ze moet nu nog 1 week op stal blijven en dan nog 2 weken niet in de wei, maar t ziet er verder goed uit. Ze is iig weer thuis en dat is al heel fijn
Digi was pleite vandaag dus geen foto's gemaakt. Volgende keer weer! Ze heeft wel overal kale plekken van infuusen en de 'operatie's' maar dat groeit wel weer aan. Ze is wel echt enorm gegroeid in deze tijd viel me op

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 16:22

Oh Amandake mag ik ook feliciteren zie ik! Gefeliciteerd met je merrietje Mooie meid hoor! Is alles goedgekomen met de nageboorte van Romy?

flettie

Re: Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 16:27

Zo, even tijd om hier weer eens mijn neus te laten zien.

@ amandakè: ook jij nog van harte gefeliciteerd met je nieuwe veulentje En fijn dat het weer beter met Romy gaat

@ Fleda: ook jij nog gefeliciteerd met je mooie manneke Mooi donker ventje hoor.

@ WenK: eigenlijk geen idee. Persoonlijk zou ik er voor kiezen om de hengstigheid na de veulenhengstigheid te nemen. Maar goed voor Fayette is het vervoeren in een trailer lang niet zo stressvol als voor Lisje.

@ Antoontje: pas maar op! Fayette had donderdagochtend ook ieniemienie-kegeltjes en nog geen 24 uur later was Dunla er al En dat voor een maiden-merrie

@ Tinkerloos: Femke houdt jullie wel in de spanning he?

@ Prince: met het opbinden van de nageboorte zorg je ervoor dat de merrie er niet boven op kan staan waardoor die zou kunnen afscheuren. Wat weer zou kunnen leiden tot een stukje achtergebleven nageboorte die allerlei vervelende en nare ontstekingen bij de merrie veroorzaken.
Opbinden heb ik met een simpel strotouwtje gedaan. Touwtje om de nageboorte, knoopje erin en de rest van het touwtje met een knoop aan de bovenkant van de staart vastgebonden.

Hier gaat verder alles goed. Dunla is een heerlijk brutaal veulen. Komt al op ons afgelopen in stal en begint al door te krijgen dat die twee-benige gevallen best wel lekker kunnen kriebelen. Ze is ook een erg zelfstandig beestje. Wat weer erg vervelend voor Fayette is
Vanmiddag bij op de wei zetten heeft Dunla iets van een 15-20 minuten lang steeds weer rondjes gerend door het weiland en de bak. En Fayette er maar achteraan rennen van "Hola, jij! Hier blijven!!" En dan zag je Dunla denken: "Ja, doag!! Dit is veels te leuk! Whiehiehiehie!!"
Dunla is dus een erg vermoeiend kind Ze hebben vandaag een uurtje of 3-4 buiten mogen lopen en staan nu weer op stal. Of beter gezegd: beiden liggen Arme Fayette maar goed, zij was als veulentje ook een erg zelfstandig en ondernemend beestje dus dat krijgt ze nu weer terug
De eigenaresse van Dunla d'r pappa was ook erg over te spreken

Dunla says "Hi!"
Afbeelding

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 16:39

Afbeelding

mythe's hars kegeltje vanmorgen zat aan de andere ook maar die was er af, als je goed kijkt zie je wel dat die andere nattig is.

flettie, echt een super lieve foto!

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 16:40

Hier nog niets.... Heb net al een appeltje onder Angel's staart gehouden, maar nee, het hielp niet. Dennis kroop er bijna in, maar er kroop niets uit.