mirjamalvaro schreef:Soeboehoe, praam, even vervelend maar hier hielp het.
Toushie ook al niet drachtig
Praam gaat ze dus wel van in aanvalsmodus, steigeren en DA wordt mee omhoog getrokken
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
. Dus die moet een paar dagen eerder gescand worden op tweeling. Zaquira schreef:Wat vervelend dat het bij sommige maar niet wilt lukken dit jaar.
Even wat anders, die van mij is dus wel drachtig en gedraagt zich momenteel als een hengst. Ze dekt zelfs hengstige merries...
Ik heb haar nu 3 jaar en dit wordt het 2e veulen bij mij maar dit gedrag ken ik echt niet. Heeft iemand dit wel eens mee gemaakt?
dit jaar heeft ze er nog geen last van gehad
beide keren. En met hengstjes is ze juist heel zen en knuffelig

Echt zo jammer... Ik snap helemaal dat je dit jaar stopt. Voor volgend jaar kan dit nog een leuke zijn misschien (of totaal niet) https://www.tacomastud.co.uk/zircon-iv-tac
Is maar een ideetje.
Over je merrie, ik heb zelf ook geen opvoelbox, bij merries die het spannend vinden zet ik ze soms tegen een muur aan terwijl iemand anders de andere kant tegen houdt en dan een emmer brokjes voor haar neus
Werkt altijd heel goed, en dan associeren ze het met lekkere brokjes.
Inderdaad alleen stress proberen te voorkomen

Ee Aa CRcr Dd CHch, heterozygoot voor alles dus. Stamboeknaam is Be Dunit Cold Ice, roepnaam wordt Ice.

ik duim dat de merrie dragend is
. Ben heel benieuwd naar een stippel fjord
snap je keuze idd. Overhaaste beslissingen zijn nooit goed. En dan volgend jaar 2 merries is ook leuk natuurlijk. Nu maar genieten van je dames en binnenkort van je eigen kleine spruit.
hopelijk lukt Sterre ook de volgende x
hopelijk lukt nr 4 ook nog
ik heb dan ook meestal 2-3 verschillende soorten hooi liggen zodat ik kan wisselen als ze het een niet graag eten.
. Degene die niet gaan krijgen de praam. Degene die de praam niet op kunnen omdat ze nijdig worden, die worden verdoofd. Veiligheid voor alles.
Wat een knappe merrie zeg
. Saartje is gescand en waar ze vorige week een ei had van 3.8, was dat ei donderdag 4.8. En aan de andere kant en nieuw ei van 2.8. Maar ze toonde nog niks hengstig dus de veearts heeft haar hengstig gespoten in de hoop dat het doorzet. Vandaag liet ze zich wel helemaal gewillig aflakken door Booster en was ze erg lief. Dus ik hoop dat ze morgen of overmorgen gaat tonen.