[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 20:02

Murosch ach weet je ik vindt die 18 dagen langer duren dan de hele dracht :P

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 20:07

Ik ook godsamme nog 7 dagen :')
Als t erin zit alles leuk en fijn en ik kijk uit naar dikzakje maar potverdikke dat wachten
Laatst bijgewerkt door jumpyhorse op 22-05-19 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

corinadrenth

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 20:13

Murosch ze zei alleen we kunnen haar wel hengstig spuiten aankomende week. Ei was verder prima. Maar was meer omdat het zo kort dag was.

We gaan het gewoon proberen. Kzit bij aa en hunze weer. Er is een nieuwe da bij gekomen. Jong meiske

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:05

Iemand op stal zei dat ze mijn merrie hengstig zag staan. Volgens mij kan dat toch niet 4 dagen na het insemineren

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:09

Wat gaat het hier hard :oo .
Ik kan het gewoon niet bij houden sorry.

Murosch in elk geval gefeliciteerd met de dracht.

AMH succes morgen met scannen.

Paardje2013 dat kan wel degelijk. Mijn merrie lijkt ook nog hengstig. Nu 8 dagen na inseminatie. Vorig jaar deed ze hetzelfde.

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:11

Mirjam, oh jee, jij zelf ook niet in orde lees ik. Heb je intussen iets gehoord van de pensionklanten? Verzorg je goed, ik blijf duimen voor merrie en veulen!

Baudyh, pff, dat was ook schrikken dan met je merrie. Gelukkig vandaag terug in orde!

Sanne, is ze geïnsemineerd vandaag? Duimen op goed resultaat!

Evelien, spannend! Hopelijk nog op tijd!

Princesj, gefeliciteerd!

corinadrenth : Ik zou haar precies ook brengen dan, proberen kan altijd, zou zonde zijn om zo maar een cyclus te laten passeren.

Cynthia82, super dat Fi terug thuis is! Fijn dat ze zo'n warm welkom kreeg! Die 1 hoofd foto is geweldig :-D

2a54enz, ook zo spannend, super dat ze zo flink is!

Kimsel, heel vreemd zo. Zou ook niet weten wat het kan zijn.

Astrid, hier dus ook 1,5 maand geleden ongeveer zo hengstig als iets. Ze was toen mega gefrustreerd omdat mijn ruin wel heel de tijd aan haar zat te friemelen maar voor de rest niks kon doen :-D . Idd voor de futurities en de 4-jarigen wedstrijden, dan heeft een vroeg veulen toch het voordeel. Nu zijn wij zelf zeker geen sterruiters die richting futurities zouden werken, maar mijn vriend (die eigelijk eigenaar is van de merrie) wou toch graag een vroeg veulen.
Super dat Jaycee klaar is om te insemineren, en dat ze zo flink was! Balen van Roxy, hopelijk helpt het mooie weer ook bij haar mee.

AM Horses, spannend voor morgen ik duim!

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Dolly staat op zich heel rustig bij de HH, we zijn gaan kijken en ze zag er totaal niet gestresseerd uit of zo. Volgens de HH eet ze ook voor twee :-D , wat gaat dat worden als we ze drachtig krijgen.
Maar ik denk en hoop dat het terug samen staan met haar ruinenvriendje toch zou kunnen helpen. Als het aan mij ligt, komt ze dus naar huis, nog even met vriend overleggen wat hij ervan denkt. En dan vervoer regelen, we hebben zelf geen trailer dus dat is ook altijd wat gedoe. En dan op zoek naar een dierenarts die thuis kan komen opvolgen en kan insemineren als we hopelijk zo ver geraken.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:14

angelpam schreef:
Wat gaat het hier hard :oo .
Ik kan het gewoon niet bij houden sorry.

Murosch in elk geval gefeliciteerd met de dracht.

AMH succes morgen met scannen.

Paardje2013 dat kan wel degelijk. Mijn merrie lijkt ook nog hengstig. Nu 8 dagen na inseminatie. Vorig jaar deed ze hetzelfde.

Ik heb het bij mijn merrie nog niet gezien eigenlijk wel is ze heel plakkerig naar mijn andere paard. Nouja ik hoop maar dat het niks is

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:43

Wauw wat een updates, kan het even niet meer volgen allemaal. Morgen maar even op groot scherm bijlezen.

Voor de mensen die hun paard langer dan 48 uur na inseminatie nog hengstig zien: is er gecontroleerd of het ei weg is? Of is het ei afgespoten? Zo niet dan zou ik laten scannen of je niet te vroeg bent geweest met insemineren.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:53

Tiwi ei was weg maandag er waren 2 gele lichamen te zien vandaar dat het mij ook raar lijkt dat ze hengstig is. Heb het zelf ook nog niet gezien trouwens

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:20

Die van mij is weer geinsemineerd, vrijdag checken of het ei eraf is

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:35

paardje2013 schreef:
Tiwi ei was weg maandag er waren 2 gele lichamen te zien vandaar dat het mij ook raar lijkt dat ze hengstig is. Heb het zelf ook nog niet gezien trouwens

Ik heb ook een merrie die nog paar dagen hengstig leek incl plassen ook al was ze gescand en ei weg. Ze was wel netjes drachtig iedere keer.

Spannend Sanne

AstridJJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:55

Corinadrenth ik denk dat de dierenarts dat zei omdat het ei morgen al weg kan zijn als je morgen pas insemineert. Ligt eraan hoe lang de cyclus van je merrie is. De ene merrie laat het ei afkomen bij 3,5 cm en de ander bij 5 pas. En sommigen merries doen dat heel snel en de anderen doen daar heel lang over. Roxy heeft altijd een lange cyclus, ei moet altijd afgespoten worden bij haar. Ik denk dat Jaycee (d'r dochter) dat ook heeft, tenminste dat hoop ik anders is het morgen bij mij ook te laat. := De dierenarts kon wel zien dat het ei nog mooi rond was en dat er nog iets van vocht zat, dus ze schatte in dat het vrijdag of zaterdag pas zou gaan springen. Het ei wordt voordat het gaat springen minder rond en al het vocht gaat dan weg, tenminste zo zei ze het. Laten we het hopen.

Cowgirl ik ken eigenlijk maar weinig mensen die echt voor de futurities (kunnen) gaan (kost vooral heel veel geld). Ik hoop dat het bij je merrie thuis toch weer goed op gang komt.

Paardje2013 misschien door de hormonen van de dracht ;) Sommige merries zijn ineens compleet anders vanaf het moment dat het ei bevrucht is. Ik heb ook wel eens gehoord van merries die de gehele dracht een soort van hengstig lijken. Alles is mogelijk :D

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 23:01

Astridj. Dat zou kunnen. Vorig x is ze met 5 cm geinsemineerd en dag later zat het ei er nog.

Daarna is ze met 4.7 gevonden en 2 dagen later was ei weg. We proberen het en anders volgende x beter

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 23:16

Zo alle merries weer thuis. De stand is
1 drachtig
2 op het bankje
En nr 4 morgen scannen of ze hengstig aan het worden is
En de laatste moet eerst nog een veulen uit.
Onderweg om er 5 drachtig te krijgen.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 23:20

Pffff ik vind 1 al genoeg.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 23:42

Kimsel94 schreef:
Hey, ik kom hier even binnen vallen...

Mijn merrie is 1 mei geinsemineerd, 3 mei was het ei ook weg omdat 30 april het ei was afgespoten met chorulon. Helaas was er 16, 17 en 20 mei niets te zien, ook nog geen nieuwe follikel die aan het rijpen is... Vandaag, 22 mei ook nog steeds niets...
Hebben jullie dit vaker meegemaakt dat ze dan niet meer hengstig willen worden?

Maar op 3 mei insemineren, daarna 16-22 mei scannen. Dan zit je op 13 tot 19 dagen na de eisprong. Het is vrij normaal dat er minimaal 20-25 (soms wel 30) dagen tussen een eisprong zit. Dus ik denk dat je te vroeg bent nog :j

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 23:43

BusyMissy schreef:
Pffff ik vind 1 al genoeg.

:') Jij doet ook een moeilijke hengst :P

Wij hebben nu 3 drachtig, 1 op het bankje, en 3 moeten nog bevallen :)

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 23:49

Zo, dit topic gaat hard!! Ik zal morgen eventjes een bijleespost maken, dat gaat niet zo makkelijk op de telefoon :')

Maar ik zag een aantal merries die drachtig waren gescand: gefeliciteerd!! Volgens mij komt dit dekseizoen nu wel een beetje los. Hopelijk gaan er nog veel volgen!

Ik wou Mirjam in het bijzonder eventjes een hart onder de riem steken, wat een opstapeling van pech :(:) en na zo'n val, kun je dit soort stress natuurlijk ook niet goed gebruiken. Ik hoop dat jullie allebei vlot herstellen. Zouden haar benen helemaal opgelapt kunnen worden of is de dierenarts bang voor blijvende schade? Ik duim voor je dat het vruchtje gewoon blijft zitten :(:)

En een heel aantal hebben plaatsgenomen op het wachtbankje, succes met wachten! Het lijkt soms wel een eeuw te duren :=

En voor diegenen die toch niet drachtig zijn, op naar de volgende ronde! Gelukkig zijn we nog redelijk vroeg in het seizoen.

Hier zijn Mika en Myrthe maandag gescand, Mika was toen op 14 dagen en Myrthe op 16 dagen. Bij Mika was het al heel snel duidelijk, drachtig van 1 vruchtje!! *\o/* Heeeel blij mee, direct in de eerste ronde en we hoeven gelukkig geen 2e vruchtjes weg te knijpen. Ze is sinds anderhalve week ook heel anders qua gedrag, echt super zen en ze neemt Eve echt heel mooi op zich, Eve loopt nu haast meer achter Mika aan als achter haar moeder aan :')

Myrthe was niet drachtig en had al wat eitjes in ontwikkeling, de hengstigheid zat eraan te komen. Een bummer, maarja, ze is ook moeilijk drachtig te krijgen en als ze drachtig wordt, doet ze dat tot nu toe al in de 2e cylcus. Blijkbaar was ze er nog niet klaar voor. Vandaag moesten we weer scannen om te kijken of we alweer konden insemineren.

Dus, zo gezegd, zo gedaan. De andere dierenarts kwam langs en begint met scannen. Het bleef eventjes stil, maar Myrthe was ook weer erg aan het knijpen, maar toen vroeg ze; 'er moest toch gescand worden op de hengstigheid?'. Ze zegt, ze heeft nog geen oedeem en ze had geen cyste toch? En ze laat me vervolgens meekijken, vervolgens zegt ze, dit herken je vast wel? En jahoor, een mooi vruchtje! Precies de grootte van een 18 dagen oud vruchtje. Die is hardstikke DRACHTIG zegt ze, ik kan er niets anders van maken! *\%/* *\%/* Ze heeft ons gewoon weer lekker lopen foppen!! Hier zijn we zo ongelofelijk blij mee, dit hadden we echt niet durven hopen! Nog eventjes afwachten op de 30-dagen scan natuurlijk, maar we hebben nu goede hoop!

Amora haar 16-dagen scan staat de 28e pp de planning, nu durf ik echt niets meer te hopen :o Het zou toch fantastisch zijn dat alles in een keer lukt na alle pech die we de afgelopen jaren gehad hebben? Maar 2 van de 3 is ook al een fantastische score :D

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 23:58

Wow had heel wat gemist zie ik!
Dat verhaal jou Mirjam :oo
Wij hebben er ook van die klanten tussen gehad die zulke dingen konden doen. Gelukkig nooit eigen paarden gewond gehad daardoor maar wel van andere klanten. := en mijn god die waren nog niet eens echt boos ook.
Ik kan me jou boosheid zo goed voorstellen. Inderdaad alle rekeningen zou ik ook naar hun sturen, incl schade door verlies van de vrucht.
Ben benieuwd of ze nog gaan reageren en hoe ze van plan zijn het op te lossen.. Al ben ik bang dat het een lang verhaal gaat worden als ze nu al niet eens het fatsoen hebben om te reageren :=

En dan cowgirl, dat is ook een heel verhaal!
Ik ben het wel eens met wat anderen zeggen. Mooi naar huis halen, heel vaak gaat het dan de goede kant op omdat het blijkbaar toch beter wil in hun vertrouwde omgeving. Plus inderdaad de kosten die dan niet meer zo oplopen, fokken is zo al duur genoeg.
Hopelijk zie snel verbetering als je haar thuis hebt straks!

ZonnetjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 08:33

Milan_lover Wauw, wat een mooie verrassing toch nog! *\o/* *\o/* *\o/*
Hopelijk nummer 3 ook meteen, dat zou perfect zijn, maar 2vd 3 is al heel mooi!

De rest allemaal succes met insemineren en op het wachtbankje, heb weer even teveel gemist in 1 dagje om op iedereen te reageren.

Zaterdag komt da hier scannen (op 17dagen), begint nu toch wel dichtbij te komen. Eindelijk maar ook spannend!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 08:33

Dat is nog eens een fijne meevaller ml. Gefeliciteerd!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:06

Wat een kadootje MilanLover!

Vanochtend om 6:15uur aan het laden voor bezoek aan DA. Merrie had niet veel zin. Best even bezig geweest voor ze erop stond, maar de reis zelf ging goed. Ze wordt nog steeds stabieler op de trailer, alleen de bochten moet ik echt stapvoets maken. Ze heeft lekker hooi staan knabbelen dus weer goede ervaring geweest. Terugweg stapte ze er zonder problemen op. Merries....

En goed nieuws:
Afbeelding
Keurig vruchtje en maar eentje!!
Heerlijk dat het zo mee zit.
Nu hopen dat het ergens mooi gaat nestelen, merrie heeft best wat cystes aan het begin van de baarmoederhoorn, dus dat bemoeilijkt de eerste hechting toch altijd wel iets. Maar heb er alle vertrouwen in. Moeders zit nóg veel voller met cystes en daar lukte het ook steeds.
Nu weer 14 dagen wachten, maar het begin is er!

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:12

Gefeliciteerd met de al drachtige merries! En voor degenen die wachten of volop bezig zijn succes.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:36

paardje2013 en jumpyhorse sterkte nog even met het wachten..

corinadrenth ah dan snap ik het en ik zou het ook meteen geprobeerd hebben. Vandaag zou wel net goed kunnen zijn dan. Succes! Met welke hengst ga je dekken?

cowgirl zo zou ik het wel gaan doen inderdaad. De meeste dekstations hebben een inseminator die aan huis kan komen, dat is bij ons niet via een DA gegaan.

Sanne96 ik hoop dat het ei vrijdag weg is en je opnieuw af kan gaan wachten.

baudyh dat wordt een druk voorjaar voor jou volgend jaar!

Vulina 1 mei was inseminatie en 3 mei ei weg zoals ik het lees :)

Jullie gaan goed Vulina!

Milanlover dat is super nieuws, gefeliciteerd!!

ZonnetjeX aftellen maar!!

BusyMissy gefeliciteerd!!

Volgens mij is de drachtigheids-boom begonnen :D

ZonnetjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:38

Busymissy gefeliciteerd, een goed begin in ieder geval! :D