Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
angelpam schreef:Wat gaat het hier hard.
Ik kan het gewoon niet bij houden sorry.
Murosch in elk geval gefeliciteerd met de dracht.
AMH succes morgen met scannen.
Paardje2013 dat kan wel degelijk. Mijn merrie lijkt ook nog hengstig. Nu 8 dagen na inseminatie. Vorig jaar deed ze hetzelfde.
paardje2013 schreef:Tiwi ei was weg maandag er waren 2 gele lichamen te zien vandaar dat het mij ook raar lijkt dat ze hengstig is. Heb het zelf ook nog niet gezien trouwens
De dierenarts kon wel zien dat het ei nog mooi rond was en dat er nog iets van vocht zat, dus ze schatte in dat het vrijdag of zaterdag pas zou gaan springen. Het ei wordt voordat het gaat springen minder rond en al het vocht gaat dan weg, tenminste zo zei ze het. Laten we het hopen.
Sommige merries zijn ineens compleet anders vanaf het moment dat het ei bevrucht is. Ik heb ook wel eens gehoord van merries die de gehele dracht een soort van hengstig lijken. Alles is mogelijk
Kimsel94 schreef:Hey, ik kom hier even binnen vallen...
Mijn merrie is 1 mei geinsemineerd, 3 mei was het ei ook weg omdat 30 april het ei was afgespoten met chorulon. Helaas was er 16, 17 en 20 mei niets te zien, ook nog geen nieuwe follikel die aan het rijpen is... Vandaag, 22 mei ook nog steeds niets...
Hebben jullie dit vaker meegemaakt dat ze dan niet meer hengstig willen worden?

en na zo'n val, kun je dit soort stress natuurlijk ook niet goed gebruiken. Ik hoop dat jullie allebei vlot herstellen. Zouden haar benen helemaal opgelapt kunnen worden of is de dierenarts bang voor blijvende schade? Ik duim voor je dat het vruchtje gewoon blijft zitten 

Heeeel blij mee, direct in de eerste ronde en we hoeven gelukkig geen 2e vruchtjes weg te knijpen. Ze is sinds anderhalve week ook heel anders qua gedrag, echt super zen en ze neemt Eve echt heel mooi op zich, Eve loopt nu haast meer achter Mika aan als achter haar moeder aan
Ze heeft ons gewoon weer lekker lopen foppen!! Hier zijn we zo ongelofelijk blij mee, dit hadden we echt niet durven hopen! Nog eventjes afwachten op de 30-dagen scan natuurlijk, maar we hebben nu goede hoop!
Het zou toch fantastisch zijn dat alles in een keer lukt na alle pech die we de afgelopen jaren gehad hebben? Maar 2 van de 3 is ook al een fantastische score
en mijn god die waren nog niet eens echt boos ook.