[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 20:55

Kobayo, wat vervelend zeg. Wat het ook bekend dat het alleen om de 1e inseminatie zou gaan? Vind dat ook wel een kromme regeling. Vind deze date ook wel erg knap hoor!

DL, welkom! Negen veulentjes voor volgend jaar, wat een hoop!

Ik lees momenteel ook voornamelijk mee. Heb weinig te melden op het moment. Wij wachten tot de 45 dagen scan die ergens in de loop van volgende week zal plaats vinden.

Edit: zag ook een vraag van iemand over snelle gedragsveranderingen. Bij mijn merrie heb ik het met 3 dagen eigenlijk al wel door.

Tinniie

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 21:00

Hier ook eentje waar ik het na enkele dagen al bij wist

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 22:25

Kabayo, dat is ook krom, alleen de eerste inseminatie....

Jeetje, negen veulentjes Dustinlover, ik krijg van eentje al de zenuwen 8-) ...

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:13

Gefeliciteerd Elke86

Welkom Linda

Ontzettend vervelend Kabayo! Mooie hengst heb je nu uitgekozen!

Ze maakt het spannend pradadaan!

Ik begin nu gedragsverandering te merken, maar wij zitten al op de 31 dagen

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:26

In welke zin veranderd het gedrag bij drachtige merries?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:49

Ik merk meestal maar weinig.. Spook bij mij is wel erg dik ineens.. Dat had ze ook vorig jaar maar dit zou wel heel vlug zijn. Als ze niet hengstig word dan worden ze 2 juni gescant dan komt de dierenarts ook voor een gastmerrie en laat ik gelijk 2 van mezelf scannen. De rest staat op de wei dus zal pas bij thuiskomst gescant worden in augustus of ik moet de dierenarts daarheen laten komen.

Ooh gefeliciteerd dan Frida! Door welke hengst waren ze nu gedekt? En nee ik ben bang dat er redelijk wat bij elkaar zit qua drachten straks :P

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:06

Ik merk bij sommigen wel wat, anderen helemaal niks..

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:44

Mijn merrie was eerder een ruin qua gedrag, nu begint ze een echte merrie te worden. Ze speelde eerst nog met mijn ruin, stond geregeld op haar achterbenen, maar nu gaan haar oren eerder plat als hij te druk wordt en bokt ze naar hem

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:19

Mijn merrie heeft op het moment ook nul komma nul interesse in een ruin terwijl ze normaal altijd wel eerst even gaat snuffelen en kijken wie het is.. Nu ging meteen de kont naar hem toe met de oren in de nek om m weg te jagen.. En dat terwijl ze nog nooit met hem los had gestaan, dus had op zn minst wel verwacht dat ze even zou gaan snuffelen...
Zou dit dan ook een goed voorteken kunnen zijn van een gelukte inseminatie? :D

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:26

Hier nog geen ervaring met gedragsverandering tijens de dracht bij Falke aangezien dit haar eerste veulen zal zijn.

Eergisteren en gisterenavond is Falke geïnsemineerd. 3 juni volgt de scan. Heb er goede hoop in dat het deze keer wel gelukt zou kunnen zijn aangezien ze veel hengstiger toonde dan vorige keer.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:56

Gedragsverandering? Eigenlijk merk ik daar bij ene merrie heel weinig van. Andere merrie raakt wat in zichzelf gekeerd, maar eigenlijk heeft ze dat altijd, dus of het echt door de dracht komt weet ik eigenlijk niet...

Pff wat zijn sommige al "ver", ik ben stiekem jaloers!! Wachten duurt een eeuwigheid als je wil scannen of wacht op hengstigheid :')

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:17

Hier ook totaal geen gedragsverandering tijdens de dracht.
Tegen t einde word ze wat milder. Maar de mijne is wel de alpha merrie dus misschien dat dat ermee te maken heeft.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:23

Ubimone, die van mij is ook de alpha. Maar die hoeft maar 1 keer haar oor te draaien en de rest gaat voor haar aan de kant. Die veranderd voornamelijk naar mij toe. Al wil ze ook niet meer zo graag weg bij haar vriendinnen.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 21:35

Tegen mij is ze eigenlijk altijd wel gewoon lief. Geen echt knuffelkont maar wel vriendelijk.
Heb wel een echte fopmerrie. Vorig jaar kegelde ze pas om 1 uur snachts.
Veulen is om 5.25u geboren.
Bij de 1e heb ik t gemist. Kwam ik smorgens uit bij een zeiknat veulen. Net geboren en had nog totaal niet gestaan.
Avond van te voren ook eten als een bootwerker. Maar kegelen Ho maar!

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 22:53

Bonnie staat weer alleen op de wei, nou ja samen met de ezels dan en zonder prince charming. Nu dus afwachten of ze drachtig is :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 23:11

Ik ga morgen proberen om weer een beetje bij te lezen en te reageren hier hoor. Gisteren weer thuis gekomen na mijn operatie en het gaat gelukkig best goed, maar liggend bokken werkt niet zo praktisch.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 23:28

Spannend azra!

Murosch beterschap!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 06:08

Gedragsverandering is hier heeeeel erg.

Pepper is natuurlijk de oudste nu en de baas en de 2 jaarlingen weten dat maar toch moet pepper het constant duidelijk maken door achter ze aan te jagen.
Vooral haar eigen dochter van vorig jaar is de pineut,die heeft regelmatig tanden in haar billen staan.

De andere jaarling is pepper gek genoeg best tolerant naar,maar die is ook super sociaal en mag en doet best veel met veulen.

Gezien dit gedrag zal er vast wel weer een merrieveulen uit komen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 07:50

Dank je DL en ook welkom in het 2018 topic :D. 9 merries dekken?? Mijn hemel, alvast sterkte voor al dat waken straks :D

Moratoetje balen dat ze niet drachtig bleek, maar gelukkig wel al snel weer voor de nieuwe ronde. Hopelijk is het nu wel raak!

Kimsel, ook voor jou hopelijk nu wel bingo. 31 mei is nog even nagels bijten maar voor je het weet is het zover. Edit: ik zou dan ook voor 15 dagen gaan in verband met de twee eitjes. Dat is wel zo veilig.

Kabayo andere hengst, nieuwe kansen. Vervelend dat het zo is verlopen met de eerste keuze, maar misschien moet het wel zo zijn en wordt dit jouw nieuwe toppertje straks! Ik hoop het voor je.

beaudyh de jouwe ook al niet drachtig? Jee, het zit bij veel mensen niet echt mee lijkt het wel. Maar het kan nog zat, dus gewoon weer opnieuw!

Azara71 welkom! Wat woon je daar prachtig zeg!

_Karin leuk stel heb je daar en ook wel prettig dat het aardig gelijk op loopt. Heb je straks hopelijk wat minder slapeloze nachten :D

Kara voor jou 15 spannende dagen, ik hoop op goed nieuws straks!

stal_HD en inmiddels al een veulentje van dit jaar?

Elke86 gefeliciteerd! Dat stemt ons weer positief, weer eentje drachtig. Mooi zo!

Sjintoo begonnen aan de nieuwe ronde lees ik. Nou, we gaan er nu voor hoor!

linda2008 leuk dat je er ook bij bent. Bucks houdt het nog even spannend voor dit jaar, ik lees wel mee in het DBT2017 dus ik volg het een beetje. Ik hoop dat 2018 je in ieder geval heel wat meer geluk mag geven dan dit jaar tot nu toe, wat een ellende heb je al gehad.

pradadaan jeetje wat balen zo'n vage uitslag. Ik hoop dat er toch een vlekje een vruchtje blijkt te zijn. Maandag weer scannen, ik duim mee!

jazzejam spannend, nog een paar daagjes geduld. Hopelijk wil ze gewoon de trailer op dinsdag!

daisyjazz voor jou is het ook echt begonnen. Ik hoop ook voor je dat het na deze ronde meteen klaar is. Zou wel een echte liefdesbaby worden :D

Zamora 1 drachtig en 1 to go. Ook nog even geduld voor het scannen, zou mooi zijn als het is gelukt nu!

Myrthe kan al afwachten voor de 45 dagen scan, ja dan is er niet zoveel te melden maar wel een fijn gevoel dat je al zover bent :)

Ik heb verder ook nog niks te melden. Ik kan nu niet naar Suzie toe, dus de komende 2 weekjes mag ze zich zonder mij vermaken. Dan zoek ik haar even weer op en hoop dat ze niet weer hengstig gaat worden :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 15:59

Beterschap murosch! Misschien had het inderdaad zo moeten zijn. Achter grapjas zit ook Le matsjo. De vader van lady. Ze wou vast niet dat we haar dekking zouden gebruiken ;)

Inowa op en top bitch hoor ik wel. Hoop je ook op een merrie?

Azara spannend.

Ik duim voor je sjintoo! :D

Het is zeker krom, eerste inseminatie. Ben erg blij met de nieuwe hengst. Past ook iets beter bij de merrie. Myrthe, nee was mij niet bekend.

Myrthe. Wel spannend, 45 dagen scan

Spannend Zamora!

Abby is vanochtend weer gescand. Eitje was weg! :D wel was ze wat vochtig van binnen en is ze gespoeld. Ik was niet mee.

Wel beetje moeilijke dag vandaag... Mijn knappe meid was vandaag uitgerekend... Helaas mocht Vayana nooit leven Y;(
Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 16:08

Blijft een raar gezicht dat hoofdje van dat veulen Kabayo.. Sterkte!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 17:17

Kabayo: ik heb 2 dochters van pepper nu om aan te houden dus dit veulen mag best een hengst zijn.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 20:59

Ga misschien toch mijn KWPN merrie ook laten dekken. 2 juni komen ze hier toch scannen en dan eventjes gelijk scannen of er een ei zit(net hengstig geweest).

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 21:00

Wow, 10 dan DL? Jij ziet het zitten :D Dat gaat stevig waken worden :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 21:08

Ja als alles zou pakken.. Ben er nog niet zeker van. Dit jaar zoveel omdat ik wil zien wat mijn hengst fokt op verschillende type merries. 3 ervan zouden eigenlijk verkocht worden omdat sommige net niet helemaal is wat ik wil, maar juist op die merries kan ik wel zien dat er verbeterd word door hem als die dat doet. Dan volgend jaar ga ik wel stevig opruimen en met de goede paardjes verder.