[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:43

Ah ik had laatst daar ook info opgevraagd over dat hooi. Vond het ook wel prijzig idd.
Is dat echt te voeren aan stofgevoelige dieren? Want dat is mijn reden voor voordroog.
Met opslaan wordt het soms ook weer stoffiger. Maar misschien ga ik het eens proberen.

Minder eten zie ik hier ook al wel.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:48

Silvana, hier gaat het eten ook altijd wat trager op het einde. Zelfs brokken gaan er in matiger tempo doorheen. Komt wel goed, als ze er goed voorstaat haalt ze dat wel weer in. Goed dat je alert blijft.

Rensju, gefeliciteerd ook met je zwangerschap en spannend! Misschien is het een tip om een whiteboard op te hangen met korte checklist zodat ze weten waarop te letten en eventueel af te vinken? Je bent er straks ook een paar dagen/weken minder en dan zul je het toch los moeten laten, hoe vervelend ook. Ik heb ze gelukkig thuis staan en moet nog tot 31 maart (uitgerekend) en ook mijn flessenveulen moet wellicht overgenomen worden als we in het ziekenhuis zijn. Doet me nu al zeer die gedachte hoor. Dat de rest een dagje binnen of ongemest staat vind ik niet zo'n ramp, en eten is heel makkelijk. Ik maak een draaiboek voor de hulp op het bedrijf. Het is gelukkig mijn vader dus in betere handen kan ik het niet achterlaten maar toch...

Jaa Woogy, spannend! Hangt al echt wat zichtbaars onder qua uier. Ben heel benieuwd!

Liaan goed om te horen dat mama en kind het goed doen. Probeer te voorkomen dat het hooi opraakt in deze situatie zou ik je willen meegeven. Verder klinkt het super.

Dyonne ze zien er als altijd weer lekker uit. Bollie!!

Pretty; gaat het nog steeds goed met je extra handenbindertje?

Met mijn laatste merrie nog steeds geen vorderingen. Weinig uier, ph van 7.5 en geen enkel teken van onrust, veel meer liggen o.i.d. Dit is overigens wel mijn truccendoos, 2 jaar terug veulende ze ook zo opeens dus hoop dat de melktest wat meer sturing geeft. Dit zal nu wel hengst worden met haar overlopen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:08

Hoeveel dagen is ze dan caesar?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:49

Ceasar dank je,ja,gaat op zich wel goed hoor,alleen ligt haar hooi nog in de stal 's morgens of toch een best deel. Ik zie ze in de paddock wel hooi eten gelukkig.
Woensdag komt een orthopedische hoefsmid om de schade aan haar hoeven te bekijken.
Een dagje stal is inderdaad niet zo een ramp,soms kan het niet anders. Zo lag ik laatst ook ineens in de kliniek een paar dagen en ach,ze hebben het prima gered,de stallen waren wel vies,maar kijk,ze leven nog steeds. :+
Nu nog wachten op jouw laatste merrie,hoeveel dagen is ze?

Woogy spannend hoor,wat heeft ze toch een hangbuik en beste tieten ook. :D

Rensju spannend ook bijna uitgerekend,ik hoop dat je met een gerust hart kunt gaan bevallen straks.

Liaan het klinkt goed hoor,er is vast niks aan de hand,en als je bloed test op antistoffen,weet je het ineens zeker!

Dyinne knappe bollie is het toch!

Silvana ik wou het hier ook al posten vandaag,Vera eet nu ook beduidend minder,langere tanden met haar brok en het hooi is niet allemaal op 's morgens. Bietjes en worteltjes gaan er wel in. :')
Zij is megadik en heeft gewoon amper nog plaats binnenin vrees ik. :(:)

Suffie ze maakt er ook haar tijd van! Het zou comfortabeler zijn als ze gewoon beviel ocharme.

Granoek Knap paard! Bijzondere kleur ook!

Chantall hier zijn ze ook buiten van 7u. Zal ineens wel veranderen bij jouw merrie!

Inowa knappe meid is het toch!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:29

Caesar, ahhh bijzondere Koetje <3

Rowan, yeah Spook begint ook actie te ondernemen :)

Liaan, komt vast wel goed als ik het zo hoor :j :(:)

Cynth, Gefeliciteerd met de 300-dagen-mijlpaal *\o/* en wat ziet Fi er goed uit zeg!!
Fi heeft in ieder geval niet geleden onder jouw vakantie ;)

Silly, hoe was het bij de DA voor zijn diarree??

Kabayo, een beetje zucht, maar zo veel is het niet eens. Ik zou me geen zorgen maken. Ze ziet er enorm goed en happy uit :j

Woogy, dus jij bent de boosdoener die ze telefoonnummers uit heeft laten wisselen >;)
Verteld Pris dan tegen Jupi dat ze willen wachten? Of andersom? :')
Ze wilde gewoon regen joh! Dit weekend zijn wij vast aan de beurt := O:)

Faline, hihi knappe paarden! Blijft apart die buik foto's :')

Vulina, handig als je met tractor kunt mesten... Hier helaas gewoon met het handje :Y)
daarom vind ik stro potten dus niet fijn, word me veel te zwaar met mesten...

Hinte, ik weet niet waar de baby blijft :O
Hoe gaat het met jouw paardjes? Op hoe veel dagen zit je merrie nu?

Dyonne, knappe merrie!
haha leuk! Inderdaad een kleine versie van die van Granoek..

Inowa, knap kind hoor!

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:30

Gelukkig zijn er meer mensen die het opvalt bij hun merrie Riante is nu 213 dagen en uier is wat voller en dan na het wandelen weer stuk leger dus het veulen blijft eerst nog wel zitten waar ie zit. Ze eet naar mijn idee wel haar stro maar hooi een stuk minder ook gaat biks er nog goed in dus voor nu nog niet al teveel zorgen dus. Hopelijk wordt het veulen snel geboren het liefst volgende weekend al hahah

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:33

het liefst volgend weekend al? Dan hoop ik dat je je vergist in 213 dagen dracht? Want dan zou ik niet hopen dat het volgend weekend al word geboren.... :o :=

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:38

linda2008 schreef:
het liefst volgend weekend al? Dan hoop ik dat je je vergist in 213 dagen dracht? Want dan zou ik niet hopen dat het volgend weekend al word geboren.... :o :=

Ik denk dat ze gewoon grapjesgewijs haar ongeduld uit :p

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:39

Granoek schreef:
linda2008 schreef:

Ik denk dat ze gewoon grapjesgewijs haar ongeduld uit :p

of ze bedoeld 313 dagen drachtig.... daarom vraag ik het me dus af... ;)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:44

Granoek, wat een gaaf dier!
Oh Inowa, wat een leukerd is het toch. Dat koppie! <3 Hou je haar?
Woogy,ziet er veelbelovend uit. Wanneer is ze aan de tijd?
Suffie, duim mee voor je dat het snel komt. Kun je er nog lekker van genieten voor je weer aan het werk moet.
Caesar, wat is Koetje leuk :j

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:46

Oef setteli das toch wel een flinke rekening. Gelukkig dat het met Jazzy goed gaat. Jazzy komt aan huis te staan toch? Spannend hoor!

Pretty zal er dan nu een merrieveulen voor je bij zitten? Het kunnen toch niet altijd maar hengstjes zijn! Oh en een zorgen kindje erbij, is bij jou in goede handen +:)+

Ceasar fijn dat koetje de goede kant op gaat! Je andere merrie wacht nog even tot het mooie lente weer :)

Vulina zo jij krijgt het druk! Betaal je het dekgeld altijd vooraf? En je mag best alle hengstjes hoor! mag ik dan een keer een merrie (of 2) :=

Inowa ze is echt schattig! Heerlijk eigenwijs koppie erop! Pepper ziet er alweer goed uit, wordt ze weer gedekt?

DShelly welkom!

DL das toch al best een lage melktest bij zo'n uier!

Cynthia welkom terug! vervelend dat je zelf nog zo slapjes bent.. hopelijk knap je snel op! Fi ziet er goed uit!

Liaan vervelend die zorgen. Als het veulen verder fit oogt zou ik het ook nog even aankijken. Merrie zal vast een beetje moeten wennen aan het moeder zijn, maar het zou mij ook zorgen geven als de merrie niet zou eten. Heeft ze geen koorts? Was de nageboorte er goed afgekomen? ah lees nu dat het eten al beter gaat en dat Mystique levendig is, super!

Kayabo leuke foto's weer van Lady!

Faline mooie foto's weer, lekkere bolle buikjes!

penny fijn dat het met jou merrie weer goed gaat!

Silly vervelend dat Cas aan de diaree is... sterkte ermee!

hinte oef dat is schrikken zeg, kan me voorstellen dat je het voortaan in een klein spuitje doet!

Dyonne ze is lekker rond!

rensju hopelijk is hij snel opgeknapt! Lastige situatie hoor, knap dat je zo meehelpt!

Granouk wow wat een reus! hihi

Woogy jeetje ze houdt je wel in spanning zeg!!

Silvana 213 dagen en dan al een voller uier en een merrie die minder eet? Bedoel je niet 313 dagen?
Ik zou zelf niet blij zijn met een merrie die op 213 dagen aan haar uier begint..

Hier blijft Wish rustig aan doen. De melktest is nog steeds tussen de 6,5 en de 7, maar neigt nog meer naar de 7. Haar uier vult wel iets :)

Afbeelding

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:08

Zat net even te brainstormen over namen; hier nog creatieve geesten? 8-) Bonneke moet als eerste en haar nakomelingen krijgen altijd een cijfertje in hun naam. Gedonder begon met FFW88,toen kwamen Go4it,High5, Ikz11 en Kr8patser :+ Dit jaar met een L, maar kom niet verder als Love2.... Of Listen2....

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:10

L1tje voor een merrie? :)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:12

L8hard ;) je maakt het jezelf wel lastig.

Ik reken gewoon 11 maanden vanaf laatste dekdatum. Die was 16 april. Aan dagen doe ik niet zo, reken eigenlijk nooit mis op deze manier. Deze merrie heeft ook nooit over dragen, maar goed, eens de 1e keer.

Sultan; kan zomaar ineens veranderen! Leuk!

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:14

@sultan mooie uier al he :)

Even update baby 315 dagen vandaag :) haar uier is ene kant meer vol of de andere maar nog niet overdreven uier :) ze krijgt savonds wel soms zware stampen maar ze is wel lekker rustig momenteel :)Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:21

Was wel erg benieuwd of iemand al ervaring heeft met gemalen koolzaadstro, ik zal binnenkort even een baaltje halen om te proberen.

Caesar, zag net dat het met het zorgenkindje weer wat de goede kant op gaat, fijn om te horen! En je laatste merrie laat nog even op zich wachten, ben benieuwd of ze je weer fopt :+

Cynthia Fi ziet er ook goed uit met dr buikje en die appeltjes zo! :D 300 dagen schiet alweer mooi op!

Ben benieuwd hoe snel Belle aan de beurt is ML! Altijd een goed teken wanneer de ph zakt :j

Ja Setteli, met zulke dingen heb je al heel snel, veel kosten. Vorig jaar hier met Kelly haar merrie ook met die keizersnede.. Dure grappen en veel verdriet, niks aan! :n
Wel fijn dat ze straks aan huis kan staan! Hopelijk komt er wat rust in en kan ze weer aankomen.

Wow Woogy, dat heb ik ook nog niet meegemaakt dat een veulen met spekkies en al werd geboren en dan ook al zo'n eetlust! :oo Dan is die ook wel gevoelig gebleven voor overgewicht, of niet?
Je merrie ziet er opzich al wel veelbelovend uit, ben benieuwd wanneer ze aan de beurt is!

Fijn om te horen Penny, dat je merrie verder weer OK lijkt te zijn! Met de melk is inderdaad wel altijd een dingetje, hopelijk droogt het een beetje vlot op! Met de uitscheiding heb ik geen ervaring, wellicht een belletje aan de DA, die weet vast meer :j

Silly, lastig al die adviezen door elkaar! Snap wel dat je dan soms niet meer weet wat nou het beste is. Advies van de DA opvolgen zou ik in jou geval dan ook doen. Hopelijk knapt het snel op!

Carmuh, dat staartschuren komt wel meer voor bij drachtige merries, vooral richting het einde. Lopen ze lekker met zo'n pleeborstel rond :+

Ja Fotsy, het is soms lastig alle soorten uit elkaar te houden. Het is altijd maar weer uitproberen wat het beste werkt. Gewoon stro vind ik ook altijd zo snel een bende worden, vandaar dat ik nog eens om me heen ga kijken.

Wbt het ontwormen doe ik ook net als Rowan met 10 dagen. Voor het veulen er is worden de merries ook nog ontwormd, maar dat is rond het voorjaar sowieso standaard voor ze weer het weiland op gaan.

Ohjee Hinte, dat zal nog wat worden, verkopen is lastig, zeker als je zometeen precies ook krijgt waar je op had gehoopt. Dat is bij mij ook het geval. Mocht ik er echt niet uit komen, misschien dat ik dan ook nog wel besluit om ze in de opfok te doen. Die kosten vallen per maand ook nog wel te overzien.

Scarlet ziet er ook mooi rond uit Dyonne, vind het sowieso een mooie pony :D Hou wel van dat type en veel wit! En 317 dagen schiet ook alweer mooi op :j

Rensju, hier ook altijd de laptop even aan hoor als ik op iedereen moet reageren. Op de mobiel heb je geen overzicht meer zo hard het hier gaat haha :P
Hopelijk gaat het veulen wel de goede kant op zometeen, hoe is het nu?
Met je oma ook in een lastig parket, wel bijzonder op die leeftijd dat nog aandurven allemaal. En zelf hoogzwanger, hopelijk lukt het allemaal een beetje!

Wauw Granoek, lijkt inderdaad wel een grote kopie van Scarlet van Dyonne! Wat een imposant paard! :D

Mooi dat alles beter gaat Liaan! Kom maar snel nog eens met wat fotos! :D

Inowa, wat ziet ze er goed uit, super leuk koppie zit er ook op. Heerlijk zulke fotos! {:}
En Pepper ziet er inderdaad ook weer goed uit!

Rowan, bij jou schiet het ook alweer mooi op! Zijn alweer een aantal meer ook over die 300 dagen en dan die laatste loodjes he! Die wegen het zwaarst vind ik altijd. Hele jaar lijkt snel te gaan maar dan de laatste maand... :+

Minder eten op het laatst komt inderdaad meer voor Silvana, als het veulen eruit is lusten ze dan vaak wel het dubbele! En ook wel nodig met alle melk die er gemaakt moet worden :D

Klinkt wel fijn Suffie dat eifel hooi, ben je niet bang voor giftige plantjes, was dat vorig jaar niet aan de orde met het eiffel hooi? Wij hebben van eigen land, dat vind ik wel weer fijn dat je precies weet wat er in zit. En het is inderdaad prijziger.
Het is wel spannend met je merrie! Hopelijk komt het er straks snel uit!

Voor Silvana is het vast 313 ipv 213 dagen vermoed ik :j

Sultan, Wish ziet er ook veelbelovend uit, volgens mij hoef je niet zo lang meer geduld te hebben :D

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:32

Liaan, super dat Mystique het zo goed lijkt te doen. Fijn.

Woogy, je zou toch denken dat het niet lang meer kan duren.. Ik ben benieuwd wanneer ze haar veulentje laat zien.

Inowa, knap kind! Leuke naam ook :) .

Spannend DL, staat je camera ook online? Altijd leuk om te volgen.

Ceasar, ze houdt het nog even spannend voor je.

Mooie uier van Wish al Sultan maar die kan inderdaad nog wel wat voller. Zoals Ceasar zegt; Dat kan elk moment veranderen, spannend!

Siptje, mooie uier al voor het aantal dagen :)

Hier doet Pien met 311 dagen ookal haar best op het uier;

Afbeelding

Gambler is inmiddels een grote kindervriend <3

Afbeelding

Afbeelding

Morgen is paps aan de beurt voor de HK. Super spannend en heb al flinke kriebels in m'n buik! Ik hoop zo dat hij wordt goedgekeurd. Dat zou toch een droom zijn die uitkomt :)

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:35

Icecrystal schreef:
Liaan, super dat Mystique het zo goed lijkt te doen. Fijn.

Woogy, je zou toch denken dat het niet lang meer kan duren.. Ik ben benieuwd wanneer ze haar veulentje laat zien.

Inowa, knap kind! Leuke naam ook :) .

Spannend DL, staat je camera ook online? Altijd leuk om te volgen.

Ceasar, ze houdt het nog even spannend voor je.

Mooie uier van Wish al Sultan maar die kan inderdaad nog wel wat voller. Zoals Ceasar zegt; Dat kan elk moment veranderen, spannend!

Siptje, mooie uier al voor het aantal dagen :)

Hier doet Pien met 311 dagen ookal haar best op het uier;

[ [url=m/8msLkd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gambler is inmiddels een grote kindervriend <3

[ [url=m/uUweMo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3VlmNM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Morgen is paps aan de beurt voor de HK. Super spannend en heb al flinke kriebels in m'n buik! Ik hoop zo dat hij wordt goedgekeurd. Dat zou toch een droom zijn die uitkomt :)

Ja he :D
Bij jou ook spannend he *\o/*

linda2008

Arianne,
Namen zelf ben ik niet zo goed in, maar misschien iets met:
Lady 4 ....
Life 2 B Happy
La 4 Di Da Di Da
Of je gebruikt gewoon een nul als oo ? L0tte, L0etje
Of euh.... jemig wel ingewikkeld zo hoor!
Lil Sweets 4 U
Pff inspiratieloos.
Wil je het lang gaan volhouden om dit in de namen te gebruiken? Wel enorm moeilijk hoor!!!

Lovelife2022

313 hahahah oeps sorry

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:39

Arianne; L00k At Me

Hier staan de paarden gewoon op stro trouwens

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:43

Heb de foto's van gisteren ff wat spammen hopelijk vinden jullie het leuk..Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:45

Dyonne schreef:
Ah ik had laatst daar ook info opgevraagd over dat hooi. Vond het ook wel prijzig idd.
Is dat echt te voeren aan stofgevoelige dieren? Want dat is mijn reden voor voordroog.
Met opslaan wordt het soms ook weer stoffiger. Maar misschien ga ik het eens proberen.

Minder eten zie ik hier ook al wel.

Ik ben er heel tevreden over, je kunt het uitschudden, maar er komt echt geen stof uit en er blijven ook geen kleine restjes achter. De prijs is idd aan de hoge kant, wij kunnen de bundels gelukkig zelf nog halen. Aan de andere kant, ze brengen ze voor hetzelfde geld ook helemaal naar de andere kant van Nederland en je kunt zelfs per bundel bestellen, dus de service gaat wel heel ver en daar betaal je natuurlijk ook voor.

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:46

silvana1984 schreef:
Heb de foto's van gisteren ff wat spammen hopelijk vinden jullie het leuk..[ [url=m/DXnjCc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wmQEsm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rc3J5a.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dfdzL9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NmafjX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YlOcUQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qi5i7Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wsMXdu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/z77KGE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zK8YV3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super mooi!! <3

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:48

Glimt lekker Sylvana! Mooie fotos, zelf had ik als fotograaf de foto's niet allemaal van onder af genomen (of dit is een toevalsselectie). Toont net anders.

Ik heb net ook even snel wat foto's geschoten van het kleine grut. Helaas maar 1 Koetje foto, die loopt namelijk strak achter me dus dat was geen doen. De andere 2 staan er aardig op; voor het idee:
Afbeelding

Mijn poppetje, zo'n fijn en teer meisje. Heel lief en razendsnel:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En met dit veulen ben ik heel, heel tevreden. Wat een uitstraling en een hoofdje waar ik als Welshliefhebber heel blij van word. Loulou is 3 weken te vroeg en had 15 maart geboren moeten worden, maar mama heeft een prima melkbar en ze ziet er dus als een bodybuilder uit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding