[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 22:10

Sloerie1 hengstig ;(

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 22:16

Ah.. :( too bad.. Wel meteen weer dekken?

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 22:20

vandaag is hier de hengstenhouder weer geweest voor Izzy (zelfde die bij Hinte komt), maar helaas nog niet gedekt.
wel nog wat foto´s van haar date Beloki met dank aan Hinte :D

Afbeelding

Afbeelding

wel heeft Misha haar 2e geslaagde en romantische date bij zonsondergang gehad met Nikai deze hengstigheid.
hier enkele foto´s van vanavond <3

Afbeelding

Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 22:24

Hier stond Cookie gisteren ook ineens hengstig :=
Net een week thuis natuurlijk...
Gelukkig was m'n vader vandaag zo lief om haar weer helemaal naar Brabant te brengen en is ze eind van de middag gedekt.
Hopelijk op tijd gebracht en als ze nu braaf is en voor het eind van het weekend af slaat, kan ze zondag weer mee naar het noorden want dit weekend zit ik zelf met paarden in Brabant ivm een amha show. Dat zou een ritje schelen om haar weer op te halen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 22:29

Nine, nou ik vrees dat dat niet gaat... ;( ik heb zelf geen vervoer en de hengst is uit logeren... Bovendien kwam het nogal onverwacht (aangezien ze 6 mei nog gedekt is) dus ik had er ook nog niet over nagedacht...

Marije, balen!! Maar wel lief van je vader :j

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 22:32

Heb je dan 1 merrie minder voor 2017 of ga je dan een andere hengst zoeken?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 22:34

1 merrie minder vrees ik...
Andere hengst heb ik hetzelfde vervoersprobleem en tegen de tijd dat de hengst terug is vind ik het al te laat (ik kan zelf alleen makkelijk vrij krijgen in maart, april of mei)
Ik had dus helaas maar 1 poging (of 2 als ze een normale cyclus had gehad ;) )

En de andere merrie vrees ik ook voor... Ik heb nu geen hengst staan dus kan niet schouwen, maar heb gewoon het idee dat die ook niet gepakt heeft omdat die ook zo lang hengstig bleef...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 22:53

Wat balenmet de sloeries

Oh cookie ook al

En myrthee wat jammer dat je plannen zo plots moeten wijzigen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 23:24

Dat is helemaal sneu Linda... Kan je de merries niet bij de hengst laten staan of dat ze opgehaald worden door de eigenaar van de andere hengst?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 23:51

Morgen worden de mogelijkheden besproken om de merrie(s) weer bij de hengst te krijgen. Maar het is allemaal nogal lastig zo last-minute :(

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 23:59

Spannend Nine! Mocht het morgen te laat zijn om te insemineren ga ik inderdaad kijken hoe em wat. Een boze mail krijgen ze sowieso..

Silly, stond bij anderen wel aangegeven dat het om diepvries ging maar niet bij Wup. Heel slordig inderdaad. Ik vind hem ook wat aan de kleine kant, zeler aangezien mijn merrie ook maar 1.58 is. Dus maar duimen op een leuk damespaardje.
Palomino zou kunnen, al heb ik het vermoeden dat mijn merrie wel eens homozygoot zou kunnen zijn op agauti. In dat geval alleen kans op valk en bruin.

Linda wat ongelovelijk vervelend. Ik hoop dat je amdere toch drachtig blijkt te zijn. Mijn duimen draaien voor je!

Marije, ook vervelend zeg. En wat heb je een lieve vader dat hij haar toch nog even weg brengt!

Ennasil spannend!

Ik duim zo hard dat Liby morgen nog hengstig is en nog een eitje heeft bewaard. Ze stond vandaag wel de klieren bij haar buurman, maar niet kont naar hem toe draaien. Dus wie weet heb ik nog geluk.

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 00:14

Sorry dat ik zo'n tijd ben weg geweest! Ik ben ook zo druk geweest!

Ik zie allemaal mooie combinaties en al goede berichten voorbij komen!Goed bezig!

Ik ben de afgelopen 1.5 maand van B+0 naar L1+4 met Ushi gegaan dus ik ben dik tevreden. Er staat nog 1 wedstrijd op de planning voor ze gedekt word, het nationaal scholenconcour in Ermelo 27 mei.

Na heel lang wikken en wegen, iedere hengsten show af geweest en heel veel hengsten apart voor langs geweest hebben wij weer voor iets heel anders gekozen dan verwacht.

Wij laten onze knappe merrie Ushi

Afbeelding

Met andalusier hengst Curro xli laten dekken

Afbeelding

Ik weet dat er veel mensen geen fan van mijn keuze zullen zijn, maar dat waren ook veel mensen niet bij mijn vorige keuze (dbt 2015 Kodaco) en dat is een prachtig veulen geweest.

Ik hoop dat ze dus eind mei nog gedekt kan worden en dan gaan we weer uit kijken naar volgend jaar!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:34

Lovelyn, dat gaat lekker met de wedstrijden! ga je geen wedstrijden meer rijden als ze gedekt is?
wij zijn nu met onze merrie in 2 wedstrijden 3 winstpunten rijker, dus dat gaat ook goed!
Ik vind het een prachtige hengst! wordt vast weer een prachtig veulen.
mijn keuze ligt ook niet zo voor de hand denk ik... nrps x gelders, maar so what.... boeit me niet wat anderen er van vinden.

Myrthe, Cream is ook prachtig, maar ik zou zeker die eerste hengstenhouder aanspreken hoor, dit is niet netjes hoe het is gegaan. succes!

Jammer Linda, hopelijk lukt het nog om je merrie bij de hengst te krijgen.

Marije, ik duim voor je dat Cookie nu wel drachtig is.

Morgen gaan we Lucy weer scannen, vind het toch wel spannend worden.

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:44

Weeral zoveel mooie combinaties! Ik vind het fantastisch om te zien dat er bij sommigen nog natuurlijk gedekt wordt.

Hier ook al een hele bende fok producten. Ik houd ze in prinicpe bij tot 3 jaar, dan starten met opleiding en verkopen rond 4 jaar. Dan ken ik ook goed hun karakters en capaciteiten om ze een juiste eigenaar te geven. En dan heb ik nog mijn dochter die steeds op zoek is naar een volgend wedstrijd paard. Dus we zullen er zeker wel nog enkele aanhouden zelf.
Ik zit op 10. En hopelijk nog eentje die verkocht wordt dit jaar.

DL, wat een prachtig hengstje!

Fotsy, het gaat heel goed met alle paarden. Heel blij dat ik alle operaties heb laten uitvoeren. Niets aan over gehouden.

Hier even baal momentje, mijn merrie is niet drachtig. Ze staat vandaag weer bij de DA. Het is eerste keer met diepvries, en heb nog maar 1 beurt meer. Dan is het echt wel verloren geld geweest en het is nu niet bepaald goedkoop. Ik ga daarna toch weer vers moeten overwegen.

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:49

Lovelyn schreef:
Ik weet dat er veel mensen geen fan van mijn keuze zullen zijn, maar dat waren ook veel mensen niet bij mijn vorige keuze (dbt 2015 Kodaco) en dat is een prachtig veulen geweest.

Ik hoop dat ze dus eind mei nog gedekt kan worden en dan gaan we weer uit kijken naar volgend jaar!

Ik vind dat helemaal geen verkeerde keuze! Mooie hengst en jij zal het best weten wat een andalusier kan verbeteren bij je merrie!

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:02

Gave combinatie's komen hier voorbij zeg! Dit is de eerste keer dat ik het van begin tot eind mee maak bij mijn verzorgpaard maar ik zie alweer dat we geluk hebben dat het de eerste keer gelijk raak was. Hopelijk blijft het voorspoedig verlopen.

Wel mega balen dat toch bij meedere de dekking mislukt is, vanavond ga ik is proberen wat meer individueel te reageren :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:14

Wel romantisch zo emmasil.. Dat moet toch wel raak zijn.. :))

Marije, fingers crossed.. Succes!!

Balen linda.. :(
En een andere hengst is geen optie?

Myrthe, heel veel succes.. Ik hoop dat alles goed gaat!!

Lo elyn, ik ben wel zwaar fan van je combi!! Wat een machtige hengst en bloedmooie merrie heb je daar.. Echt een gave combinatie.. Die ga ik in de gaten houden.. :D

Juval, succes morgen!! Op hoeveel dagen zit je dan?

GBlover, poeh, dan duim ik dat t nu aanslaat.. Anders is t inderdaad erg zonde geld.. Moet je ook nageven dat ik t super vind hoe lang je je dieren aanhoudt en ze opleidt voor ze weggaan.. Klinkt inderdaad dst je ze goed kent, zodat je een matchende baas kan vinden.. Zo doen niet veel mensen t meer tegenwoordig..

Parel wordt vandaag voor de derde keer gedekt.. Ik weet dst t praktisch ijdele hoop is, maar ik hoop echt dat ze afslaat.. :))
Wil dr weer thuis hebben.. Vind t maar niks, mijn meisje zo lang weg.. :')

(hoor penny-me spreken... :P )

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:30

we scannen om te kijken of er een ei is.. ik zie haar nooit hengstig namelijk.

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:31

Lovelyn, mooie combinatie! Is je merrie een kwpner?

GB- lover, ik heb geloof ik gemist wat jou combinatie is. Vervelend dat het nog niet gepakt heeft!

Nine, ik hoop voor je mee dat Parel afslaat en dat ze lekker naar huis kan.

Silly, oh wat jammer dat je nu zo weinig naar je paard kan. Maar als de 6 weken scan dus goed is, mag ze weer met jou mee?

Myrthe, wat een vervelende situatie! Ik duim met je mee dat ze nog geinsemineerd kan worden!

Linda, wat balen zeg!

Marije, wat een lieve papa.

Lovelyn en Juval is start ook gewoon met de merrie. Heb haar wel een maand thuis gehouden na het insemineren om stress te voorkomen. Wij zijn inmiddels m2 met 5 winstpunten.

Nog 1,5 week wachten en dan gaan we weer scannen

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:02

Ik laat hier ook twee keer scannen. vorige keer heb ik de 100 dagen scan niet gedaan. vond ik niet echt nodig.

Silly: hopen dat het vruchtje mooi is blijven zitten!

Linda2008: pffoeh, nu alweer hengstig? Je hengst was nu weg toch? Oh, je hebt al antwoord gegeven:P Het is echt een sloerie. niet echt een goed begin van het dek seizoen.

Ennasil92: Hopelijk laat ze zich de volgende keer wel dekken. Wel een mooie hengst! gelukkig Misha wel gedekt.

MarijeR: Lief dat je vader haar wou brengen, hopelijk kan ze gewoon dit weekend mee kan terug.

Myrthee_: Nogmaals, heel slordig van ze dat het niet stond aangegeven. Valk vind ik een prachtige kleur!

Lovelyn, gewaagde combi idd. Maar komt vast iets heel moois uit! vind het een mooie hengt, wel een heel ander type natuurlijk als je merrie, maar ik denk dat hij gerust dingen kat verbeteren. (vanwaar deze keuze?) Wie was de vader ook al weer van Koda? Dat was idd een heel mooi veulen!

Juval: spannend morgen scannen. hopelijk een mooi ei!

gblover: jammer dat je merrie niet drachtig is. Hopelijk is het de volgende keer raak. Lijkt me altijd extra spannend als je met diepvries sperma werkt. (Met welke hengst dekte je ookalweer?)

Nine: Snap dat je ergens hoopt dat ze afslaat. Het is niks om je merrie ergens anders te hebben staan. Weet er allen van:P

Liaan: sterkte met wachten :+

Ik hoor vandaag of mijn merrie drachtig. Ik was rustig (niet dus) af:P

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:04

Spannend!!! :):)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:15

Wat balen Myrthe! Dat de andere knapperd dan je maar een giga leuk veulen geeft in 2017!

Wat balen linda! Is er geen hengst in de buurt die je aanstaat anders? Sommige hengstenhouders willen je merrie ook wel eens ophalen.

Ennasil92; bij jou is het druk! 1tje die wel al gedekt wilt worden, en eentje die nog niet gedekt wilt worden.

@Lovelyn: breng je de merrie tot daar? Vind de merrie heel erg leuk!

Spannend Liaan! dat is altijd het meeste spannende vind ik aan de hele dracht, het scannen en de bevalling zelf.

Spannend AnniekSlijk! ik duim mee op dracht!

Ik heb op het moment 3 merries hengstig :+ Geen van allen worden gedekt, maar wel een vreselijke marteling voor mijn jaarling hengstje. Zijn vriendinnetje (mijn jaarling) is wel duidelijk hengstig al heeft hij totaal geen interesse in haar, wel in de 2 oudere dames (2jarige & 20+). Dus heb mijn jaarling op de grote volle weide staan, en hem erlangs. Op af en toe wat gehinnik naar elkaar, wat plassen en klaar staan van de merrie en een flemende hengst is het rustig. Maar Ojee als ik die 2jarige bij de jaarling zet. Wat een gegil van beide kanten! Hengstje zou door de draad vliegen.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:20

Lovelyn, zolang jij achter je keuze staat maakt het toch allemaal niet uit. Ik vind het een knappe hengst. Ben benieuwd!

Nine, spannend. Ik hoop dat ze snel afslaat!

AnniekSlijk, spannend zeg! Wat denk je zelf?

Ik durf niet naar stal toe omdat ik bang ben dat ze niet meer hengstig staat haha.
Ben blij dat iedereen hier COT wel een mooie hengst vind. Geeft me toch het gevoel dat mijn beide keuzes voor dit jaar goed waren haha. Denk dat het best een interessante kan worden gezien Concorde en Nimmerdor nu gekruist worden. Springen zal 'ie in elk geval kunnen :')

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:59

Ik denk zelf niet drachtig. gewoon een gevoel. maar ze staat nog bij de hengst dus aan haar gedrag kan ik niks afleiden.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:22

ik zal voor je duimen anniekslijk! Hoe lang heeft ze daar dan gestaan? en hoe staan ze er daar verder bij? komen ze nog buiten enzo?