Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kaotictjinta schreef:Heeft er iemand toevallig ervaring met het afknijpen van een cyste?
Tijdens het spoelen van de merrie afgelopen vrijdag kreeg de DA toevallig een van de cystes die de merrie al langere tijd heeft in de vingers en ze heeft dat ding weggeknepen zoals ze dat vertelde.
Nou kan ik heel goed duits maar misschien heb ik het toch verkeerd begrepen. Kun je die dingen dan zomaar afknijpen?
Ze was er erg blij mee vooral omdat er straks goed gecontroleerd moet worden op tweelingdracht aangezien de merrie 2 eitjes had.
Cystes kun je blijkbaar ook voor een vruchtje aanzien zolang er nog geen kloppend hartje te zien is?
Na ja ik vertrouw volkomen op deze DA hoor, gerenommeerde paarden DA met bijzonder veel ervaring op gebied van inseminatie en aanverwante gelegenheden.
Maar ik wil ook zelf graag alles weten en had de gelegenheid niet om er verder op in te gaan.
Dwyne schreef:Ine, goede beslissing hoor! Voelt even niet lekker voor jezelf maar bedenk maar dat je je merrie er wel een plezier mee doet. Die Aron komt er ooit wel voor je.
DA is hier vanmiddag geweest te scannen. Goede nieuws: Merrie nog steeds drachtig (24 dagen)
Slechte nieuws: Niet goed te zien of er nu nog 2 zitten zoals bij 16 dagen of dat er een al kleiner aan het worden is...
Kortom a.s. maandag weer scannen op 30 dagen en dan hopen dat er eentje weg is gegaan anders wordt ze hengstig gespoten. Eitjes liggen zo dicht bij elkaar dat het niet af te knijpen is. En een tweeling laat ik gewoon niet komen.