[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:21

Oke , dacht ook al zoiets.

Peeps heeft nog niets, maar die zit ook pas op 284 dagen :P

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:24

Ravina ook niet hoor,maar daar is het ook nog wel vroeg voor,haha

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:25

Ja , ikv roeg het me af, omdat er van de week fotos van een merrie stonden die of 9 dagen voor of 9 dagen achterliep op peeps en die had best al veel uier.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:26

het kan per merrie erg verschillen,ik heb gelezen dat soms pas tijdens de bevalling de uier kan volschieten

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:27

Achja we zien het allemaal wel :P
Peeps zit morgen op 285 dagen :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:28

Wessa begint nu wel al een uier te krijgen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:29

tjonge het gaat toch hard hoor zo...............ik ben zo benieuwd naar de veulens

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:59

Is het heel gek dat mijn merrie met haar 280 dagen ook al uier begint te krijgen? Voel duidelijk verschil met een week terug.. Kan me niet voorstellen dat ze toch bij de eerste inseminatie drachtig was. Na vele scans was er niets zichtbaar en ze was duidelijk hengstig na de eerste inseminatie die dus niet goed was gegaan..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:04

dat kan volgens mij best,de een is er vroeg bij en bij de ander is het pas tijdens de bevalling

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:04

Dat kan wel denk ik hoor Zilvermoon :)

Zijn er hier merrie's die een hengstentand hebben?
Vandaag zag ik namelijk toevallig in kelsey haar mond en zag daar een heel raar ding zitten, achter haar snijtanden en voor haar kiezen (zoals waar een hengst of ruin een hengstentand heeft). Het was echt een bolletje en toen ik eraan kwam sprong dat bollteje eraf en zat er zo'n tandachtig ding. Volgens de DA is het een hengstentand en komt dat af en toe wel eens voor bij merries..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:28

komt idd wel bij merries voor hoor. is zo'n wolfstandje zoals wij het noemen ;).

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:50

Mijn merrie heeft ook een wolfstand/wolfskies.

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 00:25

Oh ja, wolfstand.
Ik vond het raar, zeker omdat ze al negen word dit jaar en er dan pas een nieuwe tand doorkomt.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 00:57

Inowa mooie namen!

Greet maakt het spannend!

Zilvermoon, mijn merrie werd 3 weken na de 1e dekcyclus gescand en niet drachtig bevonden, terug naar de hengst maar ze werd niet hengstig, nog eens gescand een paar weken later, bleek ze dus hardstikke drachtig van de eerste dekking.. duss het kan maar zo bij je merrie!

Hier dan een paar foto's van vanmiddag:

Es op 5,5 maand:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 00:59

Mooi beestje zeg!
Lekker droog bij jullie ook.
Ze is goed in conditie en geen grammetje vet te veel ;-)

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 01:09

Ze ziet er goed uit, ze mag niet te dik worden ivm een versleten achterbeen.
Ze is erg spierloos maar doet het gelukkig goed... :)

Picasa werkt niet mee dus rest van de foto's volgt morgen wel...

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 01:37

Shanaya vandaag op 344 dagen dracht
Shanaia vandaag op 342 dagen dracht
Xenah vandaag op 337 dagen dracht, is vandaag uitgerekend

Er wordt inmiddels heftig aan de uiers gewerkt, Shanaya en Xenah doen vooral aardig hun best.

Kleintje is er nog en boekt stevige vooruitgang. Ze kon vanmorgen af en toe zoveel kracht zetten dat ik haar been niet gebogen kreeg; vervolgens liep ik 's middags langs haar box en zag ik even vluchtig haar hoofd boven de wand uitkomen voor ze weer neerviel, ze kreeg haar achterhand nog niet mee, maar de voorhand kan alweer helemaal rechtop. We hebben nog pogingen gedaan om haar in te ondersteunen met opstaan, maar dat lukte helaas niet.
Zojuist met voeren lagen de verste brokjes haar net te ver weg denk ik en wilde ze waarschijnlijk opstaan, ze lag op haar rechterzijde toen ik verder ging maar toen ik weer bij haar kwam lag ze op haar linkerzijde tegen de muur... Ze kon niet omgerold zijn en rondgekropen tot ze op die plek was, want het net vers opgestrooide krul was niet platgedrukt in de buurt, zelfs niet weggeschoven (zoals bij haar opsta pogingen). Ze moet dus over haar buik gerold zijn, maar dan had ze verder van de muur moeten liggen, of ze is zover omhoog gekomen dat ze zich op haar andere zijde heeft kunnen laten vallen....
Vervolgens liep ik nog erg verbaasd naar het toilet (3 meter en 15 cm van haar box vandaan) en ik hoorde weer een boel kabaal uit haar box komen... Dus liep ik terug en ik zag dat ze nu een kwartslag gedraaid was zodat haar hoofd nog in dezelfde hoek lag, maar haar achterbenen nu tegen de achterwand... ik heb haar maar van de muur af gesleept en keek gelijk even naar schuifsporen, maar die waren weer niet te vinden en met de snelheid waarmee het ging kan het bijna alleen maar zo zijn dat ze is opgestaan en haar achterwerk bijna een meter opzij heeft geplaatst voor ze weer neerviel...

Als ze het nou eens doet waar ik bij ben, dan zie ik tenminste precies wat er gebeurt. Maar dat er geen schuifsporen van haar hoeven meer te zien zijn, dat is heel erg goed nieuws, dan krijgt ze nu in haar pogingen in ieder geval gelijk de achterhand eronder en is ze krachtig genoeg om omhoog te komen!!
Het kunnen blijven dragen wordt dan ook steeds makkelijker weer als het goed is!

*edit*
ze is overigens wel een twijfelpunt nog voor ons, ik geloof wel dat ze het kan redden om weer op de been te komen, maar het probleem bij haar anus is nu echt een punt waar de tijd een beetje voor gaat dringen... Het is te groot om zo even terug te duwen, zeker wanneer ze ligt en nog niet voldoende kracht heeft. ik ga nog even internetten of ik hier wat meer info over kan vinden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 07:49

SA,wat een spanning voor jou zeg,al die merries die elk moment kunnen bevallen dan dan nog je kleintje..........heel veel succes!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 08:04

Gaat dus wel de goede kant op met kleintje! En de merries beginnen het ook spannend te maken, het wordt wel tijd dat er een veulen komt.

En er komen leuke namen voorbij hier. Inowa heeft dus toch wat kunnen vinden met de L en de P. :D En Peeps haar beeb wordt wellicht wel een beetje naar haar vernoemd. Is Afrika's overigens niet een stalnaam van de fokker?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 08:09

ik ben ook benieuwd naar de namen!
zelf ben ik weer helemaal bij het begin,ik kom er helemaal niet uit

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 08:11

Goedemorgen iedereen
inowa: wat een leuke namen (vind Prophecy persoonlijk nog ietsje mooier dan de andere)
Magic_Ice: mooie foto's van je merrie heeft ookal een lekker buikje
ShamalArabs: ik hoop dat je merrie snel beter wordt en hopelijk dat je iets vind op internet zodat je haar kunt helpen

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:18

Goedemorgen!
SA: Dat gaat de goede kant op met je kleintje!
En de merries beginnen toch hun best te doen. Dragen ze nu niet langer dan ze andere jaren gedaan hebben? Of denk ik dat maar?

Ik heb echt nog geen namen, maar ik ga toch al eens een beetje beginnen zoeken. :)
ohja nog een vraagje, toen ik zonet de merries ging buiten zetten en ik Tarinka helemaal checkte hing er wit-rozig slijm aan haar vulva. Heeft iemand dit nog gezien bij hun merrie's? Wat kan dit zijn?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:24

horsii schreef:
Mooie namen :)

Merrie gaat bij ons Afrika's Loéna heten en hengst l'Amore.
Afrika's omdat peeps Afrika's Pé Pé heet.

Schrijf je het veulen niet in bij het KVTH (ivm de hengstennaam)?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:28

Steffi_H schreef:
Oh ja, wolfstand.
Ik vond het raar, zeker omdat ze al negen word dit jaar en er dan pas een nieuwe tand doorkomt.

dat is normaal dat krijgen ze pas op een latere leeftijd mijn merrie heeft ze ook
;)

nog geen veulens geboren?
ik ga zo naar de dokter ook al voel ik me een stuk beter heb me ziek gemeld en moet nu een verklaring van de arts hebben
dus zometeen nog even een potje goed aanstellen daar en vooral flink hoesten :')

Magic erg mooie merrie :)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:58

Bridie is vandaag 277 dagen. Sinds vorige week zit ik er weer een paar keer per week een half uurtje op, want looplust heeft ze nog wel. Maar wat is ze breed! Ik zit echt ongeveer in een spagaat erop en ik heb dan ook van mijn voeten tot mijn liezen vreselijk spierpijn ;-). Gisteren was haar kwartje toch wel redelijk snel op en zag ik bij het afzadelen toch wat afdrukken van het lamsbontje op haar schouders. Deze week kijk ik nog even af, anders wordt het toch pas weer rijden als het veulen er is......