[HK][Barncam] Foalcamobessus Eyespoppingoutus 2008 #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

adnariM

Re: [HK][Barncam] Foalcamobessus Eyespoppingoutus 2008 #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:52

ThePast03: Toen kon het, omdat we toen met zo'n klein groepje waren. Het waren geen 15 pagina's op 1 dag zonder dat er bijvoorbeel een veulen geboren was. Toen het hier drukker werd, zijn we expres het andere topic begonnen, om dit soort problemen te voorkomen.

Nicole288: Updates/Spannende merrie's en de bevalling zelf (niet 10x herhaald).

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:53

ThePast03 schreef:
Wat ik me nu serieus afvraag is waarom mensen die hier al niet meer aanwezig waren en blijkbaar ergens in een eigen topic praten over de merrie's hier nu zo moeilijk komen doen over het feit dat wij offtopic gaan?

Blijkbaar heeft het merendeel hier het prima naar zijn zin op de manier zoals het zo gaat en de anderen het prima naar hun zin op hun forum?
Kunnen we dat niet gewoon zo laten want dit slaat echt helemaal nergens op.

op welke mensen doel je ThePast03? want ik ben niet weggeweest hoor?
en ik ben er ook niet weer over begonnen, en ik ben ook niet degene geweest die teksten van het andere forum kopieert en via pb verstuurd om onrust te zaaien?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:57

Dana01 schreef:
ThePast03 schreef:
Wat ik me nu serieus afvraag is waarom mensen die hier al niet meer aanwezig waren en blijkbaar ergens in een eigen topic praten over de merrie's hier nu zo moeilijk komen doen over het feit dat wij offtopic gaan?

Blijkbaar heeft het merendeel hier het prima naar zijn zin op de manier zoals het zo gaat en de anderen het prima naar hun zin op hun forum?

op welke mensen doel je ThePast03? want ik ben niet weggeweest hoor?
en ik ben er ook niet weer over begonnen, en ik ben ook niet degene geweest die teksten van het andere forum kopieert en via pb verstuurd om onrust te zaaien?

sorry maar daar moet je ThePast03 niet de schuld van geven, heb ikje al gezegt, die heeft er niks mee te maken.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:59

MarijeR schreef:
Oh dus gewoon liever veilig anoniem en achter de rug van de eigenaren om Clown
Eigenaren die niet alleen heel open zijn over wie ze zijn maar zelfs iedereen mee laten kijken in hun stallen voor wie dat wil.
En daarom blijkbaar vragen om negatief commentaar of erger...

Gut ja, we bespreken hier wat we op de cams zien. Meestal is dat super positief en soms komt het voor dat we schrikken en dat zeggen we ook gewoon.

Natuurlijk is dat achter de rug van de eigenaren om, je kunt toch niet gaan verwachten dat we alles naar de eigenaren gaan doorsturen? Haha!

Overigens stonden op marestare soortgelijke opmerkingen over Elements en er was niemand die zich daar aan stoorde. Hier werden voornamelijk grappen gemaakt en gezegd dat het niet de normale manier van doen was.

Als je iets op internet zet is het niet meer prive. Of het nu op youtube is, op de cam of zoals hier op een forum. Je kunt altijd commentaar verwachten en dat is niet tegen te gaan.
Hier kan een Amerikaan nog inloggen en meelezen (als hij al iets van Nederlands begrijpt).

Voor wat ik begrijp wordt er op een ander forum over ons gepraat terwijl we daar niet mee kunnen lezen. Zo zie je maar dat commentaar overal gegeven wordt op het internet. Knipoog

MamaSnoopy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:59

ThePast03 schreef:

Inderdaad, iedere keer wordt dit weer besproken.
En door dit gezeur maakt het topic er niet gezellig op.
Gewoon weer heerlijk merrie's staren en niet meer van die discussie's!!!!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:02

ik zeg nergens dat ik ThePast03 daar de schuld van geef vrouwke....

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:09

Oh ik wist niet eens dat dit zo viel bij de mensen van dit topic. Ik probeer zoveel mogelijk het altijd bij de merrie te houden die we aan het kijken zijn of bevalling en vragen te stellen om te leren. Ik snap niet alleen het gedeelte niet waar dit nu weer in 1 keer wegkomt? Blond
Vind het hier altijd gezellig en leerzaam Ja.

Stephany

Dana01 schreef:

Maar je verwijst wel naar haar toch?? Ook al zeg je de naam niet letterlijk...

Is dit allemaal geen oorzaak en gevolg?? Ik wil mijn mening hier ook over geven en ben even aan het bedenken hoe ik dit op een korte maar krachtige manier weer kan geven, ik heb eigenlijk wel behoefte aan openheid, want wie bedoel je dan wel?????

Dana01

als ik dat wist Stephany, dan zette ik dat wel neer....

ik heb namelijk ook een hekel aan achterbaks gedoe ...
Laatst bijgewerkt door Dana01 op 19-04-08 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:10

Is het te proberen tot een oplossing te komen waar iedereen tevreden mee is? Dit kan toch niet de bedoeling zijn dat er blijkbaar twee kampen zijn nu en dat er daarom mensen wegblijven?

(hoewel het er nu op lijkt dat er dingen onderling scheef zitten waardoor gezellig samen kletsen ook even niet aan de orde zou zijn in een kletstopic?)

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:11

Eigenlijk ben ik daar ook benieuwd naar wie die persoon (en) dan zijn.. Ik wil me hier eigenlijk niet teveel mee bemoeien want ik kom hier graag om merrie's te zien en bevallingen en zo veel veel veel mogelijk te leren.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:12

Nicole288 schreef:
Is het te proberen tot een oplossing te komen waar iedereen tevreden mee is? Dit kan toch niet de bedoeling zijn dat er blijkbaar twee kampen zijn nu en dat er daarom mensen wegblijven?

(hoewel het er nu op lijkt dat er dingen onderling scheef zitten waardoor gezellig samen kletsen ook even niet aan de orde zou zijn in een kletstopic?)

Ja Nicole, dat lijkt er wel op, denk ook dat er een aantal verhoudingen scheef liggen...

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:12

Stephany schreef:
Dana01 schreef:

Maar je verwijst wel naar haar toch?? Ook al zeg je de naam niet letterlijk...

Is dit allemaal geen oorzaak en gevolg?? Ik wil mijn mening hier ook over geven en ben even aan het bedenken hoe ik dit op een korte maar krachtige manier weer kan geven, ik heb eigenlijk wel behoefte aan openheid, want wie bedoel je dan wel?????

ja dat maak ik ook er uit Bloos

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:16

vrouwke schreef:
even een vraagje:

zijn er mensen die problemen hebben dat wij meekijken en hier praten, en vragen stellen over de bevalling?
ik heb uit vertrouwde bronnen, dat hier een paar mensen zijn die als het veulen geboren is(die heeft ook een cam hier hebben) ermee stoppen omdat
wij hier ook op zitten en mee kijken en vragen stellen, die hebben een aparte forum geopend.

dus als problemen zijn zeg maar.

ik wil alleen nog zeggen, ik heb hier een hoop geleerd, en mensen bedankt die als ik een vraag had, mij antwoord gaven.

ik vroeg alleen maar dit.
het was niet de bedoeling om 3 bladzijdes vol te kletsen hierover.
1 antwoord was zat geweest

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:16

ik zal eens heel eerlijk zijn, en wie daar moeite mee heeft moet maar even verder scrollen....

ik heb op een besloten forum gepost in een reaktie van iemand anders op waarom ik hier nog kwam, dat ik het uit eigenbelang doe, ik heb een merrie online, en vind het leuk om daar met nederlanders over te praten en om haar aan iedereen te laten zien..... ik heb daar ook gezegd dat als het veulen er is, dat ik dan waarschiijnlijk wel hier weg zou zijn, en dat ik dan ook eerlijk zou zijn in hoe ik over sommige dingen denk... dat ik daar een ow voor zou kunnen krijgen, jammer dan....

vervolgens heb ik me niet meer druk gemaakt om offtopic reakties hier, en of reakties waarvan ik dacht moet dat.....

en sinds ik me daar niet meer druk over maak, vermaak ik me hier weer prima, ik stoor me niet meer aan sommige dingen, en ik heb lol......

en dat beste mensen, is nou precies waarom ik bok.... om lol te hebben.... net als jullie allemaal......

dus..... nu ik eerlijk en geweest... hoop ik dat de rest dat voortaan ook is.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:17

ik ben eigenlijk niet benieuwd naar wat wie en hoe, maar of iedereen zich daar overheen kan zetten en we zonder dit soort discussies verder kunnen gaan, vind het zo zonde!

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:19

Kunnen we niet gewoon open zijn?? en niet dit gedraai!!

Birdie60

ja daarom ben ik ook hier, om te leren, en lol te hebben en vragen te stellen.

ik weet nu dat ik welkom ben hier en vragen mag stellen en dat is voor mij genoeg.
was ook mij vraag.
en als de mensen liever hadden gehad dat ik hier niet meer kwam, was het ook goed Haha!
Laatst bijgewerkt door Birdie60 op 19-04-08 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Lotte

Ik ben wel een trouwe (stille) meekijker maar ik wilde hier toch even op reageren. Bloos

Ik vind het eigenlijk wel een beetje overdreven met het offtopic gaan. Het meeste gaat over de merries en veulens en ik vind ook wel dat een reactie als "wat een lief veulentje Lovers "beter ik het HK topic kan. Maar ik lees hier toch vooral updates geboorteberichten spannende merries etc. Oke misschien kunnen we iets beter opletten of ons bericht beter hier of in het HK kan maar ik stoor me er eigenlijk niet erg aan.

Nu nog even over het commentaar geven op de cams.
Ik vind dat wij te gast zijn, natuurlijk doet iedereen het op zijn of haar eigen manier maar we hebben allemaal het beste voor met het veulen en/of de merrie. Bovendien weet je niet altijd vanaf de cam wat de situatie in de stal is. BIJV. veulen zit verkeert en eigenaar probeert het veulen goed te doen en er vlug uit te trekken vanwege een kans op verstikking. Nu zien wij op de cam: "wat trek die eigenaar aan het veulen. niet normaal gewoon" Nu krijgt de eigenaar van allerlei mensen commentaar op het trekken terwijl hij/zij het veulen juist gered heeft.
En het ligt ook op de manier hoe je commentaar geeft "het is echt niet niet normaal dat die zo aan het veulen trekt" klinkt heel anders dan "waarom zou die zo aan het veulen trekken" of "het valt me op dat ze in amerika veel aan het veulen trekken"

Zo dit was mijn (lange) commentaartje Vork Haha!

Snappe jullie het nog? Bloos

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:22

kan er nou niet gewoon gezegt worden wie het was en klaar dan ... waarom nou weer zoveel pagina's vol praten.. vind het zo jammer het was vorig jaar en dit jaar hier zo gezellig en zo leerzaam.. Daar draait dit topic toch ook om? Kunnen we ons hier nou niet gewoon over heen zetten nadat alles open en eerlijk is gegaan en dan weer op een goeie lijn verder gaan.. Bloos

Ik had gezegtd at ik me er niet mee wou bemoeien maar vind het zo zonde dat er kennelijk achter mensen hun rug om raar wordt gedaan tenminste dat is wat ik er tot nu toe van snap ... Verward

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:26

we gaan gewoon verder met staren, en veulentjes kijken Clown

Angeltjuhhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:27

ok nu we hierover bezig zijn mijn uitleg dan ook maar:

Ik ben alweer een tijdje geleden begonnen met mee kijken, puur uit interesse. Ja ik vraag veel en plaats ook soms een schrikreactie omdat ik nog nooit zelf een bevalling mee heb gemaakt...
Ikzelf bedoel hier in ieder geval niks negatiefs mee. Nogmaals heb geen ervaring dus waarom zou ik anderen afkraken....
Het enige wat ik wilde met dit soort opmerkingen is een uitleg etc. van meer ervaren boktleden om te leren.
En ik heb hier overigens wel veel geleerd! En ben daar ook iedereen dankbaar voor!

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:27

adnariM schreef:
ThePast03: Toen kon het, omdat we toen met zo'n klein groepje waren. Het waren geen 15 pagina's op 1 dag zonder dat er bijvoorbeel een veulen geboren was. Toen het hier drukker werd, zijn we expres het andere topic begonnen, om dit soort problemen te voorkomen.

Nicole288: Updates/Spannende merrie's en de bevalling zelf (niet 10x herhaald).

Miranda, toch denk ik niet dat het met de grote van de groep te maken heeft, als je de mensen bij elkaar optelt (bv bij het nakijken van de belboom) waren er in die tijd ongeveer net zoveel mensen, denk eerder dat het er mee te maken heeft dat bepaalde mensen zich irriteren aan anderen hier en dat dit vroeger minder was...

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:28

Ja vind ik ook.. Dat is het hoofddoel hier.. Lovers

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:30

Precies dat is het hoofddoel!
En als er mensen zijn die hier niet meer mee willen praten om wat voor reden dan ook, nou dan niet toch!