Iedereen gefeliciteerd met de veulens.
Voor Romantico was het gisteren tijd om er eens uit te gaan dus hup moeders halster om en iemand achter het veulen om om te voorkomen dat die de verkeerde kant op ging. Ja niet dus hè
. Pandora verliest haar veulen geen moment uit het oog en als je probeert haar mee te nemen draait ze zich om zodra ze d´r veulen niet meer ziet. Het fenomeen "moeders meenemen en veulen volgt vanzelf" gaat hier dus niet op, die twee hebben de rollen omgedraaid. Maar ja, dat veulen kan je ook nog niet aan een halstertje naar de bak nemen dus dat was even lastig.
Uiteindelijk is het, drie man sterk, toch gelukt het veulen richting de bak te dirigeren en moeders te laten volgen. Terug was weer hetzelfde liedje omdat mijn man zonodig Pandora vast moest houden terwijl we op de heenweg er al achter waren gekomen dat ik geen grip heb op dat veulen en hij dus beter achter het veulen aan kan gaan en ik Pandora vast houden. Ow, en de derde ´man´ was vervangen door een meisje die het niet alleen kon en een muts die het niet snapte. Dat maakte het er ook niet makkelijker op.
Vanochtend ging het al weer een stuk beter en hebben we het met 2-en geklaard. In het begin leek het nog te lukken door Pandora met een appeltje te lokken, maar dat was ook valse hoop. Zodra ze d'r veulen niet meer zag was die weer belangrijker. Wel zijn we erachter dat we Pandora gewoon los kunnen laten lopen die loopt toch wel achter het veulen aan en heeft mijn man nu ook door dat hij beter het veulen kan pakken en ik Pandora. Nu moet ik alleen nog zien te bedenken hoe ik Pandora ga leren dat ze haar veulen best wel even alleen kan laten...
Helaas ben ik niet zo'n kei in fotograferen dus de meesten zijn onderbelicht of bewogen, maar ik heb één hele mooie weten te maken (had even een pion gebruikt als statief
).

en nog een paar