[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Boelles

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 11:38

Jammer Kabayo... wil je dan friesch doen of?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 11:46

Ken je geen Friese hengst die past en bekend staat om z'n super sperma? Dat is misschien nog een optie dan als t je laatste poging oid zou zijn dit jaar

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 11:50

Wat een vervelende berichten allemaal nu :(

Elina ik zou het nu nog 1x proberen met een andere hengst. Normaal had ik gezegd ga er lekker mee rijden eerst, maar je hebt straks een kleine baby en rijden wordt dan toch eerst niet zo fanatiek. Dan kun je beter dit jaar nog een keer dekken en volgend jaar leeg laten. Wel heel jammer dat het maar niet wil lukken met Perry.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 11:52

Nou weetje, ik ben beetje "uitgefriest". Dit jaar merkte ik dat ik zoiets had van, ja.. weer een zwarte :Y) Ze wordt normaliter heel makkelijk drachtig. Vorige keren ook van 1 inseminatie in 1 cyclus. Maar met Perry wil gewoon niet. Nu 5 cyclussen geprobeerd (natuurlijk, vers, onverdund).
Dus ik denk of leeg of moet nog een andere champagne vinden.
Wellicht Zilver eerst maar voor ster. Haar dochter wordt volgend jaar gedekt. Dus dan hoop ik mij sowieso te melden. Maar voor nu weet ik het even niet. Of leeg , of een passend (!!) kleurtje..

Claudia je hebt gelijk. Aan de andere kant zou ze misschien naar de keuring kunnen. Hangt van de ontwikkeling van de hoef af. En ik zou niet weten wat voor hengst. Bont wil ik ook niet meer, heb er al een hele beste uit

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 11:54

Is White dream niet iets Kabayo?

En Jammer van Perry uiteraard! Ik zou haar wel weer bij de hengst doen vanwege je zwangerschap en kleintje straks

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 11:57

Nou dat vind ik een leuk idee Dennenboom.. als je dan toch een kleurtje wilt en geen bonte, dan White Dream. Daar was van de week toch ook een hele leuke uit gekomen in combi met een fries?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 12:00

Hmm. Kan daar niet verder in helpen want dat is mijn type fokken niet. Als je naar cremello wil kun je ook nog Krem of die ander van hun gebruiken. Ook vaker gebruikt met Fries en al wat meer van bekend.

Of de Fries verkopen en in wat anders gaan fokken als t je een mwah gevoel geeft.

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 12:01

Muronia schreef:
Nou dat vind ik een leuk idee Dennenboom.. als je dan toch een kleurtje wilt en geen bonte, dan White Dream. Daar was van de week toch ook een hele leuke uit gekomen in combi met een fries?

Ja die zag ik ook voorbij komen, ik vond die erg leuk gelukt! Dus wellicht is dat een leuke optie :D

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 12:01

Oh wat jammer kabayo:(

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 12:02

Het is natuurlijk wel het dingetje dat je zwart fokt met een fries :D . Ik zit al jaren op een zwarte te wachten joh _O-

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 12:03

Ik zou dan ook voor white dream gaan!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 12:03

Cioccolato schreef:
Hmm. Kan daar niet verder in helpen want dat is mijn type fokken niet. Als je naar cremello wil kun je ook nog Krem of die ander van hun gebruiken. Ook vaker gebruikt met Fries en al wat meer van bekend.

Of de Fries verkopen en in wat anders gaan fokken als t je een mwah gevoel geeft.

Hihi de fries gaat nooit weg. Dat paard is mijn alles. Wel wil ik inderdaad even "pauze" van het fokken van Friezen. Later wil ik er nog wel wat veulens van hebben, nu eerst niet. Eerst mag de bonte merrie wat veulens geven :D Heeft zilver even rust. Volgend naar komt er ook een andere homozygoot champagne beschikbaar (mits goedgekeurd). Daar neig ik nu meer naar

White dream zeker overna gedacht. Maar eigenlijk wil ik geen valk :o

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 12:41

Wat balen dat het weer niet gelukt is met Perry. Je hebt nu wel alles geprobeerd om van hem een veulen te krijgen

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 13:18

Balen kabayo.

Nog even nagevraagd over Sterre nu de dierenarts weg was, dan is het wat rustiger praten. Maar toch een bloedei in ontwikkeling.
Dus nu 2 merries met bloedei, wat een geluk. :roll:

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 14:15

Goh wat balen dat hwt niet is gelukt kabayo

Hier stond er 1 van de drachtige merrie wel erg hengstig te zijn dus die maar weer checken of alles nog zit

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 14:23

Hopen dat ze nog dragend is Seven

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 14:23

mirjamalvaro schreef:
Balen kabayo.

Nog even nagevraagd over Sterre nu de dierenarts weg was, dan is het wat rustiger praten. Maar toch een bloedei in ontwikkeling.
Dus nu 2 merries met bloedei, wat een geluk. :roll:

Jeetje wat een pech :(

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 14:31

Sorry geen lange meeleespost - ik lees alles maar jullie zijn met te veel om alles bij te houden. Misschien "ken" ik jullie over een jaar wel door en door. Áls ik in dit topic blijf want heb er weinig vertrouwen in. Zeker niet na de laatste berichten over dat het maar niet wil lukken. :n Woe / do scannen.

Jammer van Perry Kabayo. Ik zag ooit een supermooie appaloosaxfries, misschien is dat wat :P (op Bokt was ook ooit eentje actief, Wonderboy dacht ik... hier iig een foto)

En over stippels gesproken, grappige combi pomski. Een stippelxfjord heb ik nog nooit gezien!

Jammer van de bloed-eieren, mirjamalvaro. En iedereen sterkte waar het nog niet is gepakt. Als het bij mij niet is gelukt moet ik ook goed nadenken. Nog laatste desperate poging of gewoon laten? Gaat op zich prima op nieuwe stal maar verhuizing kan toch ook inhakken.

En het stopt nooit met regenen. -:(-

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 14:34

mirjam: wat een pech zeg!

Kabayo: wat enorm balen! Ja als je geen valk wilt is een dubbel verdunde hengst ook geen optie. Daar is wel meer keuze in dan in champagne.

seven: duimen dat ze nog gewoon drachtig is!

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 15:10

Oh bah nog steeds regen bij jullie Ponytante? Hier in Friesland gelukkig wel al een aantal dagen weer droog.

Oh bah Seven hopelijk is ze aan het foppen.

Jeetje Mirjamalvaro 2 met een bloedei dat is echt niet leuk.

Ah Kabayo wat jammer! Had het je zo gegund. Hoe is het met je hengstveulen op de keuring gegaan?

Ik vond het veulen met de Fries van White Dream ook erg leuk gelukt haha. Bij ons op de stal app kwam ook al een leuke White Dream nakomeling voorbij haha die te koop stond.

Hmm je zou moeten zeggen dat daar misschien nog wel een kans in zit Am horses!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 15:35

Whaaaaaaa kom net op stal, allemaal kleine plasjes. Dus snel schouwen met de hengst (die het nu goed begint te snappen <3 ). En Eli woedend, Sterre woedend, Roos nog haar schaapachtige zelf, Chablis gilletje en verliefd in neusje bijten etc, maar niet plassen.
Dusssss nu beetje hoop voor maandag!

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 16:17

Kabayo; Ahh, wat balen, dat het niet gelukt is met Perry... Is er in het buitenland niet nog iets te vinden dat aan je wensen voldoet?
Succes op de keuring!

mirjamalvaro; 2 bloedeieren... pff... Hopelijk is je hoop voor maandag helemaal terecht!

Sharonindezz; haha voor mij ook wel herkenbaar hoor, alsof ze ineens heel breekbaar zijn geworden.

Boelles; welkom op het bankje.

Ik zit inmiddels ook al even op het bankje... Aankomende woensdag komt de DA weer scannen om te zien of het gepakt heeft, dan zit ze op 17 dagen. Ik hoop het zo, want ze vind het opvoelen en insemineren niet zo tof. Ze is verder niet gemeen, maar ze laat de DA er op een gegeven moment niet meer in met haar arm en blijft weglopen/wegdraaien. Ze is dan aan de voorkant ook niet tegen te houden, gooit gewoon haar gewicht in de strijd.
Iemand nog tips hiervoor? (we hebben helaas geen opvoelbox)

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 16:22

Hier hetzelfde , helaas ook niet drachtig. -O-

Pomski , welkom wel spannend avontuur.

Bloedei had ik echt nog nooit van gehoord maar wat ontzettend druk is dat zeg.

Kabayo. Nee , wat zonde -O-

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 16:40

Nou ik hoop het inderdaad ze wil nog wel eens foppen :D maar liever het zeker dan het onzekere

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 16:50

Soeboehoe, praam, even vervelend maar hier hielp het.

Toushie ook al niet drachtig ;(