[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LaDonna75

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:56

Balen Kabayo. Succes met nadenken.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:03

Balen Kabayo!

Hier merrie ei afgespoten. Morgen insemineren *\o/*.

Hier ook geen ervaring met ei afknijpen

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:04

@kabayo hier pakt het ook niet altijd ondanks schone merries dn ervaren hengst. De ene keer heeft ie de merrie in 1x netjes drachtig. En de andere is 1 of 2x leeg. Why? Zeg het maar. Soms is het nu eenmaal zo. We kunnen niet alles regelen.
Het is slechts zijn eerste poging.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:07

cp112 schreef:
@kabayo hier pakt het ook niet altijd ondanks schone merries dn ervaren hengst. De ene keer heeft ie de merrie in 1x netjes drachtig. En de andere is 1 of 2x leeg. Why? Zeg het maar. Soms is het nu eenmaal zo. We kunnen niet alles regelen.
Het is slechts zijn eerste poging.

Jaa weet ik. Zilver is ook wel eens drachtig geworden na poging 3. Maar voor mijn eigen gemoedsrust wel fijn om te weten of er iets leeft of niet. We zullen vanmiddag even bellen en even zien hoe of wat

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:16

Ja je hebt gewoon geen 100% kans op dracht , zelfs met optimale omstandigheden.. das de natuur hè.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:29

AM: 2 drachtig, gefeliciteerd! Hopelijk wordt Liezella ook drachtig komende ronde.

Moner: balen, hopelijk komende wel succesvol.

Balko: duimen voor jou dat ze drachtig wordt nu!

Kabayo: balen dat Zilver nog niet drachtig is. Zou idd wel handig zijn om te weten of Perry levend zaad heeft.

AM_HorsesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:46

Jammer Kabayo. Kan natuurlijk gewoon pech zijn. Maar weten dat er wel leven in zit is wel fijn :j
Als je in de buurt had gezeten had ik bij jullie kunnen opvangen en kunnen controleren.
Heb je een dekstation in de buurt waar je naartoe kan gaan?

Balko. Goed nieuws. Duimen draaien

Desi. Ik was er goed ziek van op dat moment. Had toch eens wondertje geweest als hij nog een veulen had gekregen dit jaar.

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 14:15

Knolselder: Ah dat is echt balen! Hengstigheid willen we niet na insemenaties!

AM: Gefeliciteerd met de 2 drachtigen! Jammer van Liezella! Wie weet een volgende cyclus?

Moner: Wat jammer dat ze niet dragend is, ga je het nog proberen?

Dennenboom: Zo blijft alles spannend he! Hopelijk lukt het nu!

LaDonna: Jeetje wat een spanning he! Ik snap het allemaal. Ik ben nog niet zozeer zenuwachtig voor de 16dagen scan. Ik durf echt pas wat te zeggen als we het hartslagje hebben.

Kabayo: Testen kan nooit kwaad, maar misschien lukt het de volgende ronde?

Hier gaan we dus de 27e scannen, maar ben zo bang door vorig jaar dat het niet gaat pakken. Al lijkt ze nu wel vruchtbaarder dan vorig jaar (hengstigheid is heftiger en meerdere eitjes ipv 1 steeds vorig jaar) Zal dan toch de fertile van Pavo helpen?
We gaan hard hier in t topic, maar dat scheelt inderdaad wel wachttijd. Ik nu twee weken wachten (officieel donderdag 26 mei maar dan is hemelvaart :+ )
Haar scan voor het hartslagje moet ze officieel op 10 juni hebben, wel grappig want dan is ze zelf ook jarig :')

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 14:30

Ach Kabayo, 1 ronde is helemaal niets! Zou mooi zijn als ze dan meteen drachtig zijn, maar helaas is dat vaak geen realiteit. Perry is een knappe vent en dat moet gewoon lukken met Zilver!
Ik denk dat er echt een stoer knap paard uit moet komen voor in je verzameling.

Ja ik baal wel van Vita. Nog een ronde proberen maar. Ik ga nu eens om de 2 dagen dekken. Misschien helpt dat. En als dat niet lukt, gaan we eens nakijken.
Je vergeet toch elk jaar wat een gedoe het kan zijn om die merries te dekken en drachtig te krijgen.
Duimen dat Poppy en Quinn drachtig zijn. Winnie is nu ook hengstig en die zit top in haar vel. Besloten om het te proberen.

AM gefeliciteerd met de 2 drachtige dames!
Nu Liezella nog!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 16:55

Gefeliciteerd met alvast twee drachtige merries AM!

Jammer Kabayo -O- Als het vrij makkelijk is om Perry op de bok te doen, is dat misschien wel een goed idee, anders ben je straks voor niets weer een cyclus verder.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 19:08

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

MartineV1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 19:11

Yes! Vandaag is Smokey drachtig gescand van Sir Camfri van de Esch ❤️❤️❤️

24 mei hartje luisteren, en dan wordt Noa ook gecontroleerd voor dracht. Zij is geinsemineerd, vader wordt dan Bing

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 19:14

AM en Martine gefeliciteerd *\o/*

Balen Kabayo -O-

MartineV1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 19:22

Tinniie schreef:
Ja je hebt gewoon geen 100% kans op dracht , zelfs met optimale omstandigheden.. das de natuur hè.

Bij smook lukte het ook de eerste keer niet. De dierenarts zei toen ook dat ook het weer kan meespelen. Het was ineens somber, en schijnbaar is zon het beste.

Ik geloof het wel, overigens is het voor ons ook voor het eerst dat we voor veulens gaan

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 21:00

Kabayo, verstandig omdat idd even te testen. Hopelijk lukt het om hem te laten springen.

Knolselder, hopelijk zit het vanaf nu 100% mee en zijn ze allemaal voorspoedig drachtig!

Nobel01, ja soms kunnen ze best anders reageren. En soms denk je er komt iets en dan blijft het uit.

MartineV1970, gefeliciteerd. Hopelijk de andere ook snel drachtig. Beide mooie hengsten

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 21:17

Jammer kabayo, al is alles perfect, ook dan lukt het niet, gewoon de natuur.

Sterre was op de regumate, dan duurt het even voor de hengstigheid er weer is, ik ga het nog een keer proberen het is nog vroeg in het jaar.
Misschien nu toch flussen van te voren ook als ziet alles er goed uit.
Ga wel nadenken of ik het zo moet blijven proberen

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 21:47

martine: gefeliciteerd!

nobel: fijn dat unique rustig is gebleven op de trailer. Gelukkig is het geen drama geworden op de wei!

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 22:26

vraagje
mijn merrie heeft 3 maart haar veulen gekregen.
goede normale bevalling.
Nu is ze 5 weken geleden geïnsemineerd had 2 hele grote eieren die langzaam groeide maar wel dus 2 x moeten insemineren en de 2e keer ei weggespoten. (sperma kwaliteit was erg matig)
op 15 dagen scannen niet drachtig.
Ze is ook niet hengstig meer geweest, met nog een keer scannen heeft ze een bloedei.
Nu is geprobeerd om het bloedei af te spuiten maar blijft gewoon zitten.
heeft iemand daar verstand van hoe lang een bloedei blijft zitten?

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 22:35

Is net de laatste pagina’s erg veel aan bod geweest Splenius. Als je terugleest heb je heel veel informatie!

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 22:52

Balko schreef:
Is net de laatste pagina’s erg veel aan bod geweest Splenius. Als je terugleest heb je heel veel informatie!

ja ik heb het gelezen maar misschien nog meer informatie over hoe en wat maar zo te lezen is het erg lastig in te schatten met een bloedei

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 00:27

Balko succes met insemineren morgen!

Elina ik begreep dat jullie zijn zaad gaan laten nakijken, slim besluit. Ik ben benieuwd wat eruit komt.

AM ik herinner me dat nog, heel zuur dat het niet meer mocht zijn. Logisch dat je daar even ondersteboven van bent geweest hoor.

Shirley dan mag je precies 1 week na ons scannen, spannende dagen tot dan. Het zou mooi zijn, helemaal met een hartjes-scan op haar verjaardag.

Knolselder het is zeker een gedoe altijd. Als je erin zit ben je blij als ze klaar zijn en toch verheug je je elk jaar weer om eraan te beginnen. Duimen dat het nu wel lukt!

Nobel gelukkig is de reis goed gegaan. Ze zal wel anders geroken hebben, dat ze daarom zo op haar reageerden. Gekke paarden ook. Hier wordt zelfs al gereageerd als er 1 een nieuwe (andere kleur) deken op heeft _O-

MartineV gefeliciteerd! Hopelijk je andere ook raak.

Moner oh blijft de hengstigheid weg als ze op regumate hebben gestaan? Goed om te weten, ik heb er nu ook 1 op staan.

Splenius vervelend! Het kan dus wel 2 maanden blijven zitten en reageert soms niet op afspuiten. Ik hoop voor je dat het niet zo lang gaat duren.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 09:27

Gefeliciteerd Martine!

Sanaa is net gescand, helaas niet drachtig. Maandag weer scannen om te kijken hoe ver ze is.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 09:42

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 09:58

Ladonna: balen net drachtig. Duimen dat je snel kunt beginnen met de volgende cyclus!

Sjanty en Picture waren ook over de zeik toen Goldy een geboortemelder om had, Goldy snapte er niets van waarom ze zich zo druk maakten :D

AM_HorsesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 11:36

LAdonna. Balen dat ze niet drachtig is

Splenius. Wat ik zo weet, is een bloedei zwaar ruk. Kan lang duren voordat het weg is. Één keer zelf gehad. Maar toen was het seizoen al over

Moner. Liezella heeft heel de winter op regumate gestaan. Toen ik stopte was ze met 2 dagen super hengstig

Martine. Gefeliciteerd

Nobel01. Dat onrustige in kudde zie ik best vaak. Vindt het altijd heel spannend om een paard uit kudde te halen en na een tijd terug te plaatsen.

Ik zit echt een beetje te gissen over Liezella. Ik kan haar eventueel naar mijn andere dierenarts brengen. Maargoed hij kan waarschijnlijk ook weinig met de grote van de eieren. Nu is hij wel echt van aanpakken. Keer naspoelen eventueel dichtzetten. Ik dacht één keer gezien te hebben dat ze lucht aanzoog. Maar levert ook weer stres op naar andere stal,is nogal gevoelige merrie. Ik ha ze misschien maar gewoon eens uitleggen en kijken wat hij denkt.

Merrie die drachtig is van 2ling van onze hengst. Is helaas nog niet gelukt om een weg te halen. Dinsdag gaan ze weer proberen. Ik hoop maar dat het lukt,anders zie ik het somber in