[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 11:29

Cowgirl83 schreef:
Goh, stalgeld is 10 EUR per dag. Met het idee dat ze er ongeveer 14 dagen ging staan, valt dat goed mee. Maar intussen zitten we op meer dan een maand, en ziet het er naar uit dat het nog een aantal weken zou duren, dus dan loopt het toch wel op hé. Zeker aangezien we hier thuis gewoon stallen en wei hebben.

De HH is hier maar een dik half uur rijden vandaan. Ik zou er dan voor opteren om op de juiste moment het sperma te gaan halen en thuis te laten insemineren denk ik.

Was het bij jou ook omdat de merrie niet goed hengstig kwam dat er regumate / progesteron gegeven werd?

Merrie werd totaal niet hengstig doordat er een bloedei bleef hangen.
€10 per dag is wel normaal maar inderdaad de kosten thuis gaan ook door. Precies de reden dat ik thuis insemineer. Pensiongeld moet gewoon doorbetaald worden als paard uit logeren is.

Murosh gefeliciteerd, je mag door naar de volgende wachtrij. Die duurt wel wat langer dan de eerste, maar heeft wel een sushi buffet naast de cocktails.

Muronia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 11:46

Astrid succes met scannen vandaag! Ik hoop ook dat het ei bij Roxy nu wel gegroeid is.

Mirjam hoe gaat het nu met je merrie? Ik moet er de hele tijd aan denken, wat een enorm dikke pech toch steeds...

haha Renske, nou als dat zo is dan moet je wel even ergens aankloppen dan inderdaad!

Evelien vos is uit mijn combi onmogelijk omdat de hengst homozygoot zwart is. Maar een bruine of zwarte zal het moeten worden en dat is ook uniek voor mijn fokkerij :D Succes met insemineren en hopelijk over 2 dagen eitje weg!

corinadrenth jij succes met eitjes scannen :D

Oh Cowgirl dat zit niet mee! Ik durf er niet zoveel over te zeggen, alleen weet ik wel dat mijn merrie vorig jaar veel erger hengstig toonde toen ze hengstig gespoten was dan wanneer ze dat niet was. Dus misschien dat ze dan wat meer relaxed zijn ermee en niet zo samenknijpen? En met zulk stalgeld zou ik ze ook thuis nemen hoor. Ik heb de mijne ook thuis laten insemineren, ze is zo gespannen als ze ergens anders is...

BaudyH ik heb plaats gemaakt voor je op de wachtbank, dus welkom daar! Je bent er maar druk mee.

haha tiwi nou dat lijkt me wel fijn vertoeven op die wachtbank dan!

Bedankt voor de felicitaties, ik ben helemaal hyper! Ik had vanaf het begin al zo'n voorgevoel (het deja vu van 5 jaar geleden) maar de laatste dagen ging ik enorm twijfelen. Gelukkig voor niks. Nu over 3 weken terugkomen en kijken of alles goed gegroeid is. Ik ben zo blij, hopelijk nu echt meer geluk ermee.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 11:53

Oh heb ik het gemist, is ze drachtig Murosch :):) Gefeli!

Eli Temp 38.2°C
Staat nu lekker slobber te eten in schone stal. 
Wel was ze buiten de stal erg nerveus en vloog zowat stal weer in toen de deur open ging. 
Heb haar beste vriendin naast haar gezet, vind ze wel fijn.
Verder vrolijk in stal, loopt voorzichtig rond en zit niet aan haar verband.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:01

Mirjam, jammer dat je ze niet te pakken krijgt :(
Goed dat Eliana rustig is!

Cowgirl, dat schiet niet op zo.. ik zou haar ook naar huis halen...

Murosch gefeliciteerd *\o/* *\o/* (een zwart merrietje dan :D )

Hier net geïnsemineerd en mevrouw haar ei was al foetsie. Dus laat ons hopen dat we nog op tijd waren...

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:07

Ik durf me na de 30 dagen echo eindelijk te melden :=

Uit een combinatie van Jouwe 485 en Heinse 354 (ster, sport) verwachten wij rond 26 maart 2019 ons eerste veulentje!

Twee weken geleden hadden we nog een tweeling, gisteren gelukkig het goede nieuws gehad dat er een keurig was blijven zitten en goed ontwikkeld.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:16

Hey, ik kom hier even binnen vallen...

Mijn merrie is 1 mei geinsemineerd, 3 mei was het ei ook weg omdat 30 april het ei was afgespoten met chorulon. Helaas was er 16, 17 en 20 mei niets te zien, ook nog geen nieuwe follikel die aan het rijpen is... Vandaag, 22 mei ook nog steeds niets...
Hebben jullie dit vaker meegemaakt dat ze dan niet meer hengstig willen worden?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:44

Ja heb ik 1 keer meegemaakt, schouwen bij de hengst gaf als resultaat een afgetrapte regenpijp en een deuk in de staldeur.
Uiteindelijk na een paar weken opnieuw gescand omdat ik dacht dat er iets ernstig mis was met mijn merrie. Bleek dus gewoon drachtig, kleintje had zich blijkbaar goed verstopt in het begin.

Er is dus nog hoop...

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:45

Zo we gaan morgen voor ki. Zit al een ei van 4.5 cm!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:49

Even ego:
Fi komt over een uurtje thuis *\o/*
De hh is nu onderweg. Heerlijk om haar weer thuis te hebben :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:25

Wat een nare situatie cowgirl. Ik zou idd oo naar huis halen :j

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:42

Raven net op station gebracht. Ei van 4cm! Heel spannend! Super braaf, ik ben een trotse eigenaar!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:46

mirjam gelukkig staat ze er vrij rustig en tevreden bij zo.

Evelien zou wel eens juist precies goed kunnen zitten als het ei net gesprongen is! Ik duim voor je.

Princesj gefeliciteerd!

Kimsel dat hebben wij vorig jaar ook gehad, maar toen hadden ze op de echo iets gezien dat leek op een afgestorven vruchtje. Ik heb de merrie toen hengstig laten spuiten omdat er zelf niks gebeurde een tijd.

corinadrenth dat gaat snel! Het is trouwens wel leuk als je ook op anderen reageert ;)

Cynthia heerlijk dat ze weer thuis komt! Staat het welkomstcommité ook al weer klaar?

2a54enzz veel succes!! Fijn dat de reis in ieder geval alvast goed ging.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:48

Lijkt er dan toch op dat ze zich thuis prettiger voelt Cowgirl, het proberen waard toch?

Gefeliciteerd Murosch!!! En Princesj, jij ook. Hadden ze er 1 weg geknepen of is het tweede vruchtje vanzelf geresorbeerd?

Succes met de komende inseminaties Corina en 2a54z6e45r6r!

Fijn dat Eliana geen koorts heeft, volhouden zo!

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:59

Ohnee wat heftig zeg Mirjam! Snap heel goed dat je woedend bent hoor, en dan ook niet eens meer reageren... Soms... _-:(
Wel fijn dat ze in ieder geval rustig staat, duimen dat ze er goed bovenop komt en het veulen er niks aan overhoud!

Wat een nare situatie Cowgirl, snap heel goed dat je haar nu naar huis wilt halen dit kost toch wel een duit met geld zo.. Als de HH zo dichtbij is dan zou ik haar ook gewoon lekker thuis houden hoor! De mijne is bijna 2 uur van me vandaan dus had daar niet echt een keuze..

Yesss gefeliciteerd Murosch!! Welkom op de wachtbank, ik kan je vertellen het is bijzonder saai en die sushi valt nog wat tegen :Y) Wij moeten nog iets meer dan een week wachten en dan kunnen we weer scannen..
Jij ook gefeliciteerd prinsesj! En welkom nog aan de nieuwe :)

Yayy wat een fijn nieuws Cynthia *\o/* Fi weer lekker thuis! Die is genoeg voorzien in haar behoeftes :')

Pfoe spannend Evelien, duimen dat het op tijd was!

Succes nog voor degene die vandaan scannen! Hopelijk meer goed nieuws, het is in ieder geval een mooie dag {:}

marije1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 14:01

Muroch: yes gefeliciteerd!

Cowgirl: ja ik zou haar ook naar huis halen en zelf het juiste moment weer afwachten. Het gaat weer zonniger worden. Wie weet helpt dat de natuur een handje.

Mirjam: jammer dat een reactie nog uitblijft maar inderdaad misschien zijn die mensen zo geschokken dat ze zich even geen raad met de situatie weten. Niet fijn maar wel menselijk.
Fijn te lezen dat je dame er ondanks alles wel rustig bij staat nu. Blijven duimen op goed en volledig herstel.

Voor alle nieuwelingen welkom en succes en gefeliciteerd!

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 14:05

@lovejouuu dank je! wachten kan lang duren
@Sanne96 dank je!
@ mirjam heftig niet fijn om je paard zo te vinden! Hopelijk komt snel alles goed ermee!
@jumpyhorse wel leuk als de baby dan ook haar karakter heeft en zo flink is zalig!
@Evelien Dank je!! Jah ik vind die ook echt leuk. Hoe meer ik hem zie hoe meer fan. Hopelijk jij direct succes met het insimineren.
@cowgirl niet fijn zo. Ik zou het ook niet weten. Misschien is het door stress dat ze niet zo mooi hengstig wordt. Ja kan eens aan huis proberen als je een goeie dierenarts vind.
@murosch gefeliciteerd!
@corinadrenth en 2a54... spannend! en veel succes!

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 14:08

Klinkt goed allemaal. Succes met de ki ieder die vandaag gaat.

Mijn da was een nieuwe jonge vrouw. Ze wou eerst deze ei laten voor wat t was en dan hengstig spuiten. Gezien ze niet zeker weet of dit ei m gaat pakken. Maar proberen kan altijd zei ik dus breng haar morgen mooi

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:42

2a54z6e45r6r schreef:
Raven net op station gebracht. Ei van 4cm! Heel spannend! Super braaf, ik ben een trotse eigenaar!

folikel dus _/-\o_

AstridJJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 16:02

Cowgirl ik zou ze naar huis halen als ze thuis wel goed hengstig toont. Ik heb dus hetzelfde met Roxy gehad, die had wel een klein ei maar deed verder niks, baarmoeder werd niet hengstig. Ik denk dat voor veel merrries omgeving enz een grote rol speelt voor het ontwikkelen van een goede hengstigheid. Hier thuis had Roxy ook een mooie hengstigheid 1,5 maand geleden (alleen toen kon ik geen sperma krijgen omdat de eigenaar van de hengst in USA zat, en ik vond het ook nog te vroeg). Ik ga d'r dan ook niet meer wegbrengen, laat alles thuis doen. Waarom is het voor Quarters gebruikelijk om het vroeg te doen? Ik heb ook Quarters en heb juist liever later veulens :D Of doel je op de Reining futurity met 3 jaar?

Gefeliciteerd Murosch! *\o/*

Wel raar dat ze helemaal niet reageren Mirjam. Ze kunnen best geschrokken zijn maar neem dan het fatsoen om even te reageren, op z'n minst om even sorry te zeggen.

Dat is vreemd Kimsel, geen ervaring mee... misschien inderdaad toch gewoon drachtig.

Corinadrenth en 2A54 spannend!

Nou hier zijn beide dames ook gescand vanmiddag. Jaycee had een mooi ei van 4,5 x 4,5 dus die wordt morgen geïnsemineerd. Ik was erg benieuwd hoe de eerste keer scannen in de stal zou gaan en had haar voor de zekerheid een heel licht roesje laten geven want mevrouw wil nog wel eens de kont omhoog gooien als ze iets niet leuk vindt (en dat lijkt me niet handig met een arm erin). Met roesje vond ze alles prima, stond te slapen en verzette geen stap. :D Was ook wel een fijne dierenarts, vrouw met dunne armpjes die het heel rustig deed.

Bij Roxy bleek een geel lichaam te zien te zijn dus ze is niet meer hengstig. Het eitje dat er zat is dus waarschijnlijk wel gesprongen. Ik vermoed dat het niet groot genoeg is geweest en dat ei toch niet bevrucht had kunnen worden, of zonder hengstige baarmoeder. In ieder geval, we wachten nu maar op de volgende cyclus. Ik laat 'r nu in ieder geval thuis staan en laat hier thuis alles doen.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 16:27

Gefeliciteerd Murosch! En Princesj ook! *\o/*

Ik zou de merrie zolang het kan, ook lekker thuis laten in hun eigen omgeving. Ik denk dat de stress van een verhuizing en alles daarbij, best veel kan doen met de cyclus als ze daar gevoelig voor zijn.

Fijn dat je Fi weer thuis hebt, cynthia! Alles weer compleet
Succes met de inseminaties en hopelijk blijft Eliana koortsvrij en heeft de vrucht het gedoe overleefd.

Ik vind het wachten maar zwaar, die 18 dagen duren veel te lang!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 17:20

Astrid, dat is balen van Roxy :(:)
Hé, een update: Jammer dat je nu weer een paar weken moet wachten, maar hopelijk lukt het dan thuis wel. Goede keus om haar nu thuis te laten :j

Jeetje Cowgirl, dat is echt balen. Ik snap dat het een dilemma is. Ik ben zelf ook geen voorstander van hengstig spuiten (puur gevoelsmatig). Dus ik zou haar naar huis halen en kijken wat er in haar eigen omgeving gebeurt. Zeker als de hh niet al te ver weg is.

MUROSCH!!!!!!!!!!!! JAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!! *\o/* *\o/*

Superleuk dat 'ik word grote zus'. Dat ik dat nooit bedacht heb |o

Ik hoop dat je nog op tijd was, Evelien.

Murosch schreef:
Cynthia heerlijk dat ze weer thuis komt! Staat het welkomstcommité ook al weer klaar?

Nou, LaVie wil heel blij doen, maar Daisy eist LaVie op. Ze doet net of Vie weer een baby is, dus iedere keer als Vie en Fi te dicht bij elkaar komen, zet Daisy dr tanden in Fi dr billen. Maar leer mij Daisy kennen.. dat is ze snel zat, want Fi en Vie geven toch niet op.

Fi <3
Afbeelding

en vlak voordat Dais Fi dr kont op at, de zussies samen (met één hoofd :+ ):
Afbeelding

salatiga1995 schreef:
Yayy wat een fijn nieuws Cynthia *\o/* Fi weer lekker thuis! Die is genoeg voorzien in haar behoeftes :')

Fi kennende vindt ze zelf dat ze de hengst genoeg verwend heeft :+

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 17:29

Murosch. Gefeliciteerd *\o/*

Cowgirl. Lastige situatie. Als ze thuis wel altijd mooi hengstig word, zal ik daar voor gaan.

Mirjamalvaro. Rare situatie, stom dat ze niet terug reageren. Waarschijnlijk weten ze heel goed dat ze fout zaten. Fijn dat ze rustig op stal stond. Hopen dat het goed geneest :(:)

Evelien. Duimen draaien!

Corinadrenth. Spannend!

AstridJ. Spannend morgen. Balen van Roxy...

Cynthia. Fijn dat ze weer thuis is!

Morgen wordt Wild gescand. Begin het toch wel spannend te vinden
:):)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 17:47

Gefeliciteerd Murosch wordt leuk samen aftellen

Cowgirl ik zou ze naar huis halen.
Heb ook eens gehad met een merrie en hengstig spuiten, gans de cyclus ontregelt en na twee hengstigheden die niet synchroon waren opgegeven. Is ook direct 2-300 euro per keer dus jaar erop vroeg begonnen en hip direct drachtig.
Nu is deze merrie wel hengstig gespoten en toch ook direct drachtig dus ieder merrie reageert er anders op.

Gelukkig geen koorts Mirjam

Evelien en corinadrenth spannend zeg

Wat jammer dat Roxy ook niet echt meewerkt

Leuk Vie, Fi en daisy herenigd en hoe reageerden ze?

Succes morgen am

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:28

Gefeliciteerd Murosch En Princesj nu kan het lange wachten beginnen :D

Succes morgen AM

Cowgirl ik zou haar ook naar huis halen misschien dat ze in haar eigen omgeving wel hengstig wil worden.

Spannend evalien ik ga voor je duimen.

Cynthia die is vast blij weer thuis te zijn

AstridJ jammer dat het nog niet helemaal wil lukken

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:05

salatiga ja echt? Hmm.. anders bestellen we gewoon een pizza ofzo :D

corinadrenth waarom wou ze dit ei laten dan? Was er iets niet goed mee? Bij welke DA ben je nu?

AstridJ nou top dat Jaycee geinsemineerd kan worden! En eigenlijk ook wel goed nieuws dat het ei bij Roxy weg is, dan werkt het toch nog allemaal goed bij haar. Komende ronde dan maar voor het echie!

rensju ik weet er alles van, duurt echt lang maar het echte wachten duurt nog veeeel langer nu -O-

Cynthia daar is ze weer!! haha die Daisy, het blijft toch haar kind he? Hier ist kind baas over moeder, omgekeerde wereld :+

AM_Horses heel veel succes morgen, ik duim voor je!

Fotsy jaaa, gezellig :D

paardje2013 het lange lange lange wachten bedoel je? Yep, maar dat doen we met liefde.