[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

BonnyDione

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 00:00

Dione is ook maiden maar wel over tijd die was gisteren uit gerekend ..
Ze heb alle tekenen dat ze kan bevallen alleen die uiers kunnen dikker en daar zie ik nog niks aan zijn wel al wat vol gelopen ..maar dat is het dan ook wel ..Afbeelding
dit zijn der uiers van vandaag

Afbeelding
en deze 4 dagen geleden

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 00:04

Jeetje die zijn gewoon helemaal leeg

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 00:12

Foto van mijn lieve Biebs vandaag <3

Afbeelding

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 00:19

Noisy dankjewel!

Kiki ja dacht dat het wel erg vroeg was om uier aan te maken.. ga morgen eens foto's terug zoeken van haar eerste dracht :)

BonnyDione wauw die schieten straks vast in een keer vol als het veulen komt ;) of ze moet erg over tijd gaan dragen..

Mijnlieverd wat een knapperd is ze! <3

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 00:23

Ik hoorde eigenlijk altijd dat maidens het juist wel eens langer durven rekken?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 00:49

Ik vind star dus echt wel een van de mooiste mini's van het topic, niet verkeerd bedoeld andere minimensen ;-)

Bibi is ook rete knap!!

cl ben erg benieuwd wat ze doet, pris was de avond voor de bevalling ook erg veel aan het geeuwen.

Pony beviel als 14 jarige maiden met 334 dagen van een hengst in maart en het jaar erop met 325 dagen van een merrie in april.

Pris deed er bij haar eerste kind lang over ze was toen ergens tussen de 10-12, hengstveulen in juni geloof ik. Nu 343 dagen voor een hengst in februari ze is inmiddels zelf 18

Ik geloof niet in al die seizoen en leeftijd conclusies haha

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 01:02

Mag ik vanaf hier terug mee in pikken?
Heb helaas niet mee gelezen, heb teveel zorgen gehad rond luna, ze is echt heel erg slecht geweest. Heb met het nummer van de dierenarts klaar op mijn gsm gezeten om te zeggen dat het genoeg was voor haar. Dat ik haar niet meer kon aan zien, zo op was ze.
Uiteindelijk is hij zelf hier geweest vrijdag en wou hij een laatste keer proberen, pijnstilling ingespoten en stalletje nog kleiner afgezet zodat ze echt moest rusten.

Vandaag mocht ze eventueel buiten moest ze willen, wat hij niet verwachtte in ieder geval, maar luna wou buiten en ze ging spontaan draven *\o/* ik heb luna al 2 maanden niet meer zien draven! van amper kunnen stappen ging ze zelfzeker in draf door de weide.

's avonds wel weer minder zeker maar dat was normaal omdat ze een halve dag buiten had gestaan. Morgen worden haar hoefjes gedaan en ik hoop dat ze dan alleen nog maar beropwaarts kan gaan. Ik weet niet wat die merrie nog allemaal voor mij in petto heeft maar wat hou ik toch van haar <3 Mijn kleine sterke vechtertje <3

Vandaag toch snel een foto'tje genomen van marley, ik zie niets veranderen, vandaag zonder deken buiten gestaan en je zou haar hoogstens een beetje te dik noemen als je het niet wist...
Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 08:47

@MijnLieverd: Biebs ziet er goed uit zeg! Knappe merrie, lekker buikje al.
@BonnyDione: Jeetje, je zou haast denken dat ze nog even moet. Dat is nog niet veel uier, wellicht dat het nog ineens volschiet, maar op basis van het uier denk je dat het nog wel even lekker blijft zitten.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 08:48

Ik ben erg benieuwd op wat voor pijnstilling Luna staat?

Ben wel zo trots en gelukkig met deze foto van Mas <3
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 08:58

Dat snap ik, Woogy, wat een schatje <3

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:21

Hij is ook echt super geweldig Lisa wat een bijzonder sterk stoer en knap ventje is het toch! Hij kwam van ver maar zie nou hoe stoer en sterk hij is. Ben ook wel klein beetje erg trots op ons kleine buurveulentje <3 .

Fijn dat Luna het weer beter doet, hoop dat ze zo positief door blijft ontwikkelen.

Kyowa is super fit de laatste paar dagen en zo happy dat ik haar gister was vergeten binnen te zetten voor ik ging rijden met mijn grote jaloerse Vladimir, en ze bleef braaf er tussen door stappen en draven soms beetje in de weg staan en uitdagen maar niet storend. Ach ja zo kan ik er 2 tegelijk beweging geven altijd handig.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:25

Ahh CL je kan zien dat ze er genoeg van heeft!

Cynt wat een ding die Fiore :P

Bonnydione, ik heb ook een merrie die 2x op rij beviel met 0,0 uier en afgelopen jaar voor het eerst met uier. Dus hoeft niks te zeggen :)

Woogy wat een knap mannetje en wat kun je blij zijn met poepjes :P

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:26

daar ben ik helaas ook bang voor dat ze erg overtijd gaat dragen.. maarja je ken moeilijk op een knopje drukke van ja nu mag je komen ..ik wacht gewoon rustig af meer kan ik niet doen..
Hoop alleen niet dat ik al te lang moet wachten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:40

Mopjemop, wat slecht eigenlijk dat er vrijdag niemand mee gekomen is. Ik had ze in de dienst gebeld. Maar nog niets beter dus?
Heb je zn temperatuur nog kunnen opmeten?

CL het lijkt erop dat ze zich klaarmaakt. Ik had er vorig jaar okk een maiden die er rond 327 dagen beviel.
Ik ben benieuwd wanneer het komt en wat eruit komt.

Cynthia, die fiore haha, ik moest zo lachen toe ik die foto op facebook zag, die kop van Daisy :D en dan die pretkop van fiore erachter whahaha, dat voorspelde al weinig goeds.

Ik heb dit weekend wel snel meegeleverd maar hele weekend weggeweest om cursus te geven dus maar oppervlakkig meegelezen.
Vorige week maar weer dierenarts bij mn hengstje gehad, hij at weer veel slechter en hij jeukte zich kapot (Had s avonds al luis gezien :(). We hebben hem donderdagavond gewassen en dan over een paar weken nog een keer. Zn tanden weer bijgewerkt. Door de doppen die eraf gehaald zijn had hij natuurlijk nog flinke gaten in zn tandenrij, nieuwe tanden komen eraan maar heeft tijd nodig. Hij heeft nu geprobeerd alles zo gelijk mogelijk te vijlen en eten gaat alweer beter. De grasmix eet hij zowiezo goed. Daar krijgt hij echt een 60l ton bijna vol van per voer beurt. Hij is wel al een stuk aangekomen, ziet er gelukkig een stuk beter uit. Vandaag komt er ook nog lucerne wat ik ga mengen onder de grasmix. Lekker opbouwen nu.
Vandaag komen ook weer de eerste zakken fokkerijmuesli. Komend weekend gelukkig weer een dagje vrij dan maar even bij de eerst uitgetelde merrie gaan kijken. Begin april haal ik haar op maar ze kan alvast wat extra s krijgen. Half mei ks ze uitgerekend. Ik begin er nu wel naar uitkijken :)

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:00

dustinlover oohhh najaar wel gaan het zien ..

las ook ergens op bokt maar dat is al paar jaar geleden. dat er een maiden was die had ook geen uiers en die dacht van ohhh ik kan nog wel een nachtje thuis slapen en toen stond er de volgende dag een veulen.

maar meschien schieten die van mijn merrie wel in de loop van tijd wel vol wie weet
Laatst bijgewerkt door BonnyDione op 29-02-16 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:02

Momenteel heeft luna geen pijnstilling voor de laatste 3 dagen. Ze staat wel tot een uur of 2 op stal om dat 3 uurtjes buiten te mogen.

Is een knap ventje woogy!

Hopelijk gaat je hengstje snel beter caesar! Het is zo'n ontzettend knap ding

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:16

Wowowowow wat gaan jullie weer hard! Even een poging van wat is blijven hangen!

Bibi is echt een prachtige merrie! Super grappig, ik heb ook een valk en die heet ook Bibi!

T wordt al langzaam spannend voor CL! Ben erg benieuwd naar het veulen!

Prachtig koppie heeft ie Woogy! Snap dat je daar verliefd op wordt!

Ik begrijp echt niks van t behandelplan van jouw dierenarts, Luna. Dan krijgt ze weer pijnstilling, dan wordt ze ingespoten en mag ze helemaal niet bewegen (terwijl ze dan imo toch juist pijnloos kan bewegen?) en dan op het moment dat ze geen pijnstilling meer heeft (en dus wellicht weer pijn heeft?) mag ze zomaar ineens vanaf een postzegel hop naar buiten de hele dag door de wei draven? Maargoed dat ligt vast aan mij. ;)

En ik kan helaas niet meepraten over te vroeg of te laat veulenen, t is mevr d'r 1e dus ik ga gewoon maar uit van 11 maanden. Hoe lang voor de uitgerekende datum doen jullie er een alarm op ongeveer? 2 weken of langer?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:25

Cemlys beterschap voor je hengstje :(:)

Bonnydione ze heeft inderdaad nog geen zin om haar beebje al aan de wereld te tonen,maar ach sowiezo zijn het de laatste loodjes hoor! :(:)

Knappe man Woogy!

Fijn Luna!

Mijnlieverd wat een knappe kop heeft ze toch! <3 Mooi rond!

Biancatje ze ziet er super uit,dat beetje uier kan wel geen kwaad.

Vientje ze heeft al een heerlijke buik!

CL dat ziet er al erg spannend uit,met deze voortekenen moet je inderdaad wel op scherp staan,ook al is ze nog geen 320 dagen,dat zijn allemaal indicatie's en een dag of 2 ervoor zal dan ook niks uitmaken inderdaad.

Justlizz leuke merrie! Flink buikje komt er tevoorschijn.

Mopjemop niet fijn dat die DA je zomaar een heel weekend in de steek laat! Had het nu cru gezegd de veulenziekte geweest dan was er nu heel kostbare tijd verspild!

Linda2008 ze ziet er super uit toch! Nu wordt het wel erg kort dag! :j

Fotsy ze is inderdaad op korte tijd erg gaan groeien! Alsof ze pas na het spenen besefte "ohja ik ben terug dragend" hihi.

AniekR die banden kunnen bij sommigen inderdaad al erg vroeg losser worden.

Neon heeft voor haar doen al een heel lekker buikje!

Tjinta zelfs vieze paarden krijg jij mooi op de foto. Ten eerste omdat je goed foto's kunt nemen,en ten tweede omdat ze gewoon mooi zijn. :D

Cynthia dat is inderdaad een geintje van Dais,ze heeft je gegeven wat je wou maar over het karakter had je niks gezegd. :+ }>

Vanmorgen had Karin wat vooruitgang in haar uier en voelde het voor het eerst ook harder. Haar stal was extra omgewoeld en ze wou niet echt naar buiten. Eens buiten stond ze blaadjes te knabbelen in plaats van haar hooi. Dus dat was even een raar momentje. Goed,er gaat voorlopig nog niks gebeuren hoor maar ze maakt iig vooruitgang. :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:30

Ik vind het heel logisch. De pijnstilling hebben we moeten afbouwen en hebben moeten proberen een middenweg te vinden tussen stalrust en weidegang. Zelfs stalrust deed pijn zonder pijnstilling ondanks dat haar hoeven sterker en beter werden en dat ze dus gewoon tijd nodig had.

Daarom hebben we een sterker werkend middel gegeven dat dus ook trager zou moeten uit werken. Dit was het laatste wat we konden doen. Werkte dit niet dan wisten we het antwoord al...
Ze moest niet naar buiten, als ze niet wou best op stal houden maar dan ja...
Nu wou ze echt naar buiten en je kan een paard niet zeggen dat ze niet mogen draven. Ze staat op een stuk van 5 bij 3 dus niet vreselijk groot. Daarnaast is buitenlucht sowieso gezonder als stallucht. Dus ik snap hem volledig

Karin begint het dan toch spannend te maken pretty!

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:11

Ben benieuwd wanneer je veulen komt BonnyDione. Haar uier is inderdaad nog heel weinig. Maar wellicht dat het pas bij de bevalling zelf vol komt..? Zie je verder andere tekenen?

Tjinta: wat een ontzettend gave foto's van de knappe jaarlingen. Ze zijn prachtig!

Mopjemop: balen dat de da niet meer is gekomen. Hopelijk ben je snel wat wijzer wat er met je knappe kereltje is. Zomaar 3 weken boxrust geven zonder echte diagnose zou ik lastig vinden.

Vind inderdaad ook dat mijn merrie al best een buikje krijgt zo voor haar eerste veulen en op 250 dagen. Moet wel zeggen dat je het vanaf de zijkant goed ziet, maar vanaf voor en achter zie je eigenlijk nog niet zo veel.
Dat er nog geen uier te zien is, vind ik ook niet gek met 250 dagen, duurt natuurlijk ook nog een hele tijd voor ze daadwerkelijk moet gaan bevallen. Moet wel zeggen dat nu we onder de 100 dagen zitten dat het toch wel meer begint te kriebelen dan een tijdje terug.

Ik heb trouwens zojuist via de EJ aanbieding het birth alarm lite aangeschaft, scheelde ontzettend veel geld. Nu de set voor € 372 kunnen kopen ipv € 525 *\o/*

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:13

Dat is een goeie koop Justlizz! :j
Dat is wel zonder slaapstand op dan geloof ik hé?

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:23

Ja zit inderdaad geen slaapstand op. Ik begreep dat ongeveer 15% van de merries die slaapstand nodig zou hebben, dus ik hoop dan maar dat mijn merrie daar niet bij hoort ;).

De premium variant die dus wel slaapstand heeft was 825 euro zonder de korting, maar ook met korting vond ik dat nog een grote uitgave. Beter gezegd.. een te grote uitgave.

De plannen met mijn merrie rond de bevalling zijn overdag op stal / in paddock, dan is het stalpersoneel altijd in de buurt en 's nachts in de grote binnenbak waarbij ik dan op stal mag slapen en dus kan waken. Het alarm vind ik dan een fijne aanvulling. Camera's ophangen is helaas niet mogelijk vanwege de slechte internet verbinding op de manege.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:26

Oeh lekker koopje

Hier paps in spe van de veulens nog een keer
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:27

Amai ik ben terug bijgelezen.

CL: ah arme Jill. Hopelijk vallen de laatste loodjes toch nog mee.
Ik ben echt heel benieuwd naar haar veulentje :)

Fijn dat luna beter gaat! Als ze al draaft uit zichzelf, moet het toch echt een pak beter gaan zou je denken.

Mooi kettinkje heb ik ook voorbij zien komen :) Ik heb er nog ergens eentje liggen met een veulentje. Zal eens zoeken, want zou wel passend zijn :)

Voor de rest mooie dikke buikjes en uiers zien voorbij komen :) Verder ook een leuk rendier gezien :D

Hier was het een erg druk, maar super leuk weekend. Vrijdagavond rijles met mijn hengst en ooh wat was ik blij. Eindelijk voel ik hem terug op eigen benen lopen. Hij had er echt helemaal plezier in <3
Zaterdag naar Flanders Horse Expo geweest (=paardenbeurs). Daar ging ik vooral op zoek naar een goede merriebrok en een volledig ander voeder voor mijn hengst. Dat eerste, daar ben ik nog steeds niet helemaal uit (maar ik denk dat het Pavo zal worden).
Ik ben wel aan de praat geraakt met een man die zelf een kruidenbrok (zonder granen) ontwikkeld had. Hij sukkelde namelijk zelf al jaren om een goede korrel te vinden voor zijn Friese sportpaarden. Ik herkende zijn verhaal volledig, want dat waren allemaal dezelfde klachten als bij mijn hengst (die nu een onderhoudsmuesli krijgt zonder haver, maar blijkbaar toch nog steeds te veel granen binnen krijgt.
Toevallig kwam ter sprake dat mijn hengst de ziekte van lyme heeft en die man had hetzelfde meegemaakt met een merrie van hem. Ik vroeg hem naar de symptomen bij zijn paard en dat was echt identiek! Ik was eigenlijk zo blij om met een lotgenoot te kunnen spreken. Zijn merrie is nu trouwens terug 80% de oude na 2 jaar, maar gaat klaarblijkelijk nog steeds in stijgende lijn (zij had net als mijn hengst off the chart bloedwaarden en anti-lichamen). Ik heb me dus voorgenomen om minder streng te zijn op mezelf en m'n hengst en me minder zorgen te maken. Het heeft duidelijk allemaal zijn tijd nodig en dan komt hopelijk alles weer helemaal goed :) Er zit bij ons in ieder geval ook een stijgende lijn in :)

En met Imperiosa gaat het ook heel goed. Ze is zo knuffelig en lief :) En die buik :wow: In een week tijd is ze enorm verzwaard. Het was gisteren al te donker om haar nog op de foto te krijgen, maar ik heb een foto besteld van vandaag, dus dan kan ik jullie ook eens laten meegenieten van m'n dikkie :D Door zaterdag al die mooie paarden te zien (was nacht van het barokke paard met heel veel knappe PRE's ) ben ik nog ongeduldiger geworden :o

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:58

Zo wat gaan jullie snel even weekend er niet zijn.. ;)
Maar lees tussen neus en lippen door veel felicitaties... dat klinkt goed! :D

MarijeR: dat klinkt niet zo leuk, heb niet gelezen wat je hebt meegemaakt. :(:)
Inowa: je hebt je paardje zelf ergens anders staan begrijp ik? Ze staat er inderdaad wel wat zielig bij!
Vrouwke: spannend die kleine harsjes!!
Ceasar: je merrie draagt al een behoorlijk buikje met zich mee! Heb je een eigen hengst waarmee je dekt?
Luna2006: veel sterkte en wijsheid met je keuze :(:)

Manda: wat leuk van je mensenbaby. Bijzonder om samen 'zwanger en in verwachting' te zijn.
Hier waren wij dat ook! Erg leuk! <3 Nu moet alleen Neblima nog en dan is huisjeboompjebeesje beetje compleet! Heb nog wel leuke foto, zal deze even opzoeken!

Mopjemop wat droogt je verrassing veulen mooi op!
Rianne wat een gave filmpje van de bewegingen!

Woogy schreef:
We hebben een ventje! z'n pootjes lagen gekruist of wat ook. Ze hebben hem recht gefrommeld en op (juiste beoordeling van de veearts) ging mama de rest zelf kunnen. Ik ben blij.
Hij lijkt bruin met drie witte sokjes.

Dat was nog best even spannend dus, vervelend dat je er niet zelf bij kon zijn!
Gelukkig is alles goed gegaan!
Gefeliciteerd met jullie knappe man!

KoudbloedKim schreef:
Wij zijn vooral in het echt gaan kijken bij hengsten. :j
Ook een aantal die op foto's juist prachtig en correct leken en in het echt wel prachtig waren, maar niet correct.
Ik zie liever een hengst (paard) op de foto zoals die daadwerkelijk is dan met allerlei trucage waardoor hij bijv. geschikter kan lijken voor je merrie dan hij daadwerkelijk is.
Dat had ons een aantal uren in de auto gescheeld.

Helemaal mee eens!

Nicole: schiet ook al op bij jou!
Tinniie: de uiers groeien met de dag volgens mij, leuk om te zien!
Cubalibre: ook een groeiende uier! Gaaf hoor! Schiet mooi op!
Suffie: fijn om te lezen dat je berichtje wat positiever is!
Inowa: wat geweldig, een tweeling! Uniek om te zien! <3
Mopjemop: spannend met z'n beentjes...
AZ: wat een enorme knapperd. Heel sprekend koppie! Dat dekentje maakt het helemaal af. <3
AniekR: zo spannend! Geniet van het aftellen!
Hoe krijg je dat overzicht op je telefoon zo?
Patrick; hopelijk knapt je merrie snel op en zet ze gezond veulen op de wereld.
Moet ze nog lang?

Neonlight schreef:
Patrick, dat kan goed de "10 dagen" draai zijn. Neon had vorig jaar ook koliek (koningsdag, ze wist me nog lekker extra op kosten te jagen :roll: ). Uiteindelijk was dat dus 10 dagen voor ze beviel. Veulen lag op de darmen.

Interessant..
Dat wist ik helemaal niet!

Woogy: Fijn dat jullie zo snel erachter waren wat er aan de hand was. Sneu dan...
Welkom Pauk!
Wat leuk mijnlieverd. Mijn merrie en ik waren ook samen in v.erwachting. Nu is het alleen nog wachten op haar! Zit halfjaartje dan tussen!

goed nieuws Wingslove!
Spannend nu bonnnydione
Noisy: wat een prachtige merrie! Buikgroei gaat heel stiekem!