Wij gingen net kijken toen lag ze op het stukje grond voor de stal Ze stond op en tilde haar staart hoog op Ze is nog redelijk rustig Maar twijfel Ze ging haar buik aan een boompje staan schuren ( doet ze wel vaker ) Maar maakte steeds een smakkend geluid En zag dat haar vulva net als bij hengstig heid open en dicht ging Weet niet of ik nu wat heel doms zeg? Het is haar eerste veulen Nog niet zo veel uier Maar wel waarschijnlijk vorige week de slijm prop weg
Ik was hooi aan het voeren (en rondje mesten), rond kwart over 10. Denk doe het lekker op tijd voor de merrie. Maar ik ben altijd zo traag. Hier een aai, daar een aai etc. Uiteindelijk iets voor 11 hoorde ik een waterval. Dus ik even kijken. Ja, een waterval. Dus toen liep ik al naar binnen (stal zit aan huis vast) naar mn vader en zei dat het begonnen was. Dus die omkleden en toen was eigenlijk gelijk al een mooie witte blaas. Mn vader en moeder hebben het veulen geholpen eruit te krijgen, uiteindelijk stond de merrie en heb ik het hoofdje zo goed mogeljk proberen op te vangen.
Dus iets over 11 is het geboren. Voor 12 uur al 2 keer gestaan, en gevallen en de merrie is haar nageboorte kwijt. We gaan zo even een handje helpen met de melkbar zoeken.
Hier net de dierenarts geweest Ze lag twee x in een half uur En dacht echt dat ik weeën zag dus moest gat in de benen zetten Maar wat denk je niets staat weer te eten Dus dierenarts arts is weer weg Nu wachten maar weer
lovejouuuIB
Geplaatst: 05-04-20 02:16
Gefeliciteerd Cio!!
Babyboom zo te horen
Want ook hier een baby!
Het is een vosje geworden met 4 witte sokken en een mooi geschilderd hoofdje en merriee
Moeders en kind maken het goed
Bevalling is goed gegaan, nageboorte was er snel af.. Snel staan en drinken.. En net al gepoept
Voor nu de update! Ik ga op bed, nu kan ik eindelijk weer lekker slapen
Laatst bijgewerkt door lovejouuuIB op 05-04-20 02:27, in het totaal 1 keer bewerkt