[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:14

Verder moet ik nog een paar mensen bedanken voor een aandenken aan Neon. Een prachtig overzicht van haar dikke buiken carriere. <3 Een hele mooie collage van Neon met haar kinders!

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:15

Afbeelding
Stiekem even geniet van een lekker slaap momentje

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:18

Afbeelding

Heerlijk zo je kudde shetlanders te zien.
Alleen bonét met kleine stonden afgezonderd. Het gaat echt super met de kleine en moeder.

Afbeelding

kiki1976

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:19

Janinevv en KBK bedankt dat jullie me sterkte wensen, maar denk dat jullie iemand anders bedoelen ;-)

Neon heel veel sterkte!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:21

Oh sorry kiki dan heb ik iets vekeerds gelezen..

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:50

pretty wat een leuke bende slurfjes bij elkaar <3

ook hier gefeli cynthia

knappe jongen tjinta

sterkte angelspam, nooit leuk zo, hopelijk trekt ze het nog voor Falco

kiki moeilijk he keuzes maken, ik heb het er ook zo moeilijk mee

sterkte luna en neon met het verlies van jullie hond, we hebben in januari onze hond ook moeten laten inslapen maar als het goed gaat wordt volgende week een nestje geboren waar we normaal gesproken bij zullen zijn. Ik kijk er echt naar uit, mis een hond op de hof hier zo erg

leuke kudde foto's janinevv

spannend iEmmaa , ik ben benieuwd wanneer ze gaat

300 dagen mijlpaal geaa *\o/*

camera's die niet werken, -:(- gelukkig is die van mij maar plug en play :D
ik zou niet meer zonder kunnen , je kan ook echt het gedrag van je merrie bestuderen zo

succes aan de wakers

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:51

Ik heb denk ik een naam... :))

Succes aan alle wakers vannacht!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 08:22

En veulentjes geboren vannacht?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 08:26

Hier nog niets -O-

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 08:38

Hier ook niets -O-

Nu haar losse boventand is uitgevallen eet ze wel weer beter. Door privéredenen ben ik nu wel tot maandag niet bij haar :( dus moet oma of 1 van mijn broertjes haar maar in de gaten houden.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 08:45

Helemaal geen veulentjes vannacht?

Angelpam, wat een kl*tenieuws! Ik hoop dat ze het toch nog een tijdje volhoud..

Cynthia gefeliciteerd met Dais haar verjaardag en Fi haar dracht!

Hier zit Mausi inmiddels op 283 dagen, nog 32 dagen te gaan en dan zit ze op het aantal dagen waarop Almaz vorig jaar geboren is, en nog 37 dagen tot het aantal dagen waarop Aleeyah geboren is.

Afbeelding

Uier begint ook iets te veranderen.

Uier 270 dagen.

Afbeelding

Uier vandaag 283 dagen.

Afbeelding

Ondanks dat het veulentje niet voor mij is, merk ik dat ik er wel hetzelfde naartoe leef :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:07

Jammer van niet veulens.

Ik was net bij de ponys in t weiland lag Sun, ik liep naar dr toe meestal gaat ze dan gelijk in de benen nu niet. Dus ik even kijken bij haar kling leek iets op gezet en leek alsof ze zat te puffen.

Nouja ik vetrouwde niet dus stond op en toen stond ze samen met me op ging erg moeizaam toen ging ze weer gras eten.

Is dit verdacht?

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:12

Och bah 2 hondjes overleden, sterkte Luna en Neon.

Wij hebben ook zo'n dergelijke beslissing genomen. Onze beagle is veel te dik. Hij heeft altijd op dieet gestaan hier thuis. Maar zodra hij buiten komt vliegt ie in een streep naar de buren en haalt de biomestvaalt leeg en dan naar de andere buren om worstjes te halen. Hihi.
Ondanks dat het een jachthond is luistert hij heel goed en komt braaf als ik m roep. Als ik m niet dik wil laten zijn moet hij aangelijnd en gemuilkorfd naar buiten. Nou nee dus.... hij mag juist als beloning voor zijn goede luisteren los lopen, en hij vind dat heeeeeeerlijk. Zijn arthrose doet m uiteindelijk de das om, maar wij hebben besloten beter een korter heerlijk leven dan lang gemuilkorfd of aangelijnd.

AZ hoooeeee spannend, leuk en fijn dat je je heerlijk verheugen kunt.

Neon, leuke verrassing hoop ik... *D

Janinevv leuk zo namen bedenken.... ben benieuwd wat jij gevonden hebt.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:23

Wow Gea wat een bijleespost. Pebbles had niet heel veel andere tekenen dan die uier. Op de camera zag ik wel dat ze onrustig was, maar zodra je bij haar stond gedroeg ze zich normaal.

Helemaal geen veulens vannacht? Jammer...

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:34

We zitten al op pagina 513 zou het gewoon door mogen gaan??

Geen veullies? Dan plaats ik wel even buitenfoto's hihi.

Afbeelding
Fijn barok paard. Ik vind m zo gaaf licht van kleur. Zo licht als hij had ik ze nog nooit. Saeby werd later stekelharig, heeeel erg stekelharig. Ik ben benieuwd hoe Bjerre er volgend jaar uitziet.
Zou hij witte manen kunnen krijgen?? Weet iemand dat?

Afbeelding
Davinde vond t allemaal reuze interessant.. niet dat ze een dag in de paddock moet blijven maar de nieuwe buurman is wel interessant.

Afbeelding
Mmmm Doe je dat zo draven? Davinde draafde en hij deed er direct een rondje achteraan.
Gaaf zo op de eerste dag al.
Misschien het verschil tussen overdragen en te vroeg??

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:36

Jammer geen veulens vannacht zo te lezen.

Tjinta, heel herknbaar! Zo staan wij er met onze hond ook in. Hij mag heel veel niet vanwege een aangeboren vernauwing van het ruggenmerg en hierdoor een hernia. Helaas niet operatief te verhelpen.
Hij mag niet los lopen, niet rennen, niet met stokken/ballen/andere speeltjes spelen/en eerder niet met onze boxer ravotten. Kortom we moesten hem in een glazen kooitje stoppen.
De dingen die hij niet mocht deed hij het liefst. Ook wij hebben ervoor gekozen hem lekker te laten gaan en te zien waar het schip strand.
Oke we moeten niet dagelijks een eind met hem gaan wandelen, en zolang we dat doen gaat het prima.
Ook ons motto hoor, beter een korter leven maar wel fijn geleefd dan lang leven in een glazenkooi.
En ondertussen gaat het op deze manier al een paar jaar prima.

Janinevv klinkt wel verdacht, op hoeveel dagen zit ze en hoe is ze verder?

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:38

Wat een knap veulen Tjinta! Ik heb Bailey pas afgelopen week een langer stuk zien draven. Ze ging altijd alleen maar in stap of galop (overigens doet moeder dit onder de man ook het liefst). Veulen van 2 jaar geleden was ook pas laat geboren en die draafde ook al. Misschien toeval, of misschien toch dat overdragen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:43

Hier draafde de uk ook direct, maar dat mag wel als je zo lang bent blijven zitten :j

Afbeelding

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:55

Met Dolly gaat het goed ! Gisteravond had ze wel weer wat verhoging (38.2) maar zag er niet ziek uit verder. Ze eet en drinkt gewoon. Gisteren heeft ze ook haar laatste antibiotica prik gehad.

Vandaag had het adoptie veulen moeten komen maar de aardige meneer heeft op het allerlaatste moment af gezegd ! Balen want we hebben toch 2 dagen op hem gewacht en hadden in die tijd ook een ander veulentje kunnen vinden die het wel hard nodig was ... Maar goed Dolly gaat dus vandaag op streng dieet zoals de dierenarts ons advieseerde en mag daarna weer lekker de wei op bij haar vriendjes :)

Morgen word Azara opgevoeld en begin toch aardig nerveus te worden ! Zoiezo hoop ik dat ze rustig blijft en niet de boel helemaal afbreekt .. Natuurlijk hopen we nog steeds op een veulentje van haar maar aan de andere kant ga ik dan ook verschrikkelijk stressen of het dan allemaal wel goed gaat tijdens de bevalling... Met Dax heeft ze het wel helemaal alleen gedaan, de vader was toen ook groter dans de huidige hengst dus ... Maar toch Azara is toch mijn nummer 1 merrie en de leider van de groep !

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:56

Goh, ik ben dus niet de enige met zoiets ?!
Kiki, Neon en Tjinta ook al...

Eerst kreeg ik altijd al commentaar dat ik mijn chihuahua los liet lopen naast de paarden, "want 1 stap op dat hondje en ze is dood". Ja dat klopt! Maar ze heeft er goed mee om leren gaan en weet precies bij welke paarden ze hoe ver kan gaan. En inderdaad, 1 stap is genoeg... Maar moet ik haar dan altijd aangelijnt houden? Terwijl ze super luisterd en het heerlijk vind om los te lopen? Nee dus! Lekker los lopen en ik heb het risico gewoon altijd maar genomen. (inmiddels heb ik geen grote paarden meer dus het risico is al een stuk minder groot ;) )

En nu zoiets met onze Stafford, die heeft zo veel allergieen dat het beter zou zijn als wij alles laten bestraten en haar nooit meer op het gras laten of in het bos mag lopen. Wat heeft een hond nu voor een leven als ze nooit meer op gras mag? Met haar medicijnen is de jeuk goed onder controle te houden voor zolang het duurt... En duurt het niet lang? Dan heeft ze in ieder geval een kort maar leuk leven gehad!

Azara, 2 dagen was toch al wel erg laat, dus ik zou er niet rouwig om zijn dat er is afgezegd... Uiteraard wel jammer dat ze dat zo last-minute doen...

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 10:01

Linda : Nee achteraf ben ik ook wel een beetje opgelucht dat het niet door is gegaan maar in die twee dagen hadden we natuurlijk wel een ander veulen kunnen vinden voor wie het urgenter was en die er dan nu al was geweest .. Maar goed met Dolly gaat alles goed, dat is voor ons het belangrijkste.

En moet eerlijk bekennen dat ik toch wel heel erg aan haar gehecht ben nu ! (ze is nog niet zo heel lang bij ons) Door dit alles zijn we toch wel heel erg naar elkaar toe gegroeid :)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 10:19

Tjinta, wat is hij knap! Heel gaaf dat lichte kleurtje, hopen dat hij dat houd.

Wat het hondenverhaal betreft sluit ik me daar ook bij aan. Onze oude jack russeltje hebben we twee jaar geleden in laten slapen. We hebben haar op een gegeven moment wel moeten aanlijnen na een leven lang los lopen. Maar dit was puur voor haar eigen veiligheid, ze zag bijna niets meer. Als een stoel al verschoven was voor het stofzuigen, liep ze er al tegen aan. Laat staan buiten op het erf... een paardenbeen zo uit het niets? Boem is ho :') gelukkig vonden alle paarden het prima, maar na een tijdje liep ze zo vaak ergens tegen aan dat haar heel neusje stuk ging. Ze heeft een paar maanden zo rond gelopen, maar toen was het voor ons ook genoeg geweest. Ze had er zelf ook geen lol meer in op die manier.

Wat jammer dat de adoptie niet doorging azara, maar twee dagen was idd wel wat lang. Hopelijk krijg je nog een gezond veulentje uit je andere merrie.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 10:25

Even een snelle update. Zal vanavond even uitgebreid reageren
Gisteravond Joan met kind naar de Hengst gebracht. Er zat een mooi groot ei en de baarmoeder zag er perfect uit.
Duimen maaar!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 10:29

spannend Noisy, ik duim voor je!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 10:55

Moderatoropmerking:
Dit topic zit al aan 513 pagina's. Als iemand van jullie een nieuw topic maakt en mij de link daarvan bezorgd dan sluit ik dit topic. :)