Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

potverdikkie

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:23

Wij hadden ook geen zin in de hele tour naar duitsland....

indd diepvries

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:26

Klopt maar dat is niet net over de grens, is nog wel uurtje of 3 over de grens en wordt voor ons dan al gauw een uurtje of 4 rijden en dat met een merrie die niet goed reist.... Ach gut
Vanaf volgend jaar komt er waarschijnlijk wel echt net over de grens een plaats waar we dan eventueel wel naar toe zouden kunnen/willen gaan.
En om Cassini te dekken...tja dat blijft denk voor ons met deze merrie alleen maar een droom omdat ze idd alleen daar maar gedekt kan worden Huilen

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:30

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:30

Hoe is ze op de vrachtwagen dan? Ik heb op mijn werk gemerkt dat bepaalde merries (ook mijn oud verzorgpaard) zich niet laten vervoeren op de trailer en die compleet afbreken en op de vrachtwagen zijn ze braaf.

Oo ik kreeg van de organisator van die brandplek te horen dat het een 5 min over de grens was bij Venlo...

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:35

Ohhh dat is lekker zeg 5 min. over de grens.
Wij hebben van Jos Houwen begrepen dat het nog zeker 3 uur over de grens was want hij ging er ook niet naartoe omdat het te ver was...dat wordt dan ineens wel een ander verhaal!!

Hoe Hementa op de vrachtwagen is weten we niet, waarschijnlijk zal dat wel wat makkelijker gaan maar daar komt ook bij dat de merrie vorig jaar bevangen is geraakt na het veulenen en daar nog steeds wel last van heeft met lopen ( heeft niet echt pijn maar loopt wel voorzichtig ) dus ja we weten niet goed waar we dan beter mee af zijn om ze dan ook nog te gaan vervoeren.

Ben even eten, ben er later weer!!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:42

Hmm post is verdwenen... zucht, internet viel uit!

Ik probeer aan meer informatie te komen over hoe en wat Knipoog

Eet smakelijk! Hmm hoe is het nu dan met de geboorte gegaan?

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:46

De nieuwe coup van mijn merrie:
Afbeelding

Clown

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 19:01

jessje: Dat is coup "ik duw dat veulen gewoon terug want ik wil nog niet" Haha!

SunnyRainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:02

Ni_mi_ en Richtje gefeliciteerd met jullie mooie veulens!!!

Even over het oefenen met praktische dingen met het veulen..
Ik oefen elke dag wel iets, soms alleen het meelopen, soms voetjes geven of aanbinden of borstelen, benen afspoelen..
Maar ik ben er niet heel intensief mee bezig..
Aanbinden heb ik eerst geoefend aan de singel bij mama, zodat er nog iets elastiek in zit zeg maar.
Sinds 2 dagen staat hij netjes samen met mama voor aan de stal aangebonden wanneer ik aan het uitmesten ben, niet meer aan de singel maar aan de tralies van stal.
Voetjes geven heb ik de eerste dagen al geoefend, evenals overal aanraken.
Hij is afgelopen vrijdag voor de 2e keer bij de smid geweest en het ging super.. hij hoefde niet meer in de houdgreep(ivm steigeren/hangen) en werkte keurig mee.
En hij is natuurlijk geschoren, ook een hele ervaring.

Met de merrie ben ik nu ongeveer 2 weken weer bezig, tussentijds even pauze omdat ze gevoelige hoeven had.. veulen blijft op stal en blijft, ondanks dat het elke dag gebeurt, hinnikken naar mama, mama verdraait haar oor niet eens meer, laat staan dat ze terughinnikt, die is al lang blij dat ze wat tijd voor haar zelf heeft.

Als ze dan weer terugkomt op stal kan ze met regelmaat een bokkend veulen verwachten want meneer is dan echt boos op haar en draait haar zijn kont toe waarna hij direct naar de bar vertrekt.

Jammer genoeg corrigeert mams hem op sommige momenten niet zoals het zou moeten, en dus is meneer het veulen imo wat verwend door haar, en dominant.
Hij bijt en trapt naar haar af en toe, soms speels, soms boevig, en ze negeert hem dan of laat het toe.. maar hem op zijn plek zetten doet ze niet.
Gisteren toen ik ze naar de wei bracht sprong hij achterop haar kont en bleef op zijn achterbenen ruim 20 meter meelopen, hij bleef zelfs hangen toen ik haar liet draven... gek veulen!

Maar het is absoluut een lief en eerlijk veulen verder.. nee is nee en dat weet hij en accepteert hij.
Als je een schreeuw geeft is hij onder de indruk en hij is lekker sensibel. Naar mensen toe is hij dus totaal niet het verwende mannetje, maar gewoon een lief leuk veulen met af en toe een boevenstreek Lachen

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:08

Adriana schreef:
Hmm post is verdwenen... zucht, internet viel uit!

Ik probeer aan meer informatie te komen over hoe en wat Knipoog

Eet smakelijk! Hmm hoe is het nu dan met de geboorte gegaan?

Je hebt PB, heel verhaal haha!!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:26

Fijn dat het naar mensen toe iig zo goed gaat SR! Super ook dat hij al zoveel kent Ja

Ik ga morgen ook gelijk beginnen.... vandaag wilde ik voornamelijk de merrie een beetje sparen. Die heeft het al zwaar zat zonder dat ik rare dingen met 'r kind ga doen Ach gut

Ik heb nog wat foto's in het topic erbij gezet! [KS-ITP] En daar is ie dan! Hengstenveulen Bojar x Hero

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:39

Ni_mi ah gelukkig was de kapper bijna klaar, ik zag het al voor me half geknipt of half gekleurd Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben niet heel veel bezig met de veulens, enkel beetje oefenen met halster om en af doen in de wei en meelopen.
Voetjes geven kunnen ze ook, gister is ilana al gezien door de hoefsmid, hoefde niets aan gedaan te worden, enkel controle.
Met ilana ben ik wel wat meer bezig al want die "moet" over 3 weken naar de keuring.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:50

Ni_mi: gefeliciteerd met je merrieveulen!!! hihi zat je net bij de kapper, gelukkig knap weggegaan.

even over manieren leren bij het veulen,
ik ben ook moeder en kind aan het leren 5 minuutjes zonder elkaar te zijn. Ik haal ravita uit het land en Aziza blijft daar, aan de andere kant van het hek krijg Ravita haar brokken en zo ook Aziza.
Zo ga ik iedere keer Ravita ff verder zetten.
Ravita gaat vrolijk aan de wandel als ze haar brokken op heeft.Aziza is af en toe nog wel in paniek maar komt goed. ik kan ook bijna niet wachten om weer met Ravita te gaan rijden!
Jennyk, heb jij het ook opgebouwd voordat je het bos in ging?

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:05

nou ik ben blij te horen dat er wel wat meer mensen het herkennen: een veulen drinkt bij de verkeerde moeder!!

ik heb een aantal Da's gebeld en die zeiden ook dat het niet veel kwaad kon als moeder en eigen veulen er goed uit blijven zien....

wat een prachtige veulens zijn er allemaal weer geboren zeg!

@cindybijl ik ken het gevoel om weer lekker te gaan rijden op je merrie... ik heb nu weer 2 x op linda gereden en het ging aardig! ook longeer ik haar weer! Dana blijft dan in de box en vanaf morgen wil ik proberen om Dana op het land te houden als ik met moeders aan het werk ga!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:12

door al jullie rijverhalen ben ik ook maar even gaan rijden, jemig wat is het hot.....pffffffff

edit@ spelfouten
Laatst bijgewerkt door potverdikkie op 24-06-08 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:14

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:19

schitterend Richtje!!!!! Ja

Ik heb even een vraag aan jullie.

Helpt een vitamine B spuit echt tegen het niet goed uit de wintervacht komen?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:21

Hmm het kan soms iets ondersteunen, maar echt helpen.... ik betwijfel het Bloos
Hangt natuurlijk ook van de oorzaak af!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:24

ik heb er hier een aantal op het land die niet echt lekker uit hun wintervacht komen...
Nu is het de afgelopen periode best fris gweest 's nachts okay.. marr toch

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:29

potverdikkie schreef:
ik heb er hier een aantal op het land die niet echt lekker uit hun wintervacht komen...

Afbeelding

die van mij staan dag en nacht buiten, maar een velletje als een spiegel.

toch effe in de gaten houden. Of een beetje lijnzaad voeren wil ookwel helpen.

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:05

En we hebben de naam....(tromgeroffel)....ons meisje gaat heten: Diekonda !!
Chess heet officieel Ikonda dus vandaar Haha!
En als je het langzaam uitspreekt...Die kon da(t) Knipoog

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:36

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:43

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:47

fokfanaat schreef:
potverdikkie schreef:

Afbeelding

die van mij staan dag en nacht buiten, maar een velletje als een spiegel.

toch effe in de gaten houden. Of een beetje lijnzaad voeren wil ookwel helpen.

ja de volwassen paarden zien er super uit hier. Heb het over de enters......

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:56

Pff, was van het weekend niet on line geweest! Heb net anderhalf uur zitten bijlezen!

Spannend geweest bij PVD met klaver, maar een mooi resultaat. Gefeliciteerd! Ziet er inderdaad wel erg goed uit voor een 'prematuurtje'

En Richtje, wat lees ik! Een mooi hengstveulen, gefeliciteerd! Gelukkig heeft ze je niet te lang laten wachten (zou me dan bijna schuldig/asociaal gaan voelen Tong uitsteken). Wat een mooie foto's.

En natuurlijk ook ni_mi gefeliciteerd!

Jessje, het wordt nu toch wel eens een keer jouw beurt toch?

Adhira en JJ: ik heb de eerste dagen ook het veulen mee moeten nemen naar de stal (de rest die volgde wel Haha! ). MOeders deed echt geen stap van haar kind vandaan, dus ook niet als ik haar wou meenemen. Was gelijk een mooie oefening voor Dito!

Hiboune: wat betreft het snel dingen snappen. Ik herken het ook wel. Heb Dito 2x tegen het schrikdraad aangezet en blijft nu echt uit de buurt van het draad. Ook had ze in het begin de neiging om naar achter te bokken als ik haar kont aanraakte. Heb haar 2x een tikkie moeten geven dat ik daar niet van gediend was, nooit meer gedaan.

Verder is ze zo lief. Komt gelijk naar je toerennen als je de wei in loopt en loopt ook achter je aan als je wegloopt en als je dan pech hebt (is zo moeilijk weggaan dan Haha! ) hinnikt ze dan ook nog even. Vanmiddag liep ik weg, komt ze vanaf de andere kant van de wei aanrennen. Tja, dan kan je niet anders dan even een afscheidsknuffel geven....