[HK][Barncam] Foalcamobessus Eyespoppingoutus 2008 #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: [HK][Barncam] Foalcamobessus Eyespoppingoutus 2008 #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:05

Okay dan moeten we ook dit topic houden voor alleen de cams... ik vind het prima heb daar geen problemen mee hoor.
Vind het wel leuk dat mensen meeleven met onze nederlandse bokkers. Tuurlijk zijn er uitzonderingen van bv Dreamer...
Als mensen er problemen mee hebben dan moeten ze dat kenbaar maken net als Dana nu doet.
Gewoon open en eerlijk, dat is iets waar ik achter sta.
En niet achter mensen hun rug om gaan zeuren...

Dan wordt daar toch gewoon rekening mee gehouden.... geen probleem wat mij betreft.

Dus kom maar op met de cams die op klappen staan. Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:08

Ik vergelijk dit topic eigenlijk met marestare zelf en daar worden soms vele pagina's gevuld over 1 enkele spannende of eigenwijze merrie. Puur de feiten over wie bevallen is en waarvan kun je daar ook in een lijst terugvinden en in de updates van de eigenaar, dus daar hoef je niet alles voor bij te lezen, maar het hele samen kijken en speculeren is toch juist wat het leuker maakt dan in stilzwijgen naar de cams turen?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:08

Mando schreef:
Okay dan moeten we ook dit topic houden voor alleen de cams... ik vind het prima heb daar geen problemen mee hoor.
Vind het wel leuk dat mensen meeleven met onze nederlandse bokkers. Tuurlijk zijn er uitzonderingen van bv Dreamer...
Als mensen er problemen mee hebben dan moeten ze dat kenbaar maken net als Dana nu doet.
Gewoon open en eerlijk, dat is iets waar ik achter sta.
En niet achter mensen hun rug om gaan zeuren...

Dan wordt daar toch gewoon rekening mee gehouden.... geen probleem wat mij betreft.

Dus kom maar op met de cams die op klappen staan. Haha!

sluit ik me helemaal bij aan Haha!
liever open en eerlijk dan achter de rug

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:11

Nicole288 schreef:
Ik vergelijk dit topic eigenlijk met marestare zelf en daar worden soms vele pagina's gevuld over 1 enkele spannende of eigenwijze merrie. Puur de feiten over wie bevallen is en waarvan kun je daar ook in een lijst terugvinden en in de updates van de eigenaar, dus daar hoef je niet alles voor bij te lezen, maar het hele samen kijken en speculeren is toch juist wat het leuker maakt dan in stilzwijgen naar de cams turen?

Hier ben ik het helemaal lmee eens. Ja

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:12

bren79: ik krijg geen beeld op jouw cam, ook geen melding om iets te activeren, gewoon een leeg schermpje, of staat hij nu niet aan?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:14

Mijn persoonlijke mening?

Ja ik erger mij wel eens aan het commentaar.
Maar mijn cams zijn al sinds 2004 online waardoor sommige mensen dan vinden dat ze het recht hebben om zich overal mee te bemoeien of dat ik anders maar mijn cams offline moet halen.
Nou blijkt het zo te zijn dat niet alles om deze enkele personen draait, dus staan mijn cams nog steeds aan. Het hele jaar door dus niet alleen als er merries moeten bevallen.
Er zijn namelijk ook mensen die wel leuk reageren en het leuk vinden om de veulens op te zien groeien.

Nou is het natuurlijk zo dat ik na 30, 40 veulens totaal niet weet hoe een bevalling gaat en doe ik alles fout wat ik maar fout kan doen... maar dan nog is het mijn stal.
En dat ontgaat sommige mensen denk ik.
Er hangen wel camera's maar je kan mij nog steeds niet weg sms-en... Als je die neiging krijgt, zap dan naar Big Brother o.i.d. Slapen
En ik denk dat veel mensen met cams daar zo over denken...

Maar goed, mijn cams zijn dus aan, blijven aan en als je er niet tegen kan, gebruik gerust dat rode kruisje rechtsboven in de hoek.
Gezellig meekleppen in dit topic? Nah niet echt meer wat voor mij.
Ook door tijdgebrek hoor, die besteed ik liever zonder me te ergeren aan het commentaar...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:14

Ik volg het volgens mij niet zo, want dat gevoel heb ik dus totaal niet *LOL* Vind het ook totaal niet echt HK achtig offtopic achtig, maar ik lees zelf wel amper bij, gewoon puur omdat het vaak toch over de merries gaat en ik anders wel in het beruchte HK topic zit. Ik flops ook alleen binnen wanneer ik tijd heb en zie dat er wat met de merries gebeurd en om mijn eigen dames up te daten. Ik heb geen tijd om echt een HK topic bij te houden.. dat merk ik alweer met het DB topic maar ja. Alleen het commentaar is soms wel storend, ik vertrouw altijd op de eigenaren. Tuurlijk maak ik wel is een opmerking zo wat trokken ze hard, maar ik vertrouw dan op de eigenaren dat ze weten wat ze doen. Iedereen doet het anders en ik laat iedereen in hun waarde Lachen
Volgens mij is iedereen zo welkom als ik weet niet wat en laten we lekker blijven staren Haha!

Fox_xy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:18

ik erger mezelf behoorlijk aan dat jullie steeds weer beginnen dat er mee getrokken/geholpen word.
Je bent nog altijd te gast bij mensen in de stallen, ik weet zeker dat iedereen het beste voor zijn merrie en veulen wilt. Als het je niet aanstaat hoe het er in die stallen aan toe gaat druk dan gewoon weg.

Edit: Vragen stellen is niet erg, daar kun je enkel van leren. Iets wat ik hier ook heb gedaan.
Laatst bijgewerkt door Fox_xy op 19-04-08 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:19

MarijeR schreef:
Mijn persoonlijke mening?

Ja ik erger mij wel eens aan het commentaar.
Maar mijn cams zijn al sinds 2004 online waardoor sommige mensen dan vinden dat ze het recht hebben om zich overal mee te bemoeien of dat ik anders maar mijn cams offline moet halen.
Nou blijkt het zo te zijn dat niet alles om deze enkele personen draait, dus staan mijn cams nog steeds aan. Het hele jaar door dus niet alleen als er merries moeten bevallen.
Er zijn namelijk ook mensen die wel leuk reageren en het leuk vinden om de veulens op te zien groeien.

Nou is het natuurlijk zo dat ik na 30, 40 veulens totaal niet weet hoe een bevalling gaat en doe ik alles fout wat ik maar fout kan doen... maar dan nog is het mijn stal.
En dat ontgaat sommige mensen denk ik.
Er hangen wel camera's maar je kan mij nog steeds niet weg sms-en... Als je die neiging krijgt, zap dan naar Big Brother o.i.d. Slapen
En ik denk dat veel mensen met cams daar zo over denken...

Maar goed, mijn cams zijn dus aan, blijven aan en als je er niet tegen kan, gebruik gerust dat rode kruisje rechtsboven in de hoek.
Gezellig meekleppen in dit topic? Nah niet echt meer wat voor mij.
Ook door tijdgebrek hoor, die besteed ik liever zonder me te ergeren aan het commentaar...

volgens mij heb ik nog nooit geen commentaar gegeven, alleen vragen gesteld, want alles is nog nieuw voor mij
ik heb er geen kaas van gegeten, wel een hoop geleerd en gezien Haha!
en de ene doet het zus en de andere zo, en iedereen heeft het beste voor.
ben ik het met je eens

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:24

Fox_xy schreef:
ik erger mezelf behoorlijk aan dat jullie steeds weer beginnen dat er mee getrokken/geholpen word.
Je bent nog altijd te gast bij mensen in de stallen, ik weet zeker dat iedereen het beste voor zijn merrie en veulen wilt. Als het je niet aanstaat hoe het er in die stallen aan toe gaat druk dan gewoon weg.

Als ik zie, zoals laatst bij Elements, dat een veulen er wordt uitgetrokken zonder dat de merrie ook maar 1 perswee kan geven zal ik daar zeker wat over zeggen.
Dat is namelijk ook onderdeel van een leerproces en het is handig te weten dat dit niet normaal is en niet de bedoeling.

Dit is internet en daar ben je nergens te gast. Het werkt beiden kanten op: de merriehouders zijn gebaat bij de kijkers, heel wat veulens zijn gered doordat de kijkers op tijd gebeld hebben.

Bovendien lezen die Amerikanen hier toch niet mee dus wie kan zich er in vredesnaam druk over maken dat er ook wel eens een puntje van kritiek is. Het is niet zo dat iemand die een cam op stal heeft hangen gelijk heilig is.

MamaSnoopy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:28

Nicole288 schreef:

helemaal mee eens
Daar is dit topic toch voor!!!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:30

MamaSnoopy schreef:
Nicole288 schreef:

helemaal mee eens
Daar is dit topic toch voor!!!

helemaal mee eens, maar als de vaste mensen er problemen mee hebben wie zijn wij dan Bloos

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:31

Stilzwijgen hoeft niet, maar zoals eerder gezegt 15 pagina's zonder 1 veulen is niet grappig...

Vrouwke: Nieuwe mensen zijn altijd welkom, tuurlijk hebben jullie ook wat te zeggen!
Maar het zal beter zijn als jullie dan het kletstopic eens openen Lachen

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:37

adnariM schreef:
Stilzwijgen hoeft niet, maar zoals eerder gezegt 15 pagina's zonder 1 veulen is niet grappig...

Vrouwke: Nieuwe mensen zijn altijd welkom, tuurlijk hebben jullie ook wat te zeggen!
Maar het zal beter zijn als jullie dan het kletstopic eens openen Lachen

wij kletsen hier niet maar stellen vragen.en wij zijn hier voor merrie te staren anders zaten wij hier niet.en voor een hoop te leren, ik had nog nooit een paard zien veulen.
Laatst bijgewerkt door Birdie60 op 19-04-08 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:39

ThePast03, mag ik vragen waarom jij je zo geroepen voelt om commentaar te geven op bevallingen?
En dan ook nog op een manier dat in de meeste gevallen de eigenaar daar niets van weet omdat het een cam in het buitenland is?
Wat is jouw doel daarmee? Stuur dan de eigenaar van de cam een email om te klagen... Misschien doet ie er dan wat mee...

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:40

Bijna al de posts hier gaan over de merries, hun gedrag en wat er op de cams te zien is. Hoort dat dan wel in het andere topic thuis, wordt daar ook over de cams gesproken?

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:41

Vragen stellen kan o.a. ook in het kletstopic. Het is gewoon jammer dat het niet meteen "in de hand" gehouden is... Want het was gewoon niet de bedoeling.

Ik heb mij er ook bij neer gelegt, maar helaas... ik mis het topic enorm.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:42

MarijeR schreef:
[*olduser*], mag ik vragen waarom jij je zo geroepen voelt om commentaar te geven op bevallingen?
En dan ook nog op een manier dat in de meeste gevallen de eigenaar daar niets van weet omdat het een cam in het buitenland is?
Wat is jouw doel daarmee? Stuur dan de eigenaar van de cam een email om te klagen... Misschien doet ie er dan wat mee...

Zoals ik al zei tijdens de bevalling van Elements: ik reageer op wat ik zie en nergens anders op.
En ik was niet de enige, denk dat iedereen die die bevalling heeft gezien wel zoiets had van: auw.

Dat zijn emoties en als je die al niet meer mag sharen dan kan dit topic beter opgedoekt worden.
Juist omdat de eigenaar het niet kan lezen is het vrij veilig om hier ook de andere kant te bespreken en gewoon eerlijk er voor uit te komen dat niet alles zo positief en sprookjesachtig is.

Waarom zou ik de cameigenaar moeten mailen? Die doet maar lekker wat hij/zij zelf wil, is niet mijn pakkie aan.
Net zoals het mijn pakkie aan is dat ik rustig mag bespreken wat er op zo'n cam te zien is, wie het niet wil lezen die drukt maar fijn op het kruisje. Knipoog

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:43

Nicole288 schreef:
Bijna al de posts hier gaan over de merries, hun gedrag en wat er op de cams te zien is. Hoort dat dan wel in het andere topic thuis, wordt daar ook over de cams gesproken?

Op dit moment niet, omdat alles hier wel neergezet word...
En alles gaat misschien wel over merrie's, maar het is gewoon téveel.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:44

adnariM schreef:
Vragen stellen kan o.a. ook in het kletstopic. Het is gewoon jammer dat het niet meteen "in de hand" gehouden is... Want het was gewoon niet de bedoeling.

Ik heb mij er ook bij neer gelegt, maar helaas... ik mis het topic enorm.

De eerste jaren ging het veel verder offtopic in dit topic en had er zelfs niemand problemen mee dat er foto's van huisdieren werden geplaatst en er over onze huisdieren werd gesproken.

De enige keren dat ik dit topic nu nog offtopic zie gaan is als mensen weer beginnen over het feit dat dit topic offtopic gaat omdat sommige gewoon vragen stellen. Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:45

jee, ik had niet in de gaten dat dit zo heftig speelt eigenlijk.

miranda: wat zou dan de invulling zijn van dit topic, alleen tijdens een bevalling hier praten? En wat er verder op de cams te zien is wordt ook besproken in dat andere topic?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:47

ja dit was dus niet de bedoeling Bloos
ik vroeg alleen of er mensen waren die bezwaar hadden dat wij meekeken en vragen stelde Bloos

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:48

Wat ik me nu serieus afvraag is waarom mensen die hier al niet meer aanwezig waren en blijkbaar ergens in een eigen topic praten over de merrie's hier nu zo moeilijk komen doen over het feit dat wij offtopic gaan?

Blijkbaar heeft het merendeel hier het prima naar zijn zin op de manier zoals het zo gaat en de anderen het prima naar hun zin op hun forum?
Kunnen we dat niet gewoon zo laten want dit slaat echt helemaal nergens op.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:51

He iedereen Doei! Gaat even bijlezen Ja

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:52

ThePast03 schreef:
Zoals ik al zei tijdens de bevalling van Elements: ik reageer op wat ik zie en nergens anders op.
En ik was niet de enige, denk dat iedereen die die bevalling heeft gezien wel zoiets had van: auw.

Dat zijn emoties en als je die al niet meer mag sharen dan kan dit topic beter opgedoekt worden.
Juist omdat de eigenaar het niet kan lezen is het vrij veilig om hier ook de andere kant te bespreken en gewoon eerlijk er voor uit te komen dat niet alles zo positief en sprookjesachtig is.

Waarom zou ik de cameigenaar moeten mailen? Die doet maar lekker wat hij/zij zelf wil, is niet mijn pakkie aan.
Net zoals het mijn pakkie aan is dat ik rustig mag bespreken wat er op zo'n cam te zien is, wie het niet wil lezen die drukt maar fijn op het kruisje. Knipoog

Oh dus gewoon liever veilig anoniem en achter de rug van de eigenaren om Clown
Eigenaren die niet alleen heel open zijn over wie ze zijn maar zelfs iedereen mee laten kijken in hun stallen voor wie dat wil.
En daarom blijkbaar vragen om negatief commentaar of erger...

vrouwke schreef:
ja dit was dus niet de bedoeling Bloos
ik vroeg alleen of er mensen waren die bezwaar hadden dat wij meekeken en vragen stelde Bloos

Nee hoor, het wordt alleen niet gewaardeerd als je niet blij bent met allerlei ongevraagd commentaar Clown
Want daar hebben mensen recht op Clown
Als het je als cam eigenaar niet aan staat, haal je maar je cam offline en rot je maar op van bokt Ja