Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle__

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 15:50

oeee. lekker buikje van dat beestje Tong uitsteken

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:10

@Jennyk mooi hoor de foto,s en ik heb het al gezegt lekker kont heeft je paardje en nog gefellie Lachen

@Hollybollie erg leuk paardje heb je Ja ziet er goed uit Knipoog

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:20

mogen het ook dikke buiken zijn zonder veulentje?? Tong uitsteken

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:08

Maseike: Wat een mooie merrie zeg Kwijl En gefeliciteerd met je mijlpaal!!!

jennyl: Volgens mij beseffen paarden best dat ze drachtig zijn.. Vooral later in de dracht. Je hoort ook wel eens dat drachtige merries minder goed alleen naar buiten durven en schrikkeriger zijn, omdat ze het idee hebben dat ze hun veulentje moesten beschermen Lachen Vreya heeft daar ook last van gehad vorig jaar geloof ik. Je merrie ziet er trouwens netjes geschoren uit! Haha!

Hollybollie: Nu al minder fanatiek rijden?? Is denk ik niet nodig hoor Lachen Maargoed, moeten jullie zelf beslissen natuurlijk! Ik vind trouwens dat ze een geweldig lief koppie heeft Lovers

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:40

Ik ga me hier ook maar melden. Lees af en toe al eens mee, maar het blijft teveel kriebelen. Twee jaar mee mogen doen en nu een jaar niet. En afkicken is me teveel gedoe Tong uitsteken

Dus nu ook de fjordendames Wolly en Pauliena wat meer in het zicht zijn, daar maar van meegenieten. (maar Ymea blijft natuurlijk ook wel ITP, Taat helaas gust en Yarra een te laat veulen, dus die doen dit jaar niet mee)

Nu alleen even napluizen hoelang de dames ook alweer ongeveer drachtig zijn...

Wolly (anton x pauliena) is begin juni uitgedekt door Zizoran, dus begin mei uitgerekend. Die zal nu rond de 140 dagen zitten.

7 oktober
http://www.bvandenberg.nl/Wolly31.jpg

Pauliena (tunar x cariena (v Oswin)) is ergens derde week mei gedekt door ook Zizoran, maar weer terug gekomen, dus eind juni uitgedekt. Dit betekend dat ze nu rond de 120 dagen zal zitten.

Eind september
http://www.bvandenberg.nl/27-09-06%20pauliena.jpg
En vandaag
Afbeelding
Verbaas me er elke keer weer over als ik dr zie, dat deze merrie gewoon al 8 veulens gehad heeft en nog zo strak in het vel zit! (doet ze toch beter dan dr moeder had)

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:46

Gezellig Annabel!! Dit jaar 2 veulens van Zizoran, ben echt heel benieuwd!! Hij moet zich natuurlijk nog even bewijzen Haha! Pauliena zit idd nog mooi strak in het pak voor zo'n 'goede' moeder!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:59

vrijalover schreef:
Marlijn: Hoezo een speelse Missy Haha! Boscrossen vind ik ook altijd super! Alleen Vreya vindt het allemaal een beetje eng in d'r eentje.. Ach gut

Boscrossen is het einde! Lovers Wil volgend jaar Missy niet dekken en dan ga ik haar trainen voor endurance Haha! Jammer dat Vreya zo bang is alleen.. Kan je dat niet trainen? Met Miss rij ik altijd alleen.. die gaat véél te hard om met andere paarden mee te gaan.. die kunnen haar niet bijhouden ben ik bang Bloos

Gefelciteerd met de mijlpaal Maseike Go jij! Go jij! Ze ziet er goed uit!

Jannyk ook gefeliciteerd Go jij! Go jij! Ik zie al een buikje!

Welkom Hollybollie! Mooie merrie heb je zeg Pling

Bella is ook weer van de partij dit jaar! Haha! Pauliena heeft nog een strak lijntje voor 8 veulens! Wow!

Ik heb vandaag heerlijk met Missy in het bos gereden Lovers Nog rustig aan gedaan want ze moet nog conditie opbouwen na de geboorte van Maddox (Had ik best wat eerder mee mogen beginnen ja Schijnheilig ) Maar ze was weer zó blij! Je maakt haar nergens gelukkiger mee als met boscrossen.. Ze kan dan ook niet normaal lopen, het is of stappen, of hard.. Tja, de draf in het bos moet haar nog even geleerd worden Nagelbijten / Gniffelen

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:30

Hollybollie: Leuke merrie! Wat heb je daar om de staart zitten?

Maseike: Gefeliciteerd, 100 dagen is een mooie mijlpaal!

Bella: De fjordendames zijn dus niet van jou? Aan Pauliena zie je idd echt niet dat ze al 8 veulens gehad heeft!

Marlijn: Missy in race-modus Lachen En de stap is dan nog wel stap, of gaat dat ook zo hard mogelijk? Haha!

Ik heb vandaag foto's gemaakt! Jaja, het was nog 1 dagje mooi weer, dus daar moesten we gebruik van maken Lachen Jammer genoeg heb ik geen digi, maar nog een ouderwets toestel met fotorolletje, dus het duurt nog 1 of 2 dagen voor ik ze erop kan zetten. Maar ze komen er dus aan Lachen
Upona is nog best strak, Palona heeft al een best buikje.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:35

Ben benieuwd naar de foto's Nicole!

En het stappen van Missy gaat zo: Pléase baasje mag ik harder Hyper! Dribbel, dribbel, dribbel, dribbel. Oh mag ik draven! Hyper! Nee Missy je mag niet draven. Nououououou, dribbel dribbel dribbel. Hyper! Na een tijdje terugnemen-loslaten-terugnemen-loslaten gaat ze gewoon heel erg hard stappen Ja Ach.. Alles went Vork (Missy vergeet in het bos echt dat ze een Tinker is Nagelbijten / Gniffelen )

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:46

Maseike schreef:
@Hollybollie erg leuk paardje heb je ziet er goed uit
Thanks!

vrijalover schreef:
Hollybollie: Nu al minder fanatiek rijden?? Is denk ik niet nodig hoor Maargoed, moeten jullie zelf beslissen natuurlijk! Ik vind trouwens dat ze een geweldig lief koppie heeft
Tja, nu al minder fanatiek rijden. We hebben het hele jaar al fanatiek getraind (en met succes Cool ). Ik denk dat ze het wel verdiend om het een beetje rustiger aan te doen. Betekend overigens niet dat we niks meer doen hoor, dat mocht ze willen Knipoog .

Bella schreef:
Verbaas me er elke keer weer over als ik dr zie, dat deze merrie gewoon al 8 veulens gehad heeft en nog zo strak in het vel zit! (doet ze toch beter dan dr moeder had)
Geweldig dat je paard er na 8 veulens er nog zo strak uitziet!!!

_Marlijn schreef:
Welkom Hollybollie! Mooie merrie heb je zeg
Thanks!

Nicole288 schreef:
Hollybollie: Leuke merrie! Wat heb je daar om de staart zitten?
Een staartzak, tegen vuil worden en uittrappen van haren.

Groetjes,

Bianca

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 07:37

Nicole, heb je nu nog steeds geen digi? Wordt toch eens tijd! Haha!

Zie een paar hele leuke nieuwkomers komen, met hele mooi merries. Kwijl

Verder heb ik een druk weekend gehad, gisteren naar de hengstenkeuring geweest met de papa van mijn veulen, jaarling en toekomstige babe. En weer een kampioensveulen, papa is voor de 3de achtereenvolgende keer kampioen geworden. Go jij! Go jij! Hij was beter als al die andere keren, super gewoon. Lekker heet, maar niet te heet zodat ie zijn passen heel goed afmaakte. En daarna stond hij zo koel te poseren voor een hele rits fotograven, geweldig gewoon. Ik blijf hem een tophengst vinden, en dan vooral het geweldige karakter van hem. Nu maar hopen dat hij me komend jaar een gespikkeld merrieveulen geeft. Haha!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 09:02

Goedemorgen!

heb wat leuke foto's voorbij zien komen en zie dat er ook weer nieuwe kletsers zijn bijgekomen hier! Leuk!

Vrijdag heb ik genoten van een very much alive and kicking veulen.. Pffff.. Het wordt een voetballertje hoor Haha! Wat geweldig om die buik zo te zien bewegen, het is net alsof je dan als buitenstaander toch al contact kan maken met dat nieuwe ongeboren leventje..

Mijn zusje belde zaterdag (zij zorgt op zaterdag voor Chubby) dat ze beebje ook had zien "huppelen". Ze was er helemaal hyper van..

Gisteren lekker een rit gemaakt. Wilde het rustig aan doen, maar madam had een heftige bui. Uieindelijk werd een drafje over een bospad een behoorlijke galop zonder rem, maar da's niet zo'n succes op een smal bospad met laaghangende takken. Het engste was nog wel dat dat paadje eindigde in een betonpad, waar je links of rechts moet. En dat wist mijn dikke niet. En die dikke luisterde ook niet meer. En ik zag niks, want zodra ik mijn hoofd omhoog deed kreeg ik een lading bladeren met takken in m'n gezicht. Uiteindelijk bewees Chub dat ze nog best scherpe bochtjes kan maken, maar het was wel een soort Bambi- on- ice effect Clown Hoop dat ze er spierpijn van heeft vandaag Duivel

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 09:28

Die gekke chubby, nu ze al zover in de dracht is nog zulke toeren uit halen! Dat je nog kon blijven zitten als ze zelf bijna onderuit gaat OK dan! . Lijkt me echt gaaf om de beeb al te zien bewegen!

Iedereen bedankt voor de complimentjes Bloos

Wat een strakke fjord zeg en dat na 8 veulentjes OK dan!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:11

goedemorgen allemaal!!!

Jenny ze ziet er super uit! Ik zal vanavond mijn foto's plaatsen, heb ik nog geen tijd voor gehad. Auto trubbels... Boos!
Heb ze al wel gemaakt en ze heeft ook echt al een dikke toeter! Wat is jouw merrie mooi geschoren zeg!!

Gaaf dat je je veulen hebt voelens choppen! Dat zou ik ook graag voelen!! Hang al vaak tegen dr buik aan maar ik dacht dat het nog te vroeg was... met 6 maanden... is nog een maandje Knipoog

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:28

@Nicole228: Fjorden zijn inderdaad niet van mij, maar rijd wel op die stal, waar deze dames staan. En Pauliena is momenteel mijn menlespaardje, dus werk ik ook gemiddeld 2x per week wel mee!

@Lisette: Knipoog ben ook echt benieuwd wat er uit gaat komen. Zal binnenkort overigens toch nog even navragen of het klopt wat ik allemaal neergezet heb..juiste data en juiste hengsten. Weet Zizoran x Pauliena wel zeker (was er zelf bij toen ze gedekt werd), maar meende me ook te herinneren dat er gezegd was: Pauliena onder Anton, want Wolly was zo'n mooi resultaat...dus tja...dan ga je toch twijfelen...Nagelbijten / Gniffelen

En sja hoe pauliena dit ook voor elkaar krijgt, zo strak? Geen idee, zo heel veel werd er niet met haar gedaan qua rijden/mennen, dus echt getraind is ze ook niet. (ja dat komt nu langzaam dan weer)
Houd het dus maar op sterke rug en buikspieren!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:36

Nog maar een keer, net was alles ineens weg Boos!

Marlijn: Ik ga ook wel gewoon met Vreya naar het bos hoor, ze moet zich niet zo aanstellen Vork Ze let alleen super goed op. Als er heel in de verte een hond loopt, is zij de eerste die m ziet. Ach, ik hoef in ieder geval niet bang te zijn dat ik achtervolgd word, dat heeft Vreya direct door Duivel Leuk trouwens om te horen dat Missy zich zo vermaakt in het bos Haha!

Nicole: Ben erg benieuwd naar je foto's! (Een digitale camera is trouwens ideaal hoor Schijnheilig Haha!)

Neonlight: Je gaat hier zeker ook wel 1 van die mooie foto's plaatsen toch!? Haha! Gaaf trouwens dat die hengst het zo goed doet. Ik vind karakter ook altijd heel belangrijk bij het kiezen van de juiste hengst Lachen

Chubby: Ik zie het helemaal voor me!! hahaha, een paard dat super vrolijk is en zin heeft in een beste racepartij, en dan jij erop, duikend voor alle takken Haha! Vervelend is dat he! Als je remmen het niet meer doen... Doen die van ons ook wel eens, denk je een lekker stukje te galloperen, denken ze direct dat het een wedstrijd is Gestoord

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:08

@ Chubby: wat leuk dat je het veulen al zo goed kan zien bewegen, lijkt me echt zo mooi, en een stukje zekerheid Ja

@ Bella: leuk dat je er ook bent, zo hebben we al aardig wat fjordjes hier Haha!

@ Nicole288: ben benieuwd naar je foto's, zeker omdat Wallona en Vinga precies even ver zijn Ja

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 13:20

Bella, ik denk dat ze stiekem in de wei oefeningen doet voor een strak lijntje! Tong uitsteken

Vrijalover, ik heb helaas geen foto's gemaakt. De hal is daar te donker, en heb mijn camera in de auto laten liggen, wist dat ik anders helemaal gefrustreerd zou zijn. En op het moment dat de hengst buiten was had ik hem zelf in mijn handen, dan valt foto's maken ook niet mee. Haha! Maar er zijn wel anderen die foto's hebben gemaakt, dus hopelijk kan ik er daar van jatten. Tong uitsteken Was een fotoshoot moment, enige moment buiten dat ik hem niet vast had maar de amazone van hem, maar ja, camera lag in de auto. Knipoog Overigens staat in mijn profiel een foto van hem toen hij vorig jaar kampioen werd.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:01

Frenia: Wat een mooie foto van Angel! Ze ziet er echt super uit,en leuk dat je het veulen voor de eerste maal hebt mogen voelen!

JennyK: Gefeliciteerd met je mijlpaal van 150 dagen!

Hollybollie: welkom in het topic,leuke merrie! Pling

Bella: Welkom jij ook;en wat een super strakke buik nog voor Pauliene,mijn complimenten!

Neon: proficiat met je kampioenveulen! Blijven proberen voor spikkels hé!

Mijn paardjes zitten weer "binnen",zondag was de laatste weidedag..helaas!
Nu mogen ze elke dag in de paddock met een kuip hooi en bieten,en dan snachts op stal..jaja,helaas,de winter doet zijn intrede..

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:34

Regine: ja ze ziet er netjes uit hè!
ben benieuwd naar jouw foto's!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:44

Iedereen bedankt op reaktie van Mon der foto,s Afbeelding
Er wordt weer flink gebabbeld hier,ik ga het even bijlezen Afbeelding

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 16:41

Wij hebben een mijlpaal!!! 150 dagen!!!!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 16:42

proficiat Pauk!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 16:53

Gefellie Pauk Afbeelding

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 17:48

Neon: Gefeliciteerd! Klinkt super, waar kunnen we die foto's vinden?
Nee, nog geen digi.. Zou wel eens tijd worden he, maar ja, zo gaat het ook Lachen

Chubby: Een voetballertje Lachen Idd een heftig ritje, en jij voorovergebogen naast die hals, tja dat remt wat minder.. Zij denkt dus nog lang niet aan rustiger aan doen Haha!

Bella: De merries waar ik over meeklets zijn ook niet van mijzelf, maar van mijn buurman. Ze staan naast mijn paarden in de wei en ik verzorg ze mee.

vrijalover: ik geloof het direct, je sluit hem aan op je comp en je hebt je foto's online. Andere camera is alleen nog vrij nieuw, ook zonde..
Ik ben ook benieuwd naar de foto's, hoop dat er wat bij zit, Upona kroop steeds voor Lachen

Dreeke: Van Wallona heb ik geen foto's, zij is verkocht en staat niet meer hier. Als het allemaal goed gaat ga ik wel nog foto's maken van het veulentje volgend jaar!

pretty: Dat is nog altijd geen verkeerd leventje hoor! Maar ja, de wei is natuurlijk het aller fijnste Ja

Pauk: Gefeliciteerd!