Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koekiesgek

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:28

helaas stond er niet bij hoe het gekomen is
Maar je voelde echt een klein gaatje waar ze gestoken zou kunnen zijn. Voor een trap is het een raar gaatje en voor een beet, dan is het een vampierstand....

Ik doe er koelingsgel op, het is een soort hard...
en erg warm.
Wat moet ik doen? Dierenarts bellen om open te laten maken of... nog even afwachten?

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:38

Als je het niet vertrouwd kan je een DA laten kijken. Ik ben altijd erg voorzichtig met drachtige merries.
Maar aan de andere kant, als ze er geen last van heeft en niet ziek van is zal het misschien meevallen.

Hier alvast een foto van mijn drachtige muts. Het is alleen een 'oude'. Deze foto is van 11 augustus, keuring in Ermelo. Precies 1 week dracht.
Nieuwe worden vandaag of morgen gemaakt.

Afbeelding

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 16:28

Mac schreef:
Oh ja, Lee is nu 87 dagen drachtig. Stelt dus nog niet echt iets voor

Boldly: ik zal foto's van Gracie in het veulentopic plaatsen.

Foto's van Lee!! Ze is echt zo veranderd sinds de Assendelft tijd! Ze ziet er gewoon 10 jaar jonger uit, terwijl ze inmiddels 5 jaar ouder is Altijd dat schattige koppie en zo om een hoekje kijken! Ze draait zich pas om als het écht nodig is! En wat is Pepsi dik Is Shane echt wel goed gecastreerd?

Nu ga ik snel naar de foto's van Grace kijken!

*Edit* Oh.. Die zijn er nog niet, of kijk ik niet goed...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 16:42

Boldly schreef:
Foto's van Lee!! Ze is echt zo veranderd sinds de Assendelft tijd! Ze ziet er gewoon 10 jaar jonger uit, terwijl ze inmiddels 5 jaar ouder is Altijd dat schattige koppie en zo om een hoekje kijken! Ze draait zich pas om als het écht nodig is!

Ja, je moet natuurlijk wel eerst zeker weten of het de moeite waard is om te komen . Dank je trouwens voor het compliment. Tsja, Lee is inmidels alweer 19. Zou je niet zeggen he? Ze zit momenteel echt heel lekker in haar vel!

[uqote="Boldly"]
En wat is Pepsi dik Is Shane echt wel goed gecastreerd?
[/quote]
Ehhh ... dat hoop ik toch wel. Alhoewel die combi best leuk uit kan pakken . Nee, laten we toch maar hopen van niet. We hebben volgend jaar al een gevalletje "overcompleet"

Boldly" schreef:
*Edit* Oh.. Die zijn er nog niet, of kijk ik niet goed...

Nu wel .

Mausie schreef:
@ Mac, ik blijf Pepsi toch een kanjer van een paard vinden!!! Echt een prachtige merrie (anders heb ik het niet zo voor al wat geplekt is... )

En Pepsi is toch wel echt wat je zegt GEVLEKT ! Pepsi is een superpaard. Ook qua karakter. Zo lief, echt ongehoord!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 18:05

Zou inderdaad wel leuk zijn, Pepsi en Shane!! Kan je de Lee-lijn op twee manieren voortzetten!!

Ik zie overigens nog steeds geen Grace topic...

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 18:39

Mac je hebt knappe paarden

Koekiesgek, je zou de dierenarts kunnen bellen en vragen wat hij ervan vind. Zou bij twijfel gewoon even bellen, daar zijn ze tenslotte voor!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 18:55

Nicole288 schreef:
Barb schreef:
Die van mij is pas 76 dagen drachtig maar ik denk me nu al rot over namen en ik zou het dus echt niet weten he. Jeetje wat is dat moeilijk zeg!!
:D merrie- èn hengstennaam zijn al helemaal bedacht hier hoor! Scheelt ook niet veel, maar een paar klinkers, haha!

Ik vind de B een lastige begin letter, vooral voor een merrie. Maar barb, toch zo heel moeilijk zou het voor jou niet hoeven te zijn --->Barb (indien het een kwpn is )

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:00

De "B" resulteert idd al snel in namen als
Berta
Betsie
Bessie
Bella
Babe
Bodelicious (ok, die niet )

Gelukkig ben ik vrij om te kiezen wat ik wil zolang het nog niet bestaat en het niet meer dan 21 leestekens is.

Ik had voor dit jaar al namen verzonnen voor het veulen van Lee en Joey dat we verloren zijn en ik twijfel nu een beetje of ik "haar" naam mee zou kunnen geven aan een ander veulen ... Ach, ik heb nog 8 maanden om erover na te denken .

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:03

Voor een merrie heb ik wel wat, maar of de rest dat leuk vind weet ik nog niet

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:05

Mooie foto's mac! Lee ziet er goed en vrolijk uit Bella is trouwens een mooie naam vind ik, maar zo standaard he.. Voor ons de letter C volgend jaar!

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:07

Er was eerst een kans dat mijn jaarling drachtig zou zijn (super fout, i know.. komt door omstandigheden) er stond nml een jaarling hengst bij haar in de wei.. (en sja.. hij kan al vruchtbaar zijn) en zij was hengstig... (dat is ze nu al weer geweest dus ze is niet drachtig) maar heeeeel stiekem had ik al namen bedacht met een B kweet het, super fout een jaarling drachtig.. mja ging vanzelf.. ik had voor een merrie Baby, en voor een hengst Beertje

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 23:07

Sammie schreef:

Ik vind de B een lastige begin letter, vooral voor een merrie. Maar barb, toch zo heel moeilijk zou het voor jou niet hoeven te zijn --->Barb (indien het een kwpn is )

whahaha

Het spijt me maar Silverado is een kruising Fries x New Forest dus ik ben niet aan een letter gebonden.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:19

Namen... Ik ben gelukkig niet gebonden aan een beginletter en ben er al bijna zeker uit...

Hoewel, vorige keer wisten we het ook zeker en toen die kleine er eenmaal was pasten de namen die we hadden echt niet... Het is toen heel iets anders geworden....

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:23

ik ben gelukkig ook niet gebonden aan een begin letter, alleen aan de naam van de hengst........
er moet dus skoatter in de naam komen te staan, nu hebben we hier 1 x per jaar skoatter merke, een grote markt waar ook paarden verkocht worden.....ik zeg voor de gein tegen iedereen, het veulen noem ik merke........skoatter merke hahah

ik weet het nog niet, bij River had ik een naam verzonnen maar toen ze geboren werd paste die niet bij haar ......toen werd het montana river....ik wacht lekker tot het veulen er is voor ik wat bedenk.....

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:37

Mac schreef:
De "B" resulteert idd al snel in namen als
Berta
Betsie
Bessie
Bella
Babe
Bodelicious (ok, die niet )

Zo heten de koeien bij ons op stal

Koekiesgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 15:23

Denk eens aan dranken.
Ikzelf gebruik de naam niet, maar ik vind Balentines of Bacardi best leuke namen. Vooral die eerste.
Heb zelf 3 namen in gedachte...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 16:06

Bailey's

Maar dat wordt voor mij niet, ik heb er nu 2. Hopelijk ook een beetje apart, en hopelijk vind ik ze over een kleine 9 maanden nog leuk genoeg.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 19:02

Ook ik heb het geluk dat ik me niet aan letters hoef te houden, behalve als ik het veulen bij het BNFPS in schrijf, dan moet het met de D beginnen. Maar ik heb de keuze uit 3 stamboeken.
Maar ik weet nog niet eens of ze drachtig is, naam verzinnen is nog een beetje voorbarig. Ik begin een paar maanden van te voren een lijstje te maken met merrienamen en hengstennamen, en dan kijk ik wat er het beste bij past. Zo heb ik het vorig jaar ook gedaan, en er is op het New Forest forum en tijdens CH Eindhoven nog stemmingen gehouden omdat ik tussen 2 namen twijfelde.

krissie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 19:19

Is de Letter voor de Kwpn volgend jaar ook De B?? Weet eimand dat?

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 19:24

Dit jaar was het volgens mij de A Dus dan is het volgend jaar de B

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 19:40

Ik heb eigenlijk geen idee hoe het met letters in het Welsh stamboek zit. Het veulen van Roos gaat in Nederland ingeschreven worden en ik meen dat je je daar aan de regels moet houden merrie->1ste letter moeder's naam en hengst->1ste letter vader's naam. Maar hoe het in België zit ... ?
Weet iemand of je vrij bent in het Welsh part bred stamboek?

Trouwens, als je de eerste letter van vader's of moeder's naam gebruikt, neem je dan die van de stalnaam of van de naam?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 19:58

BIj het nrps is het volgens mij zo dat je de eerste letter van de vader moet doen, ook als dit een stal of sponsor naam is.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 20:05

Tijd voor verse dikke buik en nog niet zo dikke buikenfoto's.

Ik denk dat Roos zodanig is uitgelubbert van het veulens krijgen de afgelopen jaren dat dit haar normale model is geworden.
Afbeelding

Afbeelding

Bij Van zie je nog helemaal niets (ze is eerder aan de dunne kant zelfs ..) maar ik heb ze toch ook maar op de foto gezet

Afbeelding

krissie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 20:44

he leuke foto's hoor
hoeveel veulens heft roos al gehad dan?
En vanta?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 20:48

Roos heeft een herkenbaar model . Pepsi ziet er na 1 veulen al zo uit!