[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marije1502

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 23:10

Muroch: ik had dit met Dolce ook. 1 dag voor de scan ineens plassen en knipogen en heel blij tegen de ruinen doen.... toch mooi drachtig..
dus hou hoop en succes!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 23:42

Mirjamalvaro. Ooh nee :oo wat heftig! Ik zou echt woedend zijn op degene die dit heeft gedaan. Ik duim voor geen ontstekingen! Hopen dat ondanks alles de kleine blijft plakken :(:)

Sanne. Wat balen, op naar de volgende poging...

Murosch. Spannend! Nog even en je weet het...

Kleurcombinaties zo leuk altijd. Ik heb in totaal 5 veulens gefokt met Formidable. Ik hoopte echt een keer op een schimmel. Wat denk je :+ geen schimmel! Misschien volgend jaar dan eindelijk?

Bij Esmeralda was het eitje weg :):) Nu is het afwachten tot de 18 dagen scan.

Wild Thing wordt donderdag gescand. Ik reken nergens op, dan valt het altijd mee.

Esmeralda hebben we gelijk weer mee terug genomen.
Wordt hier zo blij van <3
Filmpje: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1522497717887030&id=100003804500529

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 23:51

Jeee welkom op wachtbankje. :D
Murosch hopelijk toch drachtig :oo

Damn ik kan niet slapen. >;)

AstridJJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 02:13

Ow ik loop weer gigantisch achter :o

Mirjam wat ontzettend balen zeg! Ik zou ook echt woest zijn. Als ik ergens een hekel aan heb is het aan mensen die zo onverschillig met paarden omgaan, ik zou die pensionklanten buiten gooien :x _-:(

Murosh spannend, ik duim voor je!

Ook voor jou AM!

Kleurkansen... als ik de dames drachtig krijg dan is er kans op een heleboel kleurvarianten. :D Ik wacht eerst maar af of het allemaal lukt voordat ik de kansen ga plaatsen.

Roxy en Jaycee worden morgen gescand. Jaycee is beginnend hengstig en Roxy helemaal geen enkel teken, maar ik wil wel weten hoe het met haar staat nu. Ik vrees dat deze cyclus niets meer gaat worden...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 05:29

Nog reactie gehad Mirjam?

Astrid, het kan snel gaan hoor! Hopelijk is nu alles hengstig en zet het door..

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 06:57

Jeetje Mirjam ik kan snappen dat je flink kwaad bent na zoiets.

Kleurkans is hier niet zo moeilijk.
Als er geen vos uitkomt is er wat verkeerd gegaan met het sperma. :))

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 07:13

:(:) mirjamalvaro jeetje zeg wat een ellende, ik duim voor je merrie en embryo

Succes Murosch
Zijn ze nog scanners vandaag?

Wild thing spannend donderdag nieuws

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:12

Murosh succes vandaag!

Astrid spannend, ik hoop voor je dat het ei gegroeid is bij Jaycee en dat Roxy gewoon wat preuts is en de hengstigheid verstopt.

Mirjam heb je toch nog wat geslapen? Hoe was je merrie vanmorgen?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:27

Vulina: Voor zover ik weet nog altijd geen reactie. Ze lezen wel de berichten.

Tiwi: net gevraagd, ze staat er goed bij, moeten zo even tempen. Lig zelf nog beroerd op bed, te weinig slaap en pijnlijk lichaam, dus bewegen lukt nu ff niet. Heb er uren over gedaan om ogen kang genoeg open te houden om de telefoon te pakken. :=

ZonnetjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:30

Marjam Jeetje dat is schrikken! Ik duim voor je dat het meevalt, zowel met merrie als veulen.

Edit: je nieuwste bericht niet gezien. Wat laf dat ze niet reageren, en beterschap ook nog -O-

Murosh hopelijk toch drachtig, succes vandaag!

Astrid Spannend! Succes met de scans vandaag, ik hoop op goed nieuws!
Laatst bijgewerkt door ZonnetjeX op 22-05-19 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:35

Succes met scannen corinadrenth!

Ik heb maar 2 combi’s. Die passen nog wel in m’n onderschrift :+

Oh Mirjam, wat een situatie! Eerst en vooral veel beterschap voor jezelf, en heel veel sterkte gewenst met Eliana! Hopelijk is ze snel weer de oude!
(pensionklanten, zwijg me ervan!! _-:( )

Balen Sanne! Op naar een nieuwe poging?

Murosch, gewoon een vos merrietje is goed genoeg toch? :D :+

Soezee, wauw! Erg knappe combinatie! Foncetti is erg leuk!

Salatiga +1, vos of bruin :')

AMH en AstridJ succes met scannen morgen!

Zodadelijk Prisca insemineren!

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:37

Iedereen succes vandaag met scannen. Ik start vandaag met scannen voor eitjes haha.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:45

Succes allemaal :):)

Ik neem aan dat de eigenaren van de (pension) paarden erg geschrokken zijn en ik hoop dat we elkaar zo snel mogelijk spreken om om de tafel te gaan zitten. Tot nu toe nog geen reactie.
Laatst bijgewerkt door mirjamalvaro op 22-05-19 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:45

Murosh succes vandaag Hoe laat komen ze ?

Wat laf dat ze niet reageren veel beterschap voor jou en je merrie Mirjam

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:07

Mirjam, zo erg!! Wat een wonden, vreselijk! Pff, ik hoop zo dat je merrie goed herstelt! En hopelijk blijft ze dragend en hebben de medicijnen geen impact op het vruchtje.

Murosh, veel succes vandaag!

Sorry dat ik even geen bijleespost voor de rest doe, probeer ik later wel.

Kreeg net telefoon van de hengstenhouder en de dierenarts. Blijkbaar is het bij onze merrie weer hetzelfde verhaal als bij de vorige cyclus :( . Haar follikel is goed gegroeid, ze staat eigenlijk op ovuleren en het is dus de ideale moment om te insemineren. Maar haar baarmoeder wordt niet hengstig, die blijft volledig gesloten _-:( . Het heeft dus geen zin om te insemineren, ze zou het zaad niet opnemen en het zou dan nog eens extra risico geven op een baarmoederontsteking.

DA gaf als optie om ze nu tot maandag gerust te laten, dan 10 dagen progesteron te geven en dan opnieuw hengstig te spuiten. Op die manier zouden haar hormonen even stilgelegd worden, om dan opnieuw te beginnen. Maar ik weet niet of ik daar wel voorstander van ben, begin mij stilaan af te vragen of dat hengstig spuiten van in het begin wel een goed idee geweest is en we haar niet beter haar natuurlijke cyclus hadden laten volgen. Maar ja, dat zijn bedenkingen achteraf en daar koop ik niks mee.

Als ze thuis bij de ruin staat, toont ze zich wel hengstig, dan zie ik haar echt veel plassen en 'knipperen', en met momenten biedt ze zich eigenlijk aan om te dekken (doet de ruin wel nooit). Zou het dan niet beter zijn om haar toch maar thuis te halen, haar even gerust te laten en hopen dat door bij de ruin te staan haar cyclus wel volledig op orde komt en ook haar baarmoeder goed hengstig wordt? Reden dat ze bij de hengstenhouder staat was vooral dat wij 0,0 ervaring hebben hiermee + dat hij natuurlijk meerdere merries heeft die gescand worden, zodat de visitekosten van de DA gedeeld worden. En dat daar altijd iemand aanwezig is, als ze tegen de hengstigheid om de dag gescand moet worden is het voor ons niet altijd evident om te zorgen dat iemand thuis is.
Maar intussen verwacht ik mij al aan een rekening van minstens 1000 EUR (stalgeld en DA kosten) en zijn we nog geen stap verder, dus denk ik dat we toch naar andere oplossingen moeten kijken.
Wat zouden jullie doen?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:15

Oef cowgirl, heb geen advies, daarvoor weet ik nog niet genoeg ervan. -O-

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:21

Ik ga straks bijlezen... maar....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze is drachtig!!!! Een mooie vrucht van 18 dagen werd er gezegd (we zitten op 17 maar goed).

ZonnetjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:23

Cowgirl Oef dat is balen. Weet er ook helaas niet genoeg van om advies te geven, laat het liever over aan 'de ervaringsdeskundigen' hier. Vroeg me alleen af of de merrie dit al vaker heeft gehad of ging het eerdere jaren wel goed (of is ze nog maiden)? Ik zou persoonlijk ook niet met de hormonen willen rommelen, maar soms kun je helaas niet anders. Gelukkig ben je iig vroeg begonnen zodat je nog wat tijd hebt.

Murosch Gefeliciteerd!!! *\o/* *\o/* *\o/*
Laatst bijgewerkt door ZonnetjeX op 22-05-19 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:23

Succes aan de scanners vandaag. Ik duim voor goed nieuws!

Cowgirl, dan zou ik haar inderdaad mooi naar huis halen. Kan natuurlijk zijn dat ze zich nu niet op haar gemak voelt en dat het daarom niet mooi op gang komt? Moet ze met diepvries geinsemineerd worden? Zo niet dan kan het evt ook thuis, of je rijd naar de kliniek op het moment dat ze er klaar voor is.

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:25

Proficiat Murosch, super!!!

Ze is nog maiden, merrie van bijna 8 jaar. Voor de rest ziet alles er perfect uit, baarmoeder en eierstokken zijn op zich volledig in orde. Alleen wil ze dus qua hengstig worden niet mee :(

Het is idd nog vroeg genoeg om nog een paar pogingen te doen dit jaar. Alleen is het bij de quarters wel gebruikelijk om veulens vroeg op het jaar te hebben. Nu is het voor ons wel de bedoeling dat het veulen blijft, dus dan is het niet zo'n ramp als het veulen wat later komt.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:27

Ik heb wel goede ervaring met een kuur Regumate/progesteron. Dag na de laatste gift hengstig gespoten en op die hengstigheid succesvol drachtig.

Als het stalgeld zo hoog is dan zou ik haar zeker naar huis halen en thuis de 10 dagen Regumate geven en daarna zelf hengstig spuiten. Klein prikje in een spier, stelt niks voor.
En dan goed hengstig terug naar hh of sperma halen en door je eigen DA of hh uit de buurt laten insemineren. E.e.a. natuurlijk afhankelijk van de reisafstand naar de hengst.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:35

Gefeliciteerd murosch!

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:35

Goh, stalgeld is 10 EUR per dag. Met het idee dat ze er ongeveer 14 dagen ging staan, valt dat goed mee. Maar intussen zitten we op meer dan een maand, en ziet het er naar uit dat het nog een aantal weken zou duren, dus dan loopt het toch wel op hé. Zeker aangezien we hier thuis gewoon stallen en wei hebben.

De HH is hier maar een dik half uur rijden vandaan. Ik zou er dan voor opteren om op de juiste moment het sperma te gaan halen en thuis te laten insemineren denk ik.

Was het bij jou ook omdat de merrie niet goed hengstig kwam dat er regumate / progesteron gegeven werd?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:36

Jeetje Miriam, kan me voorstellen dat je woedend bent.
Duimen voor dat het vruchtje blijft zitten. Het hoeft niet weg te zijn. Vaak verwachten wij het maar blijken ze sterker te zijn dan we denken.

Cowgirl heel herkenbaar. Onze merrie was van binnen klaar voor insimineren maar sloeg naar de hengst. Ze hebben haar wel kunnen insimineren en we zitten op het wacht bankje. Maar gisteren had ze lichte koliek. Met een sisser afgelopen denk ik. Ze lag terwijl ik brok gaf en iedereen stond te eten.
Colosan er in en paar uur later ( vannacht half 2) stond ze gewoon goed niks aan de hand.
Vanmorgen ook goed.

Vandaag ook Cassio weer halen. Dus 2 op de bank.
Gisteren meys hengstig gespoten op dag 20( Orion 20 dgn) donderdag scannen.
En diantha zit op 317 dgn mag bijna op de lijst.( oh nee andere topic. Dit is 2020 en niet 19. Gooi ze soms door de war)

Oscar is gisteren gechipt. Alles gaat gewoon door.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 11:16

AM_Horses, weer op het wachtbankje en spannend voor wild thing, stiekem hoop je er natuurlijk wel op dat ze drachtig is!

Evelien__ , Succes straks!

mirjamalvaro, Beetje jammer dat ze niet van zich laten horen!

Cowgirl83 , Ik zou haar inderdaad ook naar huis halen en op het juiste moment terug gaan

Iedereen die nog gaat scannen vandaag, Succes!!

Wij gaan vanavond weer insemineren en dan kan ik ook weer wachten :(

Murosch , Gefeliciteerd!!!!!