[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ennasil92

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 07:30

Ik heb het de laatste tijd behoorlijk druk (ivm 2 banen) waardoor ik zo'n 15 pagina's achterliep, maar zal het proberen weer een beetje bij te houden.

Hier nog weinig te melden, de 1e cyclus dat we Misha bij de hengst gebracht hebben heeft ze niet gepakt, de 2e keer zat de DA er naast en is er geen eisprong geweest en nu heb ik haar afgelopen woensdag weer weggebracht.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 07:41

Bah Diertjec hier ook gehad na het dekken. Nu zit ze op + 22 dagen en geen hengstigheid te zien.

Woogy dat is goed nieuws voor Ebba!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 08:11

Ennasil ik duim voor je :)

Oo gelukkig diertec dat het weer goed gaat. Vervelend die koliek

Woogy super zeg!! Ga zo door :D

Balen cheyenne :(

Gefeliciteerd amhorses!!

Blaze wat rot zeg..

Eef. Jeetje, niks in de hoef oid? Of verstapt?

Spannend CubaLibre!

Vulina balen..

Veel tegenvallers ineens :(:)

Jammer sparky

Gister fotomeeting gehad. Wou even deze delen van mijn knapperd <3
Afbeelding
Ze gaat ook al bijna naar de hengst :j

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 10:05

Bij deze merrie is het al dr 3e keer koliek, wel verdeeld over 5 jaar.
Heb nu niks meer gehoord, dus ze zal het nog wel doen. Zo zelf maar even kijken.

Ennasil, balen dat ze niet gepakt heeft, nu duimen voor deze ronde!

Pretty, dat is in ieder geval positief, laten we het hopen dat het bij die van mij ook zo is hahah

Kabayo, knapperd hoor! Spannend dat ze bijna naar de hengst mag, eerste poging?

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 10:05

-O- -O- vruchtje is weg... Ik was er al bang voor. Nu dus poging 2. De da verwachtte dat ze deze week wel hengstig zou worden aan de eierstokken te zien.

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 10:11

AM_horses wat een goede resultaten en war fijn dat hij vrij is! Allemaal goed nieuws aan jou kant, het is ook echt een gave hengst!

Vulina balen dat je het eitje net gemist hebt.. ik zou ook niet zomaar voor een andere hengst gaan omdat die toevallig nog in de diepvries ligt :')

Spannend chayenne! Hopelijk nog steeds een drachtige merrie te zien op de scan! Maar is het vruchtje van je andere merrie al geovuleerd dan??
(Ow edit, ik begrijp dat het om je drachtig gescande merrie gaat... super balen :( :( :( )

Woogy fijn dat het beter gaat met ebba, wat een zorg zeg! Misschien heb ik het gemist, maar heb je al uitsluitsel of ze drachtig is geworden van die natuurlijke dekkingen?

Balen diertjec, ik vind koliek altijd maar niks... Je hoort zoveel nare verhalen, hopelijk toch een teken van een bevrucht eicelletje ofzo :')

Hier het baalmomentje van gisteren weer verwerkt en vol goede moet naar de volgende hengstigheid! Omdat mijn merrie toen enkele dagen na de inseminatie ineens heel hengstig stond heb ik dat even als uitgangspunt genomen om de volgende hengstigheid te voorspellen. Dan zou ze woensdag ongeveer weer hengstig moeten worden, dus hopelijk gaat ze het dan weer mooi tonen!
Laatst bijgewerkt door SparkYY_8 op 20-05-18 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

stephanie141

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 10:17

_cheyenne_ schreef:
-O- -O- vruchtje is weg... Ik was er al bang voor. Nu dus poging 2. De da verwachtte dat ze deze week wel hengstig zou worden aan de eierstokken te zien.

Wat balen zeg :( , waarom was je er al bang voor dan? Moet zelf vd week laten scannen op 30 dagen maar heb geen idee hoe je daarvoor kan zien of het wel of niet goed zit :P

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 10:39

Wat balen Cheyenne! Duimen voor poging 2.

Sparky, duimen voor woensdag! Spannend allemaal, hopelijk pakt ze deze ronde wel

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 14:31

Welkom Diertjec en gefeliciteerd met de dracht. Koliek brrr, altijd maar een eng iets, vind ik. Een merrie van een stagenootje van mij had dat ook enkele dagen na herdekken, wellicht is dat vanwege de innesteling, vrouwen kunnen daar ook goed buikpijn van hebben.

AM_Horses, wat een geweldig nieuws en lekker gelopen in de proefjes +:)+

Cheyenne, balen zeg. Hopelijk de komende hengstigheid wel een goede dracht.

Wat fijn dat het beter gaat met Ebba Woogy, dat geeft de burger weer moed.

Sparkyy_8 ook balen voor jou.
---------------------------------------

Nou we kunnen volgens mij bijna allemaal naar ronde 2 of 3. Bij Joan schiet het ook niet op. Gisteren maar weer gescand om te zien of het eitje al groot genoeg was... Het was amper gegroeid -O- Ik heb nu een injectie klaar liggen die ik morgen moet geven. Donderdag weer scannen en dan maar hopen dat ze eindelijk weer fatsoenlijk in haar cyclus zit. Door dat vruchtje wat er heeft gezeten loopt alles nu in het honderd :\
Laatst bijgewerkt door Noisy op 20-05-18 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 14:36

Wat stom dat al die wijven niet mee willen werken ineens ;(

Sparky: we 'mogen' haar pas zo laat mogelijk scannen zodat er niet te veel beweging is van binnen wat de genezing in de weg kan zitten. Tegen de 40ste dag dus pas. Ze zou nu 10 dagen kunnen zijn dus nog een maandje afwachten

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 14:48

Hoor je toch vaak hè, dat het na een dracht heel lastig is!

Onze draag merrie Bijoux
Afbeelding
Drachtig van Ferdeaux en Zieox v. Jazz <3
Afbeelding

En knappie Avalon v. Gribaldi drachtig van Appaloosa hengst First Class
Afbeelding

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:00

Dat heb ik idd meer gehoord vandaag, dat vrouwen ook best wel last kunnen hebben van de innesteling.
Vanochtend was ze nog niet helemaal zichzelf, maar wel weer even halfuurtje op het land gestaan. Morgen kijken we maar weer verder.

Balen dat het eitje niet gegroeid is Noisy. Hopelijk werkt de injectie en komt ze weer in dr cyclus.

Knappe merries Vulina!

Heeft er hier een merrie gelijk de eerste ronde gepakt of zitten we allemaal al in een ronde (of paar) verder?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:01

Lisa, was er bij Ebba na het dekken ook iets te zien?
Vanochtend hier een jonge merrie gedekt, die nog nooit eerder gedekt was. Nu had ze na de dekking wat bloed van achter. Ik ga er vanuit dat dit voor kan komen bij de eerste keer (neem aan dat dat hetzelfde is als bij mensen? ), maar met jouw verhaal in mijn achterhoofd..
Meer mensen hier ervaring mee?

Wat een hoop niet drachtige merries! Maar dat komt eigenlijk elk jaar voor rond deze tijd. Ik duim voor jullie allemaal dat het deze keer wel pakt!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:02

Pris was gelijk drachtig. Twee jaar terug ook, toen had ze een veulentje aan de voet.

Roma: Ebby had de eerste keer ook een klein beetje bloed maar dat kwam(denk ik) van wat kleine haarscheurtjes aan de vulva zelf. Die regio bloed als een rund. Maar toen ik de boel spreidde zat er geen bloed aan de binnenzijde.
Na de laatste dekking nam de hengst een 'plasje' bloed mee naar buiten. Ze stond direct te rillen, bolle rug, niet willen mesten, liggen staan liggen staan.
Na haar eerste dekking had ze dat niet. We hebben haar in totaal 4 keer gedekt. De eerste dekking had ze wat bloed wat ik hier boven beschrijf. Tweede keer een paar druppels uit dezelfde scheurtjes(naar de anus toe :\ ). Derde keer helemaal niets, enige wat ze later uitpieste was sperma. Vierde keer was een ramp :(

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:07

Ik zie helaas weinig succes verhalen... gelukkig een aantal ook wel :j

Fleur wordt van de week ergens gescand. Hopen er het beste van.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:14

Dat van de laatste dekking klinkt idd heel naar :(
Het was zo te horen iig meteen duidelijk dat er iets mis was. Was de eerste keer ook echt haar eerste dekking ooit? Eerder ook geen veulens gehad?

Hier had de hengst wel een klein beetje bloed aan zijn ding zitten en bij de merrie wat bloed van achter, maar niet heel erg ofzo. Merrie is ook gewoon zichzelf, als ze weer staat te pissen van hengstigheid komt er wel wat mee. Maar ja 1 drupje bloed in het sperma wat hij erin gestopt heeft en alles lijkt rood natuurlijk. Daarnaast, bij mijn andere merrie komt er na het dekken ook geregeld wat sperma uit de eerste uren na de dekking.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:17

AZ, weinig verstand van natuurlijk dekken, maar nog nooit bloed erbij gezien..

Wij hebben tot zo ver Kado en Avalon in de eerste ronde drachtig, Zieox en Wirosa in de 2de ronde..

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:18

Nee, ik bij eerdere dekkingen ook niet, maar dat waren altijd merries die al veulens gehad hadden.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:25

Al_Zawraa schreef:
Lisa, was er bij Ebba na het dekken ook iets te zien?
Vanochtend hier een jonge merrie gedekt, die nog nooit eerder gedekt was. Nu had ze na de dekking wat bloed van achter. Ik ga er vanuit dat dit voor kan komen bij de eerste keer (neem aan dat dat hetzelfde is als bij mensen? ), maar met jouw verhaal in mijn achterhoofd..
Meer mensen hier ervaring mee?

Wat een hoop niet drachtige merries! Maar dat komt eigenlijk elk jaar voor rond deze tijd. Ik duim voor jullie allemaal dat het deze keer wel pakt!

Had mijn merrie ook, ook voor eerst gedekt. daarna was t ook gewoon normaal en schoon dus ga er vanuit dat t niks ergs is. Gehoord dat dat wel vaker wat gebeurd

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:30

Ah fijn om te horen Nynkster! Ik ging daar ook al vanuit, maar met het verhaal van Lisa/Woogy in mijn achterhoofd ben je toch wat sneller ongerust.

Mijn verdere ervaringen zijn vooral met inseminatie en die paar keer dat ik natuurlijk heb gedekt, waren allemaal merries die al veulens gehad hebben, dus dit is een nieuwe ervaring voor mij.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:33

Woogy, dat klinkt naar zeg :n
Ik heb helemaal geen verstand van natuurlijk dekken, die van mij is kunstmatig gedaan.
Klinkt wel logisch dat maiden merries wat bloed daar kunnen hebben, net als bij mensen idd.

Ohh toch nog wel wat merries in de eerste ronde drachtig.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:35

Oh ja, als antwoord op jouw vraag, Aziza was ook in 1x drachtig.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 17:19

Dit was ook Ebby's eerste dekking ooit. Veearts kon het ook zien aan een of andere rimpel die platter word als ze vaker gedekt of geïnsemineerd zijn. Zeker bij oudere merries kun je het praktisch verwachten dat ze wat bloeden. De achterhand wordt getraind waardoor de boel strakker word, dat moet ook weer oprekken...dat gaat niet heel..sub-tiel >;)
Veearts voelde het gaatje bij Ebba heel duidelijk. Voor de zekerheid zou je eventueel even kunnen laten opvoelen?
Ik weet dat ik nooit meer het risico neem, merries worden van te voren gescand en opgevoeld en eventueel ook nog gescoped als er iets niet helemaal in de haak voelt. Dit was mij veel te dicht bij het verliezen van een dier :(

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:24

stephanie141 schreef:
Wat balen zeg :( , waarom was je er al bang voor dan? Moet zelf vd week laten scannen op 30 dagen maar heb geen idee hoe je daarvoor kan zien of het wel of niet goed zit :P

Ze werd viezig van achter. Als ze hengstig is heeft ze dat ook wel maar het werd steeds meer. Ik geef de schuld aan de boxrust. In haar eentje op stal werd ze niet blij van, maar dat been bleef dik op de wei dus ik moest iets. Of het echt de oorzaak is is natuurlijk maar de vraag, maar ik moet toch iets de schuld geven :D

Al zawraa, natuurlijke dekking is niet te vergelijken met ki. Ik kan me voorstellen dat zo'n hengsten kanon hier en daar een deukje achterlaat :+

Vulina, mooie combies. Ik ben benieuw of je Gribaldi merrie een mooi vlekje geeft.
Woogy schreef:
Wat stom dat al die wijven niet mee willen werken ineens ;(

Stomme mutsen zijn het! Mijn da was ook een beetje verbouwereerd. "Het was zo'n mooi vruchtje" zei ze. Ik snap niet waarom het mis is gegaan.

Nieuwe ronde nieuwe kansen! Schrale troost dat er meer lotgenoten zijn hier :(:)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:30

Echt balen Cheyenne. :(:)