Onze Bonita "Bonnie" is gedekt door de "Franse" Friese hengst Granite. We wachten nu nog even af of ze weer hengstig word (hengst staat nu nog bij haar), als dit niet gebeurd zullen we binnen kort bloed laten prikken.
In de hoop op een mooi "trots" zwart veulentje
suffie
Geplaatst: 17-05-17 15:45
Waarom bloed prikken en niet scannen Azara71? Met bloed prikken kun je een eventuele tweeling niet zien.....
Ik tot maandagochtend. Vienna gedraagt zich nog steeds raar....veel staartzwiepen, soms plasjes, maar al lopend en soms vreet ze de heren ongeveer op....geen echte hengstigheid dus, dus ik hoop stiekem dat het de zwangerschapshormonen zijn.
Ik ben ook ongeduldig, pas 31mei scannen op dracht.
Zelf was ik wel wat nerveus toen ik haar op haalde en bij thuiskomst weer in het koppel zette. Ze kreeg best wat tikken en er werd redelijk achter elkaar aangejaagd, dus had echt zoiets van doe nou niet straks pakt het niet door je gedrag... gek he voel me nu zelf moederkloek
Falke is gisteren ook weer geinsemineerd. Straks wordt er gekeken of het ei weg is. Vind haar deze keer veel hengstigheid dan vorige keer. Kan dat? Dat die hormonen meer hun werk doen precies. Ze is tot over haar oren verliefd op de ruin die naast haar staat, staart gaat opzij als ik haar kriebel aan haar billen
Herkennen jullie dat ongemakkelijke gevoel als ze net geïnsemineerd zijn en dan bij hee koppel gaan en ze heel erg achter elkaar aanzitten en ik maar denk van oh als het maar blijft zitten
linda2008
Geplaatst: 18-05-17 08:48
Hallo allemaal heel voorzichtig ga ik ook maar vast een beetje meelezen in dit topic. Ik moet toegeven dat DBT2017 momenteel wel nog wat meer aandacht krijgt en ik geen twee druk bezochte topics kan bijhouden waarschijnlijk maar ik zal het proberen.
Gefeliciteerd aan alle al drachtige merries! En voor welke geinsemineerd of gedekt zijn begint het spannende wachten.... Ik heb helaas 1 merrie terug hengstig gehad (maar te laat in de gaten, dus te laat met opnieuw gaan dekken) en 1 merrie is nu net uitgedekt, dus voor mij is ook het lange wachten begonnen. Voor de ene merrie tot ze opnieuw hengstig word, en voor de andere merrie tot ze gescand kan worden (en hopelijk dus NIET meer opnieuw hengstig word ) Derde merrie moet nog bevallen van haar eerste veulentje, of zij opnieuw gedekt word zal volledig aan deze bevalling en het veulen liggen Dus de spannende tijden zijn alweer aangebroken.....
Vandaag moet ze gedekt worden maar de hengstenhouder kan nergens terecht... Baal als een stekker, net nog gespoten. Kunnen vandaag dus geen sperma krijgen... Grrr
Ik heb dat op een andere manier Kara Ik stal telkens mijn merrie bij het hengstenstation en dan moet zij na inseminatie dus weer mee terug naar huis, nu heeft ze nooit problemen gehad oid met vervoer op de trailer, geen angst oid, maarja.. Zou hun gedrag echt een bevruchting nadelig kunnen beïnvloeden?
Ooooh kabayo, wat naar! Vervelend zeg... Misschien dat je morgen dan nog optijd bent?
Moratoetje
Geplaatst: 18-05-17 09:57
Mijn merrie Armanda gisterenavond naar het KI-station gebracht, vanmorgen wordt ze gescand en waarschijnlijk is vandaag de tijd rijp om haar te insemineren