[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 05:19

Poorblaasjes

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 05:30

Gefeliciteerd!! Heb t helemaal kunnen volgen! Wat een knapperd!

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 05:30

Wow dat ging snel Nicole! Prachtig veulen; gefeliciteerd!!! Ben nu erg benieuwd naar het geslacht haha :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 05:46

Hengstje :D pendel had gelijk

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 05:50

Gefeliciteerd DL, zal heel spannend geweest zijn en wellicht nu nog. Ik hoop dat hij snel bekomt, dat je van je stoere vos kunt genieten.

Nicole gefeliciteerd, wat is het verder, kleur, aftekeningen?

Over knipogen en staart optillen, vrees dat het weinig zegt anders was mijn veulen er al tijden uit.

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 05:57

Nicole schreef:
Hengstje :D pendel had gelijk

Het is een mooi mannetje, die gaat vast menig merriehart veroveren hihi :o

Vrees dat ik ook maar eens ga pendelen bij Zigiandra haha, zo te lezen klopt het behoorlijk vaak!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 06:08

Nicole gefeliciteerd!!

Rowan ook gefeliciteerd! Wel schrikken zeg! Ben benieuwd naar je verslag... Het lijkt mij ook vreselijk horror!!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 06:31

Nicole ook hier gefeliciteerd, prachtige kol, wat zijn ze vrijgevig met mooie kolletjes dit jaar :D ben benieuwd naar kleur want voorzover ik zie lijkt hij ook een kleur te hebben dat weinig kans had.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 06:39

Dustinlover en nicole van harte met de heren.
Dustinlover gelukkig maar dat je erbij was!

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 06:39

Gefeliciteerd nicole en DL

smooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 06:43

Nicole gefeliciteerd!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 06:48

dustinlover en nicole, gefeliciteerd met de kleine mannetjes! Wat gelukkig dat je erbij was DL, brrrr, nu kon je ingrijpen. Ik begrijp dat het drinken ook goed gegaan is? Vandaag maar lekker genieten van de veulentjes!!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 07:06

Gefeliciteerd Nicole! *\o/* lijkt een zwarte zo van ver?

Rowan gefeliciteerd ook jij! *\o/* brrrr een redbag..kijk,wat komt het toch veel voor bij mini's,gelukkig was je erbij,hopelijk zijn de opstartproblemen snel verleden tijd..hij kan toch wat ademnood gehad hebben.

Lovelyn en is er al wat? Spannend!

Buenootje oei wat goed dat je doorgeduwd hebt en dan toch terecht kom,oef zeg ik mag er niet aan denken welke schade je gehad had..sterkte nog met de rest en snel weer beter! :(:)

Ik heb ook iets...weken terug zei ik dat Lisa bloed had uit haar uier. Heb het toen met rust gelaten voor het geval het een adertje was..gisteren met voller wordende uier willen beginnen melk testen,is het nog altijd bloed! Vandaag de DA maar bellen,straks heb ik een veulen aan de fles pfff.... |(
Nooit gemerkt dat ze ziek was of ontsteking had..ze heef nu geen koorts in elk geval en eet weer behoorlijk.is alert. Vanmorgen 1 maal het alarm laten afgaan en ben ik op en af gereden maar loos alarm,uier was weer wat geslonken zelfs!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 07:17

Jee pretty ben benieuwd wat lisa heeft!

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 07:28

Gefeliciteerd DL en Nicole!

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 07:28

Oo gefeliciteerd nicole! Wat een dotje <3

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 07:39

Gefeliciteerd DL en Nicole met de kleine mannetjes, wat een geluk DL dat je er bij was! Red bag.... brrr wat een stress moet je gehad hebben, als ik er al aan denk krijg ik kippenvel.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 07:41

Nou ik heb net al gebeld want het zit me niet lekker. :o
Maar ze zei dat ik niet meteen moest panikeren dat het vaker voorkomt. Doordat ze geen koorts doet of ziek lijkt kan het bijna geen ontsteking zijn,wel bijvoorbeeld een trauma door stoot ofzo,maar ze ging zich eens verder informeren. Ik mag ze preventief aan de AB zetten en misschien is het geen slecht idee op mijn voorraadje biest bij te geven Straks aan het veulen,heb er toch zitten in de vriezer. Maar bloed in de melk kan in principe geen kwaad voor het veulen behalve dat het wat lastiger verteerbaar is.
Ik ga het goed in de gaten houden en als het nodig is komt ze alsnog.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 07:41

Gefeliciteerd DL en Nicole! Ik ben benieuwd naar jullie foto's.

pretty, wat vervelend, ik heb daar helemaal geen verstand van, maar ik hoop dat het meevalt hoor!

jeniej en fokfanaat, waar blijven jullie veulentjes nou dan? Wat een geduld moeten jullie hebben zeg!

Hier nog geen nieuws. Vannacht wel vaker op de camera gekeken, maar geen schokkende gebeurtenissen gezien. Straks maar eens even kijken bij haar.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 07:46

pretty schreef:
Nou ik heb net al gebeld want het zit me niet lekker. :o
Maar ze zei dat ik niet meteen moest panikeren dat het vaker voorkomt. Doordat ze geen koorts doet of ziek lijkt kan het bijna geen ontsteking zijn,wel bijvoorbeeld een trauma door stoot ofzo,maar ze ging zich eens verder informeren. Ik mag ze preventief aan de AB zetten en misschien is het geen slecht idee op mijn voorraadje biest bij te geven Straks aan het veulen,heb er toch zitten in de vriezer. Maar bloed in de melk kan in principe geen kwaad voor het veulen behalve dat het wat lastiger verteerbaar is.
Ik ga het goed in de gaten houden en als het nodig is komt ze alsnog.

Ik weet van mensenbabys dat ze door bloed bij de melk ook wat misselijk kunnen worden, dus misschien gaat dat voor veulens ook op.

Fijn dat de da je heeft kunnen geruststellen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 07:54

DL, gefeliciteerd, gelukkig was je er op tijd bij!

Nicole, jij ook gefeliciteerd, prachtig kereltje met een heel lekker bekkie! Is alles goed gegaan? Ik zie Mierela al weer lekker staan eten en jou met telefoon in de stal zitten.
Ik weet niet of je dit kunt lezen nu je daar bent, maar ik zou Mierela zo snel mogelijk wat beweging en ruimte geven (als je een binnenbak tot je beschikking hebt zou ik ze even daar in zetten). Ze staat behoorlijk opgetrokken in de buik en lijkt nog wat naweeen te hebben, die kan ze er dan goed uitlopen/uitrollen. Heeft Neon ook altijd last van, en die is zo blij als ze de bak/wei in kan vlak na de bevalling om dat weg te krijgen, je ziet ze dan veranderen.

Zo, die kleine drinkt ook niet subtiel zeg, lekker hardhandig***Beuk***. :')

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 07:55

Nou vannacht is er hier bij ushi niks geboren jammer genoeg -O- Was wel een spannende beleving voor het eerst op stal geslapen bij m'n lieve ushi haha! Maar het was wel vreselijk koud!

Wel nog wat foto's gemaakt vanmorgen, vanavond maar weer slapen op stal.. Maarja tot hoe lang ze het ophoud.. Wie zal het zeggen :p ze zit vandaag op 339 dagen morgen is ze "uitgerekend"..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 07:56

Neonlight schreef:
DL, gefeliciteerd, gelukkig was je er op tijd bij!

Nicole, jij ook gefeliciteerd, prachtig kereltje met een heel lekker bekkie! Is alles goed gegaan? Ik zie Mierela al weer lekker staan eten en jou met telefoon in de stal zitten.
Ik weet niet of je dit kunt lezen nu je daar bent, maar ik zou Mierela zo snel mogelijk wat beweging en ruimte geven (als je een binnenbak tot je beschikking hebt zou ik ze even daar in zetten). Ze staat behoorlijk opgetrokken in de buik en lijkt nog wat naweeen te hebben, die kan ze er dan goed uitlopen/uitrollen. Heeft Neon ook altijd last van, en die is zo blij als ze de bak/wei in kan vlak na de bevalling om dat weg te krijgen, je ziet ze dan veranderen.

Zo, die kleine drinkt ook niet subtiel zeg, lekker hardhandig***Beuk***. :')

Gelezen! Dank je wel! Ik zal der even in de binnenbak doen kijken hoe gaat.
Ja hij is lekker lomp soms haha.

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 07:57

Nicole en DL van harte met jullie baby's! Dl wat goed dat je er op tijd bij was! Wat zal jij je rot geschrokken zijn! Nicole ik ben wel heel benieuwd naar een foto! Iedereen weet blijkbaar al hoe hij eruit ziet haha!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:03

Gelukkig kon je da je gerust stellen... Misschien trekt het nog wel weg ook...
Komt vast goed! Maar kan me voorstellen dat je er van schrikt!

En red bag komt inderdaad eng vaak voor bij mini's... Voor mij ook zo een nachtmerrie :=
Hoop het niet mee te maken... :(