[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horzelover9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:09

pretty schreef:
Ik ben sinds vanmorgen ook beginnen met dekken. :j

[ Afbeelding ]

:=

Echt superleuk!

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:05

Gefeliciteerd voor degene waar het mee gelukt is!

Woogy wat balen ja.. maar dan zou ik met oog op renpaard ook wachten tot volgend jaar denk ik..

Degene die nog bezig zijn succes :)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:12

Proficiat voor de nieuwe drachtige merries en super voor die van de eerste poging drachtig zijn!

Mijn oude merrie werd eigenlijk gedekt voor een vriendin die al een dochter van haar had. Die is nu 4 en dus heeft ze beslist nu verder te dekken met haar.

Vandaag naar dekstation gebracht, bleek al een ei van 4 te hebben dus meteen geïnsemineerd.
Op hoop van zege dus weeral :-)

Mijn oudje gaat dit weekend dan maar mee op wedstrijd teampenning, gaat wel gezellig zijn met een super-hengstige merrie. Gaat Arany (onse hengst) vast geweldig vinden in zijn team :-D

Equisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 23:17

Ik meld me hier ook even.... mijn merrie is begin april gedekt en met 18 dagen drachtig gescand. Nu lijkt ze sinds vrijdag iets hengstig te zijn, niet heel duidelijk maar ze heeft bepaalde 'symptomen' die ze normaal heeft als ze hengstig is. En nu maak ik me natuurlijk heel erg zorgen.... vrijdag laat ik haar scannen. Ik hoop dat ze nog drachtig is! 2 jaar geleden heb ik haar laten dekken en was het de eerste keer niet gelukt, de 2e keer wel drachtig gescand met 18 dagen en toen heb ik pas met 3 maanden weer een scan laten maken en toen was ze niet meer drachtig. Dus ik ben daarom heel bang dat dat nu weer zo is.
Hebben hier mensen ervaring met merries die drachtig waren en toch hengstig leken tijdens de dracht?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 00:08

Ooooohhh ik moet jullie deze foto delen!! Ik kan het gewoon niet voor me houden :') Zit met een giga glimlach thuis wauw wat kan die merrie goed lopen! <3 over 2 weekjes weer laten scannen :):)

Afbeelding

Afbeelding

Lees morgen even bij

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 00:24

Gaaf Nicole! Is dat de man die haar gaat voorbrengen op de keuring?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 00:26

Ymor schreef:
Gaaf Nicole! Is dat de man die haar gaat voorbrengen op de keuring?

:j

Dank je wel :) nog iets meer spieren kweken en dan gaan we ervoor.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 07:39

Wauw wat is ze mooi geworden!

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 11:20

Nou duimpjes draaien! Ze wordt dinsdag ochtend gescand. Tot nu toe erg vervelend onder het zadel enorm prikkelbaar maar niet plassen of knipogen of wat dan ook terwijl ze normaal wel op een sproeier lijkt... ze zit dan op 33 dgn na de laatste dekking.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 11:21

irischcob schreef:
Nou duimpjes draaien! Ze wordt dinsdag ochtend gescand. Tot nu toe erg vervelend onder het zadel enorm prikkelbaar maar niet plassen of knipogen of wat dan ook terwijl ze normaal wel op een sproeier lijkt... ze zit dan op 33 dgn na de laatste dekking.

Spannend! Hopelijk zit alles er nog!

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 11:42

Nicole schreef:
irischcob schreef:

ja echt wel! Dacht echt 100% dat ze hengstig ging worden maar tot nu toe nog niet.. wordt de eerste keer dat ze gescand wordt. Ik hoop het zo!!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 11:46

irischcob schreef:
Nicole schreef:

ja echt wel! Dacht echt 100% dat ze hengstig ging worden maar tot nu toe nog niet.. wordt de eerste keer dat ze gescand wordt. Ik hoop het zo!!

Niet laten scannen op de 18/21 dagen?

Wil rond volgende week of over 2 weken men merrie nog scannen dan is ze ongeveer 2 maanden hopelijk zit er alles dan nog veilig (vaak ben je dan toch de riskantste periode door of?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 11:50

Haha Nicole wij zitten een beetje in hetzelfde schuitje. Dit is ook jou eerste keer toch? Ik ben zo bang dat ze het veulen gaat verliezen.. Dit worden echt elf lange maanden.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:14

Ymor schreef:
Haha Nicole wij zitten een beetje in hetzelfde schuitje. Dit is ook jou eerste keer toch? Ik ben zo bang dat ze het veulen gaat verliezen.. Dit worden echt elf lange maanden.

Ja mijn aller eerste keer en de merrie ook! _O- Wel voor fokker jaartje of 2 gereden dus veel veulens gezien maar nu je eigen en die 11 lange maanden wachten pff ben op van zenuwen nu al :')

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 13:17

Hoe vaak insemineren is ''ormaal'' voordat ze een keer drachtig zijn?? Voor de merrie is t eerste veulen.

jezus Nicole jij hebt echt voor goede kleintjes!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:57

Voor mijn merrie is het nu de derde keer. Maar voor mij ook de eerste keer. Vind het aan de ene kant wel leuk maar aan de andere kant ook helemaal niks haha. Maar als er straks een veulentje naast huppelt zal ik alle zorgen wel zijn vergeten.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:41

Krimpie maandag hengstig gespoten en vanmorgen gedekt. Morgen scannen of ei eraf is, anders zaterdag weer opnieuw dekken. Gelukkig is ze erg goed hengstig geworden ondanks dat ze heeft afgestoten na meer dan 30 dagen.. Ze staat nu naast een ruin die 3 dagen niet naar haar mocht kijken, maar dat ik er vanmiddag was, ging ze rustig door de benen tegen de stalwand, en pissen. Terwijl ze 's morgens al gedekt was. Haha.. Ben benieuwd.

Ik heb geen idee Laura, is ze nog niet drachtig dan? Wie weet pakt de combi niet?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 21:52

Ik duim mee voor diegenen wie nog wachten op dracht.

Hier ook slechte dag gehad, mijn vader zijn uitslag van beenmergpunctie bekend en ja hij heeft een ernstige bloedziekte, moet beenmergtransplantatie ondergaan, zo snel mogelijk.
Dan stond ik bij DA voor katten, begon mijn dochter opeens over te geven, ik vlug naar huis en daar bleek de pony ontsnapt te zijn, mijn merrie die trouwens 55dagen drachtig is, stond te rennen en was kletsnat van het zweet.
Ben nu heel erg bang voor scan 23 juni. := Zo veel stress ineens, pffff. Kzou eigenlijk liever al vlugger scannen maar valt uiteindelijk toch niets tegen te doen zeker.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:53

Getsie fotsy. Sterkte ermee

Equisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 01:17

Jammergenoeg heeft niemand op mijn vraag gereageerd... Maar ik lees hier dat meer merries hengstig lijken. Mijn merrie is morgen 65 dagen en wordt morgen gescand voor de 2e keer. Ze leek van de week iets hengstig maar niet duidelijk, niet plassen of reageren op de ruin. Dus ik hoop morgen op dat alles nog goed is. Ik lees dat ik niet de enige ben die ongerust is :o

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:05

@ Nicole en Ymor, ik vaar met jullie schuitje mee :j
Voor mij ook de eerste keer en voor m'n merrie ook!
Inmiddels de tweede scan gehad maar was weer zenuwachtig haha. Nu nog eentje in September, hoop zo dat alles er dan nog zit!

@Fotsy, Jeetje.. wat een ellende :(:) Sterkte ermee!

@Narobi, mijn merrie was altijd errug hengstig en flink ook, sinds de dag van de inseminatie helemaal niks meer, wat ik op zich wel heerlijk vind :-)
Volgens mij hoor je wel vaker dat ze hengstig lijken, hoewel mijn DA zei dat als ik haar daar van verdenk ik even moet bellen en we toch een scan inplannen.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:04

Helaas Dupona niet drachtig, wel mooi hengstig dus morgen weer insemineren

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:42

*\o/* *\o/* *\o/*
Jazzy is vanmorgen drachtig gescand van 1 mooi vruchtje! Ze zit vandaag op 17 dagen!
Vruchtje lag mooi los van de cystes, dus niks verscholen. Over 10-14 dagen nog een keer controle!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:25

Fotsy sterkte!

Joyce jammer van dupona maar nu weer een nieuwe kans!

Setteli gefeliciteerd !

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:31

Bonny_CT schreef:
Krimpie maandag hengstig gespoten en vanmorgen gedekt. Morgen scannen of ei eraf is, anders zaterdag weer opnieuw dekken. Gelukkig is ze erg goed hengstig geworden ondanks dat ze heeft afgestoten na meer dan 30 dagen.. Ze staat nu naast een ruin die 3 dagen niet naar haar mocht kijken, maar dat ik er vanmiddag was, ging ze rustig door de benen tegen de stalwand, en pissen. Terwijl ze 's morgens al gedekt was. Haha.. Ben benieuwd.

Ik heb geen idee Laura, is ze nog niet drachtig dan? Wie weet pakt de combi niet?

Nee.. ze moet nu voor derde keer maar dat is wel normaal begrijp ik?