[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:17

Net terug van vakantie. Zazou is vandaag gescand en DRACHTIG *\o/* . Ben helemaal blij.
Laten jullie je merrie na de eerste keer nog meer keren scannen, ook als er geen rare dingen gebeuren (zoals tekenen van hengstigheid) ?

Woogy: leuke foto! Precies dezelfde uitstraling haha.

SophievdV

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:29

Wij scannen op 18 dagen en dan nog op 30 dagen en voordat we de herfst in gaan nogmaals.

Onze merries waren in 1 ronde dragend en volgens mij zijn ze dat nog steeds.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:45

wij 18 dagen en dan in oktober als ze worden geeent nog even laten opvoelen of het er nog in zit en dan zijn ze al zoveel maanden heen dat het wel moet opvallen al zouden ze het veulen verliezen. Ik denk inderdaad ook dat ze beide nog drachtig zijn nog geen tekens dat het niet zo zijn.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:50

Haa nu komen de drachtige merries toch!
Toppie allen gefeliciteerd!

Wij scannen op 18 dagen (om en nabij) en dan op 28 nog een keer en de laatste keer in Oktober.

Morgen de twee dames weer voor de 18 dagen scan... ben toch echt wat zenuwachtig.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:53

succes Tjinta!

Ik heb op 18 dagen laten scannen. Ze zit nu op 42 dagen en ik ga komende week even weer een afspraak maken. Als ze daarop nog gewoon drachtig is, dan laat ik niet weer scannen. hooguit even een keer opvoelen als de DA hier toch moet zijn.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:55

ben nog steeds aan het duimen voor je !

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:33

Wij scannen op 18 dagen en op 6 weken meestal. En gelukkig maar, want de ene bleek dus niet drachtig.. Al had ik dat gevoel ook wel..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 23:27

Ik scan hier mijn grote paard wel altijd minimaal 1x. Nu heb ik mijn eigen hengstje gebruikt en ook niet meer gescant :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 07:56

Tjinta succes, ik duim mee.

Ik kreeg een uitgebreid scan schema, vermits ze vorig jaar haar veulen op 5-6maand is verloren en dit wel de reden van het moeilijk drachtig worden zou kunnen zijn, maar uiteindelijk heb ik nog maar 1 poging achter de rug, heb nog alle hoop.
Ik zou toch zeker naar het einde van de dracht nog een laten opvoelen voor alle zekerheid.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:12

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

zegt genoeg nietwaar??

Ik ben echt happy, beide hihi ja nu echt beide dames drachtig.
Amia is vandaag 19 dagen drachtig en Annisse 17.
Amia haar vruchtje was prachtig rond en zag er heel goed uit, die van Annisse was iets minder rond en ook nog niet zo groot, Maar goed 17 dagen is natuurlijk ook vroeg.

Nu Cantate nog, Maar dit is al zo'n fijn gevoel!!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:30

Ik ga zelf ook twee keer laten scannen, maar over de tweede keer hoor ik verschillende dingen (30 dagen, 40 dagen, 6 weken) dus dat komt niet zo nauw blijkbaar?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:34

Gefeliciteerd Tjinta! Wat een goed nieuws!

Wij hebben hier weer wat raars, Mausi is nog steeds hengstig, terwijl donderdagochtend het ei afgespoten is. DA vind het heel vreemd, dus zou komen scannen, en toen.. stroomstoring in de hele wijk :( Dus hij heeft alleen kunnen voelen en dit is nu net de DA van de 2 met de minste ervaring, dus hij twijfelde nogal aan zichzelf geloof ik.. Hij zij dat de eierstok wat hard aanvoelde voor als het ei er al af was, maar hij had ook het idee dat het niet groot genoeg was, om het ei er nog op te hebben zitten. Nu moet ik dus vanavond weer bellen of ze nog wel of niet hengstig is, en dan komt hij misschien nog een keer om te scannen..

Heb in ieder geval geen goed gevoel bij deze hengstigheid, het lijkt niet zo te willen als het zou moeten gaan..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:42

Gefeliciteerd Tjinta!!

AZ wat balen zeg! Het lijkt dan echt of het je niet gegunt is he als het zo gaat...

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:42

Ja Tjanitta eindelijk goed nieuws *\o/* .

Das balen zeg Zawraa het lijkt jullie nog steeds niet mee te zitten wij zijn zo ook eens een jaar met verzend sperma aan de gang geweest wat een gedoe lukte ook echt niet dat jaar had uit eindelijk wel al een naam voor het veulen expensive hadden we het genoemt als het gelukt zou zijn. uit eindelijk hebben we het jaar er na er voor gekozen om de dekking te verkopen ik was er echt klaar mee dit overgens ook omdat de mede werking van de hengsten houder Mazuna stud in duitsland erg slecht was kwa service.

Nou ik blijf nog voor de gene die bezig zijn hun merries drachtig te krijgen duimen hoor!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:24

AZ verdorie stroomstoring juist als je t nodig hebt. grrr.
Ik heb t wel meegemaakt dat na de eisprong de merrie nog een dag of twee hengstig stond.
Maar vreemd is het wel.
Ik duim voor je hoor.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:28

Ja ik heb het ook eens gehad met een merrie, geïnsemineerd en daarna nog 3 dagen hengstig, dus hengstenhouder gebeld om nogmaals te bestellen. Die zei heel rustig, wacht het nou eerst maar af, en de merrie bleek 18 dagen later gewoon drachtig.
Maar goed, daarbij was het ei niet afgespoten, dus bij deze weet ik het niet zo.

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:40

Gefeliciteerd Tjinta!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:43

Tjinta gefeliciteerd zeg, goed nieuws. *\o/* Is voor ons ook een stimulans.

Het gaat hier toch nog goed komen, ik voel het in mijn klein teentje.
Vandaag Flo nogmaals gescand en eitje van 25 zat erop allez twee.
Dus morgen of overmorgen insemineren.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 18:40

Gefeliciteerd Tjinta!!

AZ: het ei afspuiten, houdt toch eigenlijk in dat je zorgt dat het sneller doorgroeit? Mss is het dan wel gegroeid, maar nog steeds niet groot genoeg om te ovuleren? Of kan dat niet?
Nog hengstig lijken na de eisprong is ook goed mogelijk.
Balen dat je het nu nog niet zeker weet.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:18

Tjinta gefeliciteerd!
Vee arts gaf aan dat je twee weken na de eerste scan waarbij alleen nog de vruchtblaas te zien Was, ook daadwerkelijk het vruchtje kon zien met kloppend hartje. En dat ik dus zo rond de 32 dagen weer een scan kon laten doen. Maar iedereen doet het weer anders hoor ik wel.
En het is dus om te kijken of ze nog drachtig is?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:24

Het is om te kijken of het hartje idd klopt. Stel dat ze wel drachtig was, maar er is iets mis gegaan en het klopt niet (meer), dan kun je nog stappen ondernemen om te proberen voor een nieuwe dracht te gaan.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:22

Nicole, wat ik begrepen heb, zorgt de stof die ze injecteren ervoor, dat ze gaan ovuleren. Het duurt wel 24/36 uur voordat de stof werkt, dus in die tussentijd groeit het ei ook nog een stukje. Volgens mij is dit ook de reden dat het pas bij een groot genoeg follikel kan, omdat het anders nog niet rijp genoeg is om te springen. Maar ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat het ei/follikel er sneller van zou gaan groeien, maar het kan zijn dat ik het verkeerd heb hoor!

Net Mausi toch nogmaals gecheckt, aangezien ze NOG STEEDS hengstig toonde! Nu werkte het scanapparaat niet mee, dat stond al op punt van overlijden, en nu wilde hij geen beeld meer geven :( Alsof het vandaag niet al genoeg tegen zat. Dus de DA weer eerst gevoeld, voelde hetzelfde als vanmorgen, dus nog geen duidelijkheid.. Uiteindelijk kwam het scanapparaat gelukkig weer heel even tot leven, en de DA sprong bijna een gat in de lucht, het ei was weg :) En is dat dus vanmorgen ook al geweest :-) Waarschijnlijk zelfs al zeker meer dan een paar uur daarvoor, want als ze echt binnen de paar uur daarvoor geovuleerd hebben, schijnt de eierstok veel zachter aan te voelen.

Dus ik heb gewoon weer een rare merrie :+ De DA (en ik ook) was nu dan ook erg benieuwd hoe lang ze nu nog hengstig zal blijven tonen, aangezien het nu toch eigenlijk allang af had moeten zijn.

Voel me in ieder geval wat meer gerustgesteld :D

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:31

Ja AZ dat hoorde ik vanochtend ook van onze DA.
Vlak na de eisprong knistert (zoals ze dat hier zeggen) zelfs het gesprongen Follikel nog.
Daarna wordt de eierstok zachter.

De Chef van onze kliniek en een van de Da's in de praktijk kunnen echt tot op het uur voelen of het ei gesprongen is.
De rest (3) checkt altijd met scanapparaat.

Het is en blijft een superinterssant gebeuren vind ik, en akelig spannend.

Ik duim gewoon keihard door!!!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:11

Oh gelukkig AZ! +:)+

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:12

Maar nadat de de eierstok zachter wordt, wordt hij als het verder na de eisprong is, dus weer wat harder. Dat is in ieder geval wat mijn DA nu constateerde.

Wel gaaf dat je daar een DA hebt die het zo exact kan zeggen! Dat maakt het wel makkelijker.

Nicole288 schreef:
Oh gelukkig AZ! +:)+

Ja, er valt ook wel een last van me af, was echt heel blij toen het apparaat het toch ging doen!
Laatst bijgewerkt door Al_Zawraa op 20-07-13 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt