[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Venthe

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 06:42

Gefeliciteerd *\o/*

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 06:47

Gefeliciteerd Tjinta!!!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 06:49

Gefeliciteerd tjinta. *\o/* .

Verder geen veulens geboren vannacht ?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 07:01

Cynthia, oke dus bij dais waren ze dus ook echt leeg?

Hier weer rustige nacht, geen alarm gehad. Wel gedroomd dat mijn merrie bevallen was van een veulen ene kant bruin van kleur andere kant helemaal wit :')
Straks maar richting stal om te checken.
Maar ik hoef me dus geen zorgen te maken met zo'n leeg gelopen uier?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 07:05

Azara71 schreef:
Inderdaad ze had een enorme buik .. Maar stond er niet echt bij stil, ze is al 12, heeft al meerdere veulens gehad, dus ik ging er vanuit dat er een normaal formaat veulen uit zou komen. Niet z'n monster :(

Maar goed nieuws ! We hebben een adoptie veulentje gevonden, de eigenaar regelt het vervoer zo snel mogelijk en ik hoop dat hij er morgen of overmorgen dan is. En dat alles goed gaat natuurlijk. Iemand nog advies ??

Oef... ik denk dat ik na zo'n zware bevalling waarbij je merrie echt totaal op is geweest, dat niet meer aan zou halen. Een adoptieveulentje klinkt nobel, maar in dit geval zou ik aan je merrie denken. Vervelend dat dit gebeurd is, en inderdaad als je erbij was geweest weet je ook niet of je veulentje het gered had, maar je had de merrie wel kunnen begeleiden. Een ongelukkige samenloop van omstandigheden, maar niets is zo verraderlijk als een hoogdrachtige merrie. Hoop dat Azara nog wat draagt, Sterkte met alles!

@Tjinta; gefeliciteerd met je veulentje!!!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 07:08

Tjinta gefeliciteerd, benieuwd naar foto's
*\o/* *\o/* *\o/*

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 07:12

Tjinta, gefeliciteerd :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 07:13

Ja, Venthe, echt leger dan leeg!

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 07:23

Azara ik had nog niet bijgelegen, sorry! Wat erg! Heel veel sterkte ook voor je merrie... Maakt ze het naar omstandigheden wel goed?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 07:29

*\o/* gefeliciteerd tjinta, een vlotte kerel dus.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 07:35

Azara, sterkte! Wat ontzettend naar :(:)
echt belachelijk ook dat die ene DA niet wilde komen!

Dabbo, gefeliciteerd!

Tjinta, eindelijk, ze heeft je lang laten wachten dit jaar! Gefeliciteerd!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 07:47

Dabbo, 2 keer gefeliciteerd!!!

Tjinta, eindelijk dan! *\o/* *\o/* *\o/* Kom maar op met die foto's!

Azara, hopelijk komt het pleegveulen vandaag en lukt het allemaal. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar foto's van je veulen, het is zo moelijk om daar een voorstelling van te maken.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 08:31

Gefeliciteerd tjinta!

Weet je meer wanneer het adoptieveulen komt azara?

Hier geen veulen, wel veel koeienvlaaien in de stal :+ marley heeft alles goed onder gemest en was actiever snachts dan andere nachten

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 08:33

Gefeliciteerd Tjinta!

Hopelijk gaat het goed met het adoptie veulen!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 08:35

azara, wat verschrikkelijk...heel veel sterkte! En wat een achterlijke idioot van een veearts zeg!!

Gefeliciteerd Tjinta!! Eindelijk! :)

Vreugde en verdriet ligt hier wel heel erg dicht bij elkaar he...

Hier nu dag 329, en het word langzaamaan echt spannend! :):)

Afbeelding

Afbeelding

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 08:39

Tjinta gefeliciteerd met je mooie vos man

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 08:45

Gefeliciteerd Tjinta!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 08:48

Tjinta gefeliciteerd! *\o/*

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 09:15

Met Dolly gaat het al een stuk beter gelukkig. Ze staat nog wel steeds binnen want ze loopt nog iets moeilijk maar het zal ook wel pijn doen omdat ze boven en onder uitgescheurd is en natuurlijk enorme uiers heeft.

Gisteravond heeft ze een tetanus prik gehad en antibiotica prik en ze bleef heel braaf staan, als we dit bij onze paarden zouden doen sprongen deze een meter de lucht in .. Dus daarna hebben we haar nog even een uurtje in de tuin gezet zodat ze wat gras kon eten en de beentje kon strekken. Ze begint nu toch wel aardig te roepen maar weet niet of het naar de anderen is, want die riepen natuurlijk wel terug, of dat het toch naar haar veulentje is ... Haar temperatuur is nog wel boven de 38 graden gekomen gisteravond om 8 uur dus hebben de dierenarts nog terug gebeld maar die maakte zich niet zo'n zorgen omdat ze toch wel goed at en fit was. We dachten allebei dat het waarschijnlijk door de tetanus prik was gekomen. Vanmorgen had ze weer 37.4 :)

Nageboorte hebben we niet gehouden want die zat toch helemaal onder de betadine en rook ook al niet fris meer van te voren dus denk niet dat dat veel zin had gehad. We hadden wel al een zak klaar gelegd maar goed ..

En voor adoptie veulen zit ik nu te wachten tot hij belt en dan zal ik hem nog even duidelijk maken dat het toch echt vandaag moet gebeuren anders heeft het niet veel zin meer.

Dolly laat zich trouwens wel aan een kant melken, de andere kant niet.

En nog even een vraagje over Azara.
Vrijdag word ze toch nog even opgevoeld, zo weten we het zeker en kunnen we nog zo'n drama ontwijken, als ze nog wel drachtig zou zijn. Ze heeft wel melk in haar tepels maar niet verder in haar uiers dus best wel raar ... Heeft iemand dit al eerder mee gemaakt ?

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 09:37

Proficiat Tjinta !

En heel veel sterkte voor Crines en Azara.. Dit topic houd je toch altijd met beide voeten op de grond he! Er kan echt vanalles mislopen.. Hier bij Amirah was ik er gelukkig ook bij, want er bleef een voetje achter. De DA zei ook dat als ik er niet was bijgeweest ze het waarschijnlijk ook niet had gehaald, zat geblokkeerd achter het bekken dus ik heb even echt hard moeten trekken..
Maar gelukkig is alles dan toch goed gekomen en loopt er hier nu deze knappe man rond :)

Afbeelding
Afbeelding

Azara, bij sommige merries komt er altijd vocht uit de uier. Bij mijn Cheyenne bijvoorbeeld ook, zij geeft altijd een soort van vocht/melk, ookal is ze niet drachtig.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:16

even een vraagje.

We hebben van het weekend 2 paarde met koliek gehad. Beiden zijn weer fris en fruitig. Nu gaat die van mij dadelijk gewoon de wei weer op. Nu wel met strookbegrazing om het nog even minder te houden.

Maar de andere eigenaar wil het paard zeker 2 maanden van de weide af houden.

Da is al gebeld maar wat is normaal na koliek? Net als mij alles tot rust laten komen en daarna lekker de weide weer op met wat aanpassingen of dan nog 2 maanden van de weide houden.

Dacht misschien weet iemand van jullie het antwoord. Of wat deden/doen jullie

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:27

Hele knappe man Tinniie :j

Azara alleen melk in de spenen heb ik nog nooit meegemaakt. Heb het hier toevallig dit weekend met een dierenarts in opleiding over gesproken en zij vertelde ook dat de melkklieren die aanmaken niet in de tepels zitten. Die vullen als allerlaatste.
Een bladzijde terug schreef je dat er ondanks dat je dacht dat er melk in zit er niks uit kon krijgen. Dus misschien is het toch niks.
Via het internet kan ik er natuurlijk niet over oordelen want ik heb geen compleet beeld. Maar ik denk dat Azara helaas niet drachtig is. Hopelijk krijg je dan vrijdag van de dierenarts zekerheid dat zou wel heel fijn zijn.

Ik ben toch nu echt wel heel blij met de dubbele bewaking die we sinds dit jaar hebben.
Dank camera kun je veel kijken maar en door het alarm heb je de geruststelling dat je t niet gaat missen.

Honestas Bjerre geboren om half 3 stond om kwart voor drie en dronk om drie uur.... rende om kwart over drie door de stal heen en daarna kwam zelfs al een bok..
Zoiets heb ik nog nooit beleefd..... hihi.
Wat een heerlijke kerel.
Tja niet echt, of eigenlijk echt niet, onze bestelling maar toch zijn we er blij mee.
Hij is bouwtechnisch heel gaaf, het lijkt zo een hele lichte vos, dat hadden we ook nog niet.
heeft een heel chique koppie, geen romannose (ramsneus).
Dus we zijn toch blij, ach als er een gezond en fit veulen naast staat ben je als fokker in hart en nieren altijd blij toch?

Afbeelding
Hij is wederom erg groot. Cantate had er moeite mee.

Afbeelding
Die kennismakingsgeluidjes ooohhhh je smelt. Elke keer weer.

Afbeelding
Chique koppie.

Afbeelding
Cantate moest er vanwege de sterke naweeen zelf nog weer bij gaan liggen. Gezellig samen kennismaken <3

Afbeelding
Hij lijkt echt heel goed gebouwd. :j

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:29

Ik ben geen fan van strook begrazing. Ze vreten zich in korte tijd vol, waardoor je juist koliek krijgt.

Wij hebben de paarden altijd vrij vlot in de wei. Dan eten ze zichzelf goed vol, daarna eten ze normaal. Ook de koliek gevoelige paarden doen het daar goed op.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:30

Wauw tjinta, idd niet wat je besteld had maar hij is wel super knap <3 . Wat een mooie bles heeft hij, zo recht over zijn neusje. Heeft hij ook nog wit aan zijn voetjes of verder helemaal vos?
Hij is in ieder geval al wel lekker snel met alles ;)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:33

Tinniie knappe vent heb je daar.

Tjinta hij is knap ben benieuwd naar de buiten foto's

Vanmiddag komen ze fien echoën en foto's maken. Ze belast haar been nu wel af en toe. Iets wat ze tot gisteren avond niet gedaan heeft.

Hoef zweer geloven zowel mijn hoefsmid als ik niet in. Ook mijn da die ik gisteren gesproken heeft er een hard hoofd in dat het een Hoef zweer is. Maar goed vanmiddag weet ik hopelijk wat ze heeft en wat de prognose is.