Moet enorm zwaar zijn geweest voor jullie en de merrie.
Heb helaas het vanaf het begin hier gemaakt en dit is echt uitputtend voor je merrie. Laat het veulen er zeker nog bij liggen. Luna had na de keizersnede ook geen energie om te treuren, maar de dag erna heeft ze er echt bij gaan staan en wou ze er niet bij weg.
Azara71
Geplaatst: 07-06-16 15:49
KoudbloedKim schreef:
Jeetje, wat een heftige berichten...
Azara71, ik kan je boosheid door het scherm heen voelen. Heeft hij nog een verklaring gegeven?
Nee het enige wat hij zei was dat ze er zelf wel overheen zou komen. We hadden het veulen er al uit gekregen, dat moest volgens hem voldoende zijn ... Oh ja en we moesten haar zo neer leggen zoals een "normaal paard" ook gaat liggen dus op haar buik en niet op haar zij...
Ik dacht echt even van wat krijgen we nou ?! Dolly was helemaal uitgeput, ze kwam niet meer omhoog, voelde veelste warm aan... Als ik de telefoon in handen had gehad had ik hem helemaal verrot gescholden ! We weten wel dat dit de laatste keer is dat we hun bellen.
En het veulentje is helaas gisteravond laat nog begraven. Het is hier intens warm vandaag, ook in de schuur, dat was echt niet fris meer geweest.
En Dolly is wel gewoon rustig op stal, ze hinnikt alleen als wij er aan komen voor de rest horen we haar niet.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 07-06-16 15:51
Azara, wat vreselijk! Ze was ook flink zwaar, maar je gaat er dan toch vanuit dat het gewoon veel vruchtwater is.
Ik dah ook niet verwacht dat ze zo groot zou zijn ! Echt net een veulen die van Azara had kunnen zijn en die is toch wel 1 meter 55 hoog en Dolly maar 80cm ... Ik weet niet hoe ze het zo lang heeft vol kunnen houden met al dat gewicht
Wat een droef bericht weer. Dolly had inderdaad een enorme buik op de foto's. Ben blij dat jullie Dolly nog goed hebben kunnen helpen, hoop dat ze koortsvrij blijft. Veel sterkte!
Inderdaad ze had een enorme buik .. Maar stond er niet echt bij stil, ze is al 12, heeft al meerdere veulens gehad, dus ik ging er vanuit dat er een normaal formaat veulen uit zou komen. Niet z'n monster
Maar goed nieuws ! We hebben een adoptie veulentje gevonden, de eigenaar regelt het vervoer zo snel mogelijk en ik hoop dat hij er morgen of overmorgen dan is. En dat alles goed gaat natuurlijk. Iemand nog advies ??
Ja maar daar heb ik niet zo heel veel over te zeggen jammer genoeg. Het veulen staat 3 uur bij ons vandaan en de eigenaar moet transport regelen. Ik hoop ook dat hij morgen komt ..
Jeetje Azara wat een verhaal!! Maar ook als je er bij was geweest had dit heel fout kunnen aflopen..re groot is echt een drama! Sterkte met t verlies en hopelijk kun je haar blij maken met adoptie veulen!
AZ wat een drama zeg Hopelijk krijgt ze geen koorts, dikke knuffel voor jullie en Dolly Zijn beide dames tegelijk door ki gedekt of natuurlijk? Ben wel benieuwd naar de grote van het veulen.
Bo is vanmiddag weer nagekeken door de ostheo en weer oke bevonden om aan het werk te gaan. Zoals ze zei al een heerlijk los paard, als ze allemaal zo zijn heb ik geen werk meer. Ze stond wel even met d'r mond open van verbazing toen ik zei dat Bryana pas 6 weken oud was Moest wel nog ff wachten tot donderdag en dan mag ze weer aan de bak, kunnen we weer conditie gaan opbouwen. En de 21ste komt de zadelmaker weer.
Tjinta
Geplaatst: 07-06-16 19:10
Ik wacht en wacht en wacht...... de melk loopt er inmiddels uit. Het blijft druppen. Maar.......
Azara de nageboorte heb je dus ook niet meer?? Jammer daar had je t andere veulen mee kunnen inwrijven.
Jeetje Azara, wat een vreselijk verhaal. En die pannenkoek van een dierenarts Daar zou ik dus iedereen voor waarschuwen. Wat betreft het adoptieveulen.. Ik moest het dode veulen erbij laten liggen zodat ze de aandrang om te moederen zou houden. Ook de nageboorte bewaren om het veulen mee in te smeren. Maar als ik lees hoe Dolly nu is en dat het veulentje pas over een paar dagen komt, heb ik er een hard hoofd in dat ze het accepteert.
Super Kiki, weer lekker aan de gang met Bo
Vanmiddag is de dierenarts op stal geweest om Joan te controleren. Alles top en.....Ze heeft een mooi ei zitten Dat betekend dat we morgen richting België vertrekken in de hoop gelijk te kunnen insemineren
Ohhhh dat kan echt niet lang meer duren Tjinta stuiter met je mee Ja weer zin in. Wel grappig wat dat zei ze de vorige keer ook, en ook mijn instructrice zegt het altijd. Ze is zo los en bewegelijk in haar lijf.
Noisy spannend weer, hoop dat ze snel drachtig is Ja zin in! Had eerder al ik kruip er weer op, maar wilde d'r eerst voor de zekerheid gecontroleerd hebben.
Fotsy
Geplaatst: 07-06-16 20:27
azara jeetje zeg, dikke knuffel, begrijp je boosheid, ik zou me ook niet kunnen bedwingen, goed dat jullie er voor dolly op tijd bij waren
Pretty jouw woorden blijven steeds hangen, de natuur regelt het helaas niet altijd zelf
wat bedoel je luna, een kling is een kling, of je merrie nu buiten, binnen staat, ieder kling is anders en heeft andere kleur, mijn pony van 1m15 heeft standaard een veel grotere en donkerdere kling dan mijn merrie van 1m52, mijn palo veulen heeft een roze kling