[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:12

Ooooo... Tjinta, daar komt je palomino!!! :):)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:26

Achhjeee Angelpam wat balen. Stond ze vanochtend ineens op drie benen? plotseling dus? Dat is heel vaak inderdaad een hoefzweer. Laten we hopen dat dit dus bij Fien ook zo is. We duimen voor haar.

Cantates benen zitten inmiddels onder. Ik twijfel of ik ze nu naar binnen zou moeten halen of nog even buiten laat.
Hihi ik ben nog nooit in mijn hele fokkers carrière zo met een dracht bezig geweest als met deze. tjonge jonge jonge....
:')

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:34

Ik kom weer even snel binnen wippen.

Crines: Heel erg veel sterkte, dat is echt wel een vreselijk bericht om te lezen en kan me voorstellen dat het heel lastig is om en je merrie kwijt te zijn èn een veulen te hebben dat zo lastig eet/drinkt..

Bij wie veulens zijn geboren natuurlijk wel gefeliciteerd! Kwamen leuke foto's voorbij :D

Tjinta, spannend :) Ben benieuwd of het nu komt :)

Hier zelf heeft merrie er toch echt geen zin meer in.. Ze eet weinig hooi voor haar doen en staat vooral maar wat in de zon te dutten of in de stal.. Net ook al een keer diep kreunend gaan liggen.. Ze heeft totaal geen tekenen dat het er nu aan zou kunnen komen, maar houd er voor de zekerheid maar in de gaten _O-

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:50

Ik ben hier alweer een tijdje niet geweest omdat ik het enorm druk heb met onze kleine man erbij.
Gefeliciteerd met alle geboren veulentjes.
En Crines heel veel sterkte met het verlies van je merrie. Hopelijk gaat je veulen toch weer eten en drinken.
En veel success voor alle wakers met dit vieze kleffe weer. :D

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:56

balen Angelpam, hopelijk voelt ze zich snel weer beter!

Tjinta, vind ze het erg om in haar eentje op stal te staan of staat ze gewoon rustig? Als ze gewoon rustig staat zou ik haar misschien wel binnenhalen. Als de melk er echt zo langsloopt zal het wel snel komen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:04

krijg er zo koud van crines, brrr vreselijk, ik duim voor je kleine man

angelspam klinkt als een hoefzweer, dus hopelijk weet je het vlug, deze kunnen soms heel diep zitten en gaat altijd heel plots

tjinta *\o/* succes en ik duim voor een palo merrie

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:18

thanks allen...ik was net nog weer even controleren.
Alarm heeft ze om en dat doet t goed.

iEmmaaa nee alleen rustig op stal gaat t m hier niet worden. Tis een hele hechte kudde.
Dus als ik haar binnen haal moeten allen ook op stal komen.

Ik heb besloten nog even te wachten. Op de weide bevallen is ook prima ik ben thuis.
De buren zijn aan het hooien dus er zijn mensen genoeg in geval van nood.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:21

Oehhhh spannend Tjinta!!! *\o/*

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:58

Tjinta, dan is het inderdaad fijner om haar lekker buiten te laten. Ik weet niet hoe het weer bij jullie is, maar hier is het prachtig weer om de wei te bevallen... O:)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:00

Wat spannend tjinta!
Het weer is super maar zal het wel in gaten houden maar wie weet zitten de weer lui er weer helemaal naast..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:59

Zo spannend Tjinta,hier is het broeiend heet zelfs dus ze kan zeker buiten bevallen.

Crines ;( wat een zicht moet dat geweest zijn...Bloed onder de stalmatten,dan moet ze ergens uitwendig gebloed hebben zou je denken? Wist de DA daar niks op te zeggen?
Pfft duimen voor lieve Furioso,hij kan normaal gezien echt zonder melk nu,al is het niet ideaal natuurlijk,hij moet dan wel goed blijven water drinken.
:(:)

Angelpam :(:) Hopelijk is Fien nu snel terug de oude.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:01

Met pijn in mijn hart schrijf ik dit ...

Onze Dolly is gisteren bevallen van een gigantische merrie veulen, maar echt veelste groot !
Ik kwam thuis na m'n werk en zag Dolly helemaal plat liggen, direct dacht ik yes het is zover todat ik dichter bij kwam ... |( Mama helemaal op, veulen lag met hoofdje en beide voorpootjes er uit maar was vast blijven zitten. We weten niet voor hoelang maar ze was jammer genoeg al overleden en helemaal koud. |( Dus ben gauw gaan trekken om haar er uit te krijgen maar mama was zo verschrikkelijk moe ze duwde helemaal niet meer. Mijn vriend heeft in alle haast de dierenarts gebeld die NIET wou komen !! (Ben er nog kwaad om -:(- ) Dus met z'n tweeen is het uiteindelijk wel gelukt. Ze bleeft wel haken bij de schouders en ook nog weer bij de heupen... Een prachtige merrie veulen, donker bruin met al hele lange zwarte manen ... Verschrikkelijk ! Maar we moesten ons weer op mama concentreren en toen gauw onze oude dierenarts gebeld die er meteen aan kwam. Met veel moeite de placenta er uit gekregen, die kwam er helemaal gevlekt uit dus niet goed meer. Was het veulentje dan misschien toch in de buik al overleden of toch gestikt ? Ik kan en wil het ook niet meer weten ... Maar goed Placenta er uit, baarmoeder gespoeld en antibiotica prik en pil gehad. Om 10 uur s'avonds stonden we een gat te graven in de tuin voor ons prachtige meisje |( |(

Mama staat nu binnen in de box, haar temperatuur word om de twee uur getest en als ze boven de 38 graden komt met spoed de dierenarts terug bellen. Gister avond was ze nog 37.9, tussen de middag 37.5 dus we duimen heel hard dat ze er boven op komt. Vanavond en morgen nog weer een antibiotica prik en dan hoop ik dat het weer helemaal goed komt.

Voor diegenen die het veulen willen zien kan ik een foto via privé berichtje sturen, ze was echt gigantisch. Haar benen net zo lang als mijn arm, ze leek eerder het veulen van een paard dan van een shetje ...

Door dit alles word Azara vrijdag aan het eind van de dag alsnog opgevoeld, de schrik zit er goed in bij ons Y;(

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:04

:(:) :(:) Wat erg om mee te maken Azara,arme Dolly,ze zal nogal afgezien hebben.
Daarom is waken ook zo belangrijk,om te helpen bij de bevalling indien nodig..
Bij Vera kwam er ook zo een groot veulen uit,wat zelfs bleef steken bij de heupen,nog nooit meegemaakt. Dat krijgen ze er zelf niet af.
Ellendig dat de DA dan nog niet wou komen,gelukkig lukte het jullie zelf.
Die placenta kan wijzen op placentitis bijvoorbeeld. Het veulen zal niet al een eind vooraf in de buik overleden zijn gezien het er in de juiste positie wou afkomen,dus het heeft zich gedraaid op het laatste.
Ik heb een overleden veulen gehad door placentitis en die lag in stuit en wou er ook niet vanzelf af.
Snap dat je Azara nu laat opvoelen. Het is zo belangrijk te weten hoe of wat en wanneer om te kunnen ingrijpen. Sterkte nogmaals. :(:)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:05

Goh azra wat heftig! Hopen dat je merrie er boven op komt! Arm ding :(
Zal voor jullie duimen.

Snap dat de schrik er goed in zit, dit is niet niks nee

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:06

Oh bah wat een naar verhaal azara, maar wat belachelijk dat de da niet kwam! Ik zou inderdaad echt pislink zijn! Hopelijk knapt Dolly zelf snel op, wat een last zal ze gehad moeten hebben. Heel veel sterkte met het verlies! :(:) Y;(

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:11

Waken deden we steeds wel, s'morgens, s'middags, s'avonds en s'nachts nog een keertje maar elke keer geen reden om echt te gaan denken nu komt het ! En jammer genoeg heeft ze nou juist de verkeerde dag uit gekozen dat er helemaal niemand thuis was gisteren. |(
Want eergister avond was er nog niks aan de hand en gistermorgen ook niet ...

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:13

Wat een naar verhaal, azara.. Wat sneu voor moeder, veulen en natuurlijk jullie.. Idiote dierenarts die niet wilde komen.. Zou ik inderdaad ook onwijs kwaad om worden, verdorie zeg.. Hopelijk knapt de merrie snel op, en heel veel sterkte!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:16

Azara71 schreef:
Waken deden we steeds wel, s'morgens, s'middags, s'avonds en s'nachts nog een keertje maar elke keer geen reden om echt te gaan denken nu komt het ! En jammer genoeg heeft ze nou juist de verkeerde dag uit gekozen dat er helemaal niemand thuis was gisteren. |(
Want eergister avond was er nog niks aan de hand en gistermorgen ook niet ...

Je mist het gegarandeerd met nu en dan eens te gaan kijken. Ik weet er helaas alles van hoe shetjes je kunnen foppen. Een uier loopt soms op enkele uren vol. Je kan er soms echt niet op afgaan. Ik zou het niet meer kunnen zonder alarm en mijn camera vind ik ook onmisbaar inmiddels. Vroeger hadden we dit ook niet,en veel ellende gekend met bevallingen helaas. Bijgeleerd door scha en schande. En dan nog,een bevalling missen gebeurt dan nog soms de beste.
Zo jammer voor jullie en Dolly. :(:) Zoekt ze nog achter haar veulen?

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:22

Nee eigenlijk zoek ze helemaal niet. Ook toen ze eenmaal naast haar lag, stond ze op heeft even twee seconden aan haar gelikt en er niet meer naar om gekeken. Vond het best wel raar eigenlijk. Maar misschien voelde ze het meteen al aan dat ze niet meer leefde ..

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:23

Azara sterkte. Hopelijk blijft je meisje koortsvrij.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:28

Fijn dat ze er tenminste niet om treurt. Heeft ze ooit al wel eens een levend veulen gehad?
Ik ben wel benieuwd naar een foto van het veulen.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:31

Jeetje Azara wat heftig. Heel sterkte en hopelijk is Dolly er snel bovenop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:33

Jeetje, wat een heftige berichten... :\

Azara71, ik kan je boosheid door het scherm heen voelen. Heeft hij nog een verklaring gegeven?

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:35

Jeetje wat heftig Azara...wat een nachtmerrie ook weer...hopelijk is Dolly snel weer de oude..
En die dierenarts moet zich schamen, zo een zou geen dierenarts mogen zijn! Bah!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:36

Jeetje, Azara, heel erg veel sterkte met dit verlies :(:)