[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:56

Nou idd een topic met heel veel ups en downs. Het geeft maar wel weer weer hoe dicht vreugde en verdriet bij elkaar liggen.

Knolselder, door het berichje van Crines helemaal vergeten om op je mooie foto´s te reageren )sorry'. Maar wat een super leuke foto´s <3

dabbo19 gefeliciteerd!

Tjinta spannend *\o/*

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:03

Crines schreef:
Hallo allemaal.

Sorry voor mijn lange afwezigheid hier. Na mijn verlof heb ik nogal wat slecht nieuws te verwerken gekregen en stond mijn hoofd niet naar bokt.

En ik ben nog maar een week terug en er volgt nog slechter nieuws.

Sierra is niet meer... ;( Reden is onbekend. En zal ik wellicht nooit weten...
Kom je op stal en ligt je paard dood... 11 jaar is veel te jong. Ik ga haar zo verschrikkelijk missen. ;(

De andere paarden lijken godzijdank in orde te zijn. Mijn kudde is helemaal de kluts kwijt, maar gezond zijn ze zo te zien wel.
Maar kleine Furioso, die is natuurlijk ontroostbaar. Voorlopig wil hij ook niet drinken...
Gisteren heb ik hem een heel klein beetje melk kunnen geven van imperiosa (ongeveer een half litertje).
Vandaag ben ik onmiddellijk om veulenmelkpoeder gereden (daar geraakte ik gisteren niet aan). Maar dat wil hij dus absoluut niet drinken... Ik heb hem deze morgen proberen dwangvoederen, maar een veulen van 2 maanden kan natuurlijk al hard tegenstribbelen.
Ik zit even echt met de handen in het haar. Iemand ervaring met oudere veulens leren poedermelk drinken?

Mijn god wat een bericht..!!! Leef erg met je mee..Wat moet dat vreselijk zijn!!
Heeft niemand een idee waar ze zo plots aan overleden is?
Gelukkig is je veulen al wel 2 maanden en zal nu steeds meer vast voedsel tot zich nemen..
Sterkte!!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:09

Met mijn kleine dame gaat alles goed.
Nu drie dagen oud en nog steeds geen naam.

Ze is tot nu toe nog heel verlegen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:32

Had je haar zelf gevonden Crines? Niet door een ander al gezien? Lijkt me verschrikkelijk, wat zal je geschrokken zijn.. Hopelijk slaagt het met de kleine man!

Janine, veel tijd in steken! De eerste dagen/weken zijn zo ontzettend belangrijk :)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:49

Tjintja, al vorderingen??
Luna, bah sterkte aankomende week!

Grr 1,5 uur bezig geweest met de IT vent maar de camera doet het gewoon echt niet. Hij is uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het aan het kastje van de camera ligt... Morgen de fabrikant dus maar bellen, gelukkig zit er 3 jaar garantie op.
Maar goed nu heb ik nog geen camera, bahbah ben er ziek van.
Die IT man had nog een camera voor me maar goed als ik die koop zijn we al met al alweer €150 achterop (en dan heb ik de kosten van die vent nog niet meegerekend). Dus daar baal ik van... maar goed als het moet dan moet het!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:50

Vulvina dat doe ik ook!
Als ze gaat slapen kroel ik haar, en ze accepteert het wel maar soms vind ze het weer spannend en verstopt ze zich achter haar moeder. Ik denk dat ze binnenkort wel wat nieuwsgieriger gaat worden. Ze loopt al iets verder van haar moeder van daan.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 23:08

Allereerst een dikke virtuele knuf voor jou Crines :(:) wat verschrikkelijk |( ik hoop dat je gauw een oplossing vindt voor je kleintje!

Knolselder, echt super gave foto's !!!!!

Iemand die raad vroeg om veulen mee te laten lopen die na 3 passen in verzet gaat; na 1 of 2 passen stoppen. Jij vraagt of ze meeloopt, hij/zij doet dat ook al is dat maar 1 pas dus geeft hij/zij net goede antwoord en dat betekent stoppen...en dat is dan weer de beloning ;)
En dan langzaam uitbreiden....heel rustig zodat je hem/ haar niet overvraagt

Zo zou ik het doen :D

fessie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 23:17

Crines wat een triest nieuws. Heel veel sterkte!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 23:23

Crines, heel veel sterkte! :(:)
Wat ontzettend naar! Helaas weet ik een beetje hoe je je voelt, zo is mijn bijna 2 jarige merrietje 4 jaar geleden ook 's ochtends dood in haar stal gevonden. Door mijn ouders, en niet door mijzelf, het was net die ene dag in het jaar dat ik er 's ochtends zelf niet was... Zo'n bericht geeft me toch weer de rillingen. Gelukkig had mijn merrietje natuurlijk geen veulen aan de voet.

Je veulentje drinkt wel melk van je andere merrie als je haar melkt?
Een vriendin van me heeft momenteel ook een weesveulentje (alleen wel veel jonger dan de jouwe), maar zij wilde ook geen PAVO melk drinken, dus mijn vriendin melkt nu constant haar andere merries om het weesveulentje te voeden, en dit drinkt ze wel goed. Ik weet dat het veel lastiger en meer werk is, maar misschien is dat toch een idee?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 00:17

Crines wat een drama zeg.. ik hoop dat je veulentje snel er overheen is!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 06:38

Nou hier weer niets vannacht, tjinta bij jou?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 06:43

iEmmaaa schreef:
Nou hier weer niets vannacht, tjinta bij jou?

:(:)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 08:32

iEmmaaa hier ook niet -O- -O-

Maar ik ga nu echt voor vandaag!! Vanochtend hing er een melk drup aan. Weggeveegd en een half uur later bij het buiten zetten was er weer een nieuwe. Melkachtig en vloeibaar.
Nu moet het toch eindelijk een keertje gaan gebeuren.
Hihi...

AZ dat lijkt me ook een goede ja, andere merrie melken en dat geven, als het probleem aan de smaak ligt. Be Honest hier kon gewoon niet wennen aan een ander speen, hij zoog gewoon niet.

Knolselder ik had ook nog niet op je fotos gereageerd sorry, want ze zijn echt prachtig.

Wij doen altijd direct een touwtje eraan. Zo lang dat er nagenoeg nooit druk op komt te staan. Laten veulen echt dicht op de merrie meelopen aan touw.
Als het dan wat verder van de merrie af gaat lopen komt er meer druk op het touwtje. Dat lukt eigenlijk wel goed.
Doen we t later pas is het ook een drama met niet willen lopen.

Venthe echt balen joh.... kan me voorstellen dat je die camera aan de praat wilt hebben.
Zeker ook voor het loos alarm.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 08:35

Aah spannend Tjinta! dat kan echt niet lang meer duren!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:25

Spannend Tjinta,moet haast toch komen nu! Succes!

Emma :(:)

Venthe zo herkenbaar dat gedoe met die camera. Kan je niet helpen want de onze heb ik uiteindelijk weer verkocht en een horse cam aangeschaft (niet via wifi) :(:)

Janine leuk veulen! Ze worden na een paar dagen vaak vanzelf wel nieuwsgieriger,ligt ook een beetje aan de merrie soms.

Goed nieuws dan CL!

Busymissy ik had nu ook een veulen aan de diarree. Mij lijkt het door het overvloedige vocht/water in het gras te komen,want nu het eindelijk begint op te drogen,is ook zijn diarree over. Ik moest er niks aan doen van de DA zolang hij levendig,speels en alert was en geen koorts maakte en goed dronk.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:54

Wat een knap dametje Janinevv!

Wat balen venthe! had gehoopt voor jou dat het een stuk simpeler was geweest.

Nog niets bij jou Tjinta? had wel verwacht dat er iets was geweest nu.

Hier ook een rustig nachtje, marley is iets na middernacht gaan liggen en is blijven slapen tot half 8.
Ze heeft enkel haar brokjes gegeten, haar hooi raakt ze niet aan. ze staat nog binnen in de stal, wil haar toch in de gaten houden ondanks dat ze niet klaar lijkt.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:55

Tjinta schreef:
Ohh gatver Crines wat erg, je merrie moeten missen en dan nu deze enorme stress met een veulen dat niet wil drinken.

Wij hadden 10 jaar terug ook een veulen dat met 9 weken wees geworden is. Hij at grasjes en brokjes.
Melk heeft hij na het verliezen van zijn mama niet meer willen drinken. Hebben echt alles geprobeerd.
Dat jaar lukte het met een ander veulen makkelijk met de koeienemmer, maar hij wilde partout niet!!
Is ook nooit gelukt.
Wel at hij gewoon brokjes en gras. Daarmee hebben we m toch groot gekregen.
Is dat voor jou geen optie??

Heel veel sterkte hoor!!

Dankje! Hier wordt ik op slag iets minder paniekerig van. Hij is nu ruim 10 weken en echt een sterk veulen! Ik denk dat ik hem ook niet meer zal kunnen overtuigen om nog melk te drinken.

Dit was de update in mijn eigen topic (sorry ik loop echt van het ene naar het andere en heb haast geen tijd om hier op de pc te zitten).
Update: Furioso heeft nog altijd niet gegeten of gedronken. We zijn nu zo'n 60u na het verlies van Sierra...
Alles bij elkaar heeft hij maximum een klein litertje melk gedronken en een klein beetje veulenbrokjes.
Gras eet hij wel.
Water drinken doet hij ook niet.

Mijn veearts zei om hem op te sluiten met een beetje water met beetje melkpoeder en beetje brokjes met melkpoeder. Hij heeft de hele nacht opgesloten gezeten, maar nog niets gegeten of gedronken...

Alles wat ik kon bedenken heb ik geprobeerd: verschillende soorten papflessen, verschillende bakje. Gisterenochtend wilde hij nog een heel klein beetje melk telkens van mn vingers oplikken, maar drinken heeft hij nooit gedaan. Ook van de papfles probeert hij zijn hoofdje weg te draaien en drinkt niet, maar liet het in het begin wel wat in zijn mond lopen en slikte het dan wel door.

Gisterenavond heeft hij een half paardensnoepje gegeten (het enige waarmee ik hem nog net kon overtuigen) en 10 korreltjes veulenbrok in een klein beetje melk opgelost (papje).
'S ochtends had hij al een beetje (100 gram) brokjes met een beetje melk over opgegeten. Maar daar doet hij dan meer dan een half uur over en alleen omdat we hem iedere keer opnieuw aanzetten tot eten.
Uit zichzelf (as je de bak voor zijn neus zet) eet hij niets.

Ik moet hem nu van mijn VA een betje vers gras in de stal geven en een beetje water zonder melkpoeder.

Ik kijk het nog tot vanavond aan, dan bel ik desnoods alle dierenartsen die ik te pakken kan krijgen, want ik ga niet hem ook nog verliezen.

De merrie hebben we gelukkig buiten gekregen zonder haar te schenden (ik kon het zelf echt niet, dus heb niet meegeholpen). En ja ik heb haar zelf gevonden... Vreselijk. Haar gezicht was ook helemaal vertrokken en onder de stalmatten lag redelijk veel bloed ..; :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:03

Vreselijk. :\

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:21

jeetje Crines, lees net bij, wat verschrikkelijk... ben er echt stil van, wat moet jij geschrokken zijn. En dat arme kleine mannetje ;( heel veel sterkte, ik duim keihard mee dat hij vlug toch weer aan het eten en drinken gaat. Heeft hij wel wat mentale steun aan je andere merrie en veulen?

Verder allemaal merries die babys binnen houden, zucht!!

Miepje heeft een paar dagen nodig gehad, maar heeft sinds gisteren weer haar gebruikelijke skippybalvorm. Wel nog vreselijk jeuk gehad, haar hele punani kapot geschuurd :\ maar dat knapt gelukkig ook alweer op. wordt ook tijd, banden zijn slap, staart kan bijna op de rug, uier groeit en wordt met wandelen ook niet meer kleiner en Pinda hangt inmiddels bijna tot op de grond :+ mijn logeertas staat iig al klaar...

Eergisteren:
Afbeelding

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:39

Hier lekt de melk er nu uit.... *\o/* *\o/*

Crines ik heb je een pb gestuurd met het hele verhaal van Be Honest.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:48

Dat wordt zeker vandaag of vannacht wel! :D

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:13

Spannend Tjinta! Laat die Palomino maar komen :D

Dabbo, proficiat met de mooie kerel. Hij is wel flink zeg!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:18

Crines wat verschrikkelijk zeg.

Hier ook slecht nieuws. Da is met spoed onderweg voor fien. Die staat op 3 benen en wil het linker achterbeen niet belasten.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:41

Spannend Tjinta, zou het dan eindelijk *\o/*

Jeetje Angelpam, hopelijk niks ernstig.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:11

Wat fien heeft weet ik niet maar ze heeft zware pijnstillers en ontstekingsremmers gehad. Verder moest ik goed koelen en moest ze binnen blijven. Morgen weer contact met de da over hoe ze het doet. Maar haar zo zien naar alles wat ze heeft meegemaakt it's killing me. 

De da dacht aan een Hoef zweer maar kon nergens iets vinden of reactie krijgen. Nu is het even afwachten hoe ze het gaat doen maar het bevalt me helemaal niet.

Tjinta spannend toch veulen vandaag.