Knolselder, door het berichje van Crines helemaal vergeten om op je mooie foto´s te reageren )sorry'. Maar wat een super leuke foto´s

dabbo19 gefeliciteerd!
Tjinta spannend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Crines schreef:Hallo allemaal.
Sorry voor mijn lange afwezigheid hier. Na mijn verlof heb ik nogal wat slecht nieuws te verwerken gekregen en stond mijn hoofd niet naar bokt.
En ik ben nog maar een week terug en er volgt nog slechter nieuws.
Sierra is niet meer...Reden is onbekend. En zal ik wellicht nooit weten...
Kom je op stal en ligt je paard dood... 11 jaar is veel te jong. Ik ga haar zo verschrikkelijk missen.![]()
De andere paarden lijken godzijdank in orde te zijn. Mijn kudde is helemaal de kluts kwijt, maar gezond zijn ze zo te zien wel.
Maar kleine Furioso, die is natuurlijk ontroostbaar. Voorlopig wil hij ook niet drinken...
Gisteren heb ik hem een heel klein beetje melk kunnen geven van imperiosa (ongeveer een half litertje).
Vandaag ben ik onmiddellijk om veulenmelkpoeder gereden (daar geraakte ik gisteren niet aan). Maar dat wil hij dus absoluut niet drinken... Ik heb hem deze morgen proberen dwangvoederen, maar een veulen van 2 maanden kan natuurlijk al hard tegenstribbelen.
Ik zit even echt met de handen in het haar. Iemand ervaring met oudere veulens leren poedermelk drinken?
Tjinta schreef:Ohh gatver Crines wat erg, je merrie moeten missen en dan nu deze enorme stress met een veulen dat niet wil drinken.
Wij hadden 10 jaar terug ook een veulen dat met 9 weken wees geworden is. Hij at grasjes en brokjes.
Melk heeft hij na het verliezen van zijn mama niet meer willen drinken. Hebben echt alles geprobeerd.
Dat jaar lukte het met een ander veulen makkelijk met de koeienemmer, maar hij wilde partout niet!!
Is ook nooit gelukt.
Wel at hij gewoon brokjes en gras. Daarmee hebben we m toch groot gekregen.
Is dat voor jou geen optie??
Heel veel sterkte hoor!!