Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vulina schreef:Maar het was om 6 uur vanochtend toch al geboren? Dan zit het nageboorte er al 12 uur op....
meganvr schreef:Ik lees heel de tijd in dit topic dat jullie het water weghouden bij veulens, waarvoor is dit?
Verklaar me niet voor gek hoor, ik ben nog niet “bekend” met fokken maar grote kans dat ik dit jaar een merrie laat dekken en anders volgend jaar 1 of 2
Fotsy schreef:meganvr schreef:Ik lees heel de tijd in dit topic dat jullie het water weghouden bij veulens, waarvoor is dit?
Verklaar me niet voor gek hoor, ik ben nog niet “bekend” met fokken maar grote kans dat ik dit jaar een merrie laat dekken en anders volgend jaar 1 of 2
Om dezelfde reden eigenlijk waarom we baby’s geen kraantjeswater laten drinken.
Water zit vol bacteriën goeie maar ook heel veel slechte en de eerste zeven dagen zijn de darmen nog niet gesloten dus komen die bacteriën rechtstreeks de bloedbanen binnen wat dan vervolgens kan lijden tot een ziek veulen. Hevige diarree en zelfs de dood tot gevolg. Heel uitzonderlijk allemaal maar het gebeurt. Trouwens vergelijk maar waarom westerse mensen vaak zo ziek zijn als ze in Egypte water drinken. Heeft ook reden waarom ze daar alles in thee drinken![]()
Water is ook helemaal niet nodig voor een veulen. Kan alleen maar kwaad doen.
Ohjee baudy das heel lang. Hopelijk is die er snel af.
Caesar schreef:Oei Baudy; dat is wel flink dat de nageboorte er nog niet af is. Hoop echt dat het snel komt! Wilde de dierenarts niet gaan pellen omdat het nog te vast zat?
meganvr schreef:Ik lees heel de tijd in dit topic dat jullie het water weghouden bij veulens, waarvoor is dit?
moner schreef:meganvr schreef:Ik lees heel de tijd in dit topic dat jullie het water weghouden bij veulens, waarvoor is dit?
Er is al een antwoord gegeven, wij hebben vorig jaar met ons drie dagen oud veulen in Gent gestaan, warme juni dag, veulen heeft water uit de ton gedronken en is heel heel ziek geweest. Ons veulen heeft het gered, maar diezelfde avond werden er twee andere veulens met dezelfde heftige diarree binnen gebracht en die hebben het niet gehaald
baudyh schreef:Wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Net toen de dierenarts het erf op reed plofte de nageboorte er af. Blij dat we niet hoefde te pellen.
Ze krijgt nu antibiotica en we moeten temperaturen. Is nu mooi 37.3
Hopelijk is het verhaal nu klaar.