Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ArabianRanch

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:28

vrijalover schreef:
ArabianRanch: Stuk voor stuk prachtige combinaties!! Kwijl Kwijl Jullie eigengefokte hengst is ook super zeg

Bloos bedankt voor je compliment.
Wij zijn ook heel gek met onze Siv ... hij is een 'speciaaltje' Pling

Leuk topic dit, wordt alsmaar spannender, ben ook heel benieuwd naar de veulies van volgend jaar, maar eerst nog DIKKE BUIKEN Tong uitsteken Haha!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:55

Vrijalover: wat spijtig dat hij al verkocht is..en je weet niet eens aan wie? Sterkte ermee.. Ach gut

Djesseka: Zo te horen gaat het super met Wild! Goed zo! Kun je ook tenvolle genieten van haar aankomende buikje!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:29

Nee, weet helaas niet aan wie. Hopelijk kom ik daar ooit nog een keer achter. (Of we komen hem tegen op de hengstenkeuring ofzo Schijnheilig Haha!) Rijden ging gister ook niet zo goed, Vreya had wat last van d'r (overvolle) uier.. Maar denk dat de spanning er inmiddels wel af is, dus volgende keer beter! Ik vind trouwens dat ze echt al een buikje begint te krijgen! En ik dacht dat het bewoog, maar waarschijnlijk zag ik spoken Schijnheilig Ze liet haar eten staan en stond echt zo aandachtig achteruit te kijken van: 'Nee he, begint dat getrap in m'n buik nu alweer? Clown'

Djesseka:Wat lief dat Wild zo naar je toe komt rennen! Zo'n begroeting krijg ik nou nooit Knipoog Klikt vast heel goed!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:45

Mon der buik begint nu wel op tekomen Lachen
Ze begint nu steeds meer teknuffelen in de hoop dat ze niet hoeft terijden.
Het rijden ging gisteren top en vandaag iets minder.
Vondt deze foto telief om niet telaten zien dus vandaar (vandaag gemaakt)
Zondag onze eerste mijlpaal(100)dagen Lachen

Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:12

Een overduidelijk buikje op deze foto!
Wat is het toch een mooi paard.
Fijn dat ze weer wat knuffeliger wordt!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 21:07

Een gigantische emotionele mijlpaal vandaag: voor het eerste het beebje in Angels buik voelen bewegen!!!

Ik had er eigenlijk niet eens écht op gehoopt, maar je kan altijd maar proberen, he Knipoog

Angel is inmiddels bijna aan de tweehonderddagenmijlpaal! 192 dagen drachtig om heel precies te zijn. Dus een mooie 6 maanden ver.

Zoals elke avond gaf ik wat klopjes met mijn hand een stukje voor de uier. Ik kreeg geen reactie en wilde eigenlijk alweer ophouden om het morgen weer te proberen, toen Angel zelf een beetje van me weg bewoog, kreeg ik een trap tegen mijn hand!!!
Ik heb een gat in de lucht gesprongen en meteen geroepen: "Ik heb hem gevoeld!!!"
Mijn moeder moest erg lachen toen ze me hoorde Knipoog

Ik was echt immens happy! Natuurlijk was de trap niet zo hard als later in de dracht, maar dat kan ook niet Tong uitsteken
Het was wél overduidelijk een veulen in die boller wordende buik Haha!

Als afsluiter nog een fotootje van mijn dame vandaag! Ik denk dat ze wou oefenen voor Fries Clown

ps: bij deze is het besluit genomen dat ik alleen Tinkerbell nog laat opvoelen eind deze maand Knipoog

Afbeelding

En eentje waar de buik iets duidelijker is Haha!
Afbeelding

Ik vind dat "eerste keer voelen" toch altijd zó speciaal Lovers
Nu ben ik pas écht helemaal aan het meeleven en afwachten met Angel Lovers
nu heb ik pas écht de namenlijst afgeprint en ga ik die helemaal uitpluizen Haha!

maseike idd een lieve foto! en wat een mooie frontriem!!! ook voor jou bijne een mijlpaal! leuk!

vrijalover Ach gut aaaaaah wat zielig! ik kan er goed tegen dat mijn veulens verkocht worden, geen probleem mee...maar ik moet wél weten naar wie! denk dat ik anders helemaal gek zou worden!
hoever is ze nu?

djesseka aaah! wat leuk! soms krijg ik ook zo'n welkom, maar lang niet altijd Tong uitsteken heb je het het goed daar! super dat je bandmet wild zo goed is!!!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 21:38

Siena begint al een aardig buikje te krijgen hoor juultjuh!

vrijalover schreef:
Marlijn Heb je dat veulentje ook aan je merries laten zien? Dan kunnen ze de juiste bestelling afleveren volgend jaar Haha!

Ze staan bij elkaar in de wei, dus ze kunnen er iedere dag goed naar kijken Vork
Wat jammer dat Collin op de markt verkocht is Ach gut Is wel heel naar als je niet weet waar een veulen terecht komt! Ik ben het ook wel gewend om veulens te verkopen, maar zoek er dan wel zelf een baasje voor.. Dat is voor je gevoel denk ik wel wat anders Ach gut

Bij Mon begin je idd al een beetje een buik te zien Maseike! *LOL* Jou merries is ongeveer even ver als die van mij, die van jou iets verder (5 dagen). Leuk om te vergelijken! Bij Missy heb ik niet het idee dat ze al buik heeft. Terwijl ze wel veulen heeft gehad vorig jaar Tong uitsteken

Oh wat leuk Frenia Wat een heerlijk moment is dat altijd toch Lovers Wat ziet ze er super uit Wow! Ze heeft echt nog een strak lijntje! *LOL*

Ik heb vandaag weer voor het eerst in 3 maanden op Missy gereden Lovers Ze was echt heel braaf! Wel vréselijk heet, maar dat zijn we van dr gewend Nagelbijten / Gniffelen Ga weer lekker met haar trainen dat ze weer goed conditie krijgt en dat we weer lekker samen kunnen bos-crossen Lovers Dat vind ze zo leuk! Nadat ik haar had gereden ging ik haar weer naar de wei brengen en deed ik haar halster af.. Begint ze heel hard te piepen maakt een bokkensprong en gallopeerd heel hard naar achteren toe! Helemaal blij. Zo lief Lovers

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 21:41

@ dankjewell jennyk
@ Ja klopt ik hoor het vaak hoor over mij frontriem,
Die van jou heb al een lekker mooi buikje zeg Lachen

Vertellllll hoe voelt het als je de baby voelt bij je paard in de buik ???

Ik maak zondag een nieuwe foto want hij is erg donker maar zal meer gericht haar buikje op de foto zetten en zondag plaatsen Lachen

@ _Marlijn ja het is voor mon de eerste veulen en buikje groeit al aardig,maar het buikje mag ook gezien worden *LOL*

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 21:53

dat vraagt iedereen elke keer... en is zo moeilijk uit te leggen Nagelbijten / Gniffelen Rolleyes
sja... je voelt zo'n bobbel op en neer gaan...
ik hoop dat iemand anders het beter kan uitleggen, ik ben er dus echt een ramp in Clown Rolleyes

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 21:57

Tja.. Je voelt gewoon een buts Vork Gewoon alsof iemand je een klopje geeft van binnen.. Het is er.. en is ook zo weer weg Tong uitsteken
Is moeilijk uit te leggen Ja

Leuk dat je merrie een mooi buikje krijgt toch Maseike? Ik vind het wel fijn als een merrie dat heeft, zo heerlijk overduidelijk drachtig Knipoog

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 22:33

@frenia, wat gaaffff!!! Dan wordt het zo lekker echt he! Dus over een week of 6 kan ik bij Morgan ook zo iets verwachten....
Angel ziet er echt nog strak uit hoor!

@maseike en juultjuh, bij jullie beginnen de buikjes ook langzaam te komen! Leuk

@djesseka, wat leuk dat WIld nu al zo enthousiast op je af komt. Dat doet die van mij echt niet. Ze loopt niet weg maar doet ook geen pas dichterbij Bloos

@vrijalover, ik kan me voorstellen dat je het heel moeilijk vindt dat het veulen naar de paardenmarkt is gegaan. Ach gut Ik moet er niet aan denken om het veulen te verkopen. Ik zou een slechte fokker zijn.

Ik heb vandaag weer les gehad. Ik kan gelukkig duidelijk merken dat ze op meer voer staat. Ze is weer veel vlotter gelukkig.
De heofsmid merkte het gisteren ook, ze wou ineens niet meer stilstaan enzo terwijl ze altijd heel braaf is bij de smid Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 22:39

Maseike: Je ziet het al erg goed hoor!

Frenia: Wat leuk! Ik heb dat nou nog nooit gevoeld, zou het ook wel eens willen!

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 09:32

@ Maseike: Mon ziet er goed uit, buikje gaat toch wel een beetje komen nu he!!

@ Frenia: wat een bijzonder moment lijkt me dat, denk dat ik ook maar eens ga beginnen met dat kloppen dan Haha!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:53

@ Frenia: wat geweldig om zo iets te voelen! Vanaf wanneer kan dat ongeveer?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:04

ik had zelf geen idee van wanneer het kon, dus ik heb gewoon sinds een maand ofozo al bijna dagelijks geprobeerd Clown Haha! Nu kan ik dus wél zeggen dat het vanaf een 6tal maand dracht gaat Haha! misschien eerder ook, maar eerder heb ik dus niks gevoeld Knipoog

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:30

Al die buikjes... Siena is vandaag 162 dagen drachtig, ik heb zo'n zin in april volgend jaar!! Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:51

Frenia: Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Hyper! Hyper! Ik wil ook mijn veulentje voelen!!!! Wat gaaf! Geeft ook een hoop zekerheid vind ik altijd Haha!

Marlijn: Hoezo een speelse Missy Haha! Boscrossen vind ik ook altijd super! Alleen Vreya vindt het allemaal een beetje eng in d'r eentje.. Ach gut

Bar: Ik zou zelf ook een slechte fokker zijn hoor. Collin was dan ook niet van mij Maar ik verzorg ze. Mag er alles mee, dus ik ben dik tevreden! Haha! Fijn dat je les goed ging!!

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:06

@ Frenia: nou dan moet ik nog even wachten, Vinga is nu 5,5 maand Haha!

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:11

Wat fijn Frenia!

Volgens mij scheelt het een hoop hoe je veulen is/ligt (?)
Het eerste veulen hier heb ik geen enkele keer (duidelijk) gevoeld, het veulen van dit jaar zag ik vanop 2 meter afstand schoppen, je zag de buik zo 5 cm uitstulpen Haha! (arme merrie)
Hem heb ik dan ook héél vaak gevoeld, vanaf een maand of 8-9 elke dag wel!
Een heel verschil dus tussen beide veulens (ter info, eerste was merrie en tweede hengst, eenmaal geboren was de merrie net actiever Clown )

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:55

bij tinkerbell hb ik baileys ook maar een of twee keer gevoeld (merrie)
chenoa op het laatst ook héél regelmatig (hengst)
merrie was ook na de geboorte actiever Tong uitsteken (maar dat lag vast ook aan de papa Tong uitsteken)
dus nog een reden te meer om te denken dat het bij angel deze keer een hengstje wordt Nagelbijten / Gniffelen

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:10

Vandaag onze eerste mijlpaal 100 dagen drachtig Go jij! Go jij!
Ik zou eigelijk vanmorgen vroeg al naar der gaan alleen wilde man niet uit bedje komen dus ik ga pas laat in de middag.
Monnie begint kwa inderlijk gelukkig beetje liever teworden Ach gut alleen gisteren was ze erg fris ze had er zin in.
Ik ga monnie nu beetje bijvoeren met wat extra dingen want de dagen worden ook weer korter Knipoog
Hier wat foto,s van gisteren heb alleen de date van vandaag erop gezet alltyd leuk voor later *LOL*
Ik hoop in de drachtigheid ook tevoelen hoe het is om dan een veulen bij je paard tevoelen dat lijkt mij onwijs gaaf OK dan!
Afbeelding
Hier met de flits erop ineens heeft mon en andere kleur Lachen
Afbeelding
Hier haar lieve koppie, na deze foto werd ze beetje boos en werd beetje gek,staart omhoog en daar ging mevrouw over het erf Lachen
Afbeelding

Vraagje zouden de paarden het eigelijk weten dat ze drachtig zijn vooral dan bij 100 dagen ???
Groetjes!!!!!!

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 14:02

Maseike, Ziet er goed uit!
Ik vraag het me idd ook uit of ze écht weten dat ze drachtig zijn Ja

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 14:57

Voor Sjanty ook weer een mijlpaal vadaag, 150 dagen!Afbeelding
Hier een paar buik foto's van vanmorgen.
Afbeelding

Een beetje dichterbij.

Afbeelding

En nog één van vanachteren.

Afbeelding

Naar mijn idee is ze aardig gegroeid! *LOL*
Verder blijft ze qua gedrag gelijk, nog even lief en vriendelijk.

Regine: ik ben benieuwd naar jouw foto's!

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 15:40

@ Maseike: leuke foto's van Mon, ze ziet er goed uit. En gefeliciteerd met je eerste mijlpaal.

@ Jennyk: Sjanty ook alweer op 150 dagen, gefeliciteerd, buikje
is al in aantocht zo te zien Ja

Ik heb horen zeggen dat paarden het niet beseffen dat ze drachtig zijn, pas als het veulen er uit is.

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 15:49

Hallo iedereen.

Hierbij twee foto's van mijn drachtige dame "Peppy Docoholly" (better known as Hollybollie). Ze is nu 158 dagen drachtig en begint nu wel een duidelijk buikje te krijgen. Het is haar eerste veulentje en dus voor ons heel spannend.

We rijden nu niet meer zo fanatiek aangezien ze nu echt sneller moet lijkt te worden (of ze neemt me gigantisch in de maling, kan ook Haha! ). Dit is echt een leuk topic, al die bolle buikjes.

Afbeelding
Afbeelding

Groetjes,

Bianca