Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

andrea37

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:04

Neonlight schreef:
Hee Andrea, waarschijnlijk (hopelijk ) zijn wij de hekkensluiters volgend jaar! Mijn merrie is 22 augustus nog gedekt, maar ik heb haar nog niet laten scannen. 3 oktober weet ik pas meer.

ik hoop het voor je ik zal duimen is het je eerste veulen? en dat het maar gauw 3 oktober word

andrea37

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:38

youngster schreef:
andrea37 schreef:
hoi ik stel me even voor. ik ben andrea ben in bezit van een welsh k en welsh a ik ben al van af april bezig geweest om mijn k drachtig te krijgen ze heeft last van heimwee gehad. ik had het veulen gebeuren al opgegeven tot dat we op kootwijk moesten rijden voor best gaand ze was zo hengstig ik heb jan boeve gebeld en ben gelijk daar heen gegaan en ja hoor 19 dagen later dat ze drachtig was eindelijk. ik merkte het al aan haar ze heeft al vaker veulens gehad ze wilde al niet de trailer in doet heel voorzichtig in het land normaal scheurt ze de wei in nu niet meer rustig in stap. 20 juli komt ong het veulen

Hoi Andrea,

Fijn dat jou merrie drachtig is geworden! Sunny is helaas niet drachtig meer
Maar we hebben nu wel een 3 jarige drachtige merrie, alleen is dat een kwpner.
Ben wel ontzettend benieuwd naar jou veulen!

he wat jammer jo heeft ze het vergooid ? dek je wel volgend jaar weer met bodo?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 22:54

Ja ze heeft het vergooit als na 2 weken helaas. Baalde er echt enorm van.
Ze staat nu te koop omdat mijn zusje verder wil met de paarden toch. Dus als je nog iemand weet die een leuke pony zoekt!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 23:42

Het wordt mijn paardjes 2de veulen, er loopt nu nog een veulen van dezelfde hengst bij.

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 23:44

Zoals gezegd hier een foto van de dikke buik:
Afbeelding
Ze is echt enorm dik, en niet van de dracht Ze zou eigenlijk op dieet moeten en ik heb al verminderd met bijvoeren, maar met dat zogend veulen er nog bij en een nieuw veulen dat moet groeien heb ik liever dat ze wat te rond staat dan te mager. Ze heeft ook geen put in haar bil, dat is gewoon een vreemde lichtinval op de foto
Zie trouwens de schaduw van mijn kleine terrorist die alle foto's verpest heeft door haar neus voor de lens te duwen enzo

Hier mijn 2 dames samen op de foto (hoezo lookalikes )
Afbeelding

Youngster, jammer dat je pony heeft verworpen... 'Gelukkig' heb je nog een ander veulentje om naar uit te kijken he.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 23:45

Al die verhalen over vergooien en verwerpen is niet goed voor mijn bloeddruk en nachtrust.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 01:03

nee idd zeg, maar mijn miep is gelukkig nog drachtig, heb de 6 weken scan gehad en nu is het een kwestie van wachten, nog een keer dekken is toch niet meer mogelijk dit jaar. het moet eigenlijk wel goed gaan, ik heb al hele leuke een merrie en hengsten namen met een B bedacht

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 06:18

jessje schreef:
Zoals gezegd hier een foto van de dikke buik:
Afbeelding
Ze is echt enorm dik, en niet van de dracht Ze zou eigenlijk op dieet moeten en ik heb al verminderd met bijvoeren, maar met dat zogend veulen er nog bij en een nieuw veulen dat moet groeien heb ik liever dat ze wat te rond staat dan te mager. Ze heeft ook geen put in haar bil, dat is gewoon een vreemde lichtinval op de foto
Zie trouwens de schaduw van mijn kleine terrorist die alle foto's verpest heeft door haar neus voor de lens te duwen enzo

Hier mijn 2 dames samen op de foto (hoezo lookalikes )
Afbeelding

Youngster, jammer dat je pony heeft verworpen... 'Gelukkig' heb je nog een ander veulentje om naar uit te kijken he.

zoals ik het hier zie is ze toch niet echt dik, ge hebt onze merrie gezen die is pas dik,
jouw veulen is wel enorm mooi en groot geworden, die gaat waarschijnlijk een stuk groter worden dan de merrie

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 08:01

Die van mij is pas 76 dagen drachtig maar ik denk me nu al rot over namen en ik zou het dus echt niet weten he. Jeetje wat is dat moeilijk zeg!!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:24

@ Barb daar heb ik ook last van die namen zijn zo moeilijjk en ik zit aan een N vast door de hengst. Bovendien wil mijn vader een dubbele naam en dan de stalnaam er nog achter..Dat is harstikke lastig en pauk is pas net over de 130 dagen

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 10:22

@ Barb ik ben ook al bezig met namen hoor Ik moet iets verzinnen met een B. Heb al wel wat op mijn lijstje staan. Vind een merrienaam trouwens moeilijker dan een hengstennaam.

Sammie, niet te druk maken hoor. Als het zit blijft het meestal ook wel zitten. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Mijn merrie was 17 en werd voor de eerste keer gedekt, dus ja.

Heb nu een 3 jarige drachtige merrie en die was gewoon met 1 keer insemineren drachtig. Ideaal.

Oh we zijn over de 100 dagen

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:14

Namen..... er lagen al 2 lijstjes klaar voor dat Fayette uberhaupt drachtig was
Gelukkig zitten wij niet aan een bepaalde letter vast. En het enige wat ik nu over de naam wil zeggen is dat er in ieder geval onze stalnaam bij komt (Cives Tuihanti) en dat het veulen als 2e stamboeknaam Strateeg krijgt. Vernoemd naar mijn oude (KWPN) verzorgknollie die in december 2004 is overleden (28.5 jaar oud geworden ). De roepnaam/1e stamboeknaam vertel ik lekker niet Die horen jullie van zelf wel Aangezien we Baby-Flet nu ook nog wel eens Punkt willen noemen zou het dan worden: Cives Tuihanti's Punkt Strateeg. Sjeike naam toch voor een sTinker?

Verder heeft Fayette heerlijk last van stemmingswisselingen. Zondag was ze superrelaxt en heb ik het zelfs aangedurfd om zonder zadel op haar te klimmen (letterlijk klimmen want Fayette is 1.54 en ik 1.57, ik had dus een kuil in de grond voor Fayette nodig en een omgedraaide waterton voor mij ), maandag was ze strontvervelend met rijden en had nergens maar dan ook echt nergens zin in En gisteren was ze weer de liefheid-zelve en was ze heerlijk nagevelijk en voorwaarts. Drachtige merries....

Vrijdag zit Fayette trouwens op de 120 dagen Time flies when you're having fun

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:42

Maakte met met 3 maanden dracht heel veel zorgen, omdat ik nog niets kon zien, ze is nu een dikke 5 maanden drachtig en je kunt eigenlijk nog niets zien (ze is nooit dik geweest, dus nu ze er lekker gezond uit ziet zou je niet zeggen dat ze drachtig is, maar gewoon gezond) Ben maandag toch nog maar een keer wezen scannen en het is supergezond! Hij paste niet meer in beeld maar dat wat we in beeld hadden waren waarschijnlijk de ribben. Ben nu echt gerustgesteld en kan nu dan echt lekker slapen. Ben ook al met namen bezig, moet met de B beginnen. Voor een merrie vind ik Bellamy Utah (Utah is de moeder) leuk en voor een hengst vind ik Braveheart wel stoer. Maar heb nog veel meer opties hoor, dus kan ook zo weer veranderen.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:31

Tinne schreef:
Loolapelooza schreef:
Ik zag trouwens vanochtend dat Roos 2 dikke bulten onder haar buik had, je zag ze van opzij. Nou weet ik wel dat dat waarschijnlijk gewoon oedeem is en heel normaal bij drachtige merries, maar is het niet wat vroeg om dat al op 74 dagen te hebben? Het is overigens best hard als je erop drukt (je kan ze niet indrukken) maar ik heb niet de indruk dat ze pijn doen.

Ivanka heeft dat ook een keer gehad. Ze had toen 2 bulten onder haar buik, net achter de singel zegmaar. Dat was toen ik met haar op vakantie was op Texel en ik had de DA erbij gehaald, of nja.. een vriendin van de mensen waar ik logeerde . En die zei dat het eiwit-bulten waren, kon geen kwaad en trok vanzelf weer weg. Lag waarschijnlijk aan ander gras oid.
Dus misschien bij jou ook wel zoiets?

Eiwitbulten zou wel kunnen ja maar hoe ze die dan heeft opgelopen ... Ik heb namelijk niets verandert in haar dieet. Mijn VA die dacht dat het misschien ook wel insectenbeten konden zijn maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Nou ja, vocht is het iig niet want je kan er geen vinger indrukken. Last heeft ze er ook niet van dus alles goed.

Maar als het eiwitbulten zijn, is dat dan niet een voorteken van "gevaar"? (denk aan de gevolgen van een eiwitrijk dieet)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:07

Heeft ze d'r ooit een wondje gehad?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:10

MaiNat schreef:
yeah de eerste mijlpaal is binnen Fly is vandaag 100 dagen in verwachting! Klinkt erg lang maar als je nagat wat we nog moeten afleggen aan dagen

En Angel een paar dagen langer. Ze waren te gelijk hengstig, en in de zelfde hengstigheid drachtig geworden .

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:31

Er zijn er blijkbaar veel meer die rond de 100 dagen zitten want Vandaag is sweety 100 dagen drachtig *o/*
Ik ben helemaal vergeten een foto van der buik(je) te nemen. ik zal er strakjes aan proberen te denken. ik vind toch al dat je verschil ziet. Nu is ze ook een beetje dik van eten maar ik vind dit toch echt"anders" dik zijn. Moeilijk uit te leggen maar als je je paardje kent zie je echt een verschil.

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:57

@lievenr, voor haar doen is dit enorm dik Het veulen zal inderdaad een slag groter worden dan de moeder. Niet teveel hoop ik 1.68 zou ik ideaal vinden

@Brennie, leuk dat je 'het' gezien hebt en dat alles super in orde is! Kun je weer (voor een tijdje toch ) op beide oren slapen

Ik ben ook al een beetje aan namen aan het denken, niet echt op zoek, maar af en toe kom ik zoiets tegen waarvan ik denk 'zou wel mooi staan'
Bij ons moet het met een G beginnen (BWP)

@Quinzy, proficiat met de 100 dagen!!
Def zit nu aan 112 dagen maar vorig jaar ging die 3 weken overtijd, dus ik denk dat ik samen in de stress zal zitten met wie nu rond de 100 dagen zit. Wordt gezellig

Koekiesgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:09

Vraag... mijn paard is gestoken door een insect, dat werd een grote bult, is nu, 3,5 dag later, nog net zo groot en warm.
Wat nu? Kan dit kwaad? Voor haar, het veulen?
Het is net of er een sinasappel onder haar huid zit...

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:11

@ Loola Het zouden zeker wel insectenbulten kunnen zijn. Pauk had pas een grote bult onder dr buik in het midden. Dit was echt het gevolg van een insect

@ Koekiesgek Misschien ligt het wel aan het soort insect. Een sinaasappel is wel erg groot.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:16

U vraagt, wij draaien:

Dit is Lee, vanochtend.
"Je komt voor mij ??"
Afbeelding

"OK. Ik poseer wel even":
Afbeelding

En dan weer terug tot de orde van de dag:
Afbeelding

Je ziet dus eigenlijk weinig aan haar. Je zou eerder zeggen dat Pepsi drachtig is !!
Afbeelding

Nou ja, ze kan er nog aardig mee uit de voeten, met die pens:
Afbeelding

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:17

@Koekiesgek: als het echt een insectenbeet is, dan moet een paard daar wel tegenkunnen, tenzij ze heel erg gestressed raakt door de pijn/jeuk. Ter grootte van een sinaasappel is idd wel erg groot. Heeft ze niet een klap gehad of zo?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:17

Barb schreef:
Die van mij is pas 76 dagen drachtig maar ik denk me nu al rot over namen en ik zou het dus echt niet weten he. Jeetje wat is dat moeilijk zeg!!

merrie- èn hengstennaam zijn al helemaal bedacht hier hoor! Scheelt ook niet veel, maar een paar klinkers, haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:19

Oh ja, Lee is nu 87 dagen drachtig. Stelt dus nog niet echt iets voor

Boldly: ik zal foto's van Gracie in het veulentopic plaatsen.

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:21

@ Mac, ik blijf Pepsi toch een kanjer van een paard vinden!!! Echt een prachtige merrie (anders heb ik het niet zo voor al wat geplekt is... )