Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 00:39

jeddah schreef:
Wat een leuk idee MArije!! maar als ik zie dat ik tot 24 uur voor het veulenen mag wachten, kan ik beter even wachten tot ze iets verder zijn Knipoog !

Wacht niet te lang... Ik heb met Macy en Copper afgesproken dat ze dit jaar netjes meewerken en op tijd veulenen Schijnheilig

Citaat:
Ik heb wel op je Poll gestemd, hengst-hengst Haha! !

Niemand denkt dat het 2 merries worden Verdrietig
Of zou dat ook teveel gevraagd zijn? Dan zouden we 8 merrieveulens op rij hebben Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 00:41

Haha, vandaar dat ik het ook op de 2 hengsten heb gegokt! Statistisch gezien zijn daar gewoon de grootste kansen !!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 11:16

En je wilde toch ook weer eens een hengst Marije? Schijnheilig

Ik heb allemaal het idee dat Ivanka ook een hengst uit gaat poepen, daar heb ik ook alleen maar namen voor Clown (tot nu toe Schijnheilig ).

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 11:28

Marije: ik denk dat je 1 merrie en 1 hengst gaat krijgen Knipoog .
Macy geeft een merrie, Copper een hengst.
Bij Pepsi ga ik er van uit dat het een merrietje wordt (weet niet waarom; gewoon een voorgevoel)
Bij Lee HOOP ik zo enorm DAT het een merrietje wordt, dat ik er geen voorgevoel bij heb/durf te hebben Scheve mond .

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 13:22

Famosa heeft 3 merries op rij gehad en daarvoor een hengst, dus komt er gewoon nu een hengst Schijnheilig . Het waren allemaal witjes, dus komt en nu een bruine. Cool

Famosa gaat als een speer. Ik longeer haar nu en ze gaat zelf draven en galoperen. De hoefbevangheid viel gelukkig mee en we waren er snel bij. Ze mag van de smid nog steeds oud bakken hooi van vorig jaar en en stro. Ze begint het nu wel zat te worden die droge troep.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 13:41

Nancy stond alweer vreselijk te zweten toen ik net kwam.
heb haar even laten lopen buiten en ze staat nu maar met een zweetdekentje op, zweten lijkt me ook niet echt gezond zoals ze het nu doet. Wat moet ik toch met dat beest...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:57

De lucht is heel vochtig. Ze kunnen hun lichaamsvocht niet kwijt. Alles is klam en vochtig met dit weer. Bah. De temperatuur is ook nog eens hoog voor de tijd van het jaar. Morgen komt er droge lucht, kan alles weer drogen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 16:05

zou het daaraan liggen?
Ik heb nog een merrie staan, ook onder dek (even dik) en die heeft nergens last van. Kan het kwaad haar nu een hele dag onder een fleecedekentje te laten staan?

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 16:22

Met dit weer moet je naar je paard kijken. De ene is een koukleun en de ander heeft het snel warm. Misschien heeft die ander het lekker nu? Kijk ook naar het verschil van de vacht. De ene kan een dikkere vacht hebben dan de ander.
Niet naar jezelf kijken. Als jij het koud heb, kan ik het warm hebben.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 17:44

ja dat begrijp ik..
Zij is juist een vreselijke koukleum, die merrie die nu staat te zweten.
Maar ze staat er wel lekker warm bij in haar box.
Gooi er vannacht maar wel weer een deken op, zie het morgen wel.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:47

Ik heb ook het gevoel dat het een hengst wordt...waarom? Omdat ze zich anders gedraagd dan vorig jaar toen ze een merrie droeg (zou niet weten of dat er iets mee te maken heeft Haha! )

Verder was ze vandaag echt in een kroelbui, niet normaal meer. Hele tijd met d'r koppiej op mijn schouders, op mijn rug ect. Hebben julie dat ook?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:48

MarijeR schreef:
Niemand denkt dat het 2 merries worden Verdrietig
Of zou dat ook teveel gevraagd zijn? Dan zouden we 8 merrieveulens op rij hebben Haha!

Ik heb gewoon gegokt op waar de grootste kans op is, 1 merrie en 1 hengst. Want hoeveel merries er al zijn geboren, kans blijft 50% per pony op een merrie.

Ik durf niet te gokken bij ons. Na 2 merries, blijft de kans nog steeds van 50% op een merrie, maar ja, kan ook een hengst worden.

Wanneer ze geboren worden ga ik binnenkort wel een gokje op doen. Heb ik bij Mai ook al gegokt. Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:48

Volgens mij wordt het tegen het einde van deze week weer kouder, zoiets dacht ik gehoord te hebben op het weer.
Ivanka heeft nog nooit al mijn dekens op gehad (dat betekent; mijn 360 grams plus een 100 grams) Nu loopt ze daar alweer ongeveer een maandje mee, en nog niet gezweten eronder. Terwijl ze vorig jaar daar juist wel last van had...
Op zulke momenten is het jammer dat ze niet kunnen praten, kun je even vragen wat ze nou eigenlijk het liefste willen Knipoog.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:14

Eigenlijk Marije wil ik dat je gewoon eens hengsten krijgt Haha!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:18

Ik heb gisteren de hengstenboer gesproken en zoals het de meeste van die mannen beaamt "weet" hij wat het gaat worden alleen al door naar de merrie te kijken. Knipoog Clown (ik heb geen idee hoe ie het doet hoor, maar hij zei dat "daar een merrietje uit gaat komen" en hij was héél zeker van zichzelf Tong uitsteken )
Volgens hem wordt het dus een merrie, volgens de VA ook. Haha!

Joh dit gaat zo lollig worden als er een hengst uit komt. *LOL*

[edit] VANDAAG 8 MAANDEN DRACHT!!!!!! [/edit]

Optewel eeeeeeh .... 244 dagen Verward

Ik wou vandaag beginnen met merriebrok, ZIJN ZE OP. Boos!
Vrijdag komt er een verse lading binnen, dan kunnen we eindelijk de laatste fase starten!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:37

schiet al lekker op he die 8 maanden!

Ik had steeds heel erg het idee dat het ene hengstej werd:
Nu weet ik zowat 99% zeker dat het een merrie gaat worden.
Gek heb ik heb zelfs gedroomd dat ik een merrieveulen had.

pffff Het is nu echt erg ik denk elke dag wel een paar keer van oeeeeehhh het is bijna zover (nouja bijna)

eerst dacht ik er ookwel dagelijks aan maar nu merk ik dat ik zo af en toe zit weg te dromen en zelfs al denk aan een hengst voor volgend jaar!!!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:44

Ik heb trouwens geen idee of Hinke nog veel gaat groeien ik neem aan van wel anders word het wel een miniveulentje Haha!

volgens mij ( maar ik ben heeeeeel slecht in rekenen)
zit Hinke nu op 251 dagen

Dus dan komt het veulen 15 feb.
teminste dan zou het mogen komen 23 feb is ze officieel uitgeteld.
Hopelijk doet ze het ook veel eerder zoals haar moeder en Oma altijd deden

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:59

ik heb vannacht gedroomd dat sunny werd geinsimineerd.. Bloos!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:45

haha, leuke droom? Tong uitsteken
Ik denk dat vreya een merrietje gaat krijgen Lovers
Ik weet niet waarom.. Ik hoop het ook heel erg Tong uitsteken
Dit word de eerste dus heel spannend!

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:58

Ik heb totaal geen idee wat de merrie's bij ons zullen brengen...
Isa heeft eerst 2 merrieveulens gehad en het laatste was een hengstveulen.
Lady haar eerste veulen dit jaar (spijtig genoeg overleden na geboorte) was een hengstveulen.
Ga morgen beide merrie's eens goed bekijken en zien of ik een voorgevoel krijg. (En dat gaat waarschijnlijk helemaal fout zijn Haha! )
Ze zitten wel allebei nog niet zo ver in de dracht, Isa 173 dagen en Lady 115 dagen. Misschien dat ik al ze wat verder zijn wel een voorgevoel ga krijgen. Maar dan nog als ze iets anders leveren, zolang het maar gezond is en goed ter wereld komt !!!

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:58

Owhh ik ben ook zo benieuwd wat het gaat worden!! Pff, Saké moet nog 5 maand, ze is nu ongeveer 188 dagen. Nog heeel veel te gaan dus, ik hoop op een hengst, maar heb zelf nog geen idee wat het gaat worden. Dus bij mij echt nog 50/50 procent kans op een merrie of een hengst. Nou, ja is toch afwachten, ben ook erg benieuwd wat het bij jullie gaat worden!
Gr. Melina

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:02

Ik wil rose muisjes!!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:37

Hier een paar foto's van koningin Famosa aan het "werk" met een dikke waggel buik. Ze is 8 maanden drachtig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze is op een streng dieet van oud hooi, nieuw stro en vers water Haha!
De kilo's vliegen eraf en ze loopt per dag beter. Ik hoop dat de smid deze week haar hoefjes onderhanden neemt. Door de hoefbevangheid zien ze er niet uit. Als de pijn helemaal weg is uit de voetjes, dan is het tijd om het onderstel op te knappen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 00:07

agossie.. hare majesteit moet aan de arbeid! en wat een buik zit er al op!!! geweldig!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 00:16

lowara schreef:
agossie.. hare majesteit moet aan de arbeid! en wat een buik zit er al op!!! geweldig!

Het is 1 en al buik Bloos . Een waggelende fokmuts.
Volgend jaar maar in haar 13de levensjaar zadelmak maken. Longeren is een keer leuk, maar altijd Wandelen is ook wel leuk, maar altijd

Ze heeft al heel wat veulens gehad. Haar buik is gewoon uitgelubbert. Ze heeft tot ze bij mij kwam alleen maar haar kaakspieren getraint en elk jaar een veulen opgevoed.