[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinniie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 19:42

Ohnee Mirjam, verschrikkelijk

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 19:49

Cioccolato schreef:
Neeneeneeeee! Hoe kunnen mensen zo dom doen! Hoe is het precies gebeurd joh? Wat een wonden.......

Merrie vs ruin. Dus merrie gooit benen over de deur en blijft vasthangen, in paniek los getrokken, waarschijnlijk gevallen.
(De ruin is waarschijnlijk ook over de deur gesprongen want had ook dik been. )

Rekening gaat ook naar hun, al gezegd. Ze reageren niet ook al hebben ze berichten gelezen. Morgen bellen als ze dan nog niets hebben laten weten.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 19:51

Au! Heeft ze het in de stal gedaan? Fikse ruzie geweest zeg.. Gatver. Wat verschirkkelijk om je dier zo te vinden als je komt zeg

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 19:59

Nee beide groepen stonden dus in de binnenruimtes naast elkaar, wat wij expliciet verboden hebben ivm niet samengaan van beide groepen.

Afbeelding
Over die rechterdeuren heeft ze dus heen gesteigerd en kwam toen niet meer los.

Helaas waren wij net toen niet thuis.
Bij thuis komst bleek tot onze schrik pensionpaarden uit de wei te zijn. Bleken dus op binnenruimte gezet. Terwijl onze paarden daar ook stonden.
Dus ik snel gekeken waar die van mij waren, in de hoop dat ze dan paddock dicht gemaakt hadden. Maar kwam al snel bloed plassen tegen, stukje weefsel en al. Dus snel naat mijn moeder geroepen dag het foute boel was.
Stond mijn arme dame, pompend overstuur in de paddock. Vluchtte eerst nog weg ook. |( gelukkig na rustig te benaderen mocht ik haar pakken en voorzichtig naar stal loodsen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 19:59

Oh Mirjam wat een domme aktie en wat een afschuwelijke uitkomst. Dikke knuffel voor jou, ik duim voor het embryo.

De gene die de fout gemaakt heeft kan de rekening sturen naar zijn aansprakelijkheids verz. AVP. Die is er voor dit soort situaties.
Vergeet de verzekering niet in te lichten over de mogelijke dracht en dat je pas bij een gezond veulen weet of je schade hebt. Of het embryo, als het blijft zitten, geen schade heeft van de zware medicatie.

Heel veel beterschap voor de merrie!

lovejouuuIB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 20:00

Jeetje wat erg Mirjam!! Heel veel sterkte toegewenst!

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 20:01

mirjamalvaro schreef:
Eliana is/raakt waarschijnlijk embryo kwijt dankzij lakse pensionklanten. Zo vaak gezegd dat beide groepen niet naast elkaar mogen staan. En dan toch doen...

Beide voorbenen tot peesschade open. Rechts check ligament door midden.
Veulen hoogstwaarschijnlijk verloren.

[ [url=m/nHWhhX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4uIDYl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GHIgz0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ymyqip.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9AbPP3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nvFv2m.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze moest natuurlijk ook verdoofd, morfine, metacam en zwaaaarrrreeee ab. En dan nog de stress die ze heeft gehad. Ze stond te pompen toen ik haar vond (waren net ff boodschappen doen)

En ja ik ben laaiend. -:(-

Edit: Sorry ego post, ga zo rustig proberen bij te lezen

Jeetje wat een chaos zeg |(
Ik hoop voor je dat ze weer helemaal op gaat knappen en ondanks alles duim ik ook dat er toch nog iets moois in de maak is :(:)

En maak je vooral geen zorgen over een bijleespost hoor.
Ik zal mijn mening over die discussie voor mij houden ;) je hebt al het recht om iets als dit hier te delen als jij daar behoefte aan hebt :j

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 20:04

Wat een mooie accommodatie maar wat een domme actie zeg. Allemachtig. Ze zullen wel gedacht hebben dat t wel mee zou vallen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 20:17

Ja, CP112, dat zei je er allemaal niet bij he :+

Angelpam, Falco hadden we al aan LaVie gekoppeld :D

paardje2013 schreef:
Hoe weet je dat een paard sabino draagt Cynthia? De hengst die ik heb uitgezocht heeft bijvoorbeeld hele hoge witte benen is het dan zeker dat het sabino is ? Of hoeft dat niet altijd

Er op testen is lastig, aangezien er meerdere sabino genen bestaan en voor de meeste bestaat nog geen test.

Alleen hoge witte benen is niet per definitie sabino, maar kan wel. Echte sabino kenmerken zijn hoge witte benen die in een punt oplopen, stekelharigheid, een kinvlek, een buikvlek, grillige aftekeningen.

Daisy is negatief getest op sabino, maar zij heeft hele hoge witte benen, een brede bles tot over haar onderlip en is stekelharig en TiSento had nog meer wit.
Deja (Daisy dr kleinkind dus) ook, terwijl de hengst weinig wit heeft. Vandaar dat ik weet/vermoed dat Fi het sabinogen van Daisy heeft.
TiSento:
Afbeelding

Op deze foto zie je een grillige vlek ergens halverwege zijn been en zijn vlek in zijn bles
Afbeelding

en hier hoge witte benen en die linksachter in een punt oploopt
Afbeelding

O, Mirjam, wat verschrikkelijk! Ik snap dat je woest bent! Zou ik ook zijn! En je merrie in de stress en gewond, je veulen die je misschien kwijt bent, alle kosten -:(-
Goed dat je de kosten op hen verhaalt.
En niemand verwacht een bijleespost in zo'n situatie. Sterkte :(:)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 20:21

Ik zag voornamelijk kleuren combinaties voorbij komen. :))
Geen nieuwe scans en inseminaties geloof ik.

Eli staat nu gelulkig rustig te eten en rond te scharrelen in haar box.

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 20:34

Oh bah miriam #) zou ze naast de dakosten ook de eventuele dek die nog nodig is laten betalen+de dakosten die miss nodig zijn als het veulen wat heeft overgehouden aan de medicatie

Even ego postje, als fluppie (bijnaam door dr flaporen, niet raar kijken :D ) even goed voor dr veulen zorgt als voor mij zit dat wel goed geloof ik :Y)
Beest is net zes

Afbeelding
(Volledig zonder iets, stap,draf,galop,wijken,halthouden, alles lol)

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:16

Gaaf die afrekeningen cynthia bedankt voor je duidelijke uitleg.

Wat verschrikkelijk mirjam ik was ook echt heel erg boos geweest wat een dome actie.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:17

mirjamalvaro, wow dat ziet er heftig uit! Ik zou ook woest zijn! Beterschap voor je merrie

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:38

Jemig wat een lompe ondoordachte actie is dat geweest Mirjam en wat een fikse schade ;( . Ziet het er naar uit dat dit fysiek weer helemaal goed gaat komen met haar benen? Ik twijfel of je nu nog moet hopen dat het embryo er nog zit, zoveel medicatie zó vroeg in de dracht....Ik hoop op de beste uitkomst, wat dat dan ook moge zijn.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:42

BusyMissy, beide voorbenen waren de wonden zo diep dat peesschedes open lagen. Dus we moeten eerst afwachten of er geen infecties ontstaan.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:47

Oh Mirjam nee!! :oo Wat vreselijk erg..arm paard! Ik zou ook woest zijn, man wat achterlijk :n

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:50

Mirjam, wat een wonden :oo heel veel sterkte. Ik zou ook laaiend zijn...

Fflur is vandaag opgehaald. Nu wachten op het scannen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:50

Jemig zeg. Waarom hadden ze ze uit de wei gehaald dan?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:51

Vulina schreef:
Jemig zeg. Waarom hadden ze ze uit de wei gehaald dan?

Dat is DE vraag.

Kitty wanneer scan? :D

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:05

tiwi1969 schreef:
Ik had nooit zoveel met kleurkansen, kwam nooit verder dan vos, zwart of bruin. En bij een kans op vos (25% en 50%) ook altijd een vos gekregen.
Nu met Cassanova du Bois natuurlijk gegarandeerd een crème verdunning en volgens de website een wildkleur (dun) maar dat is nooit getest.

Mijn merrie is vos en agouti drager (met Sabino en Sooty kenmerken)
Uitgaande dat Cassanova gewoon Perlino is heb ik dan:

50% Palomino
37,5 % Valk
12,5% SB

Met of zonder Sabino Sooty of wildkleur.

Voorkeur voor een Valk, mijn pennydroom en nu 40 jaar later nog nooit een gehad.

Allereerst super leuk dat je hebt gedekt met Cassanova! Ik denk niet dat Cas dun draagt, want mijn merrie is getest vanwege haar countershading bij de geboorte en 100% buckskin met kenmerken van dun. Moeder was een koffievos.

Wow, Mirjam, dat zijn niet zomaar wonden. Jullie hebben al zoveel achter de rug en dan dit ook nog erbij. Duimen dat de kleine in de maak er anders over denkt en Eliana gewoon drachtig blijft en goed geneest!
Laatst bijgewerkt door suffie op 21-05-19 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:05

Wat een nare wonden zeg! Domme actie.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:08

Jeetje Mirjam, wat een pech zeg! Eerst de bakrand en dan nu je paard zo toegetakeld. Ik zal de komende dagen voor je duimen dat het met een sisser afloopt en niet erger wordt.

Leuk om al die kleurkansen zo voorbij de zien komen. Sommigen hebben echt een heel kleurenpalet met kansen.
Bij ons wordt het 100% vos en met 2 donkere vossen als ouders wordt het met een beetje geluk een koffievos. Op internet lees ik dat er nog weinig bekend is over de vererving bij koffievossen.

marije1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:22

jemig Mirjam wat erg!!!! wat zal jij boos en teleurgesteld zijn zeg! Ik hoop dat het allemaal goed komt met je merrie ( en dat het veulen blijft zitten waar ze hoort) Ik ga duimen!

Sanne: ook een teleurstelling, op naar de volgende ronde

en wat een spanning voor diegene die nog moeten scannen!

leerzaam de kleurcombinaties. Ik heb ook een vrij saaie. Zwart of zwart/bont. 50/50....

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:34

Mirjam wat heftig zijn. Bizar dat mensen gewoon de regels niet naleven. Ik duim voor je dat de vruchtjes blijven zitten. En ik duim dat er geen complicaties bij komen.

Verder zit ik net als vele hier op het wachtbankje.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:59

Ik hoop dat het snel morgen is.. ik had er zo'n goed gevoel over maar nu begin ik te twijfelen. De ponymerrie is hengstig nu en zij liep gelijk op met Wainonia, al liet Noon het niet zien. Toen ik vanavond de paddock ging uitmesten zag ik dat er flink op los geplast is vandaag. Ik hoop maar dat dit alleen van de pony is en niet van Noon. Morgen weten we het zeker gelukkig.