Pretty, je hebt een goed hart

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Caily schreef:Bedankt voor alle antwoorden. Overwegend positief over zaagsel, dus dat gaan we maar doen dan. Gewoon stro vind ik ook erg rot uitmesten en snel vies. Dus los van het mijt en stof probleem liever niet, al heb ik liever mijten stof en veel werk met uitmesten als een paard met verstoppingskoliek natuurlijk.
Ik lees hier wel best wat mensen die paarden op koolzaadstro hebben, weet niet of dat dit gehakselde vorm (rapsodie) is, maar wil daar toch voor waarschuwen. Ik betwijfel of dat bij mijn paard de doodoorzaak is geweest, maar de kliniek waar zij stond had met zeer grote regelmaat jonge paarden met verstopping tgv dat spul, omdat een trainingsstal in de buurt dat gebruikte. Meestal loopt een verstopping met dat spul verkeerd af doordat het op een moeilijke plek in de dikke darm ophoopt. Kijk er ajb mee uit, je zelf gefokte merrie verliezen op een leeftijd van 2,5 jaar is echt een grote nachtmerrie... Overigens voerde ik onbeperkt hooi, vandaar ook mijn twijfels. Ik heb nu een 17-jarige merrie die ik er wel op durf te zetten, maar straks ook een veulen en ook een twenter, en die twee vind ik teveel risico, daarom gaat het spul eruit.
Voor alsnog, iedereen hier heel veel succes met waken en op naar veel mooie veulentjes. Wie weet klets ik volgend jaar wel weer mee. Als jullie hier niet alle merries opmaken, hihi.