[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 14:28

ik heb dat gevoel ook vulina en met mijn oorbellen, nooit ga ik de deur uit zonder, ik lijk me dan naakt, ongewassen te voelen ofzo :P
wel mooi kettinkje voor zo weinig geld

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 14:32

AniekR schreef:
Zo even snel berichtje vanaf stal. Viel me zojuist op bij Lies dat het rondom haar staart al aardig week is.
Even met de niet-drachtige merrie's en met Roos vergeleken, daarbij is het allemaal nog mooi stevig.

Ik ken dit echt als iets van laatste dagen voor de geboorte en niet zoals de uiers die al een hele tijd aan kunnen zetten.
Iemand daar andere ervaringen mee? Want Lies zit nu op 302 dagen, dus lijkt me een beetje vroeg :o :=

Niet om drukmaken hoor.
Pepper liep ook al met slappe banden sinds 300 dagen en toen ging het met uier ook al hard.

Ze zal waarschijnlijk wel iets vroeger gaan maar niet dat het nu al komt.

C2012

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 15:03

Sneu van de mannetjes, woogy en mopje.
Gelukkig al een poepie woogy!

Mooi buikje heeft Neon al!

Leuke buikjes en mooie vooruitgang ik uiers bij sommige merries!

Mooi hangertje idd!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 18:07

heb weer een mooi kakje gevonden dus jeej <3

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 18:26

super woogy!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:06

Top Woogy! *\o/*

Neon is ook al behoorlijk rond :j En Elsa heeft idd echt een hangbuikje!

Ik heb de héle middag dit uitzicht gehad <3

Afbeelding

228 dagen Pinda <3 Helaas is moeders na haar gekke skippybalfratsen gisteren weer niet rad vandaag, was er wel al bang voor maar toch kalote ^) Miep wil echt de grenzen van haar lijf niet weten, eigenwijs doosje!
Afbeelding

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:10

Zal wel meevallen aniek. Het zal nog wel geen blub zijn. Begint al een tijdje ervoor

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:23

Woogy wat fijn!!

Vientje, heerlijk uitzicht!!

Star vandaag op dag 297 toch nog op de foto gezet. Weinig verandering ofzo maar omdat ze dinsdag verhuisd moest ze toch nog even op de foto :)

Afbeelding

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:19

Noisy, je ziet echt mooi verschil in buik in die twee maanden! :j

Ah gossie.. die Star <3

Ik ben vandaag lekker het bos in geweest met Daisje, samen met haar +25 jarige Arabierenvriendin. Nou.. niets te merken van Daisjes hoofzwangere buik, rugproblemen of leeftijd. Huppeldehuppeldedribbel :D

En Fi is thuis... Pffffffffffffff........ Gisteren werden mijn ene verzorgster en ik beiden het gras ingetrokken door madame die het nodig vond om een sprintje te trekken omdat ze wilde eten en mijn andere verzorgster lag op de grond, omdat Fi niet wilde wachten tot de auto's voorbij waren, dus ze wilde over de heg heen. Toen mijn verzorgster haar terugtrok, verzette ze haar hoef, bovenop de voet van mijn verzorgster die ook net opzij wilde stappen en daar lag ze...

Gisteren halstertouw kapot getrokken en vandaag haar halster. Wat een draak!

Vandaag gewandeld met zweep en hengstenketting en toen was madame minder stoer gelukkig.

En toch hè.. toch is het een schatje. Gisteren wilde ik haar (weer) even kennis laten maken met de waterslang. Dus eerst laten snuffelen, toen water aan, weer snuffelen (de slang verdween in Fi dr mond :') ) dus eng vond ze het niet (maar goed, ze vindt niets eng. Haar probleem is dat ze dingen NIET doet die ze niet leuk vindt (of... het is eerder mijn probleem dan die van haar :+) en toen slang op haar rechter voorvoetje gericht. Klein straaltje op haar voet, ze kijkt, tilt haar voet op en gaat aan haar voet snuffelen _O- Was koud zeker :')

Maar ik ben trots, want ze stond voor haar doen heel netjes stil tijdens het borstelen *\o/*
Tot ik haar hoeven uit wilde krabben en zij er klaar mee was en ging hangen en daarbij haar halster sloopte.
Maar dit wordt nog een uitdaging. Pfffffffffff.....

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:23

Wat fijn woogy dat je mannetje weer de goede kant op gaat *\o/* dat zijn goede berichten.

Ik ga morgen de kliniek bellen om te kijken welke mogelijkheden er zijn mbt het maken vaneen scan voor Mickey. Ik heb buiten op zandgrond klein stukje afgezet zodat moeder en zoon toch even naar buiten kunnen.
Maar hij loopt nog steeds beroerd |( echt zo sneu om aan te zien.
Ben er ziek van |(

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:23

Dat is wel echt sneu! -O-
Ik hoop dat ze iets voor je kunnen betekenen!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:32

Jill is er zo klaar mee...

Trouwens even n vraagje: zegt t iets als n merrie ineens hele dunne mest heeft? Jill heeft normaal nooit dunne mest maar vanmiddag dus ineens wel...

Ze is onrustig, banden kunnen niet slapper (staart kan dubbel op d'r rug), vulva is opgezet, langgerekter... Ze draagt haar staart bijna constant, ze gaapt heel veel, loopt veel door d'r stal heen en oogt heel onrustig...

Hou haar nu even extra in 't oog want helemaal vertrouwen doe ik 't niet ;)

Foto's van vandaag :
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Uier:
Afbeelding

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:33

Woogy super dat je weer mest hebt gevonden *\o/* (Hoe blij kan je al niet zijn met poep :+ geweldig!)

Mooie buikjes komen er weer voorbij, heerlijk in de zon!

Vandaag maquavinci lekker los in de bak gelogeerd, ze bleef braaf rond om me heen lopen zonder dat we dat geoefend hebben :) schrok alleen toen ik jaar uiers voelde.. die begint ze al aan te maken terwijl ze pas op 248 dagen dracht zit.. zijn er nog meer rond deze dagen dracht al uiers begint aan te maken?

Afbeelding

En tietfoto :D

Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:42

CL, uier kan nog wel echt voller..

He jakkes wat sneu voor Mickey! Hopelijk krijg je snel duidelijkheid...

Bianca, één van mijn merries gaat het uier nooit echt weg. Ze is nu bijna aan de tijd, maar had steeds al uier. Een andere merrie mag pas Juli, maar heeft ook al aardig uier. 2 anderen die april mogen hebben nog maar weinig uier..
Laatst bijgewerkt door Vulina op 28-02-16 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:52

CL: Jill gaat wel ook hard zeg. Ben benieuwd wanneer haar veulen komt :)!

Ik heb gisteren eens wat foto's van mijn merrie gemaakt. Ze kwam recht vanaf de wei dus ze is wel lekker modderig ;). Ze is nu 250 dagen drachtig.

Haar buikje
Afbeelding
Afbeelding

Haar uier (nou ja.. theezakjes ;))
Afbeelding

En even kroelen met de lieve shetjes bij ons op stal:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door JustLizz op 28-02-16 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:56

Vulina dankje, fijn te horen dat het niet aan haar ligt dat het dus voor sommige gewoon normaal is :) (weet eigenlijk niet meer wanneer ze bij haar eerste dracht uier ging aanmaken)

CL spannend!!

JL valt wel mee toch hoe modderig ze is ;) ze ziet er goed uit
Maquavinci en jou merrie lopen maar 2 dagen van elkaar!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:07

Ik weet ook wel dat d'r uier nog voller kan maar dat kan ze ook net voor ze bevalt doen ;)

Staar me dus niet blind op alleen d'r uier... hou die in de gaten maar de andere tekenen zijn er ook al en daarde hou ik d'r nu dus wel goed in de gaten :)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:43

Slim cl. Mijn vorige merrie had bijna geen uier de avond voor het veulenen. Alle andere tekenen waren er wel. Dus het zou zomaar kunnen hoor dat jill je verrast vannacht.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:47

Ergens hoop ik dat het niet al te lang meer voor d'r duurt, ze is het echt zat en ik vind 't zo sneu voor d'r....

Aankomende nacht mag ze gewoon bevallen van mij, in de nacht van maandag op dinsdag liever niet aangezien ik dinsdagochtend naar Shiphol moet om m'n man op te gaan halen (die komt eindelijk ook naar NL!)... dus ik heb wel echt even wat slaap nodig ;)

Als ze gaat, gaat ze en dan zie ik wel verder maar goed... hou d'r gewoon goed in de gaten en veel meer kan ik niet ;)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:48

Ik zeg ook niet dat je haar niet in de gaten hoeft te houden ;) Ik schreef er, gericht aan Bianca, ook achteraan dat het bij elke merrie anders is.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:50

Is ze daadwerkelijk 316 dagen drachtig Cuba? Want dan zou ik persoonlijk liever willen dat ze nog lekker blijven zitten minimaal een dag of 20.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:51

Hoezo nog minimaal 20 dagen?

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:54

Uier kan idd nog wel wat voller, maar het is een maiden en haar spenen lijken ook al wel een beetje gevuld te zijn he? Ze zou volgens mij echt wel eens voor een vroege verrassing kunen zorgen.

Sommige merries hebben nu eenmaal een korte draagtijd R12312, mijn ene merrie gaat standaard minstens 14 dagen te vroeg en mijn oudje 3 weken over.. En een maiden merrie bevalt dan ook weer dikwijls een beetje vroeger. Het kan echt wel, ik heb ook al Quarterveulentjes geboren weten worden op 310-315 dagen, gewoon helemaal gezond :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:58

Is het ook bekend of oudere merries gemiddeld wat later gaan? Als dat zo is, kan in mijn borst nat maken. De laatste twee keer deed ze er al 15 dagen (15 jaar) en 12 dagen (17 jaar) langer over. Nu is ze 20 :+ Enne.. als ze het lang genoeg volhoudt 21 als Yolooo geboren wordt :+

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:58

Ik vind het ook nog heel erg vroeg