[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:22

MarijeR schreef:
Andere merrie was ook vrijdag hengstig gespoten maar daar komt nog geen reactie van helaas maar misschien in de komende dagen.

Even ego berichtje, Dynamic was ook ineens hengstig tussen de middag! *\o/*
Voor het eerst in 2 jaar weer.
Vanmorgen moest ze nog niets van Deputy weten (ze lopen samen) maar ze toonde wel wat interesse in PG die dus wel hengstig was en zich liet dekken.
Tussen de middag heb ik Dynamic even uit de groep gehaald voor een borstel en was beurt want ze leek wel ontploft met al het losse winter haar. Blijkbaar voelde ze zich daarna weer helemaal fris en fruitig want toen ik haar terug bracht, begon ze ineens te piesen voor Deputy en ze liet zich al vlot dekken.
Hoe blij kan je er mee zijn na 2 jaar :D

chimello

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:25

Mooie combi zeg @Happinez

Welke birth alarmen vinden jullie het fijnste, die voor het halster of de band om de buik? Aangezien we alles op wei willen houden volgend jaar willen we wel birth alarm gaan gebruiken ipv camera. Maar er schijnt nogal verschil te zijn van mening dus wat gebruiken jullie?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:26

Dat is supergoed nieuws!! Hopelijk is ze snel drachtig!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:49

Hoop ik ook Cynthia. Gelukkig is het tot nu toe nooit een probleem geweest om haar drachtig te krijgen, als ze maar hengstig werd.

Chimello, ik gebruik het liefst een halster alarm. Geeft het minste hinder voor de merrie.
Maar ik gebruik het wel in combi met camera's want je hebt wel regelmatig vals alarm. Dan is het gewoon kijken op de tv naast het bed en weer verder slapen. Als je naar de wei moet lopen, wordt je daar ook niet blij van denk ik :=

Ik heb dit jaar wel wat problemen gehad met mijn alarm systeem en ben bang dat ik toch wat moet vervangen. Wie gebruikt er ook halster alarmen en wat voor merk/type? Ik heb nog een oud systeem uit Amerika.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:54

Zo ik mag er nu echt vanuit gaan. Liz is gedekt. Ik ben helemaal opgelucht :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:00

Pretty, ja ik laat haar nog wel een keer scannen als ik haar niet hengstig zie..

Marije, fijn dat ze zich weer laat dekken!

Weet niet wie het vroeg, maar mijn combi's weet ik nog niet helemaal.. Bo zal wel weer onder Benjamin terug gaan denk ik.. lily zou eigenlijk naar een andere hengst gaan, maar toen ze hengstig stond wilde ze niks van de hengst weten.. Heel beschermend voor haar veulen, iemand daar nog ideeën voor?
Empty ligt eraan wanneer ze bevalt of ik haar nog dek...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:15

DL ik vind dekken met jonge veulens verschrikkelijk en doe er dus niet meer aan,net omdat die merries zo beschermend zijn. Althans vooral in de veulenhengstigheid dan,dus dat sla ik dan ook over.

Marije *\o/* Volgens mij ben jij echt blij met een hoop troebele pies. :D

Cynthia jaaaaaaa zeker dat jij wel een lijstje kan bijhouden,pendelen,lintjes in de staart,......komt helemaal goed. :')

Ik haak wel af met de lintjes,pendelen was eigenlijk al een stap te ver. :+

Qua alarmen. Ik gebruik het halsteralarm van Birth Alarm,de Smart mét slaapstand.
Ik kan echt niet meer zonder. Momenteel heeft Vera het om en ik heb nog geen enkele maal vals alarm gehad,ik kan die merrie wel kussen. :') Ook Lisa deed het erg netjes dit jaar!
Ik mis er geen enkele geboorte mee als ze het omhebben tenminste ;)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:24

Dekken met een jong veulen erbij doen we hier met z'n tweeën. 1 iemand die bij het veulen blijft en afhankelijk van de merrie zet ik haar vlakbij het veulen vast (voor de stal of aan het hek bij de wei) of juist op een afstand.
En soms zijn ze gewoon erg beschermend en dan wacht ik een cyclus.
Wat hier heel erg helpt is de merrie met veulen een aantal uur op de wei naast de hengsten te zetten. Dan zijn ze al gewend aan een drukke hengst in de buurt en minder gefixeerd op het beschermen van het veulen.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:30

Ben echt super opgelucht. Het spoelen heeft geholpen. Liz gedroeg zich als een gewone merrie.

Wat betreft dekken met veulens geen idee :')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:36

Ja ik wilde haar op 30 dagen dekken dan, maar daar was ze het echt niet mee eens... Moet ook zeggen toen ik ging schouwen met Benjamin die echt normaal overal bovenop springt (slaan of niet slaan) dat hij niet op haar ging.. Te weinig interesse.. Dus misschien volgende cyclus beter :)

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:40

Marije &Rianne; Fijn dat jullie merries gedekt zijn :):)

Hier zetten we de merries al even voor de hengstigheid bij de hengst of naast de hengst in de wei. Zodat zowel moeder als veulen al wend aan zijn aanwezigheid.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:46

Rianne mooi dat ze gedekt is!

DL, is ze wel goed hengstig? Hier hebben de merries dit jaar een late veulenhengstigheid gehad en dan schuift het best op.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:55

Ja zie je, ik vind het halster alarm ook het fijnste klinken maar mijn moeder wilt dus zo'n band.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:56

Nou ik had echt stress. Vooral omdat liz marschall eerst fiks in elkaar trapte en nu hop gelijk erop beetje geschreeuw van marschall maar liz was super braaf :D
En bijzondere dekdatum *\o/*

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:01

Wij gaan morgen weer naar de DA om te scannen.. Volgens de DA zou maandag de eisprong zijn dus brengen we haar vrijdag.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:22

Fijne Rianne :) Hopen dat het pakt!

Wij dekken wel gewoon in de veulenhengstigheid. Eén iemand houdt de merrie vast, andere het veulen, andere de hengst. Maar deze x geïnsemineerd, nog handiger ;)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:25

insemineren is dan echt wel makkelijker ja. :)

Rianne fijn hoor! Sja ze moet toch eerst even hard to get spelen,kwestie van haar naam hoog te houden hé. :')

Chimello een halsteralarm is echt véél fijner. Die band is zo een onhandig ding vind ik. Ik zou echt gaan voor een halsteralarm. :j

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:27

Mooie datum inderdaad, Rianne; Bevrijdingsdag en 5-5-15 :D
Dais wordt vandaag ook weer gedekt (als ze nog wil) Dat zou dan de vierde keer zijn en bij Fi hield ze het na vier keer ook voor gezien. Dus dan heb ik ook 5-5-15 :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:33

Karin is een goeie week hengstig geweest en Nikita die sloeg alles,ik denk wel 10 dagen of langer.
Blij dat het weer voorbij is voor even,al die hektiek op de wei.
Nu staan ze lekker te kroelen met de hengst. Al staat die nu wel veel aan de omheining waar Lisa loopt,die moet ook bijna weer hengstig worden maar ga ik niet meteen weer dekken denk ik.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:52

Guess heeft gister aan Chi gesnuffeld die hengstig is maar hij wilde niet dekken. Dus straks weer proberen...
Hij was wel altijd geïntimideerd door haar dus hij kan ook niet gedurfd hebben.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:55

Ik twijfel nog of ik hem in de groep laat dekken ivm de veulens of gewoon uit de hand. Het is op zich wel een heertje. Als de merrie in de wei nu aangeeft dat het geen zin geeft dan gaat ie lekker grazen. Maar ook een hengst gehad die de veulens ging wegjagen .
In elk geval de eerste keer uit de hand

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:01

Marije en rianne, fijn dat de merries gedekt zijn!! :)

Venthe, dat word een rood-wit-blauw lint!!!
Rood voor vos, wit voor de aftekeningen en blauw voor een hengstje :j en dan hopen dat je merrie het nog kan volgen :')

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:06

En wat als je dan op stippels hoopt? :P

Edit; mijn wensen lijstje voor 2016

Charmeur x Gribaldi - Zwart met hoge witte benen en een brede bles - hengst
For Gribaldi x Flemmingh - Donkerbruin met hoge witte benen en brede bles - hengst
Meander x Kimberley - Vos panterbonte met donkere benen :+ - Hengst
Meander x Jurjen (fries) - zwart panterbont met zwarte benen - merrie
Meander x Onne (fries) - zwart panterbont met zwarte benen - merrie

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:16

Hahaha jullie zijn creatief! De hengstenhouder ziet je al aan komen
"wilt u aub deze tekening voor haar neus houden en deze linten in haar staart hangen op het moment dat u het rietje erin stopt" vrees dat het ik gewoon heel hard eraan moet gaan denken en duimen haha. Eerst maar eens drachtig worden

Vulina, leuk wensenlijstje. Sportpaarden met veel wit zijn leuk! Dan heb je tenminste wat bijzonders in de ring

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:21

Hahaha vulina, dat is geen doen meer met lintjes hoor :')

Venthe, je merrie influisteren? ;)

Ik hoop op een hengstje met beweging van papa :o maar verder heb ik niet zo veel wensen...
(Een merrie is trouwens net zo welkom hoor, maar dan zal Pico uiteindelijk gecastreerd moeten worden... :( )