[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:45

Voor mij zijn de tegens het feit dat de merrie in een groepje van 2 loopt, zonder in bereik te komen van andere paarden. Pas als ze moet bevallen (6 weken voordien) komt ze op een zeer kleinschalige pensionstal te staan. Vind het persoonlijk niet de moeite. En daarbij heb ik begrepen dat als je tegen rhino ent, je de hele stal moet enten én de enting eigenlijk niet specifiek werkzaam is tegen de abortusvariant.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:46

zag vandaag dat Pony's uier een stuk voller is dan normaal, kan dat te maken hebben met het warme weer??

Van de week een foto gemaakt die een DNA test overbodig maken ;)
Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:56

Over Rhino, ik ent er ook niet meer voor. Heb het 2 jaar wel gedaan, maar aangezien mijn paarden ook eigenlijk niet in contact komen met andere paarden, en het ook niet voor 100% beschermt, heb ik besloten het niet meer te doen.

Mausi is nog steeds hengstig, maar het lijkt wel iets minder dan gisteren, dus ben benieuwd of het ei er morgenochtend nog op zit. Zo ja, dan gaan we het afspuiten en 's middags nog een keer insemineren.

YildizArabs schreef:
Jeetje AZ... Je moet er wat voor overhebben! Is laten bezorgen niet veel goedkoper?
Hele mooie keuze, het duimen draaien begint opnieuw!

Nee, als ik het laat bezorgen door HippoXpress ben ik ook rond de €90,- kwijt, en dat was ik nu ook.
Daarbij moet ik als HippoXpress het bezorgt, het nog steeds afhalen in Den Helder, wat me ook dan meestal nog 2 uur kost. Plus dat ik altijd maar moet hopen dat de koerier me op tijd belt, zodat ik de juiste boot kan hebben, want bij het loket bij de boot mogen ze het niet aannemen en de koerier gaat meestal ook niet op mij staan wachten. Dit levert me meer stress op dan zelf even heen en weer Duitsland rijden.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 01:05

Ayasha schreef:
Enten jullie tegen de abortus variant van Rhino?

Ik heb me altijd laten vertellen dat je tegen de abortus variant nu juist niet kunt enten.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 08:06

Fabje is vandaag 75 dagen drachtig :D nog 265 dagen te gaan :P

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 09:13

Wij enten ook niet tegen rhino, onze welshjes worden helemaal nooit ingeënt. Hier wel het idee dat de merrie's dit jaar lastiger drachtig worden. Eentje in 1x drachtig, en de andere 2 bij de 2e poging. De laatste moeten we volgende week scannen. Ook de 2e poging.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:18

Nicole288 schreef:
Ayasha schreef:
Enten jullie tegen de abortus variant van Rhino?

Ik heb me altijd laten vertellen dat je tegen de abortus variant nu juist niet kunt enten.

Hm Ik weet 't niet goed... Hij zei dat ik best kon enten tegen rhino maar ik meen dat men daar over het algemeen niet zo enthousiast over was..

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:22

Ik heb het ook aan mijn dierenarts gevraagd en hij zei ook dat het niet veel zin heeft, zeker niet omdat de rest op stal niet allemaal geënt is tegen rhino.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:25

Ja dat wordt bij mij een duur grapje, Er komt maar eentje van het erf van de 4 maar dan zouden ze dus alle vier die drie spuiten moeten krijgen?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:25

Wij enten ook niet tegen rhino,, ook om de reden dat niet iedereen het doet.
Daarbij hebben we de drachtige merrie's allemaal apart staan van de andere paarden, in een andere stal. Dus ze komen niet snel in contact met de andere paarden. Lijkt me wel verschrikkelijk zeg, ook de verlammingsvariant... Bah, moet er niet aan denken! We hebben dan ook toen het zo heerste, alle deuren op slot gegooid...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 15:29

Helaas.. Het vruchtje is weg. Hengstig gespoten en zondag kijken hoe ver ze dan is.. -O-

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 15:31

Jeetje wat vreselijk balen Vulina!! :( Jakkie! Nu maar duimen dat ze vlot weer dragend is.

Onze Zamyra wordt volgende week weer gescand, samen met de Tuschinski. Hopen dat alles leeft en we twee hartjes zien kloppen :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:20

Bah wat balen Vulina!! Ik hoop dat ze weer snel drachtig is!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:22

Och Balen Vulina, das geen fijn nieuws. :(:) succes zondag!!

AZ hopelijk is het ei er af!
Of mocht je vandaag weer op pad?

Wij enten ook niet tegen Rhino. Zeer tegen het Idee van de DA, die hier automatisch langskomen voor het enten.
Al mijn dames, ook degene die niet drachtig zijn komen niet van het erf af en vreemde paarden het erf niet op.
Risico is dus gering.
Ook ik heb van verschillende kanten gehoord dat tegen de abortvariant niet te enten is.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:42

Ja idd balen.. Nou ja, poging 3 dan maar! Vervelende is dat ze na zo'n 35 dagen dracht lastiger hengstig worden. Dus eerst maar weer hopen op een goede hengstigheid zondag!
De andere 2 veulens zijn nu alweer bijna 2.5/3 maand onderweg!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:42

Vulina, wat enorm balen zeg!

Tjinta, het ei zat er nog op, was nu wel mooi gegroeid naar 4cm. Dus vanochtend het ei afgespoten, en alle hulptroepen ingeschakeld om het op te halen. Dus net weer geïnsemineerd, en nu maar hopen dat het dit keer eindelijk pakt!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:02

Vulvina wat jammer zeg, op naar de volgende poging. Veel moed.

AZ das al goed.

Ik ent twee keer op het jaar tegen Rhino, eerst en vooral omdat de verzekering dit eist en ten tweede omdat we op de manege niet binnen mogen als ze niet geënt zijn, dus is dit jaar en dag routine geworden, zelfs nu dat we eigenlijk niet veel meer gaan rijden. Maar of het echt helpt???? en tegen de abortusvariant, weet ik niet.

Straks eerste scan, ik ben verschrikkelijk zenuwachtig zeg, amai.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:29

Duim duim duim duim duim.

voor Fotsy zometeen dat het goed gaat.

voor AZ dat het ei er goed afgekomen is.
fijn dat je Kunst en vliegwerk om Sperma wederom op te halen gelukt is.

voor Vulina dat de hengstigheid goed inzet en er een pracht Follikel ontwikkeld.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 19:46

Bedankt voor het duimen, maar het verdict is NIET drachtig, jammer.
Zaterdagmorgen terug scan, nog geen tekenen van nieuwe hengstigheid.
Terug opnieuw beginnen, en hopen dat het toch nog goed komt.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 20:54

Ohh ik heb echt met jullie te doen waar het maar niet lukt phoe. Wij hebben zo ook wel jaren gehad heel frustrerend kreeg zelf een soort van scan vrees.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 22:25

Pff wat veel worden er niet drachtig zeg.. Ik duim heel erg voor jullie dat ze nog drachtig worden.. Ik heb er 1 drachtig gescant en denk dat er nog 3 meer dragend zijn, maar of we die scannen weet ik nog niet :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 23:15

Tjinta schreef:
Set Ekol ik lees in je onderschrift dat je jouw merrie laat dekken door mountain horse Sam?
Die heb ik vanochtend in levende lijve gezien, wat een gave hengst!

Klopt helemaal :) wordt een kruising Rocky x Arabier. Ze is nu 3x geinsemineerd en wordt hopelijk drachtig gescand over ongeveer 10 dagen :) Ik lees veel vervelende berichten hier, verschrikkelijk van Aziza, een bont en blauwe Silverado, Fotsy niet drachtig, Vulina vruchtje weg :( ik was een week op vakantie dus lees alles nu pas.

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 13:52

Bah, wat een pech zeg bij de meesten. Ik hoop voor jullie dat de merries nog drachtig raken. Ik ga heel hard duimen!!! :(:)

Voor iedereen die reeds de merrie drachtig heeft gescand. Gefeliciteerd! Op een gezond en mooi veulentje in 2014! *\o/*

Hier merrie 3 net gescand. Die zit vandaag op 49 dagen dracht. Ze leek wat hengstig, maar niet overtuigend genoeg en gelukkig was dat ook niet zo. Ze is zojuist drachtig gescand. De twee andere merries zijn al eerder gescand. Merrie 1 zit op 67 dagen, merrie 2 op 60 dagen en merrie 3 op 49 dagen. Laatste scan zal voor 1 oktober zijn, hopelijk dan ook alle drie nog drachtig :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 13:59

Gefeliciteerd Paard89!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:31

leuk paard89!