[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_lover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:03

YESSS!!! 2 drachtige mutsen!!!
Nu nog ff uitrekenen wanneer ze uitgerekend zijn!!!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:23

Balou_lover schreef:
YESSS!!! 2 drachtige mutsen!!!
Nu nog ff uitrekenen wanneer ze uitgerekend zijn!!!

Gefeliciteerd!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:25

jeuj, van harte!!
( had t ook uitgerekend maar weet t al niet meer.....)

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:31

Gefeliciteerd iedereen!

Mara is nog steeds niet drachtig... Morgen zit ze op 2 weken na de eerste dag hengstigheid, dus nog even geduld en we weten of het deze keer wel gelukt is. Ze heeft wel gewoon een eisprong gehad en is natuurlijk gedekt, maar als het nu weer niets is weet ik niet goed meer wat te doen.
Zou ev. insemineren en opvolgen meer kans op slagen hebben? Want hengstig spuiten heeft geen zin als ze gewoon netjes in haar cyclus zit, toch?

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:36

Spannend Ine! Ik kan je verder geen advies geven, misschien de hengstenhouder?

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:41

Die denkt dat het nog wel goedkomt, hij gelooft ook dat het op natuurlijke wijze even goed moet lukken als per inseminatie zolang we weten dat ze zeker een eisprong heeft. 21 juni was ze weer hengstig, 22e is ze gescanned en toen waren er lichaampjes van 3cm ah ontwikkelen, dus zou ze volgens de DA een eisprong hebben gehad tegen de 24e of 25e en ze is dan ook dagelijks 1x gedekt. We zien wel, als ze nu niet drachtig is ga ik nog even met een DA overleggen wat we kunnen doen, want ik wil liefst dit jaar wel een drachtige merrie of tenminste weten waarom ze niet drachtig wordt. Het is nu dus de 3e cyclus dat ze gedekt is geweest, 3e keer goede keer?

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 14:01

Je zou bijna zeggen dat het niet anders kan dan dat ze deze keer wel drachtig is! Wanneer laat je haar scannen?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:59

Gefeliciteerd BL..
Hier is Dupona thuis en geinsemineerd, word rond de 19e gescand.. En Idorine is weg, wachten op de hengstigheid :(:)

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:11

Hier ook een drachtige merrie, maar nog geen feest...ze heeft twee embryo's vlak naast elkaar liggen. Eerst overleggen of het weggehaald kan worden of dat we haar hengstig gaan spuiten of nog even afwachten of er wat afstoot. Eerst lukt het niet, lukt het wel dan heb je er gelijk 2.....

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:14

hehe wat een ellende toch!
Nou hopelijk kunnen ze er 1 weg spuiten en blijft ze mooi drachtig.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:17

Hoop het ook of dat ze er zelf eentje afstoot/opneemt...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:18

ja idd, dat zou nog mooier zijn.
Ik duim voor je hoor!

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:51

Dwyne ik hoop ook voor je dat er 1 wordt afgestoten of dat ie weggespoten kan worden!!

Ine en Joyce ik duim voor jullie dat het gepakt heeft!!

Ga nu ff de uitgerekende datums uitrekenen!!

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:26

Dat wordt dus 11 mei 2012 voor Izzie en 20 mei 2012 voor Donna :-)

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:42

Mel vandaag voor de laatste keer gescand zat nog mooi op zn plekje en heb het hartje gezien!Mel is nu 10weken!

Paint-horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 08:14

Iedereen gefeliciteerd met de drachtige merries en die nog wachten op een scan succes.
@Dwyne, op hoeveel dagen zit ze nu?

Ik moet nog een weekje wachten voor de volgende scan maar heb er wel een goed gevoel bij beter dan de vorige keer toen het inderdaad niet goed zat.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:44

Dwyne, ik hoop dat ze er zelf eentje af zal stoten.

Ik denk dat Hala weer niet drachtig is.. |( Ik vond een aantal gelige plekken in het land, hengstigheid kan het nog niet zijn want we zijn pas 7 dagen na de inseminatie, maar dit had ze de laatste keren ook steeds, en dan was ze dus niet drachtig.. Het lijkt ons niet gegunt te zijn, 2 veulens in 1 jaar.. De lol raakt er momenteel wel een klein beetje af, elk jaar een merrie met 'problemen'..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:58

AZ zou ze dan geen baat hebben om gespoeld te worden na inseminatie en dichtgezet te worden?
Was met mn oudere merrie ook,ze reageerde steeds op de verdunner,kreeg vocht in de baarmoeder na insemineren en was dan "vuil",dus wij spoelden ze een dag of 2 na inseminatie. Laatste keer ook dichtgezet en toen was het raak.

Meld me ook weer in het topic,ben al beetje een oude bekende :o

Hebben inmiddels ook alweer 2 merrietjes drachtig (mini shetlanders) voor eind april en 1tje die ook wat aan het kwakkelen is,ze blijft lang hengstig,vermoedelijk wilt het eitje ook niet springen. Wordt nog afwachten,en anders volgend jaar een nieuwe kans. :j

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:16

Nee, denk niet dat dat zin heeft. Ze is namelijk niet vuil van binnen, ze mankeert niets, alleen haar hengstigheid klopt van geen kant (ze blijft constant hengstig als we het niet regelen met Regumate). We hadden haar weer op de Regumate willen zetten na het insemineren, maar dat hadden ze niet meer en werd pas eind deze week geleverd.. Ook dichtzetten lijkt me niet zinvol, aangezien ze geen lucht zuigt ofzo. De vorige 2x dat ze drachtig was, is ze gewoon in 1x drachtig geworden en was er ook niets aan de hand.
Als ze nu echt niet drachtig is brengen we haar volgende week naar België, naar het KI station waar de hengst ook staat, dan moeten zij het maar met haar proberen. Maar dan hebben we weer het dilemma, spenen we Fahkour dan af, of moet die met zijn mama mee naar België?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:49

bij mijn merrie hebben we de 3e poging ze ook gewoon naar het dekstation gebracht,en toen was ze in één maal netjes drachtig. :j
Fahkour is oud genoeg? Dan zou ik hem gelijk afspenen,mooie kans,en bovendien raken sommige merries gewoon slecht drachtig met een veulen aan de voet. :j

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:02

Vandaag hebben we een heerlijk meiden middag gehad..
Ze zijn zo lief voor der...

Afbeelding
Priscilla en kitzbi
Afbeelding
Melissa en kitzbi
Afbeelding
De meiden samen rijden :)
Afbeelding
Kitzbi 78 dagen drachtig :)
Afbeelding
Kitzbi haar nieuwe halster....

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:15

pretty schreef:
bij mijn merrie hebben we de 3e poging ze ook gewoon naar het dekstation gebracht,en toen was ze in één maal netjes drachtig. :j
Fahkour is oud genoeg? Dan zou ik hem gelijk afspenen,mooie kans,en bovendien raken sommige merries gewoon slecht drachtig met een veulen aan de voet. :j

Voordeel aan het KI station is ook dat ze haar op elk willekeurig tijdstip kunnen scannen en insemineren, hier scannen we maar hooguit 2x per hengstigheid en wij kunnen het sperma hier alleen in de avond hebben. Fahkour is dan 5 maanden en 1 week als Hala naar België zou moeten, ik zou hem er zelf liever wat langer bij houden. Maar hem direct afspenen, heeft wel als voordeel dat hij gewoon 24/7 buiten kan blijven staan, terwijl ze op het KI station vast grotendeels op stal komen. Vind het alleen wel lastig dat als wij Hala weg moeten brengen er niet echt iemand is die op Fahkour kan letten, maar ach dat zal ook wel loslopen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:44

ik zou hem afspenen :j ,in het station staan ze inderdaad grotendeels op stal,is weinig aan voor hem,zeker als het dan ook nog eens warm is.

Wat is Kitzbi toch braaf hé! Je ziet ook dat ze lief zijn voor haar,niet trekken ed. Ze lijken het naar hun zin te hebben! :j

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:22

Kitzbi is leuk :) ! Heel schattig zo met kindjes erbij, dat moet ik niet proberen bij Mara.

Ik zou haar ook brengen denk ik, AZ. Dan is hij ook meteen afgespeend en heb je toch een grotere kans op een veulen volgend jaar. Kan je dan niet gewoon even aan iemand vragen om een oogje op hem te houden zolang jullie onderweg zijn?

We zouden afwachten of Mara opnieuw hengstig wordt, zo ja, dan scannen we weer (ze blijft ondertussen gewoon bij de hengst staan, heb daar betere uitrijmogelijkheden dus dat is ook wel eens fijn :) ) en dan weer dekken op eisprong. Of toch maar eens insemineren, weet niet of dat meer kans heeft? Ik ga mocht ze weer hengstig zijn wel eens bellen met de DA van thuis, zien wat zij zegt. Moeilijk!

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:48

Lastig AZ, maar ik zou ook voor het afspenen en wegbrengen gaan.

Kitzbi is echt een schat! Heerlijk halster ook! :)

Mijn merrie zit nu op 18 dagen, vanmiddag overlegd en we wachten nog drie weken af en gaan dan weer scannen om te zien of het er beide nog zit of dat we toch moeten afknijpen.