Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Katharinaa schreef:Proficiat aan iedereen!!! Heb weer al mooie veulentjes gezien!
Ik zal ook maar eens foto's plaatsen. Maar eerst nog een woordje uitleg.
Om half 12 werd ik gebeld met de boodschap 'werinde is aan het veulenen!'. Ik denk dat wel binnen de 3 min bij haar waren, maar het veulentje was er al uit. Ze hadden er met 2 man aan getrokken, het is een grote merrie!
Maar alles was goed gegaan. Merrie heeft nog even afgezien tot de nageboorte eraf was, maar daarna was ze plots veel beter. Nadat het veulen met haar lange benen al heel heel veel pogingen had gedaan om recht te staan, hebben we haar wat geholpen. Het drinken is ook vrij vlot gegaan.
Nu stellen ze het allebei goed. De merrie is wel een klein beetje gescheurd, maar het moet normaal niet genaaid worden, omdat we ze niet opnieuw gaan dekken dit jaar. En het veulen heeft een klein navelbreukje. Normaal gezien gaat het binnen de 3 m helemaal verdwijnen, maar we moeten het toch maar goed in t oog houden.
Oh en ze had een hele grote veulenstal, maar nu is ze al van stal veranderd, omdat er een andere merrie moet gaan veulenen.
Hier een grappig filmpje van toen we haar gingen rechthelpen. http://www.youtube.com/watch?v=IBLUFPtHZyY
Neonlight schreef:Droog is ie zeker ook leuk en wijs Nicole!
Kyrkelover, even het inschrijfformulier erbij gepakt.
26 juni Breukelen, sluitingsdatum 24 mei
3 juli Gasselte, sluitingsdatum 24 mei
10 juli Hengelo, sluitingsdatum 7 juni
17 juli St. Oedenrode, sluitingsdatum 7 juni