Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lindalieneke schreef:Wij gaan ook naar de HH, hebben een "pakket" en betalen ik geloof 95 euro per merrie per seizoen. Kun je net zo vaak scannen als je wil. Kan elke ochtend van 8 tot 12 terecht en 's middags van half vijf tot half zes. Ideaal dus.
Cynthia82 schreef:Ik lees dat veel van jullie na de 3 weken scan, nog een keer laten scannen.
Vijf jaar geleden heb ik dat ook gedaan (met 6 weken). Volgens mij is het rond de 18 dagen en dan met 42 dagen toch weer?
Omdat de eerste 6 weken cruciaal is en er nog wel eens wat mis kan gaan? (daarna natuurlijk ook, maar is de kans kleiner).
Hoe vaak en wanneer scannen jullie?
_10_ schreef:Magic_Ice schreef:Sigrún had een ei van 4 cm maar werd niet hengstig, na onderzoek bleek het ei te blijven groeien maar nog steeds geen hengstigheid dus het ei is eraf gespoten, veearts zei dat zo'n blijvend ei kan veranderen in een cyste dus maar beter dat het weg is nu.
Nu zou ze binnen 2 weken weer hengstig moeten worden, laten we het hopen!
Klinkt een beetje als mijn merrie.
Die werd uiteindelijk dus wel hengstig maar bleef het ei vasthouden, maar duurde gewoon erg lang.
fokfanaat schreef:poeh aan huis, das wel heeeel luxe!
ik rijd er ook maar elke keer heen, is een boel gedoe, maar scheelt veel geld.
KootMiraDrum schreef:Nou, ik wel hoor, 't liefst zo puur mogelijk, voor mijn eigen merrie en hengst dan he. Merriehouders mogen zelf aangeven hoe ze willen dat mijn hengst dekt.
_JL_ schreef:KootMiraDrum schreef:Nou, ik wel hoor, 't liefst zo puur mogelijk, voor mijn eigen merrie en hengst dan he. Merriehouders mogen zelf aangeven hoe ze willen dat mijn hengst dekt.
mijn KWPN is ook natuurlijk gedekt... maar kan alleen maar omdat zowel hengst als merrie buitengewoon rustig en braaf zijn
mijn volgende scan is ook begin augustus...
ben zo bang dat er iets mis gaat...![]()
heb vorig jaar 4x zonder succes geprobeerd haar drachtig te krijgen en nu is het eindélijk gelukt...