Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

suffie schreef:Ik denk daar komt een lekkere Haflingerhengst aan te pas, maar jij wilt ook graag een kleurtje fokken. Is deze hengst homozygoot, of is het gewoon afwachten wat eruit komt volgend jaar?
) maakt het voor de papieren weinig uit.Wildgirl schreef:En hoe weet ik dat er kans is op een tweeling?
Dat gebeurt toch wel eens bij KI?

16 dagen doe je als je aanneemt dat er grotere kans is op tweelingdracht, als je niet gescand hebt weet je dat dus niet. Op 18 dagen kun je daar nog altijd wat aan doen, dus als je niet weet dat er twee eicellen waren dan is 18 dgn wat ze gewoon normaal gesproken afspreken, maar je kunt het altijd eerder laten doen
Hier is vandaag ook een merrie gescand, maar goed ook, want ze had een mooi ei van 5 cm, dus vandaag dekken. Morgen scannen omdat het vandaag zondag is en het was er mss al af geweest. Ik heb wel eens op za of zo om half 7 s ochtends laten scannen zodat we zeker op tijd konden bestellen.AngelsDitch schreef:Mijn dierenarts zijn inderdaad dat dat met 18 dagen ook te zien is en dat je dan nog op tijd bent.
Ik kan helaas niet op de 16 en 17 dagen... dan ben ik een weekendje weg. En wil er wel zelf bij zijn (of in ieder geval mijn vriend erbij).